Babyvoeding: inspiratietopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

druppeltje

Re: Babyvoeding: inspiratietopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:59

Oh hou op, ik ben er al zo onzeker over geweest. Ze eet (vreet) vanaf het begin af aan al 'te veel'. Volgens het consultatiebureau moet ik gewoon doen wat zij aangeeft, dus dat doen we maar. Ze laat wel regelmatig staan hoor, rond de 50 cc ofzo. Maar als we het niet geven, is het echt niet genoeg...

Daarom ben ik ook zo blij als ze eindelijk een boterhammetje kan eten, dat scheelt vast veel!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:00

Ik had altijd van het cb begrepen om niet meer dan 200 ml per keer te geven en als de baby alleen fles krijgt dan een maximum van 1 liter per dag. Maar heb ook al gemerkt dat de cb's in NL lang niet allemaal op 1 lijn liggen.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:01

Lot is morgen 7 maanden en heeft volgende als schema:
6:00 210+7
9:00 boterham met beetje boter en water/diksap ( hier stond dus dikzak)
12:30/13:00 150+5
15:30 fruit 150 gram
17:30 warm eten 150 gram
19:00 210+7

De 210+7 flessen blijft meestal zo'n 30 ml van over of ze stopt halverwege en wil na een uurtje de rest.

Verder krijgt ze op verzoek te eten, dus op een hongerdag meer fruitjes en op een niet hongerdag wil ze overal maar de helft van ( behalve melk)...
Laatst bijgewerkt door Tatyana op 12-09-14 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:01

Hihi Tatyana scheldt je je dochter nu uit voor dikzak ;) Of bedoel je diksap :D

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:04

Whahaha, dat tweede... Aangezien ze zo druk is ( kruipt als een malle en kan al staan en wil lopen) is ze juist mooi op maat...
Is nu gok ik zo'n 68 cm en 7500 gram? Volgende week weer wegen en meten...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:55

Even speciaal voor jullie, het brood gaat eindelijk best goed *\o/* . Ze wilde vandaag bijna geen melk om 12 uur dus we hebben nu brood met water gegeven. En dat ging goed :D

Afbeelding

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 19:34

Jammiee!!

Hier vandaag en gisteren rijst met broccoli, bloemkool en witvis op het menu gehad. Was echt lekker! Zat zelf stiekem ook mee te snoepen :+

Verder weer een voorraadje bataat klaar gemaakt, evenals de standaard bloemkool en broccoli puree. Altijd handig om in de vriezer te hebben! Ook appel-peren moes gemaakt, ook lekker!

Voor morgen couscous en gebakken daarna nog wel pureren) courgette op het menu, met denk ik 1 diepvries blokje bataat erbij voor iets meer smaak.

Gisteren trouwens bij een vriendin op visite geweest, hebben een kleintje van 15 januari, nu dus acht maanden. J.amie lekker mee gesmuld met brood met jam, jum!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:55

T.yler vindt brood met jam ook heerlijk. Ik koop altijd Zonnefruit van Zonnatura, daar zitten veel minder suikers in dan in gewone jam.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:41

Hier roerei met peterselie gemaakt.
Ging er goed in :j

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:49

Hier reageerde dochter gisteren vreselijk op pindakaas. Heb ze voor het eerst een boterhammetje pindakaas gegeven en daarna werd ze knalrood met brandnetelhuidje en zwol ze op. Godzijdank alleen een huidreactie. Maar voorlopig moet ik alles mijden wat ook maar mogelijk in contact geweest is met pinda's en noten etc. En dat vind ik eigenlijk nog moeilijker dan ik dacht. Ben er al achter dat de nijntjes koekjes niet mogen, de liga's niet. Van de goodies kan ik op de site wel een allergenenlijst vinden maar dus niet of er in dezelfde fabriek mogelijk ook noten of pinda's worden verwerkt. Een boterham heb ik vandaag niet eens durven geven :o Lastig lastig... Nu krijgt ze groenten en fruit vers dus dat geeft geen problemen. Maar qua brood en beleg moet ik toch wel goed opletten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:56

Oei, dat is eng!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:46

Ja was zeker eng! Dacht eerst dat ze aan het wrijven was geweest en daar een wat rood hoofdje van kreeg. Maar het werd wel erg rood en het zwol op.

Vanavond een kinderarts / allergoloog aan de telefoon gehad. Die adviseerde weer andere dingen dan de HA. Alleen directe pinda producten vermijden en de " bevat mogelijk sporen van " wel geven. Mits ze daar nu ook op gaat reageren. Maar dat scheelt dus weer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:50

Ai. allergisch voor pinda's is niet fijn... wordt ook afgeraden om te geven voor 1 jaar toch?

Bij imuuntherapie geven ze ook hele kleine hoeveelheden. vandaar zijn advies sporen niet te mijden tenzij.

Hier Hoera!!! Onze dochter wil en kan eten! Vooral stukjes die we haar in de mond stoppen en uit het vuistje zelf happen maar wat ze eet en de hoeveelheid ben ik nu heel blij mee. wel alles zelf gekookt of vers ( uitgezonderd de appelmoes, die lust ze wel uit kuipje) gepureerd eten (vers of uit een potje ) hadden we opgegeven omdat ze niet wilde eten vqn lepel. de doorbraak kwam na het geven van lange vinger... 0:) die was lekker, kon ze zelf vasthouden, smolt makkelijk en kon zo mooi oefenen met sabbelen, kauwen en slikken.

Nu eet ze: gekookte appel en appelmoes, peer, watermeloen, druif, banaan. wil binnenkort weer wat nieuwe dingen toevoegen. met groenten bloemkool, broccoli, wortel en favoriet zijn courgette en doperwtjes. verder aardappel, glutenvrije macaroni, rijst, gehakt,en uiteraard brood. eerst wit en nu bruin
Verder krijgt ze alleen water als drinkvocht. onze andere dochter vind water geen drinken dus wil het de jongste dochter wel leren drinken.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:58

8 maanden had ik gelezen. En gezien er geen allergieën voorkomen in de familie en ik al eens een hapje pindakaas had gegeven als test, waar zij niet op reageerde, durfde ik het wel aan. Het is een beetje ingewikkeld verhaal maar mogelijk is de reactie getriggerd omdat ze koorts had. Ik had zelf niet de indruk dat ze die ochtend koorts had maar 3 uur na de reactie had ze een temp van 38. En koorts schijn je niet te krijgen van een allergische reactie. Maar schijnt een allergische reactie wel uit te kunnen lokken. En inderdaad als ze wel sporen van binnen krijgt is de kans dat ze er tolerant voor wordt groter.

wat fijn dat jullie dochter het eten door gaat krijgen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:05

Schema:

Ergens tussen 3:00 en 6:00 fles 150+5
7:30/8:30 1/2 broodje
9:00 fles 180+6
Slaapje van 45 minuten tot 2,5 uur 0:)
Fruit of koekje;
12:00 bij lang slaapje tussen de middag gelijk ook 1/2 broodje en water.
Afhankelijk van lengte slaap ergens tussen 12:30 en 14:00 met een fles naar bed.
15:30/16:30 koekje of fruit
17:00/17:30 warme maaltijd, meestal zonder vlees maar wel verschillende dingen. Met water als ze wil .

18:30/19:00 naar bed met fles 210+7

Tussen de slaapjes is ze 1,5 a 2 uur wakker.2* een langer slaapje of 3* een korter slaapje. dan slaapt ze van 3 tot 4 nog even. ze sliep eerst wekenlang van 19:00-7:00 maar helaas nu 1 soms 2x een onderbreking voor een fles.
+7

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:11

Ze krijgt zo vaak wat omdat ze snel weer honger krijgt en kleinere porties eet. En we eten zo vroeg omdat het anders niet goed meer lukt vanwege te moe en/of te veel honger.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 18:43

Dacht, meldt me ook weer eens! :D

Jamie is nu net 9 maanden en eigenlijk pureer ik niks meer voor hem. Wel groenten prakken oid, maar rijst, macaroni e.d. krijgt hij gewoon zonder prakken of wat dan ook. Broodjes gaan er ook erg goed in, lekker met bijvoorbeeld appelstroop, een geprakt banaantje, jam, smeerworst of gewoon enkel roomboter. Geef hem stukjes brood welke hij zelf oppakt en in zijn mondje doet, zo leuk hihi!

Hoe zit het nu met het avondeten van de rest? Nog leuke recepten?