ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:33

RedRoses schreef:
Dus jullie denken, dat de mensen die hier in Nederland 'fan' zijn van de IS misschien ook wel nare dingen zullen gaan doen? Bah wat eng zeg. Gelukkig lees ik net dat Turkije de grenzen open heeft voor ze, niet gelukkig voor de Turkse inwoners, maar ik weet vrijwel zeker dat Nederland ze niet zomaar binnen zou Laten....

fan wat dacht je van allang al lid van die groepering en anders van die andere Islam/Koran, groepering die bijna net zo vreselijk zijn als de IS.
waarom denk je dat er hele gezinnen in nl wonen, en verkassen naar die bende genaamd Jihad...
omdat ze alles hier in nl krijgen t is hier lui lekker land voor ze, en de grenzen blijven hier wagen wijd open staan.
en iedereen heeft nog steeds zulke enorme oogkleppen op....IS zit hier ook.... ze blijven on opgemerkt tot de tijd daar straks rijp is.
er staat tenslotte niet op mensen hun hoofd van ik hoor bij de IS of welke zieke groepering dan ook :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:39

RedRoses schreef:
Maar je moet toch je paspoort afgeven bij het vliegveld? Heb zelf nog nooit gevlogen dus dat weet ik niet haha

Alleen voor controle. :)
En dan krijg je m weer terug.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:41

Iris82 schreef:
RedRoses schreef:
Maar je moet toch je paspoort afgeven bij het vliegveld? Heb zelf nog nooit gevlogen dus dat weet ik niet haha

Alleen voor controle. :)
En dan krijg je m weer terug.

Dat snap ik, maar dan kunnen ze toch controleren als je uit zo'n land komt of je zo'n strijder bent?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:42

Geryon schreef:
Inderdaad.. Die oogkleppen. Mijn hele facebook staat er ook vol mee, zo eng, want dat zijn allemaal 'gewone' moslims waar ik jaren lang mee om ben gegaan..

Wat heb jij dan op je FB staan? Ik heb werkelijk nog nooit iets ISIS gerelateerd op mijn FB gehad.
edit: of überhaupt iets wat met moslims te maken heeft.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:43

RedRoses schreef:
Dus jullie denken, dat de mensen die hier in Nederland 'fan' zijn van de IS misschien ook wel nare dingen zullen gaan doen? Bah wat eng zeg. Gelukkig lees ik net dat Turkije de grenzen open heeft voor ze, niet gelukkig voor de Turkse inwoners, maar ik weet vrijwel zeker dat Nederland ze niet zomaar binnen zou Laten....

In Turkije zijn er zelfs trainingskampen voor IS-strijders. Het Westen heeft al deze strijders gecreëerd en gefinancierd.

Hieronder een filmpje van twee IS-strijders in een tram in Istanbul. Je zal maar in die tram zijn :=

https://www.youtube.com/watch?v=3f5-TM-67Gg

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:46

Aryana schreef:
RedRoses schreef:

In Turkije zijn er zelfs trainingskampen voor IS-strijders. Het Westen heeft al deze strijders gecreëerd en gefinancierd.

Hieronder een filmpje van twee IS-strijders in een tram in Istanbul. Je zal maar in die tram zijn :=

https://www.youtube.com/watch?v=3f5-TM-67Gg

Sorry, dat filmpje snap ik niet, er gebeurd toch niks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:47

er is nu ook een nieuwe groep die zich meer op europa wil gaan richten? :') Khorasan heet het en het is mogelijk gevaarlijker dan de IS..

http://www.nu.nl/buitenland/3883635/vs- ... syrie.html

maar ik maak me er niet zo druk over, als er iets gebeurt dan gebeurt dat vanzelf wel en dan zien we dan wel hoe we er op gaan reageren..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:48

RedRoses schreef:
Dat snap ik, maar dan kunnen ze toch controleren als je uit zo'n land komt of je zo'n strijder bent?

en wat als ze dat niet weten? t staat niet in je paspoort ofzo :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:48

Iris82 schreef:
Sinds het bericht vanuit Australië dat ze daar mensen aangehouden hebben die willekeurige voorbijgangers in een ISIS-vlag wilde rollen en daarna onthoofden, gewoon puur om de verspreiding van ISIS door de wereld aan te tonen, merk ik aan mezelf dat ik toch wat meer om me heen kijk. Je zult maar net die ene zijn.

Brrrr. Ik ben opgegroeid zonder zorgen over oorlogen enz, want in Nederland hoefde je die niet te hebben werd mij verteld. Nederland was wél heel veilig. Maar dat is voorbij. Ze hebben het lekker voor elkaar :n

Iris82 schreef:
Geryon schreef:
Inderdaad.. Die oogkleppen. Mijn hele facebook staat er ook vol mee, zo eng, want dat zijn allemaal 'gewone' moslims waar ik jaren lang mee om ben gegaan..

Wat heb jij dan op je FB staan? Ik heb werkelijk nog nooit iets ISIS gerelateerd op mijn FB gehad.
edit: of überhaupt iets wat met moslims te maken heeft.

Er worden veel berichtjes over de ISIS en hele ratteplan gedeeld. En dan niet omdat ze het belachelijk vinden.. Behalve als de link negatief is richting de ISIS of isis aanhangers. Ook stond het een tijdje geleden vol met jodenhaat, 'bommen op isreal' enz.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:49

Grease schreef:
er is nu ook een nieuwe groep die zich meer op europa wil gaan richten? :') Khorasan heet het en het is mogelijk gevaarlijker dan de IS..

maar ik maak me er niet zo druk over, als er iets gebeurt dan gebeurt dat vanzelf wel en dan zien we dan wel hoe we er op gaan reageren..

Ik snap niet waarom zulke groepen niet meteen worden vastgezet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:50

Vind het wel een goede zaak dat turkije de grenzen open zet voor syrische vluchtelingen :j ik had een rapportage gezien en dat was erg naar :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:50

Geryon schreef:
Grease schreef:

Ik snap niet waarom zulke groepen niet meteen worden vastgezet..

..... :+ als ze dat zouden kunnen zouden ze dat wel doen denk ik :')

Geryon

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:51

Waarom zouden ze dat niet kunnen? Tegenwoordig kunnen ze bijna overal achter komen!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:52

Pas geleden gelezen in de krant dat de IS dreigt om aanslagen in Antwerpen te plegen. Sindsdien kom ik niet meer gerust op de openbare plaatsen en ook moslims met een tas/koffer hou ik nauwlettend in de gaten. Niet zo zeer voor mijn veiligheid, maar voor die van mijn zoontje, die nog een heel leven voor zich heeft :(:)

Ik begrijp de ts heel goed. Ben absoluut geen racist, maar ook ik maak mij grote zorgen over de toekomst.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:53

Grease schreef:
Vind het wel een goede zaak dat turkije de grenzen open zet voor syrische vluchtelingen :j ik had een rapportage gezien en dat was erg naar :(

maar wie zegt dat zodra je de grenzen open zet voor de vluchtelingen dat er ook geen isis aanhangers tussen zitten.
ook hier hoop ik voor mijn zoontje dat het leven normaal blijft gelukkig heeft hij nog helemaal geen besef van de wereld als peuter zijnde..

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:57

@RedRoses

Het zegt iets over het feit dat ze gewoon welkom zijn en geen strobreed in de weg worden gelegd, maar zoals ik al zei worden ze dus o.a. in Turkije getraind. Het volk denkt er namelijk anders over zie de blik van de vrouw maar met het blonde haar op 41 seconden en wat de filmer er van vind op 1 minuut en 16 seconden. Het volk weet dat ze daar worden getraind om ik weet niet hoeveel mensen later af te slachten.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:59

Jammer dat de wereld op deze manier nooit normaal zou kunnen worden. Ze kunnen wel willen dat wij allemaal moslim worden, maar dwingen heeft toch geen nut? Gedwongen geloven of echt geloven, lijkt me nogal een verschil.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:01

RedRoses, dat is ook de reden waarom er zoveel mensen vermoord worden.
Omdat ze niet aan de strenge regels willen voldoen die ISIS graag wil dat er nageleefd wordt.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:15

@RedRoses

Al ben ik niet zozeer gelovig, geloof ik wel wat er in de bijbel staat en dat is dat wanneer de wereld is geïslamiseerd (staat er niet letterlijk, maar wordt er wel mee bedoelt) dit slechts van tijdelijke aard zal zijn en zal worden vernietigd.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 21:17

Aryana schreef:
@RedRoses

Al ben ik niet zozeer gelovig, geloof ik wel wat er in de bijbel staat en dat is dat wanneer de hele wereld is geïslamiseerd (staat er niet letterlijk, maar wordt er wel mee bedoelt) dit slechts van tijdelijke aard zal zijn en zal worden vernietigd.

Ik geloof ook in de bijbel :).
Fijn dat dat er staat, om de een of andere reden geloof ik dit wel.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:21

@RedRoses

Zeker, daar houd ik me dan maar aan vast, dat geeft toch weer een soort van perspectief.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:29

Fijn om te weten dat we eerst allemaal ons moeten onderwerpen aan de Islam/IS en dat daarna de wereld vergaat :? Volgens de bijbel?
En in de Koran (of wat de IS dan ook als geloof heeft) zal niet iets soortgelijks staan, maar dan in hun straatje passend?
Je mag geloven in wat je wil hoor, daar gaat het mij niet om. Als het je rust en vertrouwen geeft? Maar Ik geloof er niet in. Het is in de naam van "het geloof" dat er veel genocide is, veel massamoorden, volkerenmoorden.................. Voor mij is het iets slechts. Mensen zijn mensen. En dan maakt kleur, afkomst of geloof niet uit. Tenminste zou niet uit moeten maken, maar blijkbaar doet dat het wel.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:38

Ik ben niet Christelijk, maar het verloop van de eindtijd zoals dat in de bijbel staat geschreven daar geloof ik wel in. Ik zie het alleen meer als een soort agenda die wordt uitgewerkt. De wereld vergaat niet, maar het systeem waarin we leven dat vergaat wel, dit is altijd al zo geweest. Er zijn al ik weet niet hoeveel wereldrijken/systemen vergaan met de tijd. Als het zijn piek heeft gehad stort het in om vervolgens weer via een nieuw systeem op te kunnen gaan bouwen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:41

Kamy schreef:
Fijn om te weten dat we eerst allemaal ons moeten onderwerpen aan de Islam/IS en dat daarna de wereld vergaat :? Volgens de bijbel?
En in de Koran (of wat de IS dan ook als geloof heeft) zal niet iets soortgelijks staan, maar dan in hun straatje passend?
Je mag geloven in wat je wil hoor, daar gaat het mij niet om. Als het je rust en vertrouwen geeft? Maar Ik geloof er niet in. Het is in de naam van "het geloof" dat er veel genocide is, veel massamoorden, volkerenmoorden.................. Voor mij is het iets slechts. Mensen zijn mensen. En dan maakt kleur, afkomst of geloof niet uit. Tenminste zou niet uit moeten maken, maar blijkbaar doet dat het wel.

_/-\o_ juist dit... eigenlijk zou elk geloof van mij afgeschaft mogen worden zowel de bijbel als de koran etc...en zou in mijn ogen ook niet aanwezig moeten zijn bij politieke machtspelletjes

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:49

Geryon schreef:
Waarom zouden ze dat niet kunnen? Tegenwoordig kunnen ze bijna overal achter komen!

Omdat het Strafrecht niet zo werkt. Inlichtingendiensten kunnen achter heel veel dingen komen, maar terreurorganisatie's zijn héél goed in undercover blijven. Bovendien kan je niet zomaar iemand arresteren. Er moet eerst concreet bewijs zijn. Iemand arresteren op vermoeden gaat nu eenmaal niet.