Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:48

TammyVN schreef:
Ik heb recent mijn vader verwijdert van Facebook :o :=.

Hij had een van mijn docenten toegevoegd op Facebook. Die docent heeft hem ook nog geaccepteerd ook. Terwijl ze elkaar helemaal niet kennen. Mijn pa zegt dat dit heel vreemd is want hij heeft nooit op het profiel van die docent gezeten. Hmmja. :') Hij heeft hem uiteindelijk op verzoek van mij weer ontvriend. :+

Hij had mijn fotografiepagina bij zijn baantjes gezet, hij abonneert zich telkens op mij, waardoor hij van al mijn activiteiten op de hoogte word gebracht per mail. OOK mijn berichtjes op andermans wall. Ik was dit stiekem best een beetje zat want hij hoeft echt niet van alles op de hoogte te blijven, dus toen stelde mijn moeder voor dat ik hem maar moest ontvrienden. En dat heb ik nu gedaan :').

Oude mensen en Facebook, verschrikkelijk. :')

_O- Docent.. Wat erg.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:04

CrazyCat schreef:
Het meest vermoeiende vind ik dat ze het verschil tussen openbaar en pb niet vatten.

Dit dus. :') Mijn vader heeft het gelukkig niet aangedurfd op iets te posten/sturen voordat hij precies snapte hoe het zat. Ik heb het wel tien keer uitgelegd geloof ik. :D

Ik ken ook wel een enkele jongere (in de 30) die het niet snapt.
Hij heeft ook op zijn tijdlijn gezet als Levensgebeurtenis: "Eerste ontmoeting met LindyH" Gelukkig heb ik mijn instellingen al zo staan dat als ik getagd word ik eerst moet goedkeuren voor het op mijn tijdlijn komt. Godzijdank kwam het dus niet op mijn tijdlijn. Maar hij kreeg wel allemaal opmerkingen of hij een nieuwe vriendin had. "Nee" zegt hij, "want er staat toch geen hartje bij!" Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat een Levensgebeurtenis meestal wel zo opgevat wordt. Hij snapt er nog steeds niks van en het staat ook nog steeds zo op zijn tijdlijn. :=

Wat zou dat toch zijn? Bestaat er zoiets als social media-autisme? Dat je gewoon niet weet hoe sociale interactie op social media verloopt, en hoe je je dient te gedragen? Wat voor indruk je maakt met bepaalde acties, en dat sommige mensen daar niet altijd op zitten te wachten?

Axel_Valerie

Re: Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:33

Mooie nieuwe term! Socialmedia-autisme! hahaha