Een leven zonder vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMarlou

Re: Een leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:39

Ja, dat komt denk ik omdat we gelijk waren, maar toen ik het wilde aanpassen kreeg ik een foutmelding op de pagina, daarna stond die er!

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:41

Zoooo *\o/*

Overijssel
Lianne, 18, relatie, kapster, woont in Lemele
Marlou, 23, relatie, kantoorbaan in veehouderij, woont in omgeving Almelo

Noord-Holland
Nathalie, 22 jaar. Relatie van 6,5 jaar. Student. Wonend in Haarlem.
Elize, 28 jaar. Relatie van2 jaar en ondernemer. Woont in Anna Paulowna
Kelly, 20 jaar, geen relatie, studente op de Pabo. Woont in Anna Paulowna

Gelderland
Lisa, 21 jaar, relatie, woonbegeleidster, nabij Harderwijk :)

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:47

Overijssel

Noord-Holland

Gelderland
Lisa, 21 jaar, relatie, woonbegeleidster, nabij Harderwijk

Groningen
Mandy, 18 jaar, geen relatie, hbo-v student, woont in Ter Apel

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:48

mlO_uu schreef:
Ja, dat komt denk ik omdat we gelijk waren, maar toen ik het wilde aanpassen kreeg ik een foutmelding op de pagina, daarna stond die er!

Ah joh kan gebeuren :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:12

ValerieM, ik heb het pas gehoord een week nadat de vakantie begonnen was. Meteen begonnen met rondbellen naar scholen, en kijken naar opleidingen. 2 opleidingen spreken mij aan; fotografie en het ontwerpen van decoren en daarbij grime etc. Enige hier in de buurt wbt fotografie zitten op het glr waar ik vandaan kom, en fotovakschool, maar deze schijnt minstens 400€ per maand te zijn. Op het glr kan ik dit jaar niet terecht dus er bleef 1 school over, albeda college Rotterdam, daar heb ik mij dus ingeschreven voor decorontwerp en grime, maar nog geen reactie. Kans is klein dat ik word toegelaten dus hoogst waarschijnlijk een tussenjaar.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:16

LoveUggs schreef:
ValerieM, ik heb het pas gehoord een week nadat de vakantie begonnen was. Meteen begonnen met rondbellen naar scholen, en kijken naar opleidingen. 2 opleidingen spreken mij aan; fotografie en het ontwerpen van decoren en daarbij grime etc. Enige hier in de buurt wbt fotografie zitten op het glr waar ik vandaan kom, en fotovakschool, maar deze schijnt minstens 400€ per maand te zijn. Op het glr kan ik dit jaar niet terecht dus er bleef 1 school over, albeda college Rotterdam, daar heb ik mij dus ingeschreven voor decorontwerp en grime, maar nog geen reactie. Kans is klein dat ik word toegelaten dus hoogst waarschijnlijk een tussenjaar.

Dat is onwijs balen zeg!! Maar waarom moest je van de opleiding af dan?
Als je dat niet wilt melden, hoeft dat natuurlijk niet.
Maar ik zal voor je duimen dat je wordt aangenomen.

En anders een tussenjaar waarin je heel veel foto's maakt?
Zijn die fotomeetings niks voor jou?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:47

Ik herken het ook wel. Ik heb al mijn hele leven te maken gehad dat ik me vaak aan een persoon vastklamp. Het zal voor diegene niet vervelend zijn, want ik kan mezelf ook goed vermaken en ben erg blij met mijn eigen vrije tijd. Ik had een verzorgpony waarmee ik best wat tijd doorbracht....eigenlijk deed ik dat zelfs liever. Maar nu mijn verzorgpony verhuisd is mis ik z'n paardenvriendje heel erg. En besef ik eigenlijk dat ik nu best wat tijd over heb.
Ik heb ook een relatie van 2 jaar en tsja bij hem ben ik eenmaal ook heel erg graag. Zodoende; soms heb je inderdaad even het gevoel van; had ik nu maar even een avondje met heel wat leuke gezellige vriendinnen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 20:49

Ik ben ook bang dat wanneer er een belangrijke gebeurtenis is mijn leven plaatsvindt dat ik dat maar met weinig kan delen. De een vind dat prima, en ik moet er niet aan denken..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:03

xNathaliee schreef:
Ik ben ook bang dat wanneer er een belangrijke gebeurtenis is mijn leven plaatsvindt dat ik dat maar met weinig kan delen. De een vind dat prima, en ik moet er niet aan denken..

Ik denk dat je door dat idee je alleen maar eenzamer gaat voelen, ik zelf namelijk wel.
Soms denk ik; wat als mijn vriend of een vriendin ineens een ongeluk krijgt (oke dit is even een ernstig geval....) maar door dat mijn vader een ongeluk heeft gehad ben ik hier ook echt gewoon heel bang voor. Gelukkig is alles goed toen afgelopen, maar het laat wel zien hoe het leven vol zit met ''verrassingen''.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:23

Ik heb ook zoveel vrienden niet. Een vriendin ken ik al 18 jaar, we gaan af en toe met elkaar op stap, we kunnen altijd bij elkaar terecht en het is een erg vrijblijvende vriendschap.
Een andere vriendin ken ik nog maar een jaar, zij is wat claimeriger omdat ze ook weinig vriendinnen heeft. Daardoor hebben we soms ook woorden, maar over het algemeen hebben we het gezellig en ben ik blij dat ze m'n vriendin is.

Verder heb ik een nichtje van mijn leeftijd waar ik regelmatig iets mee doe. Vroeger ging ik ook vaak weg met mijn tante van twee jaar ouder. Sinds ze verhuisd is, helaas iets minder. Maar we kunnen als familie altijd bij elkaar terecht.
Met mijn broer kan ik het ook erg goed vinden en dat vind ik fijn, ik kan altijd op hem bouwen (hij is twee jaar jonger dan ik).

Al met al heb ik dus best wat contacten maar soms voel ik me ook erg eenzaam. Ik zou soms best graag meer vriendinnen hebben waar ik mijn diepste geheimen en gevoelens mee kan delen :-)

Gelukkig kan ik mijn gedachten prima verzetten bij de paarden, waardeer ik dat ik een leuke bijbaan heb, heb ik af en toe leuke uitjes met mijn scharrel (dan ben ik helemaal in de wolken, haha) en ben ik heel dankbaar voor wat ik wel heb. Soms moeilijk, meestal lukt het me wel in die positieve spiraal te blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:28

Ik voelde me trouwens erg eenzaam toen ik een klasgenoot zag als een van mijn beste vriendinnen. Ik deed in de zomervakanties vaak moeite om af te spreken, want tijdens de schoolperiode praatten we over alles wat ons bezighield, vonden we beiden heel fijn en spraken we ook vaak uit.
Helaas kwam de moeite tijdens de vakanties alleen van mijn kant. Ik had er een beetje een gebroken hart van, en heb afstand genomen. Als we elkaar zien is het leuk, maar ik ga niet meer achter haar aan.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:32

xMarloes schreef:
Ik denk dat je door dat idee je alleen maar eenzamer gaat voelen, ik zelf namelijk wel.

Ik denk dat het ook een stukje onzekerheid is.. Ik denk geregeld, als ik 25 wordt kijkt iedereen raar op dat ik geen bord in de tuin krijg van mijn 'vriendinnen'.

En mijn vriend wil heel graag trouwen, ik niet want ik heb niemand om uit te nodigen. Hij heeft een vrijgezellendag, en ik niets. Zijn kameraden doen een stukje en mijn vriendinnen niets.

Ik heb 1 echte vriendin, maar die vriendschap is heel vrij. We kunnen alles kwijt en zijn er voor elkaar, maar kunnen elkaar ook een week niet spreken omdat we druk zijn.

De rest noem ik maar losse flodders. Ze zijn er alleen als het hun uitkomt. Leuk voor soms, maar je hebt er niets aan!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:33

ValerieM schreef:
LoveUggs schreef:

Dat is onwijs balen zeg!! Maar waarom moest je van de opleiding af dan?
Als je dat niet wilt melden, hoeft dat natuurlijk niet.
Maar ik zal voor je duimen dat je wordt aangenomen.

En anders een tussenjaar waarin je heel veel foto's maakt?
Zijn die fotomeetings niks voor jou?

Ik ben aan het sparen voor mijn eerste camera! Meetings heb ik ook georganiseerd dus wil er dan zelf zeker aan mee doen haha.

Ik mocht 9 onvoldoendes hebben en had er 11, waarvan er 3 niet correct waren, dus eigenlijk 8 en had dus gewoon over gekund.. In mijn ogen is het ook niet helemaal gegaan zoals het hoort. De dingen die ik aangaf werden aan de kant gegooid met de mededeling; vraag daar en daar maar hoe dat zit. Toen mijn moeder opbelde werd er gezegd dat ze er naar gingen kijken, maar nog niks over gehoord. Verwacht ook geen reactie van hun uit dus we zouden daar zelf wel weer achteraan moeten..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:37

Hier nog iemand met weinig vriendinnen. Dit is overigens niet altijd zo geweest. Niet dat ik voorheen hele grote vriendengroepen had of super veel vriendinnen, maar toen ik begin dit jaar jarig was zat mijn woonkamer nog vol met meiden :=
Op een of andere manier zijn bij mij in korte tijd meerdere vriendschappen stuk gelopen, waarvan ik achteraf wel zie dat ze (in mijn ogen) al niet meer lekker liepen en nu leer ik niet meer zoveel nieuwe mensen kennen. Ook ben ik zelf best wel veranderd, ik heb meer zelfvertrouwen gekregen, ben 12 kilo afgevallen, heb mijn haar geverfd en ik heb een andere kledingstijl gekregen :))

Ik weet niet zo goed of vriendinnen leren kennen via internet wat voor mij is, het lijkt me best lastig omdat je niet echt goed hoogte krijgt van wat voor type iedereen is (denk ik?), maar ik zet mijn naam toch in het lijstje, wie weet wat er uit komt :)

Citaat:
Overijssel

Noord-Holland
Merel, 25 jaar, relatie van 6 jaar, werkzaam in mediabranche. Woont in Haarlem

Gelderland

Groningen

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:44

Citaat:
Overijssel
Zoë, 18, relatie, student onderwijsassistent, woont 3 dagen per week in Steenwijk

Noord-Holland

Gelderland

Drenthe
Zoë, 18, relatie, student onderwijsassistent, woont 2/3 dagen per week in Diever

Groningen
Zoë, 18, relatie, student onderwijsassistent, woont 1/2 dagen per week in Groningen centrum

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:55

_Zoe schreef:
Citaat:
Overijssel
Zoë, 18, relatie, student onderwijsassistent, woont 3 dagen per week in Steenwijk
Shirley, 30, 5 jaar getrouwd, kantoorbaan bij Achmea, woont in Stegeren

Noord-Holland

Gelderland

Drenthe
Zoë, 18, relatie, student onderwijsassistent, woont 2/3 dagen per week in Diever

Groningen
Zoë, 18, relatie, student onderwijsassistent, woont 1/2 dagen per week in Groningen centrum

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:51

Kennen jullie ook dat gevoel dat je in een groep bent en dat je dan het gevoel hebt dat niemand je mag? :+ Daar ben ik vaak ook heel erg bang voor. Dit zullen vast wel meer mensen herkennen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:58

Ja ik had dat vooral in het begin met de vriendengroep van mijn vriend.. Nu gaat het gelukkig wel weer wat beter maar irriteer ik me dood aan m'n vriend. Bij alles wat wij doen (dagjes walibi/strand/uitgaan etc) wil hij wel graag met meer mensen gaan, wat ik wel goed vind nu ik gewend aan ze ben. We doen bijna geen uitstapjes samen, kan me de laatste niet meer herinneren. Maar als hij plannen met z'n vrienden alleen maakt om uit te gaan vraagt hij mij dan weer nooit mee en moet ik er altijd om vragen, dus dat vind ik wel heel erg vervelend.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:05

_Zoe schreef:
Ja ik had dat vooral in het begin met de vriendengroep van mijn vriend.. Nu gaat het gelukkig wel weer wat beter maar irriteer ik me dood aan m'n vriend. Bij alles wat wij doen (dagjes walibi/strand/uitgaan etc) wil hij wel graag met meer mensen gaan, wat ik wel goed vind nu ik gewend aan ze ben. We doen bijna geen uitstapjes samen, kan me de laatste niet meer herinneren. Maar als hij plannen met z'n vrienden alleen maakt om uit te gaan vraagt hij mij dan weer nooit mee en moet ik er altijd om vragen, dus dat vind ik wel heel erg vervelend.

Heel erg herkenbaar ja. Mijn vriend wil ook altijd dat ik mee ga naar zijn vrienden :+ Op zich af en toe vind ik prima. Maar elk weekend heb ik dan weer echt geen zin in. Altijd maar weer met ZIJN vrienden, hihi. Ach, zo blijven we toch nog een beetje onder mensen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:09

Ja morgen wil ik er wel over praten omdat ik weet als ik het in me houd het er op een gegeven toch 10x dramatischer uitkomt en er zijn nog meer van dat soort kleine dingen, en aangezien het eerder ook al niet zo lekker liep is er ook een kans dat het morgen uit gaan maar dat heb ik liever dan dat ik me nu overal aan irriteer, al zal het behoorlijk pijnlijk zijn.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:20

Dit had ik in het begin ook.
Klam me ook altijd vast aan een persoon.

Vroeger ook nooit veel vrienden gehad maar ooit loop je tegen iemand aan waar je bevriend mee word en alles samen doet! Zoals festivals noem maar op!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:22

He Zoe, wij zitten een beetje in het zelfde schuitje. Altijd ga ik ook mee naar zijn vrienden en dingen met zijn vrienden doen. Anders kan ook niet, maar toch, dingen met zijn 2tjes doen mis ik... Het is volgens hem leuker om altijd met meer te gaan.

Misschien klinkt het stom, maar als het ooit uit zou gaan met mijn vriend... Ik heb dan zo bang dat in leven in elkaar stort, puur omdat ik naast de paarden gewoon niet mijn eigen ding heb...

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:35

Ik meld me ook!

Ben m'n vriendinnen "kwijt geraakt". De ene ging opeens liever met een andere vriendin van haar om en liet mij vallen.. Ze houdt erg van stappen en jongens versieren, voor mij hoeft dat allemaal niet (heb 7 jaar een vriend) en de andere vriendin van haar vind dat ook leuk. Dus was ik bedankt..

Andere vriendin van mij kende ik nog maar 2 jaar, maar waren wel echt goede vriendinnen geworden. Totdat er iets ergs tussen is gekomen en de vriendschap in 1 klap is verdwenen (pb voor verhaal :) )

Nu heb ik niet echt vriendinnen waar ik na werk tijd, weekend of vrije dag iets mee ga doen..
Heb bokt vriendinnen op de app, maar dat is toch wel heel wat anders.
Ook heb ik een aantal collega's waar ik bevriend mee ben, maar buiten werk om zie ik ze niet. Op 1 collega na, die zie ik zo'n 1x in de 2 maanden buiten het werk om.

Baal er wel van, wil vaak graag leuke dingen doen, nu vraag ik altijd maar m'n schoonzussen mee en daar kan ik ook m'n ei bij kwijt, maar het is toch anders.

xLianneZorroo; jou laatste zin, daar ben ik ook bang voor!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:37

Ja inderdaad, en soms is dat ook wel zo maar af en toe samen vind ik ook gewoon fijn. Ik ben meestal in de weekenden bij hem maar als hij doordeweeks gewoon met vrienden wat doet, zoals vanavond was er in Steenwijk iets te doen, enige keer dat het echt leuk is daar en ik had er best graag heen gewild maar toen ik erbij was zat hij het alleen maar af te kraken en nu is hij er toch heen met z'n vrienden en ben ik niet uitgenodigd, en daar kan ik dan zo pissig om worden.

Begin dit jaar is het een maand uit geweest van zijn kant en in het begin stortte ik ook echt in, vond dat het leven geen zin meer had etc. Maar na een tijdje ging ik me langzaam aan weer beter voelen en zag ik dat er ook nog wel andere jongen waren die oke zouden zijn. Uiteindelijk zijn we wel weer terug bij elkaar maar als dat niet zo was gelopen was ik er ook wel overheen gekomen :) paarden geven gelukkig erg veel troost!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 01:19

En vrienden gaan soms ook weg. Is niet altijd iets aan te doen.

Heb laatst tegen toen mijn beste vriendin gezegd dat ik geen enkel contact meer met der wil klaar.
Was elke keer ruzie en mij belachelijk maken, had ik geen zin meer in dus klaar.
Is even slikken maar achteraf een goede keuze.

Echte vrienden tel je op 1 hand geloof me.
Een tijd van komen en gaan, en ik weet zeker heb je ze echt nodig, staan ze der!