Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:37

Joolien schreef:
Balou vind jij dat je zin moet maken?

ik denk dat de meeste vrouwen dit wel vaak eens moeten?
Een man moet er meestal maar aan denken en FLOEP, het staat klaar.
Als ik naar mezelf kijk heb ik toch meestal wat meer stimulering nodig (lichamelijk of in mijn hoofd). Eenmaal bezig geen probleem, maar het is die drempel van het kiezen (lekker lui in de zetel onder mijn fleeceje blijven zitten als ik om halfelf savonds er eindelijk eens in raak, of in beweging komen en intiem zijn ... :D )

Anoniem

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:40

_O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:42

Joolien schreef:

Wacht verkeerd..

Ik had wel zin maar was lichamelijk en geestelijk vrij moe, ik vind van mezelf dus inderdaad dat ik hier wat meer moeite voor had moeten doen.

En ook gewoon wat Duhelo zegt! Ik kan enorm genieten van fijne seks, maar op de een of andere manier kwam het er steeds niet meer van, terwijl ik eigenlijk wel wou, partner ook maar omdat ik me afsloot.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 18-08-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:43

Pfff, irri, eerst quotes weg moeten halen omdat er teveel in staan... En dat met een digibeet als ik

Maar ehm KimD... Deze hoort bij je quotes :D

Ja, idd en dat maakt t dubbel... Je opent met ben ik de enige die... Dus eigenlijk kun je dan beter zetten, ik vind sex heerlijk, maar die kleffe zooi nadien... Die is smerig... :D denk dat er best veel zijn die dat vinden hoor, inclusief me... :')
Laatst bijgewerkt door Yavanna op 18-08-14 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:44

Klopt Duhelo, dat heb ik ook wel eens, dat ik gewoon te lui ben om het te doen, want ja, naakt is het dan ook weer zo koud en het is vaak ook vermoeiend :o Het is ook bewezen toch, dat je lichaam stofjes aanmaakt als je seks hebt, waardoor je meer seks wil. Of zoiets. Snap je B-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:46

Bhriseis schreef:
Klopt Duhelo, dat heb ik ook wel eens, dat ik gewoon te lui ben om het te doen, want ja, naakt is het dan ook weer zo koud en het is vaak ook vermoeiend :o Het is ook bewezen toch, dat je lichaam stofjes aanmaakt als je seks hebt, waardoor je meer seks wil. Of zoiets. Snap je B-)

Ja, eerst wel alle kleding uit terwijl je je net hebt aangekleed en daarna naar de wc terwijl je net daarvoor al bent geweest :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:47

:')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:50

Bhriseis schreef:
Foaly, heeft die keuze ook niet als voordeel dat je later meer tijd en aandacht kan besteden aan voorspel? Althans, dat lijkt wel een logisch gevolg toch. Je leert - behalve wat er in de broek zit dan :P - toch elke centimeter van elkaars lichaam heel erg goed kennen.

Hoe vaak zijn jullie dan intiem, merk je dat er een groter verlangen is dan bij stellen die het wel al doen?

Hier wisselt het enorm. Aan het begin van onze relatie deden we het elke dag en soms meermaals per dag. Nu zitten we niet meer op kamers en wonen we bij de schoonouders in, in een kamer waar je ALLES hoort, mét een heel smal eenpersoonsbed dat ook nog eens vreselijk typt. Daarbij komt dat vriendje naar het aseksuele neigt wanneer hij spanningen ondervindt en onder stress staat. Gelukkig knuffelen we in die periodes dubbel zo veel.
Zonde, want als we het doen, is het hele leuke en goede seks :)

We leren elkaar wel erg goed kennen zo, ja, dat is idd wel een bijkomend voordeel :D Klein probleem is dat we best ver uit elkaar wonen, allebei druk zijn en elkaar dus niet echt regelmatig zien. Áls we bij elkaar zijn proberen we wel een privémoment te vinden, maar dat lukt helaas niet altijd. Of het verlangen groter is durf ik niet te zeggen, ik merk wel dat als het alweer een tijdje geleden is dat ik dat niet heel prettig vind. Er moet van mij niet te lange tijd tussen zitten, zeg maar :+

Jouw situatie klinkt ook allesbehalve ideaal, trouwens :+ Ik had een huisgenootje met een krakend bed, dat heb ik ook geweten :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:58

In het begin belachelijk vaak en lang. Toen geleidelijk naar een dieptepunt gegaan van amper goesting aan mijn kant. En inmiddels kruipt het weer op tot een acceptabel niveau voor ons beiden :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:05

Slina schreef:
Bhriseis schreef:

Ja, eerst wel alle kleding uit terwijl je je net hebt aangekleed en daarna naar de wc terwijl je net daarvoor al bent geweest :Y)

lig je net fris gedouched met je flanellen pyama lekker in bed, komt vriendlief aanstalten doen. Langs de ene kant ok, tot je begint te denken dat je daarna weer zweterig en plakkerig bent, terug naar het toilet moet, je opnieuw wassen (in de badkamer die ondertussen afgekoeld is) je terug moet aankleden, en je als kers op de taart minstens een uur minder kunt slapen en de dag erop moet je werken ...

erg he eigenlijk -O- :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:07

In het begin vaak genoeg, nu is de laatste keer alweer een maand of 3 geleden. Mis het niet echt, maar soms wel natuurlijk. Komt vooral door drukte met werk, vooral van MN vriend. MN vriend werk veel en begint errug vroeg, meestal al om 6 uur sochtends. Als ie savonds om rond 6 uur thuis komt gaat het echt niet gebeuren. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het ook niet heel belangrijk vind.

We zij nu zon 12 jaar samen waarvan we er 11 samenwonen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:12

Ik vind verhalen van anderen echt geen graadmeter. Mijn ex en ik waren net konijnen, maar toen we elkaar op deze manier leerden kennen (kon hem al langer), kreeg ik een maand later de sleutel van mijn koop-krot waar heeeeel veel aan moest gebeuren. Allebei fulltime job, hij nog fulltime+, en daarna nog door naar het huis om te klussen. Op het begin hadden wij echt nauwelijks seks (dus 1x per week op zondag of zaterdag ofzo, als we niet 20 uur aan een stuk alleen maar aan het werk waren), we konden amper boe of bah zeggen. Toen de verbouwing wat minder extreme vormen begon aan te nemen, werden wij konijnen. En toen hadden we toch alweer zowat een jaar wat. Daarna tijd heel erg slecht gegaan: nauwelijks seks. En toen het over was, waren we weer konijnen :'). Juist de spontane vluggertje maakten het leuk :j. En dat vind ik overigens nog steeds, dat houdt het ook spannend. Al ben ik nu dan "vrijgezel".
Ik bedoel maar: situatie zegt zoveel meer dan een random gemiddelde met een getalletje erachter.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:41

Citaat:
lig je net fris gedouched met je flanellen pyama lekker in bed, komt vriendlief aanstalten doen. Langs de ene kant ok, tot je begint te denken dat je daarna weer zweterig en plakkerig bent, terug naar het toilet moet, je opnieuw wassen (in de badkamer die ondertussen afgekoeld is) je terug moet aankleden, en je als kers op de taart minstens een uur minder kunt slapen en de dag erop moet je werken ...

erg he eigenlijk -O- :+

Hahaha :')
Me eerste reactie dit maar jouw opmerkingen kloppen gewoon met hoe het in mijn hoofd gaat! :')

Vooral als je onder je fleeceje ligt, schoon en fris.. :=

Haha dus ja, ook ik moet echt soms wel zin maken. Uhm. 2 x id week is hier wel kloppend. Maar soms meer, soms minder.. 2 jaar samen waarvan 1,5jaar samenwonend.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:43

Wat ik me dan afvraag, hoe is jullie vriend daaronder als het minder gebeurt dan het gemiddelde?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:48

kellaxy schreef:
Wat ik me dan afvraag, hoe is jullie vriend daaronder als het minder gebeurt dan het gemiddelde?

Die van mij moet sowieso niet zeuren.
Dat hele 'mannen willen altijd' klopt niet.
Altijd als ik wil, heeft hij geen zin/moe/geen tijd :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:51

Slina schreef:
kellaxy schreef:

Haha precies dat :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:53

Foaly schreef:
Wow, blijkbaar ben ik bijzonder :+

Het heeft idd met geloofsredenen te maken. We vinden het belangrijk om echt elkaars eerste en enige te zijn en te blijven, en voor het huwelijk heb je die zekerheid nu eenmaal niet (binnen het huwelijk tegenwoordig ook niet altijd meer, maar toch :+ ). Dit is tegelijk ook 'gewoon' een persoonlijke reden; je krijgt mijn blote ik alleen te zien als je ook echt op de lange termijn een verbintenis wilt aangaan. Anders niet :P

En of het lastig is: Tja. Het is gewoon een kwestie van grenzen stellen en een andere manier van intimiteit beleven, denk ik. Zoenen? Oké. Knuffelen en strelen: meer dan prima. Een knoopje los en even gluren richting mijn boobies? Vooruit. Maar voor de rest blijven de kleren aan en blijven we uit elkaars onderbroek :D

Voor meer nieuwsgierige aagjes: Mijn pb-box staat open :)

Ik respecteer je keuze.
Zelf snap ik het niet echt. Vind sex in een relatie belangrijk (niet het belangrijkste!)
En enkele "partners" die ik heb gehad, waren nou niet voor herhaling vatbaar, terwijl anderen dat wel waren.
Nu kun je wel erover praten om tot elkaar te komen, maar of het echt vuurwerk gaat worden betwijfel ik. Ik vind het iig afknappend ;-)
Hoe denk je daar over? Zeker wanneer je geen ervaring hebt, kun je ook niet vergelijken...

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:15

Ik heb zelf geen vriend, maar afgaande van wat ik van mijn omgeving hoor en wat ik in deze poll terug zie, ligt de gemiddelde seksfrequentie van de bokkers een stuk hoger dan die van mijn omgeving. :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:22

Mareska schreef:
Ik heb zelf geen vriend, maar afgaande van wat ik van mijn omgeving hoor en wat ik in deze poll terug zie, ligt de gemiddelde seksfrequentie van de bokkers een stuk hoger dan die van mijn omgeving. :P

Bokkers rijden graag op iets.. <<)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:30

Captain schreef:
Mareska schreef:

Made my day _O-

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:33

Captain schreef:
Mareska schreef:

geweldig _O- _/-\o_

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:35

Joolien schreef:

Ik moet soms wel zin maken. Of nouja, even een drempel over ofzo? M.n als we een tijdje iets minder actief zijn vind ik het lastiger om mezelf er weer toe te zetten. Net als met m'n administratie, als ik dat een paar weken laat versloffen dan vind ik het lastiger om ermee aan de slag te gaan dan wanneer ik net netjes bijhoud. Tot zover mijn romantische vergelijking :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:48

Ik wil niet weten hoe vaak de mensen in mijn omgeving het doen :') Dat zijn dan namelijk collega's, mijn moeder en stiefpa, mijn schoonouders, schoonbroer en -zus... Nee bedankt.

Hier heeft het dit voorjaar even op héél laag pitje gestaan door een kleine crisis. Echter beiden een schop onder onze kont gegeven, veel uitgepraat en sindsdien gaat het weer zoals we het graag willen :)

Maar ik kan je zeggen, als je een vol dagschema hebt aan school/werk, daar nog huishouden bij, eventueel paarden of hij training die avond en het is 23u of later eer je in je bed kruipt zonder een moment rust en de wekker gaat weer af om 7u? Sorry, dan is bij mij het kaarsje heel snel uit en dan slaap ik gewoon. Vond hij nooit leuk, tot hij op een bepaald moment in net dezelfde werksituatie zat. Toen begreep hij het plots wel. Dus ja, ik begrijp best dat er koppels zijn waar het wat minder is omdat er gewoon zoveel andere dingen moeten gebeuren. Dat is toch hun zaak?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:50

Slina schreef:
kellaxy schreef:

Tuurlijk hebben wij mannen ook niet altijd zin..

Wij zijn ook weleens moe, hebben gewoon geen zin, willen slapen, moeten de volgende dag vroeg op, hebben hoofdpijn of noem maar een reden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:52

Plien91 schreef:
Joolien schreef:

Ik moet soms wel zin maken. Of nouja, even een drempel over ofzo? M.n als we een tijdje iets minder actief zijn vind ik het lastiger om mezelf er weer toe te zetten. Net als met m'n administratie, als ik dat een paar weken laat versloffen dan vind ik het lastiger om ermee aan de slag te gaan dan wanneer ik net netjes bijhoud. Tot zover mijn romantische vergelijking :7

ben ik wel met je eens hoor...als het aan mij ligt gebeurt het 1x in de twee weken...vriend wil vaker.Dus dan maak ik zin. :D