Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jasz schreef:Eskegirl: ik heb dat vaker gehoord, ik geloof het alleen niet. Ik kon in in de ingrediënten lijst in ieder geval niks vinden dat er op wijst dat er luizen inzitten. En al is het wel zo, ik eet t toch al nooit.
purple schreef:Wat ik niet snap is, dat je je als vegetariër/veganist moet verantwoorden waarom je die keuze hebt gemaakt en het gedrag van een "vleeseter" geaccepteerd wordt?
Waarom eet je wel kaas/eieren/vis? Gebruik je wel leer? En om iemand meteen hypocriet te noemen als diegene niet voor alles-of-niets gaat, vind ik een beetje te ver gaan.
Ik eet geen vlees, omdat ik het vies vind en niet nodig heb. Vis eet ik hééél af en toe en dan kom ik er achter dat ik ook dat niet echt lekker vind. Ik heb een leren zadel, hoofdstel en jasje, omdat ik de kwaliteit goed vind!
Toen ik nog vlees at, genoot ik er niet meer van, dan een maaltijd zonder vlees. Daarom ben ik maar gewoon gestopt met vlees eten. Van mijn leer-producten geniet ik wel, jaren lang en niet maar 5 minuten tijdens het eten.
Bij mij thuis wordt wel vlees gegeten en ik heb geen moeite met en het bereiden hiervan, ik kneed gehaktballen en bak ze met alle liefde, ieder zijn eigen keuze. Ook heb ik er niet echt moeite mee dat er dieren gedood worden, mits dit op een goede manier gaat! Als mijn pony oud en af is, gaat ze denk ik ook naar een slager (waar goede ervaringen mee zijn) en als ze niet wit zou zijn, zou ze ook voor consumptie mogen.
Ik vind het nogal kortzichtig om iemand die wel kaas/eieren/vis eet hypocriet te noemen. Want alle beetjes helpen toch mee tegen dierenleed of milieuvervuiling?
Cassidy schreef:Elinex304 schreef:Ik ben ook vegetariër en eet geen vis.
Maar je eet wel kaas en je eet wel eieren? Realiseer je je daar je daarmee ook de bioindustrie in leven houdt?

Snoevie schreef:Ik eet wel vlees,en heb juist het idee dat je je moet verdedigen tegenover degenen die kiezen dat niet te doen. mij maakt het niet uit dat iemand vegetarier/veganist is
Snoevie schreef:Ik eet wel vlees,en heb juist het idee dat je je moet verdedigen tegenover degenen die kiezen dat niet te doen. mij maakt het niet uit dat iemand vegetarier/veganist is
Maaaarije schreef:Snoevie schreef:Ik eet wel vlees,en heb juist het idee dat je je moet verdedigen tegenover degenen die kiezen dat niet te doen. mij maakt het niet uit dat iemand vegetarier/veganist is
Mijn hele familie eet vlees, ik bak savonds gewoon vlees voor m'n vriend.
Het is MIJN keus, niet die van hun, ik heb dus ook totaal geen probleem met mensen die wel vlees eten, dat is namelijk hun keus
ze maakt soms zelfs vlees voor me klaar of ik iets vegetarisch voor haar
xSogno schreef:Tsja andersom net zo goed hoor... Eet je echt helemaal geen vlees? Je weet niet wat je mist! Maar dat is toch niet gezond? Die beesten gaan toch wel dood hoor! Oh nou dan neem ik een extra stukje, dat kan wel toch? Kleine greep uit de opmerkingen die ik al jaaaareeen krijg. Vlees eten is nog steeds de norm hoor en er zijn meer wel vleeseters dan niet vleeseters. Niet zo piepen hoor.

.
xSogno schreef:Nee tegen de vleeseters die zich zo nu en dan moeten verdedigen tegenover een vegetarier.
. 
EskeGirl schreef:Ik vind het alleen hypocriet als je zegt: Ja dieren slachten voor eten is zielig, maar dan wel vis eet (wat ook een dier is), omdat deze een wild leven heeft gehad, maar dan géén 'wild' vlees wil eten, wat imo precies hetzelfde is.
Net zoals ik het hypocriet vind, als mensen een bepaald diersoort als paard (of ander dier) niet willen eten.
Ik hoor dan de reden voorbij komen soms: Geen enkel gezond dier verdiend het om geslacht te worden, nou wat is jouw koe dan die je vanavond eet?

EskeGirl schreef:Dat is mijn mening, ik vind dat als je vlees eet, dat je alles moet kunnen eten. Geen enkel leven, van welk leven dan ook, is imo meer waard dan het andere op deze aardkloot, ook dat van mensen niet.
Ik vind het dus hypocriet om te zeggen: Dit dier is meer waard dan het andere. Dit leven is meer waard dan het andere.
Daarom vind ik, dat als je vegetariër wordt, je ook 'moet' stoppen met vlees eten. Want die vis, is net zoveel waard als die koe.
Maar meningen verschillen daarin dus, en als iemand het doet moet ie het zelf weten, dat accepteer ik, maar ik vind het wel hypocriet