leuke beroepsverhalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Re: leuke beroepsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 21:02

Er schiet mij ook nog wat te binnen na het talen verhaal.

Zo heb ik jaren in Duitsland gewoond. En toen wij daarna toe verhuisden in het weekend moest ik op maandag gelijk werken. In een duitse bakkerij.
Wat heel leuk was.
Maar de Duitse taal tja daar was ik nog niet zo in thuis.
Zegt een collega (mannelijke) tegen mij " ooohw ich habe kreuz schmerzen" dus ik :o euhm.
Ik had het letterlijk vertaald en dacht dus dat hij pijn in zijn kruis had. En dacht...zoiets zeg je toch niet...
Maar hij had dus pijn in zijn rug

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:09

Mist schreef:
op een van mijn eerste projecten in de petrochemie hadden we een vervelende mechanische onderaannemer, voor wie elk excuus goed was om de boel maar te vertragen (werden betaald op regie basis- geen aanneemsom dus) Nu had ik smorgens een ronde gedaan in de fabriek en kreeg ik een vonkenregen in mijn nek, ga naar boven en zeg ze dat ze brandwerende dekens op de roosters moeten leggen en beter af moeten schermen- voor de zoveelste keer. Vonken die overal naar toe vliegen in een ethyleen fabriek zijn heel gevaarlijk.

Tegen de lunch komen de voorman en veiligheidsman bij mij op kantoor verhaal halen want ik had de werken stilgelegd en of ik de timesheets voor de wachturen even wilde tekenen....niet dus ~~}> Dus ik begin mijn speech over de zogenaamde professionele firma die we ingehuurd hebben wiens mensen blijkbaar toch niet weten waar ze mee bezig zijn, ondanks alle instructies, trainingen en het negeren van de voorwaarden op de werkvergunning. Ik had het helemaal gehad met die club helemaal omdat het het zoveelste vertragingsspelletje was. Om mijn laatste woorden kracht bij te zetten dat ze het timesheet met wachturen konden stoppen waar de zon niet scheen leunde ik eventjes voorover op mijn baas zijn bureau....en dat had ik beter niet kunnen doen :+

Daar stond de habitat van Jaws tijdelijk...de goudvis van mijn baas en ik zette mijn rechterhand dus recht in die vissekom :D maar ze hadden inmiddels door dat ik zo pisnijdig was dat geen van beide durfden te lachen...en juist ook op dat moment kwam mijn baas binnen, die mij ook op de gang al kon horen, maar bedacht zich en heeft zich ook een dik uur niet laten zien- hij kende mij inmiddels en wist dat hij beter niet in de afkoelfase in de buurt kon zijn :P

Hahaha, ik kan me voorstellen dat de anderen toch wel moeite moesten doen om hun lachen in te houden

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:48

Polly schreef:
...
Het betreft een auto waar de 'achteruit' links naast 1 zit en onbewust heeft ze de pook ingedrukt en ik vermoed dus dat de auto in de achteruit staat, examinator heeft dit niet opgemerkt.
Aangezien ik weet hoe ze wegrijdt kijk ik voorzichtig achter me, er staat gelukkig niemand dus in een split-second besluit ik me maar gewoon schrap te zetten.. Leerling geeft gas, trekt haar voet van de koppeling en ja hoor!!!! VOLGAS ACHTERUIT +:)+

Hierom ging ik echt even stuk, prachtig _O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:27

Konstantine schreef:
Polly schreef:
...
Het betreft een auto waar de 'achteruit' links naast 1 zit en onbewust heeft ze de pook ingedrukt en ik vermoed dus dat de auto in de achteruit staat, examinator heeft dit niet opgemerkt.
Aangezien ik weet hoe ze wegrijdt kijk ik voorzichtig achter me, er staat gelukkig niemand dus in een split-second besluit ik me maar gewoon schrap te zetten.. Leerling geeft gas, trekt haar voet van de koppeling en ja hoor!!!! VOLGAS ACHTERUIT +:)+

Hierom ging ik echt even stuk, prachtig _O-

:D achteraf kon ik er ook wel om lachen hoor maar toen schaamde ik me dood

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:41

Situatie: motorrijles.
Leerling rijd op een motor met onder de kentekenplaat het L-bordje. Leerling zelf heeft beschermende kleding aan en achter op zijn jas én voor op de motor herkenbaar het logo van onze rijschool.
Ik, de instructeur, volg in een herkenbare lesauto (met L-bord en logo op het dak én volledige bestickering met ons logo op alle zijden van de auto). Overigens is volgen in de auto niet mijn favoriete bezigheid, ik ben immers motorinstructeur, maar in deze situatie was ik 34 weken zwanger en had net de week ervoor een rijverbod opgekregen van mijn werkgever :+

Leerling was nog niet heel erg gevorderd maar kon zeker wel alleen rijden. Bij de eerste rotonde slaan we rechtsaf en tussen mijn leerling en mij komt een auto te rijden die al op de rotonde reed. Kan gebeuren.
Echter, het valt mij meteen op dat betreffende bestuurder bijzonder weinig afstand hield. Noem het maar gerust kleven. De mentaliteit van een motorinstructeur is om altijd de leerling te beschermen en zeker als ik veilig in mijn autootje zit zal ik niet schromen om die in een gevaarlijke situatie tussen mijn leerling en het gevaar te parkeren. Liever mijn auto plat dan mijn leerling zeg maar.
Na enkele seconden waarin de bestuurder van de auto geen enkele aanstalten maakt om afstand te nemen besluit ik dan ook dat het mooi geweest is, ik kijk, geef richting aan en haal de auto in. Als ik naast mijn leerling (voor de auto) rij geef ik deze via de porto opdracht om een beetje gas bij te geven zodat ik ertussen kan voegen, dat lukt probleemloos en ik laat mijn gas los en kort mijn remlicht zien om afstand te creëren tussen de leerling en mijn auto. Meneer lijkt niet bijzonder blij ( :+ ) en zit te bellen. Prima moet hij weten.
Aan het einde van de weg gaat mijn telefoon, ik neem handsfree op en tref mijn werkgever aan de andere kant van de lijn. Hij vraagt mij wat ik aan het doen ben :o? "eeeeh, werken??, je hebt me notabene net zien vertrekken van de rijschool". Daarop reageert hij met het verhaal dat hij net gebeld is door iemand die ik zojuist heb afgesneden.. *aaah ja, nummer van de rijschool staat op de auto*.
Ik vraag hem te blijven hangen (inmiddels staan we voor het rode verkeerslicht, meneer nog altijd achter mij), geef mijn leerling de opdracht tot nader order te blijven staan en stap uit. Meneer verbleekt en ik loop naar zijn portier, hij opent het raam en ik stel me voor. "Hallo, ik ben .... van rijschool .... en ik begreep dat u zojuist mijn werkgever aan de lijn had ivm een gedraging van mij"
Meneer: "eeeuuhm j j ja dat klopt, dat gaat snel dan, ik vond het gevaarlijk zoals u mij afsneed"
Ik: "dat begrijp ik en dat was beslist niet netjes maar ik had er erg veel moeite mee zoals u op de bumper van mijn leerling bleef rijden en deze behoorlijk aan het opduwen was, het betreft een leerling die nog niet veel ervaring heeft en van leerlingen kunt u (zoals bij elke bestuurder) onverwachte reacties verwachten, vandaar dat ik het veiliger vond het op deze manier op te lossen. Maar desalniettemin mijn excuses want netjes is anders".
In het gesprek wat volgde bleek meneer geen flauw benul te hebben van het feit dat het er een leerling voor hem reed. Hij zat zo dicht op de motor dat hij de L nooit had gezien :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:47

Je kunt echt heerlijk vertellen Polly!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:48

Wat een misbaksel..
Hij had natuurlijk verwacht dat je het pas zou horen als je weer terug was..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:49

Situatie: Motorrijles, 2 leerlingen op lesmotors en 1 instructeur (ik) volgend op de motor.
In de betreffende situatie zijn we voornemens rechtsaf te slaan van de bebouwde kom een provinciale weg op. We hebben 2 rijstroken om rechtsaf te slaan. Op de rechterstrook staan 4 of 5 auto's, een busje én mijn leerlingen :+ , op de linkerstrook staat een verlaagde zwarte VW golf gti met geblindeerde ramen, een enorme uitlaat waar een sportieve ronk uit komt en iets te brede bandjes ( :)* ) en een motorinstructeur op een motor O:)
(NB. met motorrijles is het niet gewenst dat wij de leerling leren tussen de verkeersstromen naar voren te rijden omdat met examen de leerling gevolgd word met een auto, als de leerling dan naar voren rijdt is het wat lastig volgen :list: )

Het licht word groen en volgens verwachting schiet de rechterstrook niet erg op maarrrr op de linkerstrook kruipt de golf ook niet op een angstvallig tempo de bocht om. Lichtelijk geïrriteerd mompel ik in mezelf: "nou kom op petje, gas met dat barrel" (hoezo vooroordelen O:) O:) ).
Enkele tientallen meters na de bocht kruipt de golf naar de rechterstrook waarop ik er met een dot gas voorbij ga en naar binnen kijk. Wat schetst mijn verbazing: in de golf zitten 4 personen met allen witgrijs haar.... Zaten dus gewoon een stel oudjes in die waarschijnlijk de auto van kleinzoon hadden geleend :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:49

dees_daan schreef:
Wat een misbaksel..
Hij had natuurlijk verwacht dat je het pas zou horen als je weer terug was..

waarschijnlijk, gelukkig kent mijn baas mij langer als vandaag en belt gewoon meteen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:50

Polly, ga door. Ik geniet van jouw verhalen. :D

Overigens die van Mist, echt ik kon het me echt levendig voorstellen. :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:56

Situatie: autorijles, leerling heeft een uurtje of 12 gereden, we rijden binnen de bebouwde kom in het hart van een dorp.
Persoonlijke situatie; een dierbare van mij is ernstig ziek en heeft net 2 zware operaties ondergaan. Hiervan zijn vrienden van mij op de hoogte, de meeste van mijn leerlingen niet. Werk en privé moet je gescheiden houden en wat hebben leerlingen aan mijn oliebol. In het geval dat ik voor deze situatie lessen moet verzetten licht ik leerlingen kort in. Onder mijn vrienden heb ik diverse mensen werkzaam bij de ambulance.

Wij rijden rustig door het betreffende dorp, door de winkelstraat wel te verstaan. In mijn binnenspiegel zie ik een ambulance zonder optische of geluidssignalen, door de spiegeling van het voorraam kan ik niet zien wie erin zitten. Op het moment dat ik weer voor me kijk hoor ik de sirene kort aangaan en bij een snelle controle in de spiegels blijkt de ambulance mij in te halen met de blauwe lampen aan, leerling stuurt wat naar rechts om de ambu de ruimte te geven, echter zet de chauffeur de ambu schuin voor mij neer en rijdt ons als het ware klem. Wij remmen en zetten de alarmlichten aan. Op dat moment springt de verpleegkundige (de bijrijder dus) uit de wagen, komt op een holletje naar mijn deur, trekt hem open en voelt mijn pols :')
Leerling is natuurlijk geschrokken en snapt er weinig van, ik ook niet en vraag dus grijnzend of het goed gaat met de verpleegkundige. Die moet ook lachen en vraagt of ik genoeg weet als hij zegt dat gestuurd is door zijn chauffeur :')
Ja dus, dat is mijn maatje en die wilde even weten hoe het met mij ging :') :') :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:00

Haha humor :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:04

_O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:04

Situatie: autorijles in de oude binnenstad. Leerling is een jongen die zichzelf erg goed vind rijden en vooral veel haast heeft. Mijn opmerkingen zijn in zijn ogen veelal onnodig en vooral gezeur.

Enfin, we rijden door de oude binnenstad, veel onoverzichtelijke kruispuntjes waar de oude huizen veelal tot op het kruispunt staan waardoor je met de auto stapvoets en in de eerste versnelling aan moet komen, bijna stilstaand de weg kan inkijken en dan weer verder gaan. Leerling vind dit onzin en heeft dus de ene na de andere ingreep. Door zijn nonchalante gedrag komen er steeds meer armgebaren van mijn kant om te illustreren dat hij écht geen zicht heeft. Dat kan in zijn ogen wel zo zijn maar toch is het onzin :+
Achter ons rijd een opvallende politieauto met daarin een ex-motorleerling van mij ( :D :D :D )
Die kent mij natuurlijk langer dan vandaag en heeft de situatie vrij snel door.
Bij de eerste mogelijkheid na het verlaten van de binnenstad komt de politieauto ons voorbij, gaat voor ons rijden en het welbekende rode knipperende bordje met de tekst "STOP POLITIE" gaat aan :')
Kandidaat schrikt maar gaat ervan uit dat ze vast mijn papieren willen controleren, hij doet echter niks fout :')
Helaas voor hem komt de agent naar zijn raam en vraagt streng "zo ventje, hoe lang heb jij al autorijles" waarop de leerling stotterend antwoord hoeveel uur hij gereden heeft (geweldig wat zo'n politiepakje kan doen, de stoerste jongetjes worden minuscuul klein terwijl ik me verbijt om niet in lachen uit te barsten). De agent vraagt hoe hij vind dat hij aan het rijden is en de leerling verteld dat hij vind dat het prima gaat.
De agent glimlacht en zegt "misschien word het tijd dat je een beetje beter naar je instructeur gaat luisteren, ze weet echt wel waar ze over praat en dan haal jij je rijbewijs echt wel".
Met een knipoog loopt hij weer terug naar de auto waarop ik echt enorm begin te lachen, wat een briljante actie.
Het heeft wel het gewenste effect gehad, leerling draaide om als een blad aan een boom en was in no time geslaagd :j

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:07

_O- _O- geweldige verhalen heb jij! volgens mij geniet jij echt van je baan :D

Polly
Moderator Algemeen

klopt :)

Iris82

Whahahah, Polly, wat heb jij geniale vrienden. :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:10

Polly...ik vind je echt TOP! Ga vooral door met je verhalen.. Ze zijn pràchtig!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:11

Zeker weten, veelal oud leerlingen of oud collega's, ik begin altijd te glimmen als ik die blauwe lampen een keer een korte knipper zie geven :D

thnx :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:11

Volgens mij overtreft niemand jou Polly.

Ik heb er nog 1 uit de winkel.
Mevrouw vraagt of ze 3 sesambroden mag, dus ik pak de broden en wil ze gaan snijden tot ze zegt o zitten daar dingetjes op?? Met een vies gezicht er bij.
Ik snapte eerst niet wat ze bedoelde dus vroeg dingetjes? Ja die dingetjes die er op zitten!
Ja er zit sesam op..
O nee dan hoef ik ze niet!
Ok.. :\

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:12

:') :') :')
whahahaha dat verwacht je niet, sesamzaad op sesambrood <<)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:16

Zoals hiervoor: niemand overtreft Polly maar hier nog een verhaaltje van mijn kant.

Ik stond bij de servicebalie bij de AH. Komt er een meneer naar mij toe met een bon en een bakje aioli.
Meneer verteld dat het bedorven is en dat is ook duidelijk te zien (bol bakje). Hij vertelt dat hij het maandag heeft gekocht en ik bekijk de bon en de houdbaarheidsdatum.
Het was al 4 dagen over datum (6 dagen geleden gekocht).
Dus ik tegen die meneer, ja maar dit is ook over de datum meneer..
Meneer is beteuterd weggelopen dat ik hem niet een nieuw bakje ging geven :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:16

Geweldig jouw verhalen Polly!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:17

Er kwam een vrouwtje in de kapsalon waar ik net nieuw was, (ik was overgeplaatst naar een ander filiaal) ik had die vrouw dus nog nooit gezien en zei dat ze plaats mocht nemen. Ik zag mijn collega's al een beetje vreemd kijken, maar ik wist op dat moment nog niet waarom. Nouja met dat vrouwtje overlegd wat ze wilde en haar daarna meegenomen naar de wasbak.

Na het was gebeuren kamde ik haar haren maar kwam tot het besef dat het nog vettig was en die vrouw behoorlijk stonk, op dat moment dacht ik niet zeuren maar zo snel mogelijk knippen. Toen haalde ik mijn kam uit het haar en zat er echt een mega knep in mijn kam. :r Na een inspectie bleek dat haar hoofd een grote knep van smeer was.

Waarop ik zeg: mevrouw u mag nog wel even mee komen naar de wasbak want ik heb niet goed gespoeld. Ik heb toen de shampoo gepakt voor mannen met een overdosis gel in de haren, handschoenen aan en flink schrobben maar. Na 4 keer flink schrobben was alles weg. Daarna heb ik haar in 5 minuten geknipt. :')
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-08-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:18

:') Ieuwwwwww