op een van mijn eerste projecten in de petrochemie hadden we een vervelende mechanische onderaannemer, voor wie elk excuus goed was om de boel maar te vertragen (werden betaald op regie basis- geen aanneemsom dus) Nu had ik smorgens een ronde gedaan in de fabriek en kreeg ik een vonkenregen in mijn nek, ga naar boven en zeg ze dat ze brandwerende dekens op de roosters moeten leggen en beter af moeten schermen- voor de zoveelste keer. Vonken die overal naar toe vliegen in een ethyleen fabriek zijn heel gevaarlijk.
Tegen de lunch komen de voorman en veiligheidsman bij mij op kantoor verhaal halen want ik had de werken stilgelegd en of ik de timesheets voor de wachturen even wilde tekenen....niet dus

Dus ik begin mijn speech over de zogenaamde professionele firma die we ingehuurd hebben wiens mensen blijkbaar toch niet weten waar ze mee bezig zijn, ondanks alle instructies, trainingen en het negeren van de voorwaarden op de werkvergunning. Ik had het helemaal gehad met die club helemaal omdat het het zoveelste vertragingsspelletje was. Om mijn laatste woorden kracht bij te zetten dat ze het timesheet met wachturen konden stoppen waar de zon niet scheen leunde ik eventjes voorover op mijn baas zijn bureau....en dat had ik beter niet kunnen doen
Daar stond de habitat van Jaws tijdelijk...de goudvis van mijn baas en ik zette mijn rechterhand dus recht in die vissekom

maar ze hadden inmiddels door dat ik zo pisnijdig was dat geen van beide durfden te lachen...en juist ook op dat moment kwam mijn baas binnen, die mij ook op de gang al kon horen, maar bedacht zich en heeft zich ook een dik uur niet laten zien- hij kende mij inmiddels en wist dat hij beter niet in de afkoelfase in de buurt kon zijn