Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 04:51

Nessah schreef:
Daarnaast lees ik dat mensen hier flirten wel goed vinden. Nou, daar snap ik niks van. Waarom zou een man in een relatie behoefte hebben om te flirten met andere meiden? Komt hij aandacht te kort?

Als ik dit allemaal zo lees ben ik des te blijer met mijn relatie!

Fijn voor je, oprecht :)

Maar als ik niet meer zou mogen flirten terwijl ik een relatie heb, zou ik die relatie niet meer willen hebben. Flirten is in mijn ogen zoiets onschuldigs, menselijks, en vaak ook nog eens onbewust. En het gaat vaak (IMO) niet om aandacht omdat je die thuis tekort komt, maar dat het af en toe fijn en leuk kan zijn om te weten dat je 'nog in de markt ligt'. Ik vind dansen met iemand bv. ook helemaal prima. Zo lang de vertrouwensbasis groot genoeg is, zoals in de relatie die ik me zou wensen, zouden zulke dingen probleemloos moeten kunnen. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen het daarmee eens is! :)

Een dronken zoen in de kroeg.. hmm. Kan ik misschien nog vergeven. Maar meer dan dat? Dan is het exit. :(

Amandavd

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:03

Als je door flirten met een ander nog moet weten dat je nog in de markt ligt ben je i.m.o. behoorlijk triest. Waarom zou je uberhaupt willen weten of je nog in de markt ligt als je een relatie hebt? Ik flirt niet met andere en mijn vriend ook niet. Daar hebben wij beide geen behoefte aan, en zeker niet met het idee om te weten of je nog in de markt ligt.. Zo jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:08

cam schreef:
Mindim schreef:
Het is net zoals Ayasha zegt, zo zwart - wit is het allemaal niet.

Het is altijd zwart/wit. Alleen zegt Ayasha dat er praktische redenen zijn waarom het lastig is.
Maar of dat dan de juiste reden is om bij elkaar te blijven is dan wel de grote vraag.

Zie in dit topic bijna alleen maar vreemdgaande exen voorbij komen. En nog geen mensen die het na vreemdgaan toch samen hebben gered.
Dat geeft te denken.

En eigendommen samen hebben is zeker geen reden om na vreemdgaan bij elkaar te blijven.
Heel veel van elkaar houden en zeker niet zonder elkaar kunnen is dan wel weer een goede reden om bij elkaar te blijven.

Eigenlijk is het nooit zwart-wit wanneer er mensen met gevoelens in het spel zijn.
En ik ken een koppel dat verder gegaan is omdat ze toch niet zonder mekaar konden en dat gaat inmiddels al weer jaren goed.

Wie ben jij om voor een ander te bepalen wat een goede reden is om samen te blijven?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:14

Hm, vreemdgaan is zo'n relatief begrip..daar zijn geen standaard oplossingen en antwoorden voor imo :) Ik zou zo ook niet weten wat ik dan zou doen.. weinig waarschijnlijk .. :D Je moet er eerst nog maar achter zien te komen. Ik zou dan misschien nog niet eens moeite hebben met het vreemdgaan, maar met het niet willen vertellen (ja duh, anders is het geen vreemdgaan). Is het trouwens vreemdgaan als hij verteld dat hij vreemd is gegaan? Want dan ben je op de hoogte, en dan is het niet meer vreemd, of toch wel?

Het is wel een dingetje wat in onze cultuur gebakken zit. Ik denk dat je in andere culturen andere antwoorden krijgt... :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:16

De definitie van vreemdgaan heeft niks te maken met het wel of niet vertellen ervan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:17

Maar daar speelt de positie van de vrouw vaak mee in bij de andere landen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:26

Als je vreemd gaat dat ben je daar zelf bij en maakt ook zelf die keuze.
Zo van het overkomt je vind ik kul dan moet je zorgen dat je niet in zo'n situatie komt.

Het is zo respectloos naar je partner toe en ik begrijp het als je partner vreemd is gegaan je daar niet zomaar even overheen kunt stappen.

Uit zelfrespect zou ik zeggen over en uit.
vertrouwen en respect is uiteindelijk de basis van een relatie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:34

Amandavd schreef:
De definitie van vreemdgaan heeft niks te maken met het wel of niet vertellen ervan.

Nee, dat zeg ik toch ook niet (of wel?).
Het gaat erom zou je het vergeven of niet... en dat ligt voor sommigen heel zwart wit inderdaad, en voor anderen heel grijs..
Ik zou dat zo ook niet kunnen zeggen.. vooralsnog zeg ik 'ja hoor, dat vergeef ik iemand, indien ze het gewoon vertellen'.

Alles wat je stiekem doet achter de rug van je partner om, is respectloos, overigens.. niet alleen stiekem met een ander afspreken.

@Furrow: Sisterwives (om maar eens iets te noemen :') ) is volgens mij gewoon in een westers land...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:41

Vreemdgaan is voor mij wel echt lichamelijk contact. Of dat nu zoenen, strelen, sex is. Als het echt intiem wordt, dan ben ik van mening dat ik me daar niet meer prettig bij voel. Flirten tijdens uitgaan zou me niet zoveel uitmaken, heb er altijd wel om moeten lachen.

Of ik vreemdgaan zou kunnen vergeven? Wellicht. Ik heb e.e.a. meegemaakt in een vorige relatie wat op smscontact / chatten leek en dat gaf me al zo'n steek, dat ik niet denk dat ik daadwerkelijk vreemdgaan zou kunnen vergeven. En daarbij, ik denk dat ik stapelgek word van mijn wantrouwen. Als diegene later thuiskomt, alleen uitgaat etc. Ik vind dat als je daar niet meer "vrij" in kunt staan, je relatie het toch niet redt. Je moet iemand kunnen vertrouwen. En eenmaal gedaan, dan is de volgende keer het drempeltje nog lager. Maar ik denk dat als je getrouwd bent of kinderen hebt, de situatie wel anders ligt.

Maar vrouwen moeten zelf ook wel met handje over het hart gaan en eerlijk naar zichzelf kijken op zo'n moment. Het is makkelijk om je man de schuld te geven, maar wat is daadwerkelijk de oorzaak?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:15

Dirndl schreef:
Nessah schreef:
Daarnaast lees ik dat mensen hier flirten wel goed vinden. Nou, daar snap ik niks van. Waarom zou een man in een relatie behoefte hebben om te flirten met andere meiden? Komt hij aandacht te kort?

Als ik dit allemaal zo lees ben ik des te blijer met mijn relatie!

Fijn voor je, oprecht :)

Maar als ik niet meer zou mogen flirten terwijl ik een relatie heb, zou ik die relatie niet meer willen hebben. Flirten is in mijn ogen zoiets onschuldigs, menselijks, en vaak ook nog eens onbewust. En het gaat vaak (IMO) niet om aandacht omdat je die thuis tekort komt, maar dat het af en toe fijn en leuk kan zijn om te weten dat je 'nog in de markt ligt'. Ik vind dansen met iemand bv. ook helemaal prima. Zo lang de vertrouwensbasis groot genoeg is, zoals in de relatie die ik me zou wensen, zouden zulke dingen probleemloos moeten kunnen. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen het daarmee eens is! :)

Een dronken zoen in de kroeg.. hmm. Kan ik misschien nog vergeven. Maar meer dan dat? Dan is het exit. :(

En daarom is het mooie dat iedereen anders is en zo past op elk potje een deksel. Mijn vriend flirt niet met meiden en ik niet met jongens. Wij hebben respect voor elkaar en hebben genoeg aan de aandacht aan elkaar. Wat ik wel jammer vind is dat, niet perse door jou hoor, er net wordt gedaan alsof de perfecte relatie niet bestaat en alsof elke man/vrouw wel eens behoefte heeft aan een gladde babbel met een ander ( of meer).

Dat is gewoon niet zo, de perfecte relatie bestaat weldegelijk waarin je inderdaad onvoorwaardelijke liefde hebt. Ik dacht ook dat het niet bestond na een relatie van 7 jaar waar werkelijk alles mis ging.

Moet wel zeggen dat mijn huidige relatie anders dan het standaard is. Mijn partner is zeevarend, ( gemiddeld 5 weken weg en 5 dagen thuis) waardoor de verliefdheid altijd is gebleven, en het verlangen naar elkaar en de passie van de eerste date beleven wij elke maand opnieuw. soms is het heel moeilijk om zoveel van elkaar gescheiden te zijn, maar het voordeel is dat je zo enorm gek op elkaar blijft, echt verliefd.. Je hebt geen behoefte aan iets anders.

daarnaast hoef ik niet te weten of ik nog in de markt lig. Ik ben niet onzeker en ik heb mijn droomman al gevonden. Dus, totaal overbodig om te weten of andere mannen mijn zien zitten.. Echt totaal onbelangrijk.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:19

Lastige kwestie. Schrik er wel van dat veel bokkers zeggen dat hun relatie dan stopt... Niet dat ik ze ongelijk geef, maar ik denk niet dat ik zo alles in een keer in de prullenbak zou kunnen gooien.

Ligt ook aan hoe het is gegaan natuurlijk. Met voorbedachte rade vind ik veel erger dan dat het (wat dat dan ook moge zijn) gewoon gebeurd. En ik denk ook dat het er aan ligt met wie.. een bekende (vriendin/collega/buurvrouw) zou ik minder snel vrede mee hebben dan met een vreemde meid uit de kroeg bv.

Flirten vind ik niet erg hoor.. (zou zelf niet zonder kunnen :P ) Een keertje schuren in de kroeg zou ik wel wat zeggen.. En verder zou ik niet weten hoe ik zou reageren :n

Ik weet wel dat als die iets in die trant zou bekennen ik mn spullen op pak en ff ergens anders een week door breng. Ik denk dat de stap om terug te gaan kleiner is dan om later weg te gaan..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:21

phormicola schreef:
Nessah schreef:

Zeg ik dat dan??

Waarom hap je zo? :')

Omdat ik niet zo gecharmeerd ben wanneer een serieus verhaal van mij afgedaan wordt als een sprookje. Dat soort sarcasme maakt een discussie kansloos en niet langer boeiend meer. Daarnaast leek het alsof je daarna ook nog mijn woorden wilde verdraaien, of elk geval van het negatieve uitgaat. Alles kan gebeuren, altijd. Zal ik nooit ontkennen, been there done it. Maar ik ben nu eenmaal een positief ingesteld mens, ongeacht wat ik al heb doorstaan. Dus ik ga niet uit van.. Oh jee, hij zou kunnen vreemdgaan. Nee, ik ga uit van een goede relatie waarin dat soort dingen niet gebeuren. Ik ga uit van het positieve. Daarom hap ik zo, omdat ik het een leuke discussie vind, maar wel op een volwassen manier zonder dat mijn bericht word afgedaan als een sprookje.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:33

"Vroeger" zei ik altijd dat daar niet overheen te komen was, omdat ik 'm nooit meer zou vertrouwen.
Nu, ondertussen wat ouder en wijzer :'), is het idd allemaal niet zo zwart wit. Ik zou het nu erger vinden als-ie een heel heftig emotionele band met een andere vrouw zou hebben dan dat-ie vreemd gaat om de seks. Ik bedoel... Seks is ook maar seks...

Maar hoe ik daadwerkelijk zou reageren? Geen idee.. Dan zou ik het mee moeten maken maar hoop stiekem dat dat nooit gebeurt :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:34

Hier is de verliefdheid ook nog steeds maar speels flirten is imo onschuldig. Maar goed, wat noem jij flirten nessah?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:41

Maar sisterwives is met wederzijdse toestemming Cer. Dat gebeurt hier ook in de vorm van een open relatie. Daar is ook geen bedrog aan vastgehangen, want je weet waar je staat.

Maar ook in die relaties is eerlijkheid een must.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:46

Ik zou het absoluut als een einde van de relatie zien. Appen, smsen, chatten en al helemaal het irl vreemdgaan. In een goede relatie hoor je daar gewoon geen behoefte aan te hebben.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:57

Oef, moeilijk onderwerp.
Als ik nu rationeel over na kan denken ligt het aan de situatie. Is het een kus in de kroeg, dan zou ik ermee kunnen leven (met de nadruk op een kus, niet dat ie de hele avond aan dr geplakt heeft), maar is hij daarna mee gegaan naar haar huis om seks te hebben, heeft ie imo meer dan voldoende tijd gehad om te bedenken dat ie dat beter niet kan doen.

Dus imo is seks echt funest, en zoenen zou ik het hele verhaal moeten weten.

Maar goed, ik weet niet zo goed wat ik zou doen in zo'n situatie want ik vraag me af of ik dan nog wel rationeel kan denken :S

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:16

Furrow schreef:
Maar sisterwives is met wederzijdse toestemming Cer. Dat gebeurt hier ook in de vorm van een open relatie. Daar is ook geen bedrog aan vastgehangen, want je weet waar je staat.

Maar ook in die relaties is eerlijkheid een must.

True :j

Daarom vind ik het ook lastig.. wat als hij het verteld.. ja dan heb je vooraf geen open relatie afspraak maar misschien valt er achteraf wel mee te leven.. er zijn een heleboel mitsen en maren imo..

maar zoals hier al blijkt, er zijn echt heel veel verschillende meningen idd :j

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:21

Als er mee te leven valt is het geen probleem, ik ben gewoon bang dat veel mensen het vreemdgaan accepteren uit gewoonte (jaren huwelijk), huisvrouw (geen eigen inkomsten), slecht zelfbeeld..
Maar je kan natuurlijk niet bij iemand achter de haag gaan kijken, dus het blijven aannames.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:47

Nessah schreef:
En daarom is het mooie dat iedereen anders is en zo past op elk potje een deksel. Mijn vriend flirt niet met meiden en ik niet met jongens. Wij hebben respect voor elkaar en hebben genoeg aan de aandacht aan elkaar. Wat ik wel jammer vind is dat, niet perse door jou hoor, er net wordt gedaan alsof de perfecte relatie niet bestaat en alsof elke man/vrouw wel eens behoefte heeft aan een gladde babbel met een ander ( of meer).

Mijn vriend en ik hebben ook respect voor elkaar, maar flirten met een ander vind ik niet respectloos oid.. Daarnaast is mijn relatie nog steeds perfect ook al zou mijn vriend wel eens flirten met iemand. Doet 'ie dat nou constant wordt het wat anders natuurlijk, maar soms (als ik er niet bij ben :P ) zie ik niet als een probleem.

PowerReiner schreef:
Oef, moeilijk onderwerp.
Als ik nu rationeel over na kan denken ligt het aan de situatie. Is het een kus in de kroeg, dan zou ik ermee kunnen leven (met de nadruk op een kus, niet dat ie de hele avond aan dr geplakt heeft), maar is hij daarna mee gegaan naar haar huis om seks te hebben, heeft ie imo meer dan voldoende tijd gehad om te bedenken dat ie dat beter niet kan doen.

Dus imo is seks echt funest, en zoenen zou ik het hele verhaal moeten weten.

Maar goed, ik weet niet zo goed wat ik zou doen in zo'n situatie want ik vraag me af of ik dan nog wel rationeel kan denken :S

Precies, dit denk ik dus ook. Je ligt echt niet opeens met iemand in bed, daar gaan veel dingen aan vooraf en hij zou dan ook genoeg tijd hebben om zich te bedenken. Mocht hij wel het gevoel hebben dat 'ie het graag zou willen (en misschien nodig heeft ofzo?) dan zou ik wel willen dat hij dit verteld. Natuurlijk niet leuk om te horen, maar zo kun je misschien samen een oplossing bedenken.

Seks vind ik dus sowieso einde relatie (denk ik) en als ik er zelf zou moeten achter komen al helemaal. Mijn vertrouwen zou dan te erg beschadigd zijn..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:25

Nessah: voor jou is een perfecte relatie een relatie met onvoorwaardelijke liefde en trouw en zonder gladde babbel.. Voor iemand anders kan de perfecte relatie heel wat anders inhouden..

Ik ben zelf niet heel monogaam aangelegd ben ik bang.. :o Dat wil niet zeggen dat ik niet trouw ben, want dat ben ik wel!, maar diep van binnen zou ik best wel wat lichamelijks willen met een andere man af en toe. En ik zou het prima vinden als mijn vriend dat ook zou willen/zou doen met een andere vrouw :j
Mijn vriend denkt daar anders over en dat is prima, dan gebeurt het dus niet :n

Ik vind het ontzettend jammer dat er zoveel mensen zijn die zeggen "als je de behoefte hebt om het eens buiten de deur te zoeken, dat mist er iets in je relatie/dan zit er in je relatie iets niet goed". Waarom zo veroordelend?
Als ik het op mezelf betrek: ik heb een heel fijne relatie en ik mis helemaal niks. Nou, hooguit fysiek contact met andere mannen af en toe :') Zegt dat iets over mijn relatie? Nee! Dat zegt iets over mijn aard, mijn karakter, mijn biologische aanleg wellicht :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:32

vreemdgaan , dan is het bij mij over en uit!
hoe kun je een bedrieger nog vertrouwen? en als alles wat jullie samen hebben niet bijzonder genoeg is....
dan kun je het beste maar stoppen.Anders gaat het van kwaad tot erger... -:(-

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:58

Ayasha schreef:
Hier is de verliefdheid ook nog steeds maar speels flirten is imo onschuldig. Maar goed, wat noem jij flirten nessah?

Ik noem flirten contact zoeken met een meisje ( of in mijn geval jongen) op een speelse manier, anders dan vriendschappelijk. Dus naar complimentjes vissen of die geven.

Jij mag dat onschuldig vinden, iedereen is anders en dat is maar mooi ook anders was de wereld zo saai :D Ik vind dat niet onschuldig en wil dat niet binnen een relatie, maar ik doe dat zelf ook niet. Maar wij zijn beide geen kroegengangers ofzo, misschien dat dat ook scheelt? heb de tijd van feesten/uitgaan/kroegen wel een beetje gehad :)

Nogmaals ik veroordeel niemand die andere dingen toestaat en ik beweer ook niet dat je dan geen prefecte relatie hebt. Voor mij zou dat alleen geen perfecte relatie zijn. Dan ben ik liever vrijgezel :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:59

Corelli schreef:
Nessah: voor jou is een perfecte relatie een relatie met onvoorwaardelijke liefde en trouw en zonder gladde babbel.. Voor iemand anders kan de perfecte relatie heel wat anders inhouden..

klopt, ik beweer ook nergens dat een perfecte relatie is zoals ik beschreef. Maar voor mij is dat perfect voor een ander weer niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:03

SpeechLess schreef:
Mijn vriend en ik hebben ook respect voor elkaar, maar flirten met een ander vind ik niet respectloos oid.. Daarnaast is mijn relatie nog steeds perfect ook al zou mijn vriend wel eens flirten met iemand. Doet 'ie dat nou constant wordt het wat anders natuurlijk, maar soms (als ik er niet bij ben :P ) zie ik niet als een probleem.

Prima toch? Ik zou dat niet moeten dat geflirt, zie ook totaal het nut niet achter. Maar nu heb ik sowieso niet echt aandacht nodig en ben ook gelukkig alleen. Mijn vrienden/familie en relatie is geen invulling van mijn leven maar een aanvulling. Dat zie ik ook vaak andersom ( zeg niet bij jou hoor) en dan is het al wat logischer als je flirten leuk vindt, want met flirten krijg je aandacht. Ik heb daar totaal geen behoefte aan. Moet zelfs zeggen dat als er jongens fluiten ofzo, ik daar gewoon naar van wordt. Ben daar dus écht niet van gediend en als ik vrijgezel was zou ik dat ook echt een afknapper vinden. Ik hou niet van dat soort aandacht. Ook niet van die "loze" complimentjes. Ik hou meer van oprechtheid en dat is de aandacht die ik van mijn vriend krijg en daar kan flirten van een ander echt niet aan tippen, dus daarom totaal geen behoefte aan flirten.