iemand opgevangen. wat nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Re: iemand opgevangen. wat nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:04

Ik geloof toch de reacties van bokkers die in dezelfde situatie gekomen zijn en ook geen hulp kregen. Waarom zou het dan niet kunnen?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:07

Jannepauli, dat de politie niks doet is geen aanname maar een FEIT en geloof me....ik spreek uit ervaring. Die kunnen namelijk niks doen dus is verspilde moeite en verspilde tijd voor beide partijen. Politie heeft met wettelijke regels te maken en als hoofdhuurder politie niet binnen wil laten of met ze wil spreken kunnen ze onverrichte zaken weer terug naar bureau.

Schrik overigens van de reactie's die gebaseerd zijn op wantrouwen en achterdocht, hoop dat als jullie zelf eens serieus in de problemen raken jullie niet alleen vrienden en familie en vrienden hebben die vanuit dezelfde gedachtengang handelen. Je zou zomaar zelf in dezelfde situatie kunnen belanden en wat zullen jullie dan blij zijn dat er nog mensen zijn die wel vertrouwen hebben in de medemens en dat je hulp van wildvreemde aangeboden krijgt.

Misschien een idee om wat aan die achterdocht en wantrouwen te gaan doen ? Zijn goede hulpverleners voor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:11

Bassenqua schreef:
Jannepauli, dat de politie niks doet is geen aanname maar een FEIT en geloof me....ik spreek uit ervaring. Die kunnen namelijk niks doen dus is verspilde moeite en verspilde tijd voor beide partijen. Politie heeft met wettelijke regels te maken en als hoofdhuurder politie niet binnen wil laten of met ze wil spreken kunnen ze onverrichte zaken weer terug naar bureau.

Nou, ik heb dit zelf meegemaakt en de politie kon wel degelijk wat betekenen, dus jouw verhaal is geen feit :) Wanneer je bezittingen in het pand liggen, dan mag je deze wel degelijk meenemen, met politiebegeleiding :) Je hebt gewoon het recht om deze terug te krijgen.

Verder vraag ik me af of er al contact is opgenomen met de moeder om de spullen op te halen? Desnoods een mediator ingeschakelen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:17

Bassenqua schreef:
Schrik overigens van de reactie's die gebaseerd zijn op wantrouwen en achterdocht, hoop dat als jullie zelf eens serieus in de problemen raken jullie niet alleen vrienden en familie en vrienden hebben die vanuit dezelfde gedachtengang handelen. Je zou zomaar zelf in dezelfde situatie kunnen belanden en wat zullen jullie dan blij zijn dat er nog mensen zijn die wel vertrouwen hebben in de medemens en dat je hulp van wildvreemde aangeboden krijgt.

Misschien een idee om wat aan die achterdocht en wantrouwen te gaan doen ? Zijn goede hulpverleners voor.

Dus volgens jou moet je direct hulp gaan zoeken als je iemand via een forum wantrouwt? Je weet nu eenmaal niet wie je tegenover je hebt.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:21

Helaas bleek vanmorgen tijdens het noodweer dat mijn dakkapel flink lekt. Vanwege reparaties op die zolder en het dak kan er bij mij een poosje niemand wonen en moet ik zelf ook naar de logeerkamer omdat het ook mijn slaapkamer in loopt. Ik kan haar dus niet opvangen, daar is ook al contact over geweest met de betrokkenen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:37

Jeetje wat balen Kukkie! Vooral voor jezelf want het is al jouw woonplekje. Het heeft de afgelopen 24 uur ook flink geregend.
Waar gaat ze nu heen?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:37

Ik denk dat vandaag wel duidelijk wordt hoeveel actie kevertje zelf onderneemt om uit deze situatie te geraken en met welke instanties ze allemaal afspraken heeft of die ze bezoekt . Gaat dat allemaal erg traag dan weten de weldoeners binnen de kortste keren genoeg. En laat ze wel merken dat ze het zelf ook te gek vindt om wildvreemden voor haar problemen op te laten draaien dan gaat het vlot en met actie dan is kevertje geen persoon die gebruik maakt van een ander maar heeft ze gewoon even een paar dagen nodig gehad om het weekend te overbruggen en kan ze binnen de kortste keren ergens terecht.Of heeft ze zelf iets bedacht waardoor ze verder kan . Ze laat het zelf wel zien hoe het in elkaar zit .

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 12:42

Het is inmiddels opgelost :)

Rizette ik heb je nou al 3 keer voorbij zien komen met je tentje, en 3 keer heb ik niet op je gereageerd. kan je AUB even ergens anders sneu gaan doen? bedankt alvast.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:45

Ik mag hopen dat de hulpvrager dit hier allemaal nietgaat lezen..

Al die kritiek is soms ook te hard als je de hele situatie niet kent. De waarschuwingen daar gelaten dat is nooit verkeerd. Meer wat ze had moeten doen... het is gebeurd en daar verander je niks meer aan door harde kritiek te geven.

Fijn dat alles beter lijkt te gaan is opgelost.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 28-07-14 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 12:50

Gisteren kreeg ik een pbtje dat ik me even moest registreren op poetsplaats.nu, een ander forum. Kiwiko heeft daar een acount en had dit gelezen. Die heeft ook een bokt account gehad vroeger.

We hebben haar gebeld en ze kan daarheen. Kiwiko kan haar ook verder helpen. Met een caravan. En ze weet de juiste weg naar instanties.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:52

Goede keus! Kiwiko weet de wegen wel te bewandelen en zal zich ook niet het kaas van het brood laten eten, denk ik zo :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:59

Bassenqua schreef:

Laten we er maar op houden dat het 'feit' jouw waarheid is.
Maar aangezien de dame in kwestie ruimschoots meerderjarig is, zullen ze haar in eerste instantie doorverwijzen naar de opvang ( Leger des Heils, of daklozenopvang). Als ze dat niet wil.. dat is haar keus. Een gezonde dosis achterdocht is heus wel op z'n plaats hoor.. niemand kent de achtergrond van deze vrouw en niemand kent de andere kant van het verhaal.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 13:01

Ik heb dit bericht al in een ander topic geplaatst.... Ik plaats het hier ook even en dit is ook het laatste wat ik erover kwijt wil..

Als aller eerst, lees ik mensen zeggen '';het kon wel een oud ventje zijn''. Ja dat kan idd. Ik heb TS dan ook een pb gestuurd met de vraag of ik haar nummer mocht. Ik heb haar gebeld en persoonlijk aan de telefoon gehad, om zo haar stem, toon van stem en haar verhaal aan te horen. IK heb toen de beslissing gemaakt haar te willen helpen.

Ten 2e zie ik mensen zeggen'' koop een tentje, ga naar de daklozen opvang, ga naar het leger des heils, bel je vrienden''.
Laat me even iets vertellen. Ik heb zelf in exact dezelfde situatie gezeten. Mijn moeder had me op straat geknald en ik kwam er niet meer in. De angst die je op dat moment voelt is niet te beschrijven. Je kunt jedat vanuit je huisje veilig achter je pctje NIET voorstellen wat je op dat moment voelt.
Vrienden bellen? TS had geen beltegoed. IK heb ook vrienden gebeld. En het kwam ze eeeeeeven niet goed uit op dat moment. En ja, je sociale cirkel kan dan ineens heel klein zijn.

Ten 3e, ''je gaat niet op bokt op dat moment, zo een eerste bericht plaatsen. Kevertje40 las al heel lang mee op bokt. Ze wist mij topics van jaren geleden te noemen waar we nog smakelijk om hebben gelachen. Ze kende bokt dus, en wist dat als ze daar iets plaatste er reacties zouden komen.
Daarbij was het geen bij wie mag ik slapen oproep. Het was puur een wanhoopskreet. En je weet niet wat je op dat moment doet. Je weet niet of je - als je NIEMAND- meer over hebt een topic opent omdat je al een nacht wakker bent en niet meer weet of je van voor of achter leeft.

Ten 4e. Komen er hier modjes vertellen dat TS niet meer heeft gereageerd.
TS heeft een pb gehad dat haar topic op slot zat en de reden daarbij, en vriendelijke groet erachter. er stond niks maar dan ook NIKS in of ze de dialoog kon aangaan, dus ga niet doen alsof ze niks wil AUB. Hoe moet ze ruiken dat ze de dialoog aan kan gaan. Ze werd op de hoogte gesteld dat ze 25 nuttige berichten moest plaatsen en DAN de permissies kreeg, doe niet zo schijnheilig.

Dan nog even terug naar instanties. Wat denk je dat er met je gebeurt op een slaapzaaltje vol junks. Denk je dat je rustig slaapt? Denk je dat je je lekker veilig voelt? Nee. Met als gevolg dat je binnen de kortste keren je baan kwijt bent. Denkje dat je stinkend en half hallicunerend door de slaapgebrek nog lekker kan functioneren op je werk?? Denk je dat je dan ook maar kan bedenken hoe je verder moet?

Laat me je nog wat leuks vertellen over het gemeentehuis. En over maatschappelijk werk.
Weet je wat ze in het gemeente huis tegen je zeggen als je daar staat met je tassie? ''ja mevrouw, maar u bent volwassen, u kunt voor zichzelf zorgen. Daaag!''.
Weet je wat ze zeggen als je het MW opbelt? ''over 3 weken is er een plekje, kom dan maar langs!!''

Weet je wat ze bij het UWV tegen je zeggen als je daar huilend in je spreek uurtje zit???
''Wat erg he? Wat erg dat dit in Nederland kan he? Dit moet niet mogen he? Maar nee, wij kunnen ook niks doen!!''

Zaak 1. Is dat je een dak boven je hoofd heb. Dat er IEMAND. een poot naar je uitsteekt zodat je je ergens veilig kan voelen. En die heb ik haar geboden. Dat is MIJN keus.

En al deze argumenten............................ MAN jullie lijken het UWV wel met zn wegstuurbeleid. Dit is dus het excuus om maar niemand meer te hoeven helpen. Om elkaar maar in de stront te laten zakken. Man wat ben ik blij dat ik zo niet in elkaar steek.

''TS had zelf dingen moeten regelen. Moeten sparen..''
Waar ga je van sparen dan als je geen inkomen heb? TS was werkeloos. Succes met sparen!!
TS weet heus wel dat ze zich moet inschrijven om een GBA te hebben. Ja dat weet ze wel idd. En waar ga je je inschrijven dan als je moeder daardoor haar uitkering kwijt is??

Tot slot wil ik nog 1 ding kwijt.

Ik hoop niet, echt met heel mn hart niet. Dat jullie ooit in zo'n situatie komen te staan. En zo wel, stuur me maar een PB, ik ben er voor je :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:04

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:07

Blij om te horen dat het allemaal toch nog goed komt!

_/-\o_ voor het bericht van Shadow en die van PenP, die raken exact de gevoelige snaar in deze.

En trouwens... Ook ik ben een 40+ pennytut, die dus een half jaar geleden in een soortgelijke situatie was beland en geen uitweg meer zag. Nou had ik wel geen hulp gezocht hier op bokt, maar wel een andere noodkreet uitgesproken hier en ik ben nog steeds ondersteboven van alle fantastische hulp die ik heb gekregen van 2 onafhankelijk van elkaar zijnde bokkers.

Zij hebben mij mijn leven en die van mijn 2 meiden terug gegeven en daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor!!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:12

[quote="PenP2014"]Het is inmiddels opgelost :)

Ja als je een caravan kunt krijgen is de optie van een tentje ook wel sneu. Zo kan je het zien .
Alleen ben je met een caravan nog steeds afhankelijk van een ander en met je eigen tentje regel je het zelf . Dat vind ik het verschil , Ik vind het niet sneu maar zelfstandig ,maar daar kun je verschillend over denken . Ik vind afhankelijk zijn van een ander sneu en gevaarlijk . En het geeft het risico dat je op een of andere manier weer op straat staat met een beetje pech.
Particuliere hulpverleners of schuldhulpverleners kun je vaak meteen terecht , ook zij hebben helaas niet altijd goede bedoelingen, Dan kun je afgeven op instanties maar daar is geen winstoogmerk te vinden .
3 weken wachtlijst voor het MW zijn in een tentje wel te overbruggen en dan wordt je ook onafhankelijk geholpen . Kun je op afgeven ik denk dat het heel goed is .
Ik weet niet of mijn tentje zo sneu is .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:13

Met dit weer vind ik een tentje toch wel sneu hoor.
Met die regen spoelen de haringen zo de grond uit :+

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:18

PenP2014 schreef:
Ik heb dit bericht al in een ander topic geplaatst.... Ik plaats het hier ook even en dit is ook het laatste wat ik erover kwijt wil..

Als aller eerst, lees ik mensen zeggen '';het kon wel een oud ventje zijn''. Ja dat kan idd. Ik heb TS dan ook een pb gestuurd met de vraag of ik haar nummer mocht. Ik heb haar gebeld en persoonlijk aan de telefoon gehad, om zo haar stem, toon van stem en haar verhaal aan te horen. IK heb toen de beslissing gemaakt haar te willen helpen.

Ten 2e zie ik mensen zeggen'' koop een tentje, ga naar de daklozen opvang, ga naar het leger des heils, bel je vrienden''.
Laat me even iets vertellen. Ik heb zelf in exact dezelfde situatie gezeten. Mijn moeder had me op straat geknald en ik kwam er niet meer in. De angst die je op dat moment voelt is niet te beschrijven. Je kunt jedat vanuit je huisje veilig achter je pctje NIET voorstellen wat je op dat moment voelt.
Vrienden bellen? TS had geen beltegoed. IK heb ook vrienden gebeld. En het kwam ze eeeeeeven niet goed uit op dat moment. En ja, je sociale cirkel kan dan ineens heel klein zijn.

Ten 3e, ''je gaat niet op bokt op dat moment, zo een eerste bericht plaatsen. Kevertje40 las al heel lang mee op bokt. Ze wist mij topics van jaren geleden te noemen waar we nog smakelijk om hebben gelachen. Ze kende bokt dus, en wist dat als ze daar iets plaatste er reacties zouden komen.
Daarbij was het geen bij wie mag ik slapen oproep. Het was puur een wanhoopskreet. En je weet niet wat je op dat moment doet. Je weet niet of je - als je NIEMAND- meer over hebt een topic opent omdat je al een nacht wakker bent en niet meer weet of je van voor of achter leeft.

Ten 4e. Komen er hier modjes vertellen dat TS niet meer heeft gereageerd.
TS heeft een pb gehad dat haar topic op slot zat en de reden daarbij, en vriendelijke groet erachter. er stond niks maar dan ook NIKS in of ze de dialoog kon aangaan, dus ga niet doen alsof ze niks wil AUB. Hoe moet ze ruiken dat ze de dialoog aan kan gaan. Ze werd op de hoogte gesteld dat ze 25 nuttige berichten moest plaatsen en DAN de permissies kreeg, doe niet zo schijnheilig.

Dan nog even terug naar instanties. Wat denk je dat er met je gebeurt op een slaapzaaltje vol junks. Denk je dat je rustig slaapt? Denk je dat je je lekker veilig voelt? Nee. Met als gevolg dat je binnen de kortste keren je baan kwijt bent. Denkje dat je stinkend en half hallicunerend door de slaapgebrek nog lekker kan functioneren op je werk?? Denk je dat je dan ook maar kan bedenken hoe je verder moet?

Laat me je nog wat leuks vertellen over het gemeentehuis. En over maatschappelijk werk.
Weet je wat ze in het gemeente huis tegen je zeggen als je daar staat met je tassie? ''ja mevrouw, maar u bent volwassen, u kunt voor zichzelf zorgen. Daaag!''.
Weet je wat ze zeggen als je het MW opbelt? ''over 3 weken is er een plekje, kom dan maar langs!!''

Weet je wat ze bij het UWV tegen je zeggen als je daar huilend in je spreek uurtje zit???
''Wat erg he? Wat erg dat dit in Nederland kan he? Dit moet niet mogen he? Maar nee, wij kunnen ook niks doen!!''

Zaak 1. Is dat je een dak boven je hoofd heb. Dat er IEMAND. een poot naar je uitsteekt zodat je je ergens veilig kan voelen. En die heb ik haar geboden. Dat is MIJN keus.

En al deze argumenten............................ MAN jullie lijken het UWV wel met zn wegstuurbeleid. Dit is dus het excuus om maar niemand meer te hoeven helpen. Om elkaar maar in de stront te laten zakken. Man wat ben ik blij dat ik zo niet in elkaar steek.

''TS had zelf dingen moeten regelen. Moeten sparen..''
Waar ga je van sparen dan als je geen inkomen heb? TS was werkeloos. Succes met sparen!!
TS weet heus wel dat ze zich moet inschrijven om een GBA te hebben. Ja dat weet ze wel idd. En waar ga je je inschrijven dan als je moeder daardoor haar uitkering kwijt is??

Tot slot wil ik nog 1 ding kwijt.

Ik hoop niet, echt met heel mn hart niet. Dat jullie ooit in zo'n situatie komen te staan. En zo wel, stuur me maar een PB, ik ben er voor je :)

+:)+ +:)+

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:19

Cayenne schreef:

:D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:22

Mooi geschreven PenP, als het sommigen nu nog niet duidelijk is...

Rizette, als jij ooit in de penarie komt ze zitten ga je maar lekker wegkwijnen in een tentje ;) ieder zijn keus! Sommige mensen kunnen het zelfstandig misschien even niet meer helemaal aan en hebben een steuntje in de rug nodig. Dit steuntje kunnen PenP en Kiwiko haar blijkbaar bieden, dus je zou dat ook kunnen respecteren en waarderen ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:22

Cayenne schreef:

Kom maar naar Drenthe, daar schijnt de zon :P

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:27

PenP, goed geschreven!
Ik vind dat je kevertje heel goed helpt, ik heb echt respect voor je!
En uiteindelijk ben jij degene die kevertje nu in real life kent, de rest kan hier dus niet over oordelen.
Hopelijk komt er snel een goede oplossing, zodat kevertje haar leven weer op de rails kan krijgen :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:31

Gelukkig dat ze nu een dak boven haar hoofd heeft en geholpen word door de persoon die de weg weet!

Complimenten aan Penp, kukkie en kiwiko. :)

Toch lees ik dit topic met een dubbel gevoel. Ik denk dat veel mensen gereageerd hebben vanuit hun ervaring. En daarom feller reageren dan iemand die (aan welke kant dan ook) dit nog nooit aan de hand heeft gehad.

Elke situatie is anders. En er zijn situaties waar je zelf niet uit kan komen. Voor mensen die dit wel beweren het volgende stukje realiteit:

Je bent 52 jaar oud, zit al 34 jaar op de vrachtwagen. 10 jaar geleden is je vrouw vertrokken met je 2 kinderen. Gedeelde voogdij is niet aan de orde als je bent internationaal vrachtwagen chauffeur. Maar je betaald elke maand netjes je alimentatie. Door een schouder blessure zoek je een nationale baan, zodat je vaker de vrachtwagen uit kan laden en lossen. Een half jaar later word de pijn in je schouder onhoudbaar en moet 112 bellen stilstaan op de vluchtstrook. Een hartinfarct. Je mag niet meer op de vrachtwagen rijden en komt in de ziektewet. Ondertussen is je contract afgelopen en sta je op 70% salaris. Je krijgt medicijnen voorgeschreven door de arts welke zelf betaald moeten worden omdat je nog niet het plakkertje chronisch ziek hebt gekregen..

Onder aan de streep heb je binnen een jaar tijd 1/3 van je salaris verloren en heb je nog eens 200 euro aan medicijnen te betalen in de maand. Natuurlijk heb je alimentatie nog die betaald moet worden..

Ik hoop dat mensen dit lezen en voortaan niet zo snel meer oordelen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:42

miccamaaike schreef:
Mooi geschreven PenP, als het sommigen nu nog niet duidelijk is...

Rizette, als jij ooit in de penarie komt ze zitten ga je maar lekker wegkwijnen in een tentje ;) ieder zijn keus! Sommige mensen kunnen het zelfstandig misschien even niet meer helemaal aan en hebben een steuntje in de rug nodig. Dit steuntje kunnen PenP en Kiwiko haar blijkbaar bieden, dus je zou dat ook kunnen respecteren en waarderen ;)

Dat is ook zo, ik waardeer dat zeker dat ze helpen , maar helpen is niet altijd kiezen voor een ander of een ander sneu vinden . De 1 kiest voor afhankelijk de ander voor onafhankelijk , het is maar wat bij je past. Ik respecteer en waardeer zeker dat mensen hun huis open stellen voor mensen in nood en dat alles doen zonder er maar iets voor terug te vragen , maar laat wel de keerzijde zien . Heeft toch niemand last van , van een ander gezichtspunt ? Ik prop haar niet persoonlijk in een tentje . Ze kan haar eigen keuzes maken . Zodra je alle facetten weet kun je bewust kiezen . De een vind een tentje sneu de ander niet. Het wordt gevaarlijk als er voor je gekozen wordt en gezegd wordt dat het voor jou sneu is om in een tentje te zitten en er niet naar je eigen keuze gevraagd wordt. Dat noemen ze betuttelen en dat gebeurd ook veel met mensen die in de penarie zitten . Je kunt het van vele zijden bekijken . Ik geef geen oordeel ik vermeld het . Ik ga er vanuit dat kevertje haar eigen keuzes maakt en niet meteen van de kaart is als er een ander gezichtspunt voorbij komt . Maar goed als jullie vinden dat dat niet kan voor haar dan houdt het op . Mensen in de penarie moeten nog steeds zelf kiezen vind ik . wat die keuze dan ook is .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:48

Ik sluit me volledig aan bij Rizette :-)