Mijn weg terug omhoog? (depressie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn weg terug omhoog? (depressie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:52

Nee, mijn zus heeft geen hulp, ze wil ook niet geholpen worden. Een opname kan enkel door collocatie, dus met 3 handtekeningen dat ze verplicht in een gesloten instelling komt. Die mogelijkheid zijn we aan het bekijken. Het kind gaat bij mijn (andere, 3 huizen verder maar) grootouders zitten.

Zus weigert alles van hulp want in haar ogen zijn wij het probleem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:02

Dat is typisch Borderline, andere zijn het probleem,ze willen idd. geen hulp,want met hun is nix mis mee.[denken ze]. Zeer moeilijk om mee om te gaan iemand met Borderline.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:05

Ik heb nog nooit schrik gehad van iemand, behalve van haar. Ik ben echt benauwd...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:06

Als zij een gevaar is voor zichzelf of anderen kan ze verplicht opgenomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:09

Dat weten we. Maar morgen komt de rechtszaak omtrent haar kindje voor dus daar moeten wij nu echt enorm mee oppassen. Nu vandaag haar laten opnemen zorgt ervoor dat wij ook ons kleinkind/metekind verliezen. Het is een mes dat langs 2 kanten snijd :(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:39

Er wordt in ieder geval aan gewerkt, dus op den duur zal het goedkomen :)
Zorg ervoor, mocht je elders gaan wonen, dat zij niet weet waar. Als jullie elkaar willen zien kan dat bij je ouders, denk dat dat voor jou al een stuk meer rust zal geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:49

Ja, dat gaat zeker zo zijn. Ik heb een spaarrekening voor mijn nichtje. Deze week kwam ze af dat ze er ook geld op wou storten en ik heb dit geweigerd. Ze moet maar zelf een rekening openen. Anders komt ze binnen dit en x weken al dat geld wat er op staat op eisen, ook wat ik heb gespaard, en dat wil ik niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:15

Idd.laat je niet overhalen hoor.Iemand met Borderline kan zó goed manipuleren en iemand overhalen.Je moet echt sterk in je schoenen staan wil je er niet intrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:09

Nou, kom even met wat positief nieuws. Vandaag heb ik eindelijk mijn ex volledig kunnen afsluiten. Bijna niet aan hem gedacht, er in geslaagd een hele dag niet op zijn fb pagina te kijken (en er eigenlijk ook niet echt veel behoefte aan gehad). Juist op het moment dat ik mij daar wel redelijk trots over voel komt een vriendin af met een foto van een man. Met de vraag: Wat vind je er van? Ja, ik wist genoeg... Vriendin heeft dus een date geregeld ;)

Vrijdag ga ik met haar mee naar de boogschietclub en hij gaat er blijkbaar ook zijn. Naar het schijnt toont hij redelijk wat interesse want hij was tegen haar al bezig over een cinema doen etc. Heb haar dan maar laten doorgeven (hoe kinderachtig, net zoals in de lagere school, briefjes doorgeven :p) dat, als hij een goede indruk achter laat, ik dat wel wil overwegen. Ik ga me natuurlijk niet direct rond iemand zijn vinger laten draaien. Naar mijn gevoel is het ook nog wat te vroeg maar wie niet waagt...

En van die cinema zal ik dan wel een eetentje maken ;) In het donker kan je toch nooit iemand leren kennen ;) Het is niet direct de man waar ik zelf op zou afstappen, qua uiterlijk dan, maar hij is ook verre van lelijk. We zien wel. :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:07

Wat leuk! Wie weet is hij wel niet iemand waarmee je een romantische relatie zou kunnen hebben, misschien gewoon vriendschappelijk? Knap dat je wel voor dat soort dingen openstaat, want zo maak je juist nieuwe contacten!

En ik vond mijn vriend de eerste keer dat ik hem zag 10x niks aan maar inmiddels zijn we al anderhalf jaar samen. Dus wie weet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:10

Het lijkt me inderdaad niet mijn type, maar inderdaad, wie weet hou ik er een leuke kennis aan over :) Voor zover ik de beschrijving heb gehoord zijn we zo tegenovergesteld als maar kan zijn. Maar ik vertrouw de vriendin in kwestie dat ze me sowieso niet met een eikel opscheept :p

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:30

Alvast veel plezier met je date!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:14

Nou, even een kort verslag: Hele leuke jongen, heel erg knap, maar ik ben er dus echt nog helemaal niet klaar voor! De bal ligt nu in zijn kamp. Een 2de date sla ik zeker niet af, maar de eerst komende maanden/jaren zal er niet meer in zitten als vriendschap :)

Heb toch een hele toffe dag gehad :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:19

Das toch alleen maar positief!
Moet je vaker doen, mensen ontmoeten en op pad.
Wie weet wat voor vriendschappen er komen :)
Relatie hoeft toch niet gelijk?

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:20

Fijn dat je een toffe dag gehad hebt !!

En ws over heen gelezen uit welke regio je komt maar je bent hier altijd welkom op de koffie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:40

Denk dat een relatie er sowieso niet in zit hoor :) Het is niet direct mijn type. Maar een toffe vriend zou leuk zijn :)

Wijkhuis: Ik ben een Belgje! Regio Gent :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:43

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad. En een goede vriend er bij is ook eeg leuk en waardevol natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:16

Nou, vandaag is het dus paardenhappening bij mij in de buurt. En nee, ik ga niet en ben niet gegaan. Ik zag mijn ex opeens inchecken op Foursquare op de happening. En hoe graag ik ook er over wil raken... Nu daar even rondlopen en openlijk genegeerd worden door hem zal me alleen maar dieper duwen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:38

Goed zo, je moet doen waar jij je nu goed bij voelt :) je hoeft je immers niet te bewijzen.