Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:38

Nou zo erg is het gelukkig ook niet. :+ En zo erg als in het filmpje zijn we ook niet, dat scheelt. :')

Sadira

Re: Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 00:25

Nou ja, ik moet zeggen dat het met twee vrouwen prima werkt eigenlijk :') We snappen elkaars geheimtaal en weten precies wanneer er wél echt iets is en wanneer niet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 00:48

Oh echt leuk hier. Vriendlief is geen prater, ik ben een klager maar zeg niet precies wat het probleem is.

Echt leuk soms, als ik merk dat hij ergens mee zit gaat die enkel antwoorden met 'oké' en 'er is niks', dan moet ik hem echt boos maken (door schreeuwen, zeggen 'dat ie wel vreemd zal gaan en niet van me houdt', zeggen dat ik me wel een ander zoek), dan komt opeens de aap uit de mauw (of mouw?) en verteld die wat aan de hand is, we vertellen dat we happy met elkaar zijn en het is weer prima.

's ochtends ben ik zo een enorme bitch, arme jongen. Zijn 'net' samen en slaap nu al 2 weken bij hem. 2 weken de hele dag samenkleven behalve als ik naar de paarden ga...
Och te god, hebben al zeker iedere ochtend stress gehad omdat ik dan honger heb en moe ben.

Dan vraagt die of die zich ene mag roken en zeg ik ja, maar erna zeg ik hem geen woord meer. Lompe mannenbrein denkt dat 'ja' ook echt 'ja' is en gaat lekker roken naast de auto met vrienden. Ik zit hem dan boos aan te kijken, constant, echt constant. Als die dan klaar met roken is komt die terug, 'waarom kijk je zo boos schat' en dan begin ik direct...
"Ga weg, ga maar buiten roken, negeer me maar, blijf van me af, ga weg, breng me naar huis". :')
Staat de arme jongen daar van "Euhh huh, je zei dat ik best een mocht roken?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 02:02

Ik ben niet jaloers op jouw vriend.....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 06:23

Ipv te lachen om dat patroon kun je er beter wat aan doen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:09

Ik vrees dat mijn man je (terecht) baar huis zou brengen voor de laatste keer. Wat een (te) lieve jongen..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:22

Heeel herkenbaar :') Ik heb er gelukkig niet vaak last van. Maar als ik er last van heb, zeg ik daarna sorry voor mijn gedrag :') Dan zegt mijn vriend altijd: Ach daar ben je vrouw voor toch _O-

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:40

@MarrieLeen en Aleeneh, kan me voorstellen dat het uitstekend gaat met twee vrouwen :D Heb dan wel geen relatie met een vrouw, maar met goede vriendinnen heb ik nooit ruzie.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:47

hahahahaha, ja, zoooooo vrouwenlogica!!! Ik heb onderhand wel geleerd dat mannen alleen doen wat je ze vraagt, dus duidelijk zijn! Als je wilt dat ze iets doen, ook zeggen en niet maar aannemen dat ze het wel gaan doen (een welbekende uitspraak hier (thuis en op het werk) is: "Assumption is the mother of all F*ck ups")

Maar ondanks dat je het weet, blijft het een grote valkuil...

@xSlvna, als je weet dat je duidelijk moet zijn en dat je jezelf als een bitch gedraagt, hou daar dan rekening mee. Als je wilt dat je relatie langer als een maand duurt, moet je er wel in investeren (en zeggen dat hij vreemd gaat, zorgt niet dat jullie vertrouwen in elkaar opbouwen :o

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:02

Mijn vriend en ik kunnen echt hartelijk lachen om dit topic, sommige dingen zijn zó herkenbaar! Gisteravond in bed ging hij om te plagen alle 'vrouwenacties' opnoemen die hier voorbij komen waar ik me ook schuldig aan maak... dat mondde uit in een kussengevecht _O-

ElineS schreef:
Het beste is om gewoon nu open kaart te spelen en dat gewoon tegen hem te zeggen... Maar, dan komt het weer van mijn kant en daar kan ik soms wel zat van worden :P

Dit klinkt ook heel bekend. Ik maak ergens een probleem van, terwijl hij het helemaal niet zo bedoeld of ziet. Op een gegeven moment kom ik tot het inzicht dat we er gewoon anders naar keken en ik me aanstel. Maar dan kan ik me gaan opvreten omdat ik wéér degene ben die als eerst toenadering zoekt en 'sorry' zegt, terwijl het probleem ook gewoon bij mij begon en hij het sowieso al niet snapte :')

ElineS schreef:
In een relatie zitten met iemand die op dezelfde manier met dingen omgaat, lijkt me zoveel makkelijker.. Maar misschien ook saaier :P

Oh nee, alsjeblieft niet! Ik ben juist heel blij dat mijn vriend niet net zo reageert als ik, anders zouden dat soort ruzies veel langer duren.

xSlvna schreef:
Echt leuk soms, als ik merk dat hij ergens mee zit gaat die enkel antwoorden met 'oké' en 'er is niks', dan moet ik hem echt boos maken (door schreeuwen, zeggen 'dat ie wel vreemd zal gaan en niet van me houdt', zeggen dat ik me wel een ander zoek), dan komt opeens de aap uit de mauw (of mouw?) en verteld die wat aan de hand is, we vertellen dat we happy met elkaar zijn en het is weer prima.

Dus als hij al niet lekker in zijn vel zit, ga je dit soort dingen roepen om hem te laten praten? :oo Arme knul :n

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:57

Oh jeetje xSlvna, ik ga mee met de rest hier. Dat jouw vriend je de deur nog niet uit heeft gezet verbaast me eerlijk gezegd, als het er bij jullie echt zo aan toe gaat als je hier beschrijft.

Ik had dit weekend vrienden (een stel) op bezoek, en ben er achter gekomen dat ik toch vaak meer als man reageer. Waar vriendin van me dus zegt: "Jeeetje wat lijken jij en m'n vriend op elkaar! Pff." Die had het niet zo makkelijk dit weekend, opeens kwam ze niet meer zo ver met de vrouwenlogica :=

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:17

MarrieLeen schreef:
En dan even bedenken hoe zoiets gaat met twee vrouwen. :')

Willen we dat weten? :')

Mijn man en ik zijn allebei nogal 'mannelijke denkers'. Zo kwam het onlangs voor dat ik thuis kwam en alsvolgt begroet werd:
"Schat, fijn dat je weer thuis bent! Ik heb je gemist. De kat heeft binnen gekotst!"

Ik kan zoiets echt als 3 losse dingen zien: hij is blij dat ik weer thuis ben, hij heeft me gemist en de kat heeft binnen gekotst.
'k Kan me zo voorstellen dat het voor veel vrouwen anders ligt :D

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:20

Oscar schreef:
MarrieLeen schreef:
En dan even bedenken hoe zoiets gaat met twee vrouwen. :')

Willen we dat weten? :')

Mijn man en ik zijn allebei nogal 'mannelijke denkers'. Zo kwam het onlangs voor dat ik thuis kwam en alsvolgt begroet werd:
"Schat, fijn dat je weer thuis bent! Ik heb je gemist. De kat heeft binnen gekotst!"

Ik kan zoiets echt als 3 losse dingen zien: hij is blij dat ik weer thuis ben, hij heeft me gemist en de kat heeft binnen gekotst.
'k Kan me zo voorstellen dat het voor veel vrouwen anders ligt :D

Oh ja je bent alleen blij dat ik terugben zodat ik de kat z'n kots op kan ruimen. Lekker thuiskomen zo.

:))

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:28

Kan er niks aan doen, hij maakt me verschrikkelijk onzeker als die zo doet en dan flip ik sowieso al uit, maar blijkbaar werkt het ook nog.

Ik ben zelf niet blij met mijn reacties nee, en ik ben ook steeds liever, maar juist daardoor valt het me zo op dat ik zo onlogisch denk en het toch logisch aanvoelt.

Ben dan nu ook een heeeeel stuk liever voor vriendlief, wees maar niet bang. :+

edit: hetgeen qaar ik voor was uitgeflipt en hierdoor weet dat die goed praat als je hem over een bepaald punt drijft, was het ook wel waard om te flippen. Ik kreeg iets ergs te horen en haalde verhaal, maar hij antwoordde alleen met oke maar ik zag dat die t wel wilde vertellen maar niet 'kon'. Lief vragen werkte niet.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 16-07-14 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:29

Nou, als de kots ook nog echt op de grond lag, zou ik daar inderdaad niet vrolijk van worden := Gelukkig krijg ik altijd eerst een knuffel en daarna pas alle nieuwtjes :P

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:35

@Oscar, als hij het dan maar opgeruimt heeft is er niets aan de hand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:18

xSlvna schreef:
Kan er niks aan doen, hij maakt me verschrikkelijk onzeker als die zo doet en dan flip ik sowieso al uit, maar blijkbaar werkt het ook nog.

niet kunnen is imo gezever en een makkelijk excuus. Natuurlijk kun je er iets aan doen, gedragspatronen zijn prima te veranderen.

Citaat:
Ik ben zelf niet blij met mijn reacties nee, en ik ben ook steeds liever, maar juist daardoor valt het me zo op dat ik zo onlogisch denk en het toch logisch aanvoelt.

Ben dan nu ook een heeeeel stuk liever voor vriendlief, wees maar niet bang. :+
Dat mag ik hopen, want wat je deed klinkt echt afschuwelijk.

edit: hetgeen qaar ik voor was uitgeflipt en hierdoor weet dat die goed praat als je hem over een bepaald punt drijft, was het ook wel waard om te flippen. Ik kreeg iets ergs te horen en haalde verhaal, maar hij antwoordde alleen met oke maar ik zag dat die t wel wilde vertellen maar niet 'kon'. Lief vragen werkte niet.[/quote]
Als vragen niet werkt moet je niet doorgaan. Iemand op zo'n manier manipuleren
xSlvna schreef:
Echt leuk soms, als ik merk dat hij ergens mee zit gaat die enkel antwoorden met 'oké' en 'er is niks', dan moet ik hem echt boos maken (door schreeuwen, zeggen 'dat ie wel vreemd zal gaan en niet van me houdt', zeggen dat ik me wel een ander zoek), dan komt opeens de aap uit de mauw (of mouw?) en verteld die wat aan de hand is, we vertellen dat we happy met elkaar zijn en het is weer prima

is ronduit gemeen, echt gemeen, je zet iemand emotioneel onder een enorme druk, is emotionele chantage (en imo geestelijke mishandeling). Als hij niet kan/wil vertellen is dat zijn zaak, respecteer dat.

Was ik je lief geweest, dan was ik bij je weggegaan. Al een hele tijd geleden.

Bah, wat ontzettend smerig.

Hou gewoon op met excuses en smoesjes maken voor jezelf, wees niet zo'n baby en geef jezelf een schop onder de kont.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:41

xSlvana: Als je al zo begint vraag ik me af wat voor relatie dit gaat worden (hoe lang het stand houdt), lijkt me niet echt een goed begin om meteen al zo te gaan doen. :n Hopelijk ben je het echt aan het veranderen voor jou en je vriend..
Met mijn vriend heb ik het eerste half jaar nooit ruzie of onredelijk gedrag gehad, dat kwam later pas maar is nu ook wel weer redelijk verdwenen. :P

Het typische vrouwengedrag heb ik soms ook last van, maar ik ben er of overheen gegroeid of ik ben gewoon zelf in gaan zien dat zulk onredelijk gedrag gewoon echt niet kan. Soms voel ik zo'n bui opkomen maar dan smoor ik het snel in de kiem als dat lukt, alleen als mijn vriend zich ook onredelijk gedraagt (waarvan je je dan kan afvragen of je dat wel kan beoordelen in zo'n bui :+ ) ga ik ook onredelijk doen.
Ik heb een huisgenote gehad die echt een heel goed voorbeeld zou zijn voor dit topic, wat een dramaqueen. Ik hoorde haar 's nachts een keer helemaal schreeuwen en tekeer gaan tegen haar vriend omdat hij even wat ging drinken met een vriend van hem, die vriend was er ook gewoon bij. := Ik zou me kapotschamen. :o

Ik heb echt een hekel aan dit gedrag, ook al maak ik me er zelf ook heel af en toe schuldig aan.
Wat ik trouwens wel raar vind, ik heb/had het alleen bij mijn vriend en verder bij niemand anders, ook niet bij familie ofzo. Weet iemand hoe dit kan? :? Volgensmij hebben de meeste mensen dit nl alleen bij hun partner?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:48

Sorry, ben gewoon onredelijk als iemand niet zegt wat die zeggen wilt of niet doet wat die beloofd. :+
Dan ga ik andere oorzaken zoeken, en door die oorzaken die ik in mijn hoofd heb word ik boos, dat is volgens mij best vrouweigen.

"Wij" zeggen ook vaker wat we niet menen (ja dat mag als het niet mag bijvoorbeeld) en daardoor ga ik er van uit dat de ander ook gewoon hetgeen zegt wat die niet bedoeld. Best frustrerend :}

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:49

xSlvna schreef:
Sorry, ben gewoon onredelijk als iemand niet zegt wat die zeggen wilt of niet doet wat die beloofd. :+
Dan ga ik andere oorzaken zoeken, en door die oorzaken die ik in mijn hoofd heb word ik boos, dat is volgens mij best vrouweigen.

"Wij" zeggen ook vaker wat we niet menen (ja dat mag als het niet mag bijvoorbeeld) en daardoor ga ik er van uit dat de ander ook gewoon hetgeen zegt wat die niet bedoeld. Best frustrerend :}

Nee hoor, boel vrouwen die dat niet hebben ook. "wij" is in deze ook al niet nodig. Ik zeg gewoon wat ik bedoel of ik zwijg. :+
Ik krijg zenuwen van mensen die niet zeggen wat ze bedoelen. Ik kan verdorie geen gedachten lezen. En iemand die boos is op mij "omdat ik niet snap wat ze niet zegt" die kan van mij de wind van voren krijgen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-07-14 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:50

op dit moment vertoont mijn vriend dit verschrikkelijke vrouwengedrag en val ik in zijn mannelijke rol -O-
ik heb het toch liever andersom denk ik hahaha!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:51

Jij ja, en veel bokkers zeggen ook precies wat ze denken (valt vaak te zien op bokt, haha) maar even veel mensen zeggen niet wat ze denken of zeggen "prima" als het niet prima is.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:53

xSlvna, ik heb het idee dat je echt onwijs onzeker bent waardoor je je zo gedraagt..
Onzekerheid is best normaal in een prille relatie maar kijk uit dat je je vriend niet weg jaagt met zulk gedrag.. kan me voorstellen dat het niet leuk is. En waarschijnlijk ben jij door je onzekerheid ook niet eerlijk of duidelijk tegen over hem.. werk hier aan voordat het je relatie kost.
huww.. klonk dit als docter phill? ik bedoelde het niet wijsneuzerig :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:59

Ik snap zelf alleen echt niet hoe mannen of vrouwen in mannenrol zo nuchter kunnen denken, niet merken dat iemand oke zegt maar iets anders bedoelt bijvoorbeeld. Ik merk het namelijk meteen, gewoon onbewust. Kan me dan ook wel ergeren aan mijn vriend als hij het weer eens niet door heeft. En bij mij is het niet eens die vrouwen logica, maar meer mijn eigen logica. Er onbewust van uit gaan dat hij het door heeft, omdat dat voor mij normaal is, het door hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:00

ElineS schreef:
Ik snap hem :P .. Zoals Yamcha al zei, het ligt niet aan het gender, maar gewoon aan het type persoon... Jouw vriend en ik kunnen vast de handen ineen slaan dan haha. Wat moet dat soms frustrerend zijn voor jouw. Ook als je dit zo leest, begrijp je dan wel het hoe of waarom?

Het is grappig hoeveel relaties er zijn met iemand die de ene kant opslaat en de andere die de andere kant uitgaat.

In een relatie zitten met iemand die op dezelfde manier met dingen omgaat, lijkt me zoveel makkelijker.. Maar misschien ook saaier :P

Ik ga nu zo even heen :)

Ach maakt het mij wat uit of ik het begrijp.. Hij is gewoon anders dan ik daar in, we hebben geleerd hoe we met elkaar om moeten gaan. En allebei een beetje toegeven; hij meer praten en ik meer met rust laten :')