_xDyan schreef:phormicola schreef:Ik ben zelf opgegroeid met een aan heroïne verslaafde vader en allebei mijn ouders blowden, mijn hele leven lang. Daarnaast is mijn vader rond z'n 30ste ook verslaafd geraakt aan alcohol.
Ondanks dat alles heb ik zo'n beetje alles gebruikt wat ik kan bedenken en veel ook , met uitzondering van heroïne. Na m'n 22ste had ik spontaan genoeg gefeest en gebeest en ik ben nu zelfs al bijna twee jaar gestopt met roken. Ik drink heel sporadisch, nu tijdens de zwangerschap natuurlijk helemaal niet, maar kan er niet meer tegen.
Ik ga mijn dochter niets verbieden en haar vader zal dat ook niet doen. Ik geloof meer in voorlichting dan een verbod. Als het goed is zal ze aan haar opa kunnen zien wat drugs met een mens kunnen doen. Wel zou ik het erg fijn vinden als ze er geen interesse voor zou tonen![]()
Ik vind blowen trouwens minder schadelijk dan drinken. Heb beiden dus van dichtbij meegemaakt en alcohol is vele malen schadelijker.
Dat dik gedrukte
De hele tekst gewoon...
Mijn vader is een achterlijke junk en zwerver én alcoholist die dus totaal niks van een leven heeft. Mooie, werkende vent is veranderd in een wrak. Respect voor hem? 0,0%.
Mijn maatstaaf om niet te veel drugs te gebruiken, vind het prima zo. Mijn moeder verbied het maar weet toch niet wat ik buiten uitspook. Ja een keer out gegaan door zuipen en dezelfde maand een pil gegooid, wat een feest. Leuke ervaring, misschien over een paar jaar nog een keer, misschien niet. Weet ik veel, maar mijn moeders verboden veranderen er niks aan.
Moet toch leren op eigen poten te staan, de een experimenteert wat met drugs, de ander met jongens, de ander met studeren, ja fijn, doen ze uiteindelijk toch allemaal.
Snap niet helemaal wat er zo interessant aan is, lijkt mij eerlijk gezegd doodeng!
Ik lees dit al in de verhalen van jullie.
Je bent (ook letterlijk) ouder, geen leeftijdgenoot. Ik ben heel duidelijk in wat ik wel en niet tolereer in ons huis. En verder hou ik mijn fingers crossed.