Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:43

Jup. En niet alleen roze kan ik je vertellen. := Denk ook aan veel felle kleuren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:44

Of geel :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:47

Dat is ook zo'n vreselijke kleur inderdaad. :') Ik had laatst een bruiloft, draag zelf nooit jurkjes dus ik moest speciaal ervoor iets kopen maar gelukkig waren er verder geen eisen. Ook iets wat ik wss nooit meer aan ga trekken maar goed, het was niet heel duur. Maar ik snap wel dat als je al iets hebt je liever dat aantrekt dan iets wat je vreselijk vindt en wat je nog moet zien te vinden ook. Zeker als je dan ook nog krap bij kas zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:48

Ik zou wel een jurkje aanschaffen/lenen whatever. Haar vriendin trouwt maar een keer. Overigens is het nu ook nog uitverkoop. Dus wellicht dat er een jurkje in de betreffende kleur te vinden is voor een schappelijke prijs :)

Wellicht een domme opmerking hoor, maar er zitten ongetwijfeld genoeg meiden op Bokt die klein van stuk zijn en vrij tenger. Wellicht kan je een oproepje plaatsen en heeft iemand een jurkje over in die betreffende kleur die je vriendin kan hebben of lenen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:49

Je zult in het oranje moeten..... (tot voor woensdag had dat dan misschien wel weer leuk geweest....)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:49

Rowdine schreef:
Haar vriendin trouwt maar een keer.

Dat zou ik tegenwoordig maar niet te hard roepen :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:50

Fiffill schreef:
Jup. En niet alleen roze kan ik je vertellen. := Denk ook aan veel felle kleuren.

Was ook een voorbeeldje :P. Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik blond ben :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:52

Sammie schreef:
Rowdine schreef:
Haar vriendin trouwt maar een keer.

Dat zou ik tegenwoordig maar niet te hard roepen :D

:D :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:52

Haha, ja dan heb je het wel iets makkelijker wbt kleuren. Maar als je wel zelf de tint zou mogen kiezen zou het al schelen. Heel zacht, bijna wit roze is natuurlijk al anders dan felroze :7

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:53

Fiffill schreef:
Haha, ja dan heb je het wel iets makkelijker wbt kleuren. Maar als je wel zelf de tint zou mogen kiezen zou het al schelen. Heel zacht, bijna wit roze is natuurlijk al anders dan felroze :7

Zelf kiezen is altijd het fijnste :P. Maar ik snap wel dat de bruid haar bruidsmeisjes op elkaar af wil stemmen, ergens :). En ik vind het meestal ook gewoon een beetje meh om daarover te zeuren.

Maar als je rood haar hebt en ze je dwingt fuchsia te dragen, dan kan ik me een verzet met man en macht indenken :D.

Anoniem

Re: Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:55

Ik zou wel na alle plechtigheden bij het feest 's avonds iets aantrekken waarin ik me prettig zou voelen. Overdag dus even door de zure appel heen bijten en 's avonds lekker los gaan en jezelf goed voelen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:57

Ik snap ook wel dat ze het op elkaar af wil stemmen hoor, maar het ligt er ook gewoon aan welke kleur het is.
Het niet mooi vinden vind ik zelf ook een beetje zeurderig, maar ik snap wel dat je niet zo blij bent als je weinig geld hebt en iets nieuws moet gaan kopen terwijl je al een leuk jurkje had liggen. Ik zou dan gaan kijken of je toch niet iets goedkoops op de kop kunt tikken.

En inderdaad als ik fuchsia aan zou moeten dan ga ik nog liever niet. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:00

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:03

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:03

-O- flauw -O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:04

Ze hebben wel bijna allemaal dezelfde jurk aan. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:06

En met de jurken is toch ook helemaal niets mis?! :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:07

Ik heb ook rood haar (koperrood) en ik moet bijvoorbeeld echt, écht geen beige dragen. Da's gewoon zielig voor het bruidspaar want dat zien mensen later de foto's en krijgen ze elke keer de vraag of dat ene bruidsmeisje ernstig ziek was of zo. :') Dat ze geen rekening houden met wat ik mooi vind kan ik nog begrijpen, maar geen rekening houden met wat mooi staat, nee, dat niet. En als ze daar geen millimeter vanaf willen wijken dan ben ik bruidsmeisje-af. Ik wil ze best een plezier doen maar niet als ik me vervolgens ellendig en lelijk voel. Tenslotte willen ze mij ook graag als bruidsmeisje, daar mag dan best tegenover staat dat het allemaal een klein beetje in overleg gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:08

Ik zou gewoon een goedkoop jurkje bij de h&m halen, met mooie sieraden en schoenen ziet dat er echt niet meer heel cheap uit hoor.

Edit; ik heb wel de "luxe" dat ik vrijwel alle kleuren aan kan trekken. Sommige kleuren flatteren wat minder, maar ik zie er in vrijwel geen 1 kleur doodziek uit of zo haha.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:56

Is het misschien ook een idee om een passend goedkoop jurkje van de kringloop te verven in de gewenste kleur? Een pakje textielverf is ongeveer 5 euro bij de drogist...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:28

Ik vind het maar raar dat mensen zeggen "Ach, een goedkoop jurkje hier en daar, dat heb je er wel voor over." Maar niemand die zich beseft dat als je krap bij kas zit, 20,- al teveel is om uit te geven aan iets wat onzinnig is. Ik snap niet dat mensen dat niet begrijpen... Sommigen zitten krap bij kas, dus hebben even wat minder om uit te geven, maar bij anderen kan krap bij kas ook hartstikke blut betekenen. Ik heb een vriendin bijvoorbeeld, bijstandsmoeder met twee kinderen. Die zou echt geen 20,- kunnen missen voor een jurkje. Dat zou je als vriendin niet eens kunnen maken om te vragen... Ik heb dan geen kinderen, maar ik ben ook weleens finaal blut geweest en dat de incasso's me om mijn oren vlogen, maar niemand van de buitenwereld die dat merkte, dus als ik zei dat ik wat krap bij kas zat, och, dat viel wel mee. Een paar tientjes voor dat uitje samen kon ik toch wel missen? Ehm, nee. Toen was 10,- al teveel om uit te geven aan onzin. Als ik toentertijd een vriendin had gehad die zoiets van me zou eisen, dan kreeg ze toch echt een dikke vinger.

De bruid eist dat ze een jurkje moet kopen in ook nog een bepaalde kleur, een kleur die de vriendin niets aan vind. Als de bruid zo graag dat jurkje wilt, betaalt ze zelf maar.

Ik vind dat de vriendin van TS al schappelijk genoeg is geweest met haar voorstel om een jasje in die kleur te dragen, bovenop een anderen jurk... Maar daar gaat de bruid niet mee akkoord. Ja, sorry, maar dat vind ik echt belachelijk. Het kan dan wel haar 'mooiste dag van haar leven' wezen, dat betekend niet ineens dat de gevoelens en de kleine portemonnee van de vriendin maar aan de kant moet worden geschoven om het haar naar de zin te maken.

Natuurlijk is het haar dag en ik zou voor mijn vriendin ook wel wat over hebben om het haar naar de zin te maken. Graag zelfs. Dat doe je voor een vriendin... Maar er zit wel een grens aan. Ik zou namelijk niet ten koste van mijn eigen gevoel iets doen wat het voor haar beter maakt, maar voor mij slechter.

Dat kun je als vriendin, ook al ben je een bruid, ook niet van je vriendin eisen. Dat is geen goede vriendschap.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:33

maar ElineS: als een vriendin mij had gevraagd:"vind je een spijkerbroek met een tuniekje ook goed?" terwijl de dresscode een jurk was, had ik ook gezegd "nou nee, eigenlijk niet".
Juist het feit dat ze aangaf zich ongemakkelijk te voelen in een jurk en daarom mij tegemoet te willen komen door wel een tuniekje aan te doen, maar met een broek er onder, daarop kun je als vriendin toch niet halstarrig zijn?

Als de vriendin gezegd heeft: "oh, ik heb een leuke jurk met wel een jasje in jou kleur!" kan ik me voorstellen dat de bruid zoiets heeft van "ja, maar ik wil eigenlijk de jurk in die kleur". Gewoon, omdat ze zich niet bewust is dat je weinig geld te besteden hebt, je een jurk moet kopen die je niet mooi vindt, enz. En ik mis in dit verhaal of bij die bruid bekend is dat ze weinig geld heeft en die kleur niet mooi vindt...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:43

Nee, dat is waar... Maar we weten ook niet hoe het gecommuniceerd is natuurlijk.

Als een vriendin naar mij toe zou komen met ik wil iets anders aan dan wat jij wilt... Alleen met dat. Nou liever niet nee... Maar als vriendin er dan bij zegt, want de kleur vind ik niet mooi en mijn budget is al niet groot en om dan iets te kopen wat ik niet mooi vind, wat ik nooit meer aan doe, terwijl ik al krap zit... Ja, dan zou ik er geen probleem van maken nee. Dan zou ik of de jurk bekostigen of akkoord gaan met het jasje in dezelfde kleur.

Maar goed, dat is iets wat we niet weten en dan ga ik maar uit van dat ze gewoon wel communiceren en de vriendin de reden ook heeft aangegeven waarom ze het jurkje niet wilt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:47

Mirjamsel schreef:
Ik heb een vriendin die moest in het paars, im het lang en strapless. 3 dingen die ze vreselijk vond.. Plus dat paars haar echt niet staat! Maar ze deed het wel (broer trouwde)... Ze heeft zich alleen nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld als die dag..
.

Dat is toch vreselijk? Ik zou dat als bruid niet om mijn geweten willen hebben puur omdat ik zo nodig wil trouwen en opeens van alles kan eisen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:48

Om eerlijk te zijn zou ik dan melden dat ze een ander bruidsmeisje moet zoeken. :) Jammer dan. Ik ga geen geld uit geven voor een kleur jurk die ik nooit meer ga dragen maar ik ga haar ook niet verplichten haar perfecte dag aan te passen. :) Dus dan is de enige logische oplossing dat ik er zelf uit stap. No hard feelings. Gewoon eerlijk "ik heb het geld niet om me aan te passen aan die wensen. Dat spijt me. Daar kunnen we allebei niets aan doen maar je zal iemand anders moeten zoeken."