Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re: Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:50

Ik ben 21, en heb alles nu voor elkaar :) (Mijn man is 24)
4 weken geleden getrouwd, een koophuis en allebei al jaren een fulltime baan.

Aan kinderen moet ik absoluut niet denken (de komende 5/6 jaar)
Wij houden van reizen en dit blijven we ook zeker nog jaren doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:51

upendo schreef:
phormicola schreef:
Upendo, na je 35ste is de controle tijdens je zwangerschap strenger omdat het nu eenmaal vaker fout gaat. Dat is verder niet erg, maar wel een feit en het is aan iedereen om te bepalen of het dat waard is :)

Iig zonde om het niet te overwegen als je een gezonde levensstijl hebt.

Ben blij dat mijn papa en mama daar wel voor gekozen hebben, anders zat ik nu niet hier. :P

Sammyoo, op mij kwam hij denigrerend over omdat heel veel mensen het wel heel graag willen. :)
Zo ook wij, om dan zo'n opmerking terug te zien met zo'n smiley erachter terwijl je weet dat je later een mieters uitgebreid traject in moet om een grote wens te verwezenlijken is op zijn minst een beetje naar. :)

En op mij komt jouw reactie weer denigerend over, omdat ik ondanks mijn gezonde levensstijl (hoezo is dat ineens een criterium :?) bewust de keuze maak om niet aan kinderen te beginnen. En ik mij daar juist weer regelmatig over moet verdedigen en met de meest onzinnige argumenten om de oren word geslagen daarover.
Waarom is het "zonde" om het niet te overwegen? Dan ga je er vanuit dat het een toegevoegde waarde heeft voor kind en ouder dat het kind er is. Ik denk juist dat mensen daar veel kritischer mee om zouden moeten gaan. Maar goed, dat is mijn mening en ik heb recht op mijn mening.
Net zoals jij recht hebt op de jouwe (waarmee je dus mensen zoals ik kunt kwetsen!), een Geerte op de hare.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:56

Ja het zijn de jaren waar in de meeste grootste dingen uit het leven gebeuren!

diploma's , werken,huisje- boompje -beestje, kinderen etc

nu ik dit lees ik ben 34 de tijd is echt voorbijgevlogen zo snel.....voel me nu plots oud :( , hoe voelt het dan als je echt oud bent :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:59

kwita schreef:
nu ik dit lees ik ben 34 de tijd is echt voorbijgevlogen zo snel.....voel me nu plots oud :( , hoe voelt het dan als je echt oud bent :D

Dan voel je je weer 18 :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:20

Voor mijn gevoel ging het leven pas snel toen ik klaar was met studeren en aan een carriere begon. Man, tropenjaren! Nu ben ik 31 en zit ik ongeveer op de plek waar ik wil zitten. Fijne baan, veel kunnen reizen, leuk huis, twee paardjes, twee katten en niet te vergeten al 8 jaar dikke verkering. Kinderen heb ik nooit behoefte aan gehad maar misschien dat we na nog één laatste verre reis begin volgend jaar toch eens wat gaan proberen. :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:30

Haha ooh zo herkenbaar dit :')
Ben nu 26, woon nu 3 jaar samen met mijn vriend. Ik wil nog van alles doen voor ik 30 ben, rond de 30 wil ik dan denk ik toch kinderen. Maar we willen ook nog reizen en weet ik wat allemaal :+
Ben nu iig maar geen motorrijden :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:31

Ik ben 27, in februari word ik 28. Ik studeer dit jaar pas af aan het HBO en ik woon nog thuis. Mijn planning is wel om daar het komende jaar verandering in te brengen. Ik heb wel een relatie en ik wil ook graag kinderen, en een carriere, en m'n paard houden.. :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:34

Ik mag misschien nog niet helemaal mee praten want ik wordt volgende maand pas 22 maar ik zie de 30 wel ergens in de verte al. Ik studeer nog en woon thuis. Ik ben over 1,5 jaar klaar met school dus dan ben ik 23, dan wil ik samenwonen met mijn vriend en dan meteen het liefst een koophuis. Als dat gereed is willen we kinderen en trouwen. Maar voor dat we een koophuis hebben ben je ook zo weer 2 jaar verder, dan ben ik 25 en voor ik aan kinderen begin wil ik gewoon een goede basis. En ik wil voor mijn 30e 2 kinderen. Dan gaat het wel erg snel als je alles moet gaan plannen :Y)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:59

Leuk topic! Ik heb precies hetzelfde gevoel, de tijd vliegt! wordt over 2 weken alweer 26! Over de helft op weg naar de 30... :( Als ik zo terugkijk op de laatste jaren is er wel heel veel gebeurd! Mijn ouders zijn gescheiden in 2009, ik zat toen in het één na laatste jaar van mijn HBO studie. Zijn in de zomer van Gouda naar Barendrecht verhuisd. Ik had plannen om uit huis te gaan maar koos ervoor om na de scheiding met mijn moeder mee te verhuizen zodat ik haar financieel kon bijstaan en hierdoor een leuk rijtjeshuis konden huren, waar iedereen, broertje toen 12 jaar en zusje toen 6 jaar, allebei een eigen kamer hadden en een leuke buurt om buiten te spelen. Ben afgestudeerd een jaar later en kon bij mijn stage bedrijf blijven werken in vaste dienst. Hier heb ik ruim 3,5 jaar gewerkt, ben toen begonnen bij mijn huidige werkgever. Toen ook mijn paard gekocht. Vorig jaar juli 2013 het voormalige huurhuis gekocht. Was 24 jaar toen ik alleen mijn huis kocht. Sinds begin dit jaar een relatie en gaan volgende maand samenwonen! (hij trekt bij mijn in) Dus toch best wat bereikt in een korte tijd :D Heb met eigen ogen gezien hoe het kan lopen als je afwachtend en afhankelijk bent van iemand en dit gaat stuk, daarom mezelf voorgehouden ik ga gewoon doen wat ik leuk vindt (eigen paard, eigen huis, eigen auto, de wereld zien) en niet wachten totdat ik Prince Charming tegenkomen. Uiteindelijk is hij gewoon op mijn pad gekomen en is een grote toevoeging in mijn leven. We zien wel wat de toekomst brengt, wil graag trouwen en samen kindjes maar wanneer precies, we zien wel :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:09

Als ik al die verhalen lees word ik soms zo ontzettend verdrietig van hoe weinig ik heb bereikt! Maar ik vind het van jullie wel super goed :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:20

Pantykous schreef:
Als ik al die verhalen lees word ik soms zo ontzettend verdrietig van hoe weinig ik heb bereikt! Maar ik vind het van jullie wel super goed :j

Maar had je zelf meer voor elkaar willen hebben of ligt de druk met name vanuit je omgeving? Kan me goed voorstellen dat zulke 'succesverhalen' pijn kunnen doen, maar is dat wie jij wilt zijn, met huisje-boompje-beestje? Of wil jij je leven anders voor elkaar hebben? Veel dingen heb je ook niet in de hand he :(:) Werk, relatie... Het moet maar net zo lopen als jij voor ogen hebt..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:22

Poeh Friesam daar staan een aantal heftige dingen tussen zeg! Hoe gaat het nu met je dan?

Pantykous, iedereen maakt keuzes en uiteindelijk brengen die keuzes iedereen wel wat moois. Om nou te zeggen dat je weinig bereikt hebt... je hebt andere keuzes gemaakt en die keuzes hebben vast ook goede dingen gebracht!

Had t er gisteren met mijn vriend nog over hoe snel het allemaal gaat... Ik ben op mijn 19e gaan studeren en dat is inmiddels gewoon 10 jaar geleden... time flies... na het afronden van een HBO en Master ben ik op mijn 25e gaan werken om vervolgens op mijn 28e weer te gaan studeren, deze keer de Pabo (2 jaar in deeltijd, werk er nog 0,6 naast). Geloof dat ik t van tevoren toch allemaal wat anders had bedacht maar ach.
Nog een jaar studeren, dan ben ik dus 30 en dan moet ik maar zien hoe het dan allemaal verder loopt... Kinderen zou ik ook graag willen en daarvoor wil ik eigenlijk ook wel een keertje trouwen maar ja dat is toch best kostbaar. erg lastig!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:27

miccamaaike schreef:
Poeh Friesam daar staan een aantal heftige dingen tussen zeg! Hoe gaat het nu met je dan?

Pantykous, iedereen maakt keuzes en uiteindelijk brengen die keuzes iedereen wel wat moois. Om nou te zeggen dat je weinig bereikt hebt... je hebt andere keuzes gemaakt en die keuzes hebben vast ook goede dingen gebracht!

Had t er gisteren met mijn vriend nog over hoe snel het allemaal gaat... Ik ben op mijn 19e gaan studeren en dat is inmiddels gewoon 10 jaar geleden... time flies... na het afronden van een HBO en Master ben ik op mijn 25e gaan werken om vervolgens op mijn 28e weer te gaan studeren, deze keer de Pabo (2 jaar in deeltijd, werk er nog 0,6 naast). Geloof dat ik t van tevoren toch allemaal wat anders had bedacht maar ach.
Nog een jaar studeren, dan ben ik dus 30 en dan moet ik maar zien hoe het dan allemaal verder loopt... Kinderen zou ik ook graag willen en daarvoor wil ik eigenlijk ook wel een keertje trouwen maar ja dat is toch best kostbaar. erg lastig!

Mijn post is weg?

Eigenlijk wel goed en toe aan de volgende stap als 30-ger hopen dat ik kinderen kan krijgen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:28

Ieder huisje heeft zijn kruisje Pantykous!
Vaak lijkt het wel zo'n perfect leven bij anderen maar ook die hebben hun ellende. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:34

Suzanne F. schreef:
Ieder huisje heeft zijn kruisje Pantykous!
Vaak lijkt het wel zo'n perfect leven bij anderen maar ook die hebben hun ellende. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Bedankt voor alle lieve reacties <3

Dat is ook zeker zo, het is niet dat ik niks gedaan heb. Heb lang in therapie gezeten bijvoorbeeld. Alleen is het zo jammer dat ik overal zo laat achter kwam, had graag eerder mezelf voor elkaar gehad.

Maar ok, ik ga iig afstuderen *\o/* En wij mogen toch pas met pensioen als we 80 zijn dus ik heb nog even om de achterstand in te halen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:38

Zo is het maar net, werken kun je nog lang genoeg!
En met afstuderen in t vooruitzicht moet dat vast helemaal goed komen! En ach je hebt jezelf nu op de rit en weet waarschijnlijk wat je wel en niet wilt, dat is ook heel wat waard. Ik bedacht op mijn 28e nog weer te gaan studeren, zei het in deeltijd, maar dat past ook niet echt in mijn ideaalbeeld :+ (nou is t wel mijn 3e diploma straks, maar goed)

Friesam, je post is nu idd weg, maar toen ik t typte stond t er nog.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:42

Mijn post kwam neer op:

20-Afstuderen, samenwonen, huis kopen, uit elkaar. Q koorts, hart falen, pacemaker, relatie, samenwonen, baarmoederhalskanker-30 en nu een kinderwens met toch een klein beetje hoop. Over 1 week overleg met ziekenhuis of ik mag gaan proberen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:43

Tjeee wat een pech! En dat soort dingen op zo'n jonge leeftijd...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:44

Qimm schreef:
Tjeee wat een pech! En dat soort dingen op zo'n jonge leeftijd...

Gelukkig heb een een hinnikende psycholoog lekker het bos in mijn hoofd leegmaken werkt heel goed om alles te verwerken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:44

friesam schreef:
Mijn post kwam neer op:

20-Afstuderen, samenwonen, huis kopen, uit elkaar. Q koorts, hart falen, pacemaker, relatie, samenwonen, baarmoederhalskanker-30 en nu een kinderwens met toch een klein beetje hoop. Over 1 week overleg met ziekenhuis of ik mag gaan proberen.

-O- :(:)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:46

Pantykous schreef:
friesam schreef:
Mijn post kwam neer op:

-O- :(:)

Lief dank je maar vind mezelf niet "zielig" heb een goede baan een leuke vriend die ook gek is op paarden en fantatisch paard (van 20) waar ik alles mee kan en nog hoop op een kleine cowboy/girl

Had allemaal veel slechter af kunnen lopen en er zijn mensen die het veel slechter hebben.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:49

Volgens mij sta jij ondanks alles nog heel positief in het leven, mooi om te lezen! Ik ga duimen voor goed nieuws voor je volgende week!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:50

Je hoeft je zelf ook niet zielig te vinden om toch een hoop meegemaakt te hebben en een aai over de bol te verdienen. :D

Ik vind mezelf ook niet zielig, us ladies kick ass.

Zit al jaren op bokt, post niet veel maar lees veel. Als ik dan zie zo van de posts hoe Suzanne F. zich heeft 'ontwikkeld'.. Nou daar moet je wel ballen voor hebben! Vind dat echt super goed. En met jou net zo, als je zoveel al hebt meegemaakt en zo positief bent, dat getuigt van heel veel kracht. :j
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 09-07-14 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:50

Pantykous schreef:
Je hoeft je zelf ook niet zielig te vinden om toch een hoop meegemaakt te hebben en een aai over de bol te verdienen. :D

Ik vind mezelf ook niet zielig, us ladies kick ass.

Zit al jaren op bokt, post niet veel maar lees veel. Als ik dan zie zo van de posts hoe Suzanne F. zich heeft 'ontwikkelt'.. Nou daar moet je wel ballen voor hebben! Vind dat echt super goed. En met jou net zo, als je zoveel al hebt meegemaakt en zo positief bent, dat getuigt van heel veel kracht. :j

Oei nu zit ik te stralen achter de computer {:}

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:57

friesam schreef:
Had allemaal veel slechter af kunnen lopen en er zijn mensen die het veel slechter hebben.

Ja maar toch :(:) Klote is het wel, maar je lijkt wel super sterk in je schoenen te staan :D