(Mijn man is 24)4 weken geleden getrouwd, een koophuis en allebei al jaren een fulltime baan.
Aan kinderen moet ik absoluut niet denken (de komende 5/6 jaar)
Wij houden van reizen en dit blijven we ook zeker nog jaren doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(Mijn man is 24)upendo schreef:phormicola schreef:Upendo, na je 35ste is de controle tijdens je zwangerschap strenger omdat het nu eenmaal vaker fout gaat. Dat is verder niet erg, maar wel een feit en het is aan iedereen om te bepalen of het dat waard is
Iig zonde om het niet te overwegen als je een gezonde levensstijl hebt.
Ben blij dat mijn papa en mama daar wel voor gekozen hebben, anders zat ik nu niet hier.
Sammyoo, op mij kwam hij denigrerend over omdat heel veel mensen het wel heel graag willen.
Zo ook wij, om dan zo'n opmerking terug te zien met zo'n smiley erachter terwijl je weet dat je later een mieters uitgebreid traject in moet om een grote wens te verwezenlijken is op zijn minst een beetje naar.
) bewust de keuze maak om niet aan kinderen te beginnen. En ik mij daar juist weer regelmatig over moet verdedigen en met de meest onzinnige argumenten om de oren word geslagen daarover.

Als ik zo terugkijk op de laatste jaren is er wel heel veel gebeurd! Mijn ouders zijn gescheiden in 2009, ik zat toen in het één na laatste jaar van mijn HBO studie. Zijn in de zomer van Gouda naar Barendrecht verhuisd. Ik had plannen om uit huis te gaan maar koos ervoor om na de scheiding met mijn moeder mee te verhuizen zodat ik haar financieel kon bijstaan en hierdoor een leuk rijtjeshuis konden huren, waar iedereen, broertje toen 12 jaar en zusje toen 6 jaar, allebei een eigen kamer hadden en een leuke buurt om buiten te spelen. Ben afgestudeerd een jaar later en kon bij mijn stage bedrijf blijven werken in vaste dienst. Hier heb ik ruim 3,5 jaar gewerkt, ben toen begonnen bij mijn huidige werkgever. Toen ook mijn paard gekocht. Vorig jaar juli 2013 het voormalige huurhuis gekocht. Was 24 jaar toen ik alleen mijn huis kocht. Sinds begin dit jaar een relatie en gaan volgende maand samenwonen! (hij trekt bij mijn in) Dus toch best wat bereikt in een korte tijd
Heb met eigen ogen gezien hoe het kan lopen als je afwachtend en afhankelijk bent van iemand en dit gaat stuk, daarom mezelf voorgehouden ik ga gewoon doen wat ik leuk vindt (eigen paard, eigen huis, eigen auto, de wereld zien) en niet wachten totdat ik Prince Charming tegenkomen. Uiteindelijk is hij gewoon op mijn pad gekomen en is een grote toevoeging in mijn leven. We zien wel wat de toekomst brengt, wil graag trouwen en samen kindjes maar wanneer precies, we zien wel
Pantykous schreef:Als ik al die verhalen lees word ik soms zo ontzettend verdrietig van hoe weinig ik heb bereikt! Maar ik vind het van jullie wel super goed
Werk, relatie... Het moet maar net zo lopen als jij voor ogen hebt.. miccamaaike schreef:Poeh Friesam daar staan een aantal heftige dingen tussen zeg! Hoe gaat het nu met je dan?
Pantykous, iedereen maakt keuzes en uiteindelijk brengen die keuzes iedereen wel wat moois. Om nou te zeggen dat je weinig bereikt hebt... je hebt andere keuzes gemaakt en die keuzes hebben vast ook goede dingen gebracht!
Had t er gisteren met mijn vriend nog over hoe snel het allemaal gaat... Ik ben op mijn 19e gaan studeren en dat is inmiddels gewoon 10 jaar geleden... time flies... na het afronden van een HBO en Master ben ik op mijn 25e gaan werken om vervolgens op mijn 28e weer te gaan studeren, deze keer de Pabo (2 jaar in deeltijd, werk er nog 0,6 naast). Geloof dat ik t van tevoren toch allemaal wat anders had bedacht maar ach.
Nog een jaar studeren, dan ben ik dus 30 en dan moet ik maar zien hoe het dan allemaal verder loopt... Kinderen zou ik ook graag willen en daarvoor wil ik eigenlijk ook wel een keertje trouwen maar ja dat is toch best kostbaar. erg lastig!
Suzanne F. schreef:Ieder huisje heeft zijn kruisje Pantykous!
Vaak lijkt het wel zo'n perfect leven bij anderen maar ook die hebben hun ellende. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.
En wij mogen toch pas met pensioen als we 80 zijn dus ik heb nog even om de achterstand in te halen.
(nou is t wel mijn 3e diploma straks, maar goed)Pantykous schreef:friesam schreef:Mijn post kwam neer op:
20-Afstuderen, samenwonen, huis kopen, uit elkaar. Q koorts, hart falen, pacemaker, relatie, samenwonen, baarmoederhalskanker-30 en nu een kinderwens met toch een klein beetje hoop. Over 1 week overleg met ziekenhuis of ik mag gaan proberen.
![]()

Pantykous schreef:Je hoeft je zelf ook niet zielig te vinden om toch een hoop meegemaakt te hebben en een aai over de bol te verdienen.
Ik vind mezelf ook niet zielig, us ladies kick ass.
Zit al jaren op bokt, post niet veel maar lees veel. Als ik dan zie zo van de posts hoe Suzanne F. zich heeft 'ontwikkelt'.. Nou daar moet je wel ballen voor hebben! Vind dat echt super goed. En met jou net zo, als je zoveel al hebt meegemaakt en zo positief bent, dat getuigt van heel veel kracht.