Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 19:50

Bedankt. Ik hoop dat de meiden het niet krijgen..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:54

kwita schreef:
nou sterkte met zo'n bordeliner en ook nog kinderen er van heb je levenslang.... en met een beetje pech hebben de kinderen het ook. pas goed op jezelf en de kids

wat is dit nou voor rare opmerking? het is toch prima geregeld zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:58

Sorry ,maar ik word er misselijk van hoe je hem hier neer zet,ik ken julie allebei niet,maar in het gesprek wat je net neer zet lijkt hij toch begrip te hebben voor je klagen.
Ik heb een beetje het idee dat jij de controlle freak bent,die nog niet klaar is voor je scheiding en daardoor zijn leven nog wil bepalen.
Ik snap toch altijd al niet waarom je een ander zwart moet maken op internet,doe dit in intieme kring tegen je vriendinnen of je ouders.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 20:03

Bianca41 schreef:
Sorry ,maar ik word er misselijk van hoe je hem hier neer zet,ik ken julie allebei niet,maar in het gesprek wat je net neer zet lijkt hij toch begrip te hebben voor je klagen.
Ik heb een beetje het idee dat jij de controlle freak bent,die nog niet klaar is voor je scheiding en daardoor zijn leven nog wil bepalen.
Ik snap toch altijd al niet waarom je een ander zwart moet maken op internet,doe dit in intieme kring tegen je vriendinnen of je ouders.

Sorry maar het is niet een en al rare dingen over hem..
En ten tweede me vader is helemaal niet fan van hem en kan er met hem niet over hebben en hij is vaak in de buurt bij mijn moeder en ik wil gewoon wat tips , advies en mensen die ook een scheiding meegemaakt hebben, hoe hun het ervaren hebben.

Joltsje

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:21

goed gedaan ts.

ik vind niet dat je heel raar over hem praat. hij is niey voor niks je ex.

jullie hebben gesproken en begrip voor elkaar getoont. goedzo. probeer het ook van zijn kant te bekijken. volgens mij doet hij echt zijn best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:23

TS, ik heb niet de indruk dat je hier zit om hem zwart te maken hoor. Je noemt ook zijn positieve kanten en het is je duidelijk te doen om ervaringen en advies. En ik kan me indenken dat even stoom afblazen ook wel helpt.

Het is wel zo dat je kinderen en hij dit op een dag zouden kunnen lezen. En dat is misschien niet zo leuk of niet zo handig.

Heb je vriendinnen met wie je erover kunt praten? Meiden die soortgelijke ervaringen hebben? Dat heeft mij erg geholpen toen het in onze situatie wel eens lastig was. De herkenning is fijn, maar ook gewoon een luisterend oor of iemand die je even een een goede tip geeft.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 20:31

Dankjewel. Klopt inderdaad hij heeft ook zijn goede dingen.

Nee helaas geen vriendinnen met soortgelijke ervaringen.. En ik wou inderdaad stoom afblazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:48

Wel lastig als je niemand hebt in je directe omgeving. Het is soms zo fijn als je even iemand kan bellen als het je hoog zit!

Wist je trouwens dat er ook cursussen zijn voor familieleden van iemand met borderline? http://www.verstraining.nl/page/12

Ik vind het trouwens best knap dat je gisteren dat gesprek hebt kunnen voeren zonder dat het op knallende ruzie uitliep. :j Kennelijk kan jij kritiek geven op je ex zonder dat hij heel erg boos wordt. Klopt dat? Als dat zo is heeft hij wel veel vertrouwen in je.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:05

kwita schreef:
nou sterkte met zo'n bordeliner en ook nog kinderen er van heb je levenslang.... en met een beetje pech hebben de kinderen het ook. pas goed op jezelf en de kids

bah bah, overdrijven is ook een vak,

sorry TS maar vind dat je het totaal verkeerd aan pakt,
sterker nog je ex heeft niks misdaan, voor hem voelt het goed en vind hij dat ze na een week al mee kunnen naar haar, voor jou over 5 jaar nog steeds niet BV ik snap ubberhoudt niet waarom je die regel gemaakt hebt.

denk verdorrie aan het belang van je kids inplaats van je eigen emotie's die strijdt aan gaan werkt echt niet, daar leiden je kids onder

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:13

TS, ik begrijp dat je bezorgd bent om je kinderen, laat me dat even voorop stellen.

Maar je bent niet voor niks exen. Dat houdt in dat je geen zeggenschap meer hebt over elkaar. Borderline of niet, hij heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken en zelfs om te slapen met wie hij wil. Gun hem zijn geluk, denk er het jouwe van, maar ga niet alles wat hij doet onder een vergrootglas leggen, daar geraak je echt niet verder mee. Je zegt nergens rechtuit welke afspraak jullie hier precies over hebben gemaakt, dus wij kunnen niet zeggen of hij zich eraan houdt of niet.

Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en heb het zo veel in mijn omgeving gezien. Hoe je er als kind onder lijdt, is afhankelijk van hoe de ouders er mee omgaan. Beide dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:17

Tieneke schreef:
TS, ik begrijp dat je bezorgd bent om je kinderen, laat me dat even voorop stellen.

Maar je bent niet voor niks exen. Dat houdt in dat je geen zeggenschap meer hebt over elkaar. Borderline of niet, hij heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken en zelfs om te slapen met wie hij wil. Gun hem zijn geluk, denk er het jouwe van, maar ga niet alles wat hij doet onder een vergrootglas leggen, daar geraak je echt niet verder mee. Je zegt nergens rechtuit welke afspraak jullie hier precies over hebben gemaakt, dus wij kunnen niet zeggen of hij zich eraan houdt of niet.

Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en heb het zo veel in mijn omgeving gezien. Hoe je er als kind onder lijdt, is afhankelijk van hoe de ouders er mee omgaan. Beide dus.

Jawel maar het zijn toch ook haar kinderen, en daar wil ze de zeggenschap toch over?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:19

Maar niet over wat hij doet of waar hij ze mee naartoe neemt, tenzij hij hen echt rechtstreeks aan gevaar blootstelt, maar dat kan je vanuit de gegevens hier niet opmaken. Als ze het ouderlijk gezag gewoon delen of als ze bij hem zijn, heeft hij evenveel te zeggen als zij en dan kan ze op haar hoofd gaan staan, maar dan is het een kwestie van accepteren en overeen komen, en zelf ook water bij de wijn doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:26

Tieneke schreef:
Maar niet over wat hij doet of waar hij ze mee naartoe neemt, tenzij hij hen echt rechtstreeks aan gevaar blootstelt, maar dat kan je vanuit de gegevens hier niet opmaken. Als ze het ouderlijk gezag gewoon delen of als ze bij hem zijn, heeft hij evenveel te zeggen als zij en dan kan ze op haar hoofd gaan staan, maar dan is het een kwestie van accepteren en overeen komen, en zelf ook water bij de wijn doen.

Maar kom op, je jonge kinderen meeslepen naar een nieuw huis en daar dan blijven slapen is misschien niet gevaarlijk, maar niet echt bevoordelijk voor de kids. Tenzij hij het rustig aan doet met zijn vriendin, maar dat weet je niet dus ik zou me daar ook boos om maken. Pas als je langere tijd met iemand gaat aan je kinderen introduceren anders wordt het te verwarrend. Dat is volgens mij geen gekke gedachte toch?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:32

Je zegt zelf dat je niet weet hoe het gegaan is... Dus oordeel er dan gewoon niet over. Dat is ook niet zo moeilijk. Mensen gaan altijd oeh en ah roepen en gaan graag van het schandalige uit om commotie te maken, wie weet is er helemaal niks aan de hand. Meneer zijn kant van het verhaal kennen we niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:41

Voila, dat is wat ik al eerder hier heb gezegd,, men gaat van veronderstellingen uit en van 1 kant van het verhaal.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:51

Als je vermeldt dat iemand borderline heeft, is die bijna automatisch in fout en kan de ander niks fout doen. Dat is hier de gewoonte en ik heb daar nogal een afkeer van...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:55

Klinkt als een goed gesprek TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:58

Tieneke schreef:
Als je vermeldt dat iemand borderline heeft, is die bijna automatisch in fout en kan de ander niks fout doen. Dat is hier de gewoonte en ik heb daar nogal een afkeer van...

Ik zeg niks over bl, enkel dat ik het in geen enkele situatie gepast zou vinden dat hij met de kinderen bij een nieuwe liefde slaapt, de reden daarvan maakt me niet uit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:59

Ex kan prima op de dagen dat hij de kinderen niet heeft zijn vriendin bezoeken,:-)ik zou het dus ook niet waarderen als dit zou gebeuren op een dag dat mijn kinderen er zijn en dan ook nog blijven slapen.
Seks hebben ze maar op de overige dagen dat de kinderen er niet zijn, je een beetje inhouden zou niet te veel moeite moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:12

Maar wie zegt dat ze in godsnaam seks hebben gehad,soms kan je ook zonder hoor.Bovendien zullen ze het niet onder de neus van een 6 jarige en een baby van 8 maanden die begot niet weet wat seks inhoud doen.Hij legt de ts zelfs uit dat de oudste het naar haar zin had en graag wilde blijven.
Dat kan hoor ,dat kinderen het ergens gewoon naar hun zin hebben.

Ik zou me meer zorgen maken als iemand met kinderen en een borrel op ging rondrijden dan dat hij een nacht bij een vriendin ging slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:16

Bianca41 schreef:
Maar wie zegt dat ze in godsnaam seks hebben gehad,soms kan je ook zonder hoor.Bovendien zullen ze het niet onder de neus van een 6 jarige en een baby van 8 maanden die begot niet weet wat seks inhoud doen.Hij legt de ts zelfs uit dat de oudste het naar haar zin had en graag wilde blijven.
Dat kan hoor ,dat kinderen het ergens gewoon naar hun zin hebben.

Ik zou me meer zorgen maken als iemand met kinderen en een borrel op ging rondrijden dan dat hij een nacht bij een vriendin ging slapen.

Ik heb het niet eens over seks maar over samen zijn met een andere vrouw en dan bedoel ik gewoon de manier van met elkaar omgaan, niet eens zoenen of knuffelen, maar kinderen voelen snel genoeg wanneer er iets gaande is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:30

Mijn zwager is bij mijn zus weggegaan voor een andere vrouw,ze hadden drie kinderen ,waar van de oudste drie was en de jongste 3maanden.
Hoe k*t mijn zus het ook vond ,ze zijn altijd respectvol met elkaar omgegaan,ex is toen ook gelijk bij de nieuwe vrouw ingetrokken.
De kinderen zijn ondertussen tegen de twintig en doen het goed n het leven.Geen één heeft een trauma.
Jij als moeder moet sterk in je schoenen staan ,ook al vind je alles zo rot ,doe voor je kinderen of alles normaal en leuk is.
Het is aan jou ,hoe kinderen leren met dingen om te gaan.Kinderen zijn flexibel,maar kunnen ook makkelijk dingen aangepraat worden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:51

Joolien schreef:
Tieneke schreef:

Maar kom op, je jonge kinderen meeslepen naar een nieuw huis en daar dan blijven slapen is misschien niet gevaarlijk, maar niet echt bevoordelijk voor de kids. Tenzij hij het rustig aan doet met zijn vriendin, maar dat weet je niet dus ik zou me daar ook boos om maken. Pas als je langere tijd met iemand gaat aan je kinderen introduceren anders wordt het te verwarrend. Dat is volgens mij geen gekke gedachte toch?

presies dat weet je niet, en dat weet TS ook niet want die was er niet bij.
voor hetzelfde geldt heeft vader gewoon gezellig met zijn vriendin zitten kletsen.
en niet klef zitten doen. en gewoon gezegt tegen de kids, we gaan gewoon gezellig ergeens spelen en eten en slapen, en papa doet gezellig met die mevrouw kletsen.
zonder de kids meteen allerlei details door te geven.

en juist omdat TS niet weet hoe of wat heeft ze geen recht van spreken.

@ Tineke, ik kan het niet anders als voorledig met je eens zijn over het feit dat alle schuld altijd maar bij de borderline neer gelegt wordt erg jammer

@ zonnebloem18 als de kinderen dan 1x in de 2 weken een weekend naar hun vader gaan, betekend dan ook dat moeder enkel maar in die 2 dagen in 2 weken seks zou mogen hebben met haar nieuwe partner, als zei daar klaar voor is uiteraart.
nou sorry maar ik zou dan denken ik heb geen vent om me poten thuis te houden, zolang de kids er maar niets van merken (dus als ze op bed liggen bijvoorbeeld)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:51

pff iedereen maakt er wel echt zijn eigen verhaalvan. ongeacht of hij een super papa is of niet. of ts jaloers is of niet. er zijn afspraken gemaakt.

wat betreft het eerder brenge. nee dat hoeft hij niet te doen. dat ts dat eerder wel deed hoeft ook niet. als er zwart op wit staat dat ze niet gelijk bij een ander blijven slapen met kids. dan is dat de afspraak.

staat dat zwart op wit ts? en vanaf wanneer zou dat wel mogen dan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:15

Maar ja die afspraken zijn wel gemaakt door mensen die, waarschijnlijk, nog niet eerder gescheiden zijn. Die eigenlijk nog niet eens wisten wat handig is en wat niet.