Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bianca41 schreef:Sorry ,maar ik word er misselijk van hoe je hem hier neer zet,ik ken julie allebei niet,maar in het gesprek wat je net neer zet lijkt hij toch begrip te hebben voor je klagen.
Ik heb een beetje het idee dat jij de controlle freak bent,die nog niet klaar is voor je scheiding en daardoor zijn leven nog wil bepalen.
Ik snap toch altijd al niet waarom je een ander zwart moet maken op internet,doe dit in intieme kring tegen je vriendinnen of je ouders.
Kennelijk kan jij kritiek geven op je ex zonder dat hij heel erg boos wordt. Klopt dat? Als dat zo is heeft hij wel veel vertrouwen in je. kwita schreef:nou sterkte met zo'n bordeliner en ook nog kinderen er van heb je levenslang.... en met een beetje pech hebben de kinderen het ook. pas goed op jezelf en de kids
Tieneke schreef:TS, ik begrijp dat je bezorgd bent om je kinderen, laat me dat even voorop stellen.
Maar je bent niet voor niks exen. Dat houdt in dat je geen zeggenschap meer hebt over elkaar. Borderline of niet, hij heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken en zelfs om te slapen met wie hij wil. Gun hem zijn geluk, denk er het jouwe van, maar ga niet alles wat hij doet onder een vergrootglas leggen, daar geraak je echt niet verder mee. Je zegt nergens rechtuit welke afspraak jullie hier precies over hebben gemaakt, dus wij kunnen niet zeggen of hij zich eraan houdt of niet.
Ik ben zelf kind van gescheiden ouders en heb het zo veel in mijn omgeving gezien. Hoe je er als kind onder lijdt, is afhankelijk van hoe de ouders er mee omgaan. Beide dus.
Tieneke schreef:Maar niet over wat hij doet of waar hij ze mee naartoe neemt, tenzij hij hen echt rechtstreeks aan gevaar blootstelt, maar dat kan je vanuit de gegevens hier niet opmaken. Als ze het ouderlijk gezag gewoon delen of als ze bij hem zijn, heeft hij evenveel te zeggen als zij en dan kan ze op haar hoofd gaan staan, maar dan is het een kwestie van accepteren en overeen komen, en zelf ook water bij de wijn doen.
Tieneke schreef:Als je vermeldt dat iemand borderline heeft, is die bijna automatisch in fout en kan de ander niks fout doen. Dat is hier de gewoonte en ik heb daar nogal een afkeer van...
Bianca41 schreef:Maar wie zegt dat ze in godsnaam seks hebben gehad,soms kan je ook zonder hoor.Bovendien zullen ze het niet onder de neus van een 6 jarige en een baby van 8 maanden die begot niet weet wat seks inhoud doen.Hij legt de ts zelfs uit dat de oudste het naar haar zin had en graag wilde blijven.
Dat kan hoor ,dat kinderen het ergens gewoon naar hun zin hebben.
Ik zou me meer zorgen maken als iemand met kinderen en een borrel op ging rondrijden dan dat hij een nacht bij een vriendin ging slapen.
Joolien schreef:Tieneke schreef:Maar niet over wat hij doet of waar hij ze mee naartoe neemt, tenzij hij hen echt rechtstreeks aan gevaar blootstelt, maar dat kan je vanuit de gegevens hier niet opmaken. Als ze het ouderlijk gezag gewoon delen of als ze bij hem zijn, heeft hij evenveel te zeggen als zij en dan kan ze op haar hoofd gaan staan, maar dan is het een kwestie van accepteren en overeen komen, en zelf ook water bij de wijn doen.
Maar kom op, je jonge kinderen meeslepen naar een nieuw huis en daar dan blijven slapen is misschien niet gevaarlijk, maar niet echt bevoordelijk voor de kids. Tenzij hij het rustig aan doet met zijn vriendin, maar dat weet je niet dus ik zou me daar ook boos om maken. Pas als je langere tijd met iemand gaat aan je kinderen introduceren anders wordt het te verwarrend. Dat is volgens mij geen gekke gedachte toch?