xPabloBokt schreef:Ach, ik val er tegenwoordig buiten puur omdat ik common sense heb, dus ben wel wat gewend. Helaas loop ik wat achter met mijn middelbare school en ik zit nu bij 14-15 jarigen in de klas, sommigen net 16, en die durven mij gewoon buiten de groep te gooien en me zo te beledigen terwijl ik over een half jaar 18 wordt. Ik heb veel meegemaakt en heb daardoor veel mensenkennis en verstand opgedaan, maar juist daarom val ik erbuiten. Ik ben saai en vervelend en een nerd omdat ik hard aan mijn school werk en later iets wil bereiken met m'n leven. Je moet die gezichten van m'n klasgenoten eens zien als ik zeg dat ik niet drink omdat ik dat niet nodig vind. 'maar je bent toch 18? Wij drinken ook al'. Dus??
Ik werd in groep 8 gepest met mijn blokbeugel door een joch uit groep 4 dat zelf ook met de nodige gebitscorrigerende middelen in zijn mond liep. De discussies in de klassenapp gaan ook nergens meer over. Laatst hebben ze een kwartier zitten discussiëren omdat ik reageerde op een grap die volgens een van de jongens al gemaakt was, en dus mocht ik er niet meer op reageren. Ook een keer gehad dat jochies van mijn basisschool, toen ik al lang en breed eraf was maar die mij wel hebben gekend en ook hebben gepest (kun je voorstellen dat ze jonger waren), vanaf de overkant van de straat riepen 'hé lekker ding!'. Heb teruggeroepen of ze wel in de gaten hadden wie ik was, ze verdwenen met z'n vieren tegelijk met koppen roder dan tomaten de struiken weer in. Níet normaal.
Nee, ik ben niet bepaald te spreken over de huidige generatie. Geven niks om school, zijn ontzettend brutaal tegen leraren en volwassenen, en de grapjes die ik soms hoor over de leraren die wat gezetter zijn dan "normaal" daar gaan mijn oren van klapperen. Wat mij betreft leef ik in de verkeerde generatie. Begrijp me niet verkeerd, ook ik vraag me vaak zat af waar de ouders zijn gebleven, hoor. De hoeveelheid onvoldoendes in mijn klas puur omdat ze geen klap uitvoeren is veel te hoog. Ik ben heel erg van je zelf branden en op de blaren zitten, maar het kan ook te ver gaan.
Meisjes van 12 zijn al bezig met vriendjes, terwijl toen het enige waar ik om gaf nieuwe jurkjes voor m'n barbies kopen en m'n verzameling Schleich-paardjes uitbreiden was. Ik slaap nog steeds met een berg knuffels en tot mijn veertiende stond mijn Baby Born in haar wiegje elke avond naast mijn bed, en ik schaamde me er ook niet voor.
Prwttig kenmis gemaakt dan! Ik ben 12 en ga veel om met de jongen en geef om me mobiel, draag makeup. En ik ga gerust tegen de leraren in. Als ik iets wil doe ik het ook. Maar ik ken mijn grenzen
. Ik had btw mn telefoon gekregen in de 1e en ik kon er mee bellen, That's it.
de 1 kwam niet verder dan 'hè! Hè! Hè! Hè! *boem* au hè! Fiets gevallen!' De ander had een zeer interessant vocabulaire, hij zag blijkbaar veel Mongolen
maar goed, ik vermoed dat ze dat zelf ook niet door hadden als je al niet eens meer weet je moet fietsen en je je blijft vasthouden aan ons hek alsof je leven ervan afhangt is het best erg
maar het enige slachtoffer was mijn nachtrust en die van meer, want ik zag aan de overkant ook al het licht aan gaan) 
dat kan ook hahaha, puberteit voelt als eeuwen geleden 
zei ze snel; ik bedoel natuurlijk op je kont! ben je meer dan zat!