Kinderen tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:35

xPabloBokt schreef:
Ach, ik val er tegenwoordig buiten puur omdat ik common sense heb, dus ben wel wat gewend. Helaas loop ik wat achter met mijn middelbare school en ik zit nu bij 14-15 jarigen in de klas, sommigen net 16, en die durven mij gewoon buiten de groep te gooien en me zo te beledigen terwijl ik over een half jaar 18 wordt. Ik heb veel meegemaakt en heb daardoor veel mensenkennis en verstand opgedaan, maar juist daarom val ik erbuiten. Ik ben saai en vervelend en een nerd omdat ik hard aan mijn school werk en later iets wil bereiken met m'n leven. Je moet die gezichten van m'n klasgenoten eens zien als ik zeg dat ik niet drink omdat ik dat niet nodig vind. 'maar je bent toch 18? Wij drinken ook al'. Dus??

Ik werd in groep 8 gepest met mijn blokbeugel door een joch uit groep 4 dat zelf ook met de nodige gebitscorrigerende middelen in zijn mond liep. De discussies in de klassenapp gaan ook nergens meer over. Laatst hebben ze een kwartier zitten discussiëren omdat ik reageerde op een grap die volgens een van de jongens al gemaakt was, en dus mocht ik er niet meer op reageren. Ook een keer gehad dat jochies van mijn basisschool, toen ik al lang en breed eraf was maar die mij wel hebben gekend en ook hebben gepest (kun je voorstellen dat ze jonger waren), vanaf de overkant van de straat riepen 'hé lekker ding!'. Heb teruggeroepen of ze wel in de gaten hadden wie ik was, ze verdwenen met z'n vieren tegelijk met koppen roder dan tomaten de struiken weer in. Níet normaal.

Nee, ik ben niet bepaald te spreken over de huidige generatie. Geven niks om school, zijn ontzettend brutaal tegen leraren en volwassenen, en de grapjes die ik soms hoor over de leraren die wat gezetter zijn dan "normaal" daar gaan mijn oren van klapperen. Wat mij betreft leef ik in de verkeerde generatie. Begrijp me niet verkeerd, ook ik vraag me vaak zat af waar de ouders zijn gebleven, hoor. De hoeveelheid onvoldoendes in mijn klas puur omdat ze geen klap uitvoeren is veel te hoog. Ik ben heel erg van je zelf branden en op de blaren zitten, maar het kan ook te ver gaan.

Meisjes van 12 zijn al bezig met vriendjes, terwijl toen het enige waar ik om gaf nieuwe jurkjes voor m'n barbies kopen en m'n verzameling Schleich-paardjes uitbreiden was. Ik slaap nog steeds met een berg knuffels en tot mijn veertiende stond mijn Baby Born in haar wiegje elke avond naast mijn bed, en ik schaamde me er ook niet voor.

Prwttig kenmis gemaakt dan! Ik ben 12 en ga veel om met de jongen en geef om me mobiel, draag makeup. En ik ga gerust tegen de leraren in. Als ik iets wil doe ik het ook. Maar ik ken mijn grenzen

Anoniem

Re: Kinderen tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:38

Sommige reacties vind ik hier abnormaal. Ja, het is zo dat veel kinderen nu hondsbrutaal zijn en dat ik 12 ben. Maar sommige dingen kunnen stukken netter gezegd worden. Sorry als dit bericht er ''fel'' uit ziet maar..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:51

kesha1 schreef:
xPabloBokt schreef:
Ach, ik val er tegenwoordig buiten puur omdat ik common sense heb, dus ben wel wat gewend. Helaas loop ik wat achter met mijn middelbare school en ik zit nu bij 14-15 jarigen in de klas, sommigen net 16, en die durven mij gewoon buiten de groep te gooien en me zo te beledigen terwijl ik over een half jaar 18 wordt. Ik heb veel meegemaakt en heb daardoor veel mensenkennis en verstand opgedaan, maar juist daarom val ik erbuiten. Ik ben saai en vervelend en een nerd omdat ik hard aan mijn school werk en later iets wil bereiken met m'n leven. Je moet die gezichten van m'n klasgenoten eens zien als ik zeg dat ik niet drink omdat ik dat niet nodig vind. 'maar je bent toch 18? Wij drinken ook al'. Dus??

Ik werd in groep 8 gepest met mijn blokbeugel door een joch uit groep 4 dat zelf ook met de nodige gebitscorrigerende middelen in zijn mond liep. De discussies in de klassenapp gaan ook nergens meer over. Laatst hebben ze een kwartier zitten discussiëren omdat ik reageerde op een grap die volgens een van de jongens al gemaakt was, en dus mocht ik er niet meer op reageren. Ook een keer gehad dat jochies van mijn basisschool, toen ik al lang en breed eraf was maar die mij wel hebben gekend en ook hebben gepest (kun je voorstellen dat ze jonger waren), vanaf de overkant van de straat riepen 'hé lekker ding!'. Heb teruggeroepen of ze wel in de gaten hadden wie ik was, ze verdwenen met z'n vieren tegelijk met koppen roder dan tomaten de struiken weer in. Níet normaal.

Nee, ik ben niet bepaald te spreken over de huidige generatie. Geven niks om school, zijn ontzettend brutaal tegen leraren en volwassenen, en de grapjes die ik soms hoor over de leraren die wat gezetter zijn dan "normaal" daar gaan mijn oren van klapperen. Wat mij betreft leef ik in de verkeerde generatie. Begrijp me niet verkeerd, ook ik vraag me vaak zat af waar de ouders zijn gebleven, hoor. De hoeveelheid onvoldoendes in mijn klas puur omdat ze geen klap uitvoeren is veel te hoog. Ik ben heel erg van je zelf branden en op de blaren zitten, maar het kan ook te ver gaan.

Meisjes van 12 zijn al bezig met vriendjes, terwijl toen het enige waar ik om gaf nieuwe jurkjes voor m'n barbies kopen en m'n verzameling Schleich-paardjes uitbreiden was. Ik slaap nog steeds met een berg knuffels en tot mijn veertiende stond mijn Baby Born in haar wiegje elke avond naast mijn bed, en ik schaamde me er ook niet voor.

Prwttig kenmis gemaakt dan! Ik ben 12 en ga veel om met de jongen en geef om me mobiel, draag makeup. En ik ga gerust tegen de leraren in. Als ik iets wil doe ik het ook. Maar ik ken mijn grenzen

Ik zeg ook niet dat ieder kind van 12 zich misdraagt. En je mag ook best tegen leraren in gaan en je standpunt duidelijk maken, maar je mag het dan ook vriendelijk houden. En laat dat laatste nou net vaak ontbreken. Er wordt gesnauwd tegen leraren alsof het je gelijke is, ze staan nog steeds boven je, onredelijk of niet. Als ik het ergens niet mee eens ben laat ik dit ook merken natuurlijk, maar ik hou het wel netjes. Ook heb ik over mobieltjes en make-up niks gezegd. En ik had op mijn 12e ook een vriendje, maar dat was zo onschuldig als de pest. Ik heb het hier over 12 jarigen die het al over seks hebben en doen alsof ze volwassen zijn en overal vanaf weten. Voor dat soort kinderen trek ik écht m'n wenkbrauw op hoor.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:43

Haha ik ben ook een 'nerd' ik ben de agenda van de klas.... hoge cijfers , alle docenten mogen me enz...

Ik ben 'pas' 15 , maar toen ik nog op de basisschool zat deed ik niets anders dan helpen op de manege en anders spelen met mn sleichpaarden :) . Ik had btw mn telefoon gekregen in de 1e en ik kon er mee bellen, That's it.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:38

O wij hebben gewoon van die seksistische jongens in de groep die nergens anders over kunnen praten volgensmij, dus effe een grapje met schooleindfeest doen denk ik, een raketje in het zwembad gooien of op hun hoofd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:11

Is de titel De ouders van tegenwoordig niet beter?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:50

Geef mij maar de kinderen... Groep jongens vannacht voor de deur die te dronken waren om iets zinnigs te zeggen dus dan ga je maar schreeuwen :j de 1 kwam niet verder dan 'hè! Hè! Hè! Hè! *boem* au hè! Fiets gevallen!' De ander had een zeer interessant vocabulaire, hij zag blijkbaar veel Mongolen :j en de ander bleef van de fiets vallen. Kinderen zijn tenminste niet meer om 3 uur 's nachts op straat de buurt aan het wakker houden :')

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:12

Ach laat ze lekjer zuipe zeg ik , zolang ze mij niet storen ander..... word ik beetje boos

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:25

Ik geef op woensdag hier in het zwembad altijd mbvo, meer bewegen voor ouderen.
Wat eentje nou laatst zei...
"Ach, met de generatie 1940 hebben we ook de oorlog niet gewonnen!"

:')

Zoals degene die de uitspraak van socrates aanhaalde al probeerde duidelijk te maken, dit is van alle tijden. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:36

kesha1 schreef:
Ach laat ze lekjer zuipe zeg ik , zolang ze mij niet storen ander..... word ik beetje boos

Boos worden had geen zin bij die groep, ze waren in zo'n staat dat ze van voren niet meer wisten of ze van achteren nog leefden :')

Zuipen prima, maar ga niet om 3 uur de hele buurt wakker maken door te schreeuwen, tieren en vloeken :n maar goed, ik vermoed dat ze dat zelf ook niet door hadden als je al niet eens meer weet je moet fietsen en je je blijft vasthouden aan ons hek alsof je leven ervan afhangt is het best erg :')

(Ik werd wakker en dacht dat er een enorme ruzie was met gewonden :+ maar het enige slachtoffer was mijn nachtrust en die van meer, want ik zag aan de overkant ook al het licht aan gaan)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:44

En dat is nu iets dat wij vroegah niet deden, we liepen ook midden in de nacht weleens naar huis maar je haalde het nieteens in je hoofd om zoiets te doen. Lijkt wel of er een hoop remmingen weg zijn bij een hoop jongeren maar is wel iets wat je in de opvoeding mee hoort te krijgen, rekening houden met anderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:46

Mwah, ik denk eerder dat teveel drank alle remmingen weg weg haalt. Mijn broer is een hele lieve, rustig man, maar met de teveel drank is het echt een ongelooflijk lawaaibeest :') Sowieso praten mensen met drank op sneller met meer volume naar elkaar.

Ik kon dan heel hard 'ssssst!' zeggen als vriendinnen teveel aan het lawaai maken waren maar mijn ssstttt was evengoed veel te hard. Thuis heel stilletjes aan doen, om vervolgens net te hard de deur dicht te doen en pa boos te krijgen :D

Was in mijn vaders tijd overigens niet anders en mijn opa's tijd ook niet . Mijn opa is betrapt omdat ie zijn blaas aan het ledigen was in de tuin van de buren, omdat hij zich had vergist in de tuin.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:32

Ik heb hier nog geen enkel gedrag gezien dat 20, 30 jaar geleden niet ook voorkwam, of waar mijn ouders/ grootouders het over hadden. Socrates had helemaal gelijk, dergelijk gedrag is van alle tijden. Je hebt altijd mensen die luidruchtiger zijn dan anderen, je hebt altijd mensen die er andere normen en waarden op na houden en dat zal ook altijd wel zo blijven. Dus ook het last hebben van anderen zal altijd wel blijven, tenzij je in een hutje op de hei ergens in Scandinavie gaat zitten of zo.

Wat mijn vader als kleine jongen allemaal wel niet heeft uitgevroten... Complete moordaanslagen zaten daarbij. Brand stichten in de schuur terwijl je neefje op het dak zit, boom omzagen terwijl kleine zus er net in was geklommen... Dan valt het echt wel mee met de jeugd van tegenwoordig. (met mijn vader is het ook uiteindelijk helemaal goedgekomen en wonderlijk genoeg zijn er nooit slachtoffers gevallen. Als je schrammen, blauwe plekken en bulten niet meetelt tenminste).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:47

Joh, heb ook laatst de hele straat wakker geschreeuwd omdat ik in paniek was en niet wist waar ik mee bezig was, niet zo gek na een halve fles vodka. Asociale actie maar dat maakt mij geen asociaal en onopgevoed persoon, iedereen zoekt wel eens grenzen op en gaat onbewust te ver.

Maar ja veel van de schreeuwende dronken jongeren zijn ook asociaal als ze nuchter zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:51

17 en een halve fles wodka :x

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:55

chanicha schreef:
17 en een halve fles wodka :x

Mijn ouders en hun leeftijdsgenoten dronken ook al rond hun 15e, dus dat is niet veranderd, niks 'jeugd van tegenwoordig' :+.

Ik drink overigens niet/nauwelijks.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:03

Nou ik dronk weleens wat maar nog nooit dronken geweest en mijn dochters ook niet. Ze mochten uit en moesten met de taxi naar huis maar ze wisten dat als ze een keer bezopen thuis zouden komen ze echt een probleem zouden hebben. Het kan altijd gebeuren dat er iets verkeerd valt maar moedwillig zoveel zuipen totdat je straalbezopen bent vind ik asociaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:04

xSlvna schreef:
Joh, heb ook laatst de hele straat wakker geschreeuwd omdat ik in paniek was en niet wist waar ik mee bezig was, niet zo gek na een halve fles vodka. Asociale actie maar dat maakt mij geen asociaal en onopgevoed persoon, iedereen zoekt wel eens grenzen op en gaat onbewust te ver.

Maar ja veel van de schreeuwende dronken jongeren zijn ook asociaal als ze nuchter zijn.

Je ouders houden er iig een andere vrije/soepele opvoedingstijl op na als het gaat om middelen gebruik dan ik ken. Hoeft niet perse slecht te zijn. Maar ik kom ook uit een hele andere omgeving en milieu dus ik kijk er ook heel anders tegenaan en ook dat hoeft niet gelijk slechter/beter te betekenen maar het zorgt wel voor opgetrokken wenkbrauw. hoop gewoon dat je goed op jezelf en je lichaam past :)

Of ik word gewoon oud _O- dat kan ook hahaha, puberteit voelt als eeuwen geleden :')

Wat de 1 asociaal vindt, kan voor de ander voltrekt volkomen geaccepteerd gedrag zijn. Doet mij denken aan de reclame; 'je hebt Nederlanders die van voetbal houden en Nederlanders die voetballen houden' :D
Bij mij thuis was het strenger en niemand vond het grappig als er iemand dronken was en er stond dan ook gelijk een zware straf op (om 7 uur gewekt worden na het stappen om huishoudelijk werk te doen voelt namelijk wel extreem zwaar :') en dat was dus 1 keer een nooit weer! )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:48

chanicha schreef:
Nou ik dronk weleens wat maar nog nooit dronken geweest en mijn dochters ook niet. Ze mochten uit en moesten met de taxi naar huis maar ze wisten dat als ze een keer bezopen thuis zouden komen ze echt een probleem zouden hebben. Het kan altijd gebeuren dat er iets verkeerd valt maar moedwillig zoveel zuipen totdat je straalbezopen bent vind ik asociaal.

Nogmaals, een asociale actie maakt geen asociaal persoon.

Had ook een groot probleem toen mijn moeder het hoorden (zelf verteld, eerlijkheid boven alles heb ik geleerd) en zal het ook niet herhalen nee...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:08

Ik verbaas mij wel over de buurvrouw die zegt tegen haar dochter dat ze geen slechte woorden mag gebruiken en vervolgens zelf roept: 'k*t, die eikel heeft de sleutels vergeten' :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:41

vuurneon schreef:
Ik verbaas mij wel over de buurvrouw die zegt tegen haar dochter dat ze geen slechte woorden mag gebruiken en vervolgens zelf roept: 'k*t, die eikel heeft de sleutels vergeten' :')

Dat vind ik wel mooie hahahaha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:40

XSlvna ik zeg ook niet dat jij asociaal bent maar wel het zoveel drinken. Netjes dat je het verteld hebt tegen je moeder.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:35

Ik bedoel dat wel zo gedaan wordt: "Hey dat is asociaal wat die doet. Dat kind is asociaal en slecht opgevoed". Ja, in sommige situaties zeker waar.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 02:20

marleen_usar schreef:
Is de titel De ouders van tegenwoordig niet beter?

Nee dat vind ik niet. Kinderen worden niet alleen opgevoed door ouders, maar ook door omgeving. School heeft een gigantische invloed en de jeugd tegenwoordig is nou eenmaal zo.. Genoeg ouders vinden het niet tof en natuurlijk zou er soms wat harder moeten worden opgetreden, ook vanuit scholen zelf, maar als je je kind te streng opvoedt, gaan ze alles nog 10x zo hard achter je rug om doen en dat wil je ook niet.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 06:30

ik denk inderdaad ook dat het aan meerdere dingen ligt dan alleen opvoeding.
spelletjes, televisie(waar ook veel op gescholden wordt :j) omgeving, vrienden en vooral de straat.

al moet ik wel zeggen dat ik ouders vaak zo bizar tegen hun kinderen vind uitvallen.
gistermiddag nog, een vrouw loopt achter de kinderwagen en daarnaast haar zoontje (schat hem een jaar of 3/4) kind 'slaat' zijn moeder telkens op haar been, waarop ze hem hardhandig vast grijpt en tegen hem begint te schreeuwen: als je nou niet op houdt krijg je me toch een klap op je smoel!
toen ze doorkreeg dat mijn ogen bijna uit me hoofd rolde := zei ze snel; ik bedoel natuurlijk op je kont! ben je meer dan zat!

ik zou me overigens kapot schamen als ik later zo tegen mijn kinderen tekeer zou gaan (er van uitgaand dat het niet nodig zal zijn :) ) maar vooral midden in een winkelstraat, zie ik steeds vaker..