wat verdient een 15 jarige?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:50

Hanna_94 schreef:
Cyella schreef:

Dat is in NL ook een stuk duurder :')
Ik denk dat een stilstaande auto in NL al 3x zo duur is. Benzine in België scheelt ook 20 cent...

Weet je zeker dat een autoverzekering voor jongeren duurder is dan hier? Lijkt me straf, betaal me hier blut aan de autoverzekering, kost me 1200 euro per jaar :j
En ik heb de kleinste en goedkoopste auto die je kan hebben. 45 pk, minder kan haast niet.

laat ik nu aan het kijken zijn naar een autotje :+ ja er wordt wegenbelasting betaald... en verzekering en benzine.. en apk -O- en dat gaat wel over de 1200 per jaar hoor... verzekering alleen al WA voor een simpel clio'tje kost me 175 per maand is 2100 per jaar. Ik denk dat ik naar belgie moet ... ik weet ook serieus niet hoe ik het moet redden van 4 euro in het uur op kamers met 2 paarden.

xSlvna

Re: wat verdient een 15 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:52

Maar Unihorses, dan moet je een beter betaalde baan zoeken óf minder paarden/vervoersmiddelen.

Ik als niet werkende rijd rond op een fiets en een verzorgpaard, tja.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:53

Cyella schreef:
Ik woon de grens NL/België, mijn broer heeft in België zijn auto gekocht, is later naar Holland verhuist en heeft zijn auto geïmporteerd. Zelfde auto, zelfde leeftijd. Hij zegt dat hij (Heb het net gevraagd) het dubbele betaald in NL voor hetzelfde! Plus dan nog het verschil in benzine...
Oja, verzekering stond altijd op zijn eigen naam.

Ik was nu wel erg benieuwd, dus heb het snel even via internet opgezocht. Met de gegevens van mezelf en mijn auto. Kom ik hier op de goedkoopste verzekering van 30 euro per maand. Toch serieus verschil met mijn 100 euro :)
Maar als ik het goed begrijp betalen jullie ook nog wegenbelasting etc, en ik weet natuurlijk niet hoeveel dat allemaal is.
@Unihorses, 175 euro per maand? Ö Maar hoe kan het dan dat ik bij onlineberekeningen verzekeringen krijg aangeboden van 30 euro per maand? Terwijl jouw clio'tje toch in dezelfde prijsklasse zou moeten zitten als mijn daihatsu cuore.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:56

Hanna_94 schreef:
Cyella schreef:
Ik woon de grens NL/België, mijn broer heeft in België zijn auto gekocht, is later naar Holland verhuist en heeft zijn auto geïmporteerd. Zelfde auto, zelfde leeftijd. Hij zegt dat hij (Heb het net gevraagd) het dubbele betaald in NL voor hetzelfde! Plus dan nog het verschil in benzine...
Oja, verzekering stond altijd op zijn eigen naam.

Ik was nu wel erg benieuwd, dus heb het snel even via internet opgezocht. Met de gegevens van mezelf en mijn auto. Kom ik hier op de goedkoopste verzekering van 30 euro per maand. Toch serieus verschil met mijn 100 euro :)
Maar als ik het goed begrijp betalen jullie ook nog wegenbelasting etc, en ik weet natuurlijk niet hoeveel dat allemaal is.
@Unihorses, 175 euro per maand? Ö Maar hoe kan het dan dat ik bij onlineberekeningen verzekeringen krijg aangeboden van 30 euro per maand? Terwijl jouw clio'tje toch in dezelfde prijsklasse zou moeten zitten als mijn daihatsu cuore.

schade vrije jaren? ik heb gewoon diesel schakel en 0 schade vrije jaren ingevoerd. ook online kan vast goedkoper als ik zoek. voor mijn 45 km betaal ik 27

xSlvna schreef:
Maar Unihorses, dan moet je een beter betaalde baan zoeken óf minder paarden/vervoersmiddelen.

die paarden ga ik na 6 jaar niet weg doen nu ik er ineens zelf voor moet betalen hoor. en daarom heb ik wel eens 3 baantjes tegelijk gehad. ( voordeel van kranten dat is s nachts )

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:58

xSlvna schreef:

Ga jij je mond eens even spoelen met zeepsop, die reactie vind ik erg respectloos van je. -O-

xSlvna

unihorses schreef:
xSlvna schreef:

die paarden ga ik na 6 jaar niet weg doen nu ik er ineens zelf voor moet betalen hoor. en daarom heb ik wel eens 3 baantjes tegelijk gehad. ( voordeel van kranten dat is s nachts )

Nee joh, bedoelde gewoon dat je niet moet klagen (doe je niet, zeg alleen maar) als je zelf kiest voor hoge rekeningen.

Dat is iets wat ik veel zie, mensen die klagen dat ze niet genoeg verdienen om hun paarden én kinderen én auto én scooter én werkeloze vriend én dure smartphone én dure tvzenders én én én te betalen, maar ja daar kies je toch zelf voor?
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 08-07-14 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

unihorses schreef:
Hanna_94 schreef:

Weet je zeker dat een autoverzekering voor jongeren duurder is dan hier? Lijkt me straf, betaal me hier blut aan de autoverzekering, kost me 1200 euro per jaar :j
En ik heb de kleinste en goedkoopste auto die je kan hebben. 45 pk, minder kan haast niet.

laat ik nu aan het kijken zijn naar een autotje :+ ja er wordt wegenbelasting betaald... en verzekering en benzine.. en apk -O- en dat gaat wel over de 1200 per jaar hoor... verzekering alleen al WA voor een simpel clio'tje kost me 175 per maand is 2100 per jaar. Ik denk dat ik naar belgie moet ... ik weet ook serieus niet hoe ik het moet redden van 4 euro in het uur op kamers met 2 paarden.

Kan de auto niet op de naam van één van je ouders, als die al zoveel schadevrije jaren hebben? Betaal je minder aan alles. :)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:59

het Bruto minimumloon voor een 15 jarige ia 2,73 en 3,28 inclusief 20% vakantie rechten. dit is in de land en tuinbouw sector.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:00

Ik heb 1 schade vrij jaar. Maar dat mag toch niet zo een groot verschil opleveren? Mijne is ook een benzine en niet diesel, maar dat zal toch ook niet hét verschil maken?
Vindt het echt vreemd, maar ik vrees dat ik nooit helemaal het Nederlandse systeem zal begrijpen :P

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:01

TS geef een bedrag waar jij je goed bij voelt. Het minimumloon ligt iets onder de 3 euro op die leeftijd. Als jij inschat dat het wat zwaarder werk is en jij hebt er daarom wat meer voor over, begin dan bijvoorbeeld met een bedrag van 4 euro... Als hij zijn werk goed en snel doet kan je altijd nog beslissen om er wat meer voor te geven ;)

De discussie hierboven gaat overigens behoorlijk offtopic, maar het lijkt me ieder zijn goed recht om zelf te beslissen of hij/zij werkt of niet. Er zijn zat mensen die het dankzij school niet redden om ook te werken, daar doet ook niemand moeilijk over. Als bijv. xSlvna het redt zonder inkomen van werk dan is de keuze om toch te gaan werken of niet gewoon aan haar. Daar doet ze verder niemand in dit topic kwaad mee ;) Laten we het hier ontopic houden en het hebben over wat je verdient zodat TS daar een mooi loon op kan baseren!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:04

xSlvna schreef:
welshfan97 schreef:
Slvna persoonlijk vind ik dat jij wel degelijk een handje ophoud nu, dat doe ik ook en de meeste tieners denk ik wel, je ouders betalen anders wel die puma's van jou.
Alleen waar de meeste dan een bijbaantje nemen om zelf een deel of helemaal kleding te betalen vindt jij dat teveel moeite. Maar ik moet er eigenlijk bovenstaan en me er niet mee bemoeien. Dus veel succes gewenst in de toekomst :)

Wat een kortzichtig rot antwoord. Ik zeg 10 keer dat ik liever niks heb dan dat ik mijn handje openhoud.

Schoenen en kleding die ik draag krijg ik voor mijn verjaardagen of met kerstmis, voor de rest krijg ik geen kleren/schoenen. Mijn ouders zijn niet debiel, als ik iets WIL dan werk ik maar voor, maar ja, als ik niks wil en dus niks krijg mag ik niet klagen maar ik moet het wel zelf weten.

Heb 1,5 jaar gewerkt en de ongeveer €1500 die ik verdiend heb in die tijd heb ik uitgegeven aan eten en prul (wel dure prul, zadel voor mijn pony, premiera hoofdstel, dekje, beenbeschermers, 3 paar schoenen in de aanbieding en de rest aan duur eten voor mij en mijn moeder en iedere 4 weken de hoefsmid voor mijn pony, verjaardagscadeaus en kerstcadeaus). Ik mocht verder geen geld uit geven, dus ik kocht af en toe drinken voor in huis, meer liet mijn moeder niet toe. Ja, wat moet ik dan doen?

Goh, wat ben ik nu een gierig verwend poedersuiker. :roll:
Kortzichtige mensen hier, erg.

En wat heeft nu niet werken voor weinig te maken met het later ook niet doen? Heb nu geen rekeningen te betalen, dan wel.

Je hoeft geld niet perse uit te geven, je kan het ook gewoon sparen voor als je later iets groters wilt kopen :). Tenminste, zo doe ik dat. Ik verdien in principe meer dan ik nodig heb (samen met stuffi) maar dat gaat allemaal mooi naar mijn spaarrekening hoor. Wil niet helemaal platzak zijn als ik straks klaar ben met studeren.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:04

Hanna_94 schreef:
Ik heb 1 schade vrij jaar. Maar dat mag toch niet zo een groot verschil opleveren? Mijne is ook een benzine en niet diesel, maar dat zal toch ook niet hét verschil maken?
Vindt het echt vreemd, maar ik vrees dat ik nooit helemaal het Nederlandse systeem zal begrijpen :P

Als je 1 schadevrij jaar hebt of 20, wat denk je dan? :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:07

Hanna_94 schreef:

misschien zat ik bij een verkeerde dure site :+ maar ik weet wel dat ik belgie ook als optie openhoud in toekomstige woonplekken.
je mag toch gewoon naar belgie om te wonen/werken? is geen australie toch?

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:11

Wie het vroeg wat ik op stal moet doen: routineklusjes; paarden buiten/binnen zetten, stallen mesten, bak spuiten, hooi geven etc. Laatste keer moest ik ook helpen in het honden gedeelte.
Maar staan nog maar weinig paarden en gezien we meestal samenwerken is het zo gedaan.

Ben ondertussen wel aan het kijken of ik in de buurt ergens nog een leuk baantje kan vinden voor iets meer per uur. Blijf wel ook bij die stal werken, ben er nog maar net en ook al wordt er minimumloon betaald, ik vind het wel zo netjes om er toch een behoorlijke tijd te werken, gezien de eigenaar het druk genoeg heeft. En ach, ik zit tussen de paarden en de anderen (en eigenaren) zijn heel gezellig :) ;)

wbt de jeugd van tegenwoordig (sorry, ff snel offtopic); daar ben ik het wel mee eens. Als ik zie hoe die zich soms gedragen.. Ook de brutaliteit op scholen (elders ook, maar op scholen meer ervaring mee) vind ik niet kunnen. Ik ben blij dat ik (in België) op een school zit waar er nog wel respect is en waar (zo goed als) niet gepest wordt. Als men het over de jeugd van tegenwoordig heeft voel ik me, eerlijk gezegd, ook niet aangesproken omdat ik weet dat ik anders in elkaar zit dan diegenen die vervelend, brutaal, lui etc zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 16:03

no--a schreef:
TS geef een bedrag waar jij je goed bij voelt.

Dat heb ik 2 weken geleden al gepost :D op blz 2.

Ik ga daarom NU temmen. Dit loopt compleet uit de hand. Het is vast vakantie tijd ofzo.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:44

Een simpele vraag loopt uit in een discussietopic, toppie Bokt
TS: mag ik vragen rond welk bedrag je hem hebt betaald? Gewooon uit interesse, hoeft niet het exacte bedrag te zijn en als je het me liever via pb wil zeggen ook goed :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:00

HighVoltage schreef:
Een simpele vraag loopt uit in een discussietopic, toppie Bokt
TS: mag ik vragen rond welk bedrag je hem hebt betaald? Gewooon uit interesse, hoeft niet het exacte bedrag te zijn en als je het me liever via pb wil zeggen ook goed :)

Mag ik vragen wat daar mis mee is dan? Aangezien de discussie inmiddels ergens anders gevoerd wordt..

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:20

De discussie zelf vind ik totaal niet erg, maar je opent er speciaal een topic voor en toch blijft het hier nog enkele pagina's doorgaan, terwijl TS dit denk ik niet bedoelde.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:27

HighVoltage schreef:
De discussie zelf vind ik totaal niet erg, maar je opent er speciaal een topic voor en toch blijft het hier nog enkele pagina's doorgaan, terwijl TS dit denk ik niet bedoelde.

Tja, dat heb ik niet echt in de hand natuurlijk.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:30

Dat weet ik, ik bedoelde het ook niet op jou persoonlijk :j

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:38

HighVoltage schreef:
Dat weet ik, ik bedoelde het ook niet op jou persoonlijk :j

Nee, ik probeerde er juist goed aan te doen en toen zei je dat zo. Toen dacht ik een beetje van: maar ik heb het op willen lossen, is het nog niet goed. |( :o Haha.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:01

:(:)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:18

Wauw ik zit dit topic met open mond te lezen :D wat een lef (en grote bek) hebben sommige kinderen hier! Niet te geloven! :wow: Toen ik die leeftijd had was ik blij met wat ik kreeg, werken moest ik van mijn ouders! Echt niet dat ik thuis op m'n luie reet mocht zitten en profiteren van hen.. en ben blij toe dat ik geluisterd heb, heb in die paar jaar toch een mooi zakcentje bij elkaar gespaard van dat rotloontje.

Vakantietijd inderdaad, tijd dat deze kids wat nuttigs gaan doen met hun vrije tijd. (Werken misschien?)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:29

Amai, als ik met België vergelijk, zijn dat idd maar hongerlonen. Op mijn vorig werk verdienden de 18jarigen denk ik 10 euro per uur, in horeca zal het rond de 7 à 8 euro draaien denk ik.

En autoverzekering van 2100 euro per jaar? Amai, ook niet normaal zeg!

Gelukkig kunnen jullie dan wel weer iets beter voetballen. :D

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:06

:')