Spontane lieve acties van andere mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:45

Ik moest nog maar een klein stuk naar huis maar het regende écht héél hard. Er kwam een bus aan maar hij stopte voor mij zodat ik meteen door kon fietsen zonder te stoppen. Het scheelde echt misschien maar een minuut of één/twee dat ik eerder thuis was, maar dat is echt heerlijk op zo'n moment!

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:55

Waar waren jullie allemaal toen ik op een bloedhete middag met een lekke band stond langs de snelweg, tijdens de spits en mijn band niet los kreeg? Het enige wat ik te horen kreeg was: "banketstaaf hé...een lekker band!!!" :\

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:58

O ik woon in jou buurt, sorry ik zag je niet.

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:59

marleen_usar schreef:
O ik woon in jou buurt, sorry ik zag je niet.

Beetje jammer ;)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:14

Geweldig topic!
Eigenlijk maken andere mensen me dagelijks blij, kleine complimentjes van vreemden, een vriendin die me uit het niets omhelst omdat ze me lang niet gezien heeft, iemand die zijn fiets even voor me verplaatst zodat ik niet klem geparkeerd sta, mensen die even stoppen als je gevallen bent om te vragen of het goed gaat en of ze je misschien kunnen helpen. Dat soort dingen kunnen mijn dag echt maken +:)+

Zelf probeer ik anderen ook zoveel mogelijk te helpen, kleine moeite maar zo fijn om te zien hoe blij mensen daar mee zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:46

Ik heb een trui waar op staat ''I'm a lot cooler on the internet'', en die had ik laatst aan naar school. Toen kwam er een meisje langslopen die ik helemaal niet kende, zat 2 klassen hoger, en die zei ''Wat een leuke trui!''
Vond ik erg aardig :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:53

Toen mijn schoonzusje overleed had ze een nummer uit gezocht die ik nergens op cd kon kopen.
Ik heb werkelijk denk ik elke winkel in een straal van zeker 50 km om assen gezocht vrienden familie alles af gebeld.
Zelfs op bokt een oproep geplaatst.

Tijd begon te dringen !
Het was al avond en de volgende dag voor 4 uur moest de cd in het crematorium zijn.

Als laatste hoop een oproepje op verschillende weg geef hoekken van facebook geplaatst.
Binnen 10 min was er een reactie dat we een cd mochten lenen van een wild vreemde die nog geen 5 min verderop woonde.

Dat is een actie die ik nooit meer vergeet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:15

cassiere rende mij net achterna... was mijn portemonnee vergeten bij de kassa... vond zo lief :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:28

hannah41 schreef:
Geweldig topic!
Eigenlijk maken andere mensen me dagelijks blij, kleine complimentjes van vreemden, een vriendin die me uit het niets omhelst omdat ze me lang niet gezien heeft, iemand die zijn fiets even voor me verplaatst zodat ik niet klem geparkeerd sta, mensen die even stoppen als je gevallen bent om te vragen of het goed gaat en of ze je misschien kunnen helpen. Dat soort dingen kunnen mijn dag echt maken +:)+

Zelf probeer ik anderen ook zoveel mogelijk te helpen, kleine moeite maar zo fijn om te zien hoe blij mensen daar mee zijn. :D

Oja, dat was hier laatst ook :j
Twee meisjes vielen recht voor ons huis van de fiets (sturen in elkaar gehaakt), ik stond met m'n pony in mijn handen (die staat los op het erf met opzadelen) dus wilde hem net gaan wegzetten om even te gaan kijken, toen ik zag dat er al twee wielrenners én twee auto's gestopt waren. Nouja, dat was genoeg hulp, wil ook geen ramptoerist zijn, dus ik ben verder gegaan met opzadelen. Zag vanaf een afstandje hoe de wielrenners de fietsen van die meiden weer in orde maakten. Een van de auto's die gestopt was, was kwam een verbanddoos met pleisters en ontsmetting oid uit. En 10 minuten later zaten de meisjes weer opgelapt en wel op de fiets. Topactie +:)+

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:38

Heerlijk allemaal positieve verhalen. Ik heb er ook 1:

Ik had van de week wat gezien op de Duitse ebay. Helaas alleen verzenden binnen Duitsland.
Nu had ik spontaan een andere bokker benaderd met de vraag of ik het naar haar mocht laten sturen en dat zij het dan naar mij zou sturen. Ik kon deze bokker alleen van naam uit topics waar ik in mee lees en wist daardoor dat zij in Duitsland woont.
Het antwoord was geen probleem!! Daar werd ik zo blij van :D
Helaas heb ik de veiling niet gewonnen, iemand overbood me in de laatste secondes. Maar deze bokker verdient wat mij betreft echt een dikke pluim en knuffel dat ze een vreemde zo wil helpen!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:43

Rommulus wat een prachtig gebaar van die cd.

Zo blij dat er meer mensen zijn die anderen gewoon helpen en lief bedanken als ze worden geholpen.

Ik heb weleens bij de Aldi gestaan met een pak melk, deed de pin het niet.
Tja enkel pinpas bij mij. Heeft een andere klant spontaan voor mij betaald.

Tijdje terug viel er een oudere man op straat. Ik heb hem opgevangen en voorzichtig neer gelegd.
Man kwm bij kennis, gelukkig. Een jongeman met bestelwagen van zijn werk is die oudere meneer naar huis gaan brengen. Top.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:56

Hoorde op mijn werk van veel mensen dat ze zo blij waren dat ik er weer was na mijn verlof. Fijn om te horen dat je gemist bent, door leveranciers, bezorgers en chauffeurs. is een kleine moeite om te zeggen maar ik voelde me echt welkom

Vorige week had ik een gebruik gemaakt van 2 treinkaartjes onbeperkt reizen voor die dag. Toen we op het eindstation waren heb ik deze kaartjes ook afgegeven aan mensen die net een kaartje wilden kopen. ik kon er niks meer mee en hun konden gratis reizen. Hoop stiekem dat hun op de eindrit hetzelfde gedaan hebben, zo is optimaal gebruik gemaakt van die kaartjes

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:58

ow ja, en tijd geleden bij een automaat van parkeergeld bij een ziekenhuis, Kon ik daar alleen chippen of contant betalen. Bij mijn eigen ziekenhuis kan ik daar ook pinnen dus ik had niet genoeg geld bij me en ik was hoogzwanger en kon amper lopen met een kleuter bij me en geen idee waar een pinautomaat was. het zweet brak me al uit, heeft een vrouw me 1 euro gegeven, zo ontzettend lief

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:13

Een tijd geleden was ik op zoek naar een nieuwe beschermfolie voor op het scherm van mijn gsm (specifiek voor het model), maar dat bleek niet zo makkelijk te vinden. Dus ging ik naar Krefel en vroeg ik aan een kerel die daar werkte of zij het misschien hadden, maar helaas. En toen fluisterde hij me, voor zijn collega's het hoorden, nog snel een paar sites en winkels toe waar ik moest gaan zoeken, waaronder Mediamarkt. Hij stuurde me gewoon naar de concurrentie }> Dat vond ik best lief! En uiteindelijk heb ik het ook gevonden op de site die hij me aanraadde.

En vorige week ging ik naar de dierenwinkel en bij het afrekenen zag ik dat het duurst van mijn spullen niet aangerekend was dus wees ik daar even op. En als dank kreeg ik van de lieve man niet 1 maar meer dan 20 zakjes kattensnoepjes die hij gratis mocht weggeven! :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:14

Dat vind ik altijd zo fijn. Mensen die even willen wisselen of je hun gebruikte kaartje geven ofzo.

Tijd terug stond ik ook in de winkel, veel drukker dan normaal. Zie ik parkeerwacht langskomen. Verwachte al een stevige prent als ik uit de winkel zou komen... Zat er een nieuw parkeerkaartje onder me ruitenwisser. Geen idee wie het gedaan had, maar dankbaar was ik wel.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:23

Met karnaval. wij (m'n collega's en ik) moesten gewoon werken in de dierenwinkel. het liep redelijk door, komt er een vaste klant de winkel in met versierde zoenen... omdat wij de optocht moesten missen. vond ik zo lief!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:37

Ik ben 2 maanden geleden een keer aangereden met mijn scooter, stond een rij auto's die niet voorbij een traktor kon en 1 wilde toch inhalen, met een rotvaart richting mij, gelukkig tegen de zijkant gebotst en had behalve wat schade aan de scooter eigenlijk alleen wat blauwe plekken, maar de auto achter hem is er achteraan gereden en heeft het kenteken genoteerd, en daarna teruggereden om te kijken of ik oke was, maar er waren ook al 2 andere dames uit de auto gestapt, superlief!

Of 1 keer dat ik zonder benzine stond en er iemand een jerrycan gaan halen is (tankstation was 50 meter verderop) zodat ik toch optijd was op het werk.. vind ik zo gaaf!

Zelf gebeurd het in de winkel heel vaak dat ik over de kassa heenspring en mensen hun spullen/portomennee/telefoon nabreng :P 1 keer ook een pasje gevonden, heb hem opgezocht in het telefoonboek en het banknummer gevraagd en die klopte, heb hem langsgebracht, de meneer was zo blij!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:38

Ik word echt zo vrolijk van alle verhalen :)

Zelf had ik er gisteren nog eentje. Mijn moeder is recent aan haar hand geopereerd en heeft gisteren voor het eerst weer auto kunnen rijden. Mijn zus en ik gingen met haar mee naar een dorp verderop waar ze iets op moest halen. Mijn moeder is toen daar naartoe gegaan, maar dat zou wel even duren. Daarop wilden mijn zus en ik wel even het dorp in, maar we hadden alleen 2 euro contant bij ons en dat is een beetje overbodig voor een klein half uurtje. Ik naar dat betaal automaat gelopen, kwam een vrouw naar me toe met de vraag of ik haar kaartje misschien wilde hebben. Vond ik heel attent van haar :)

En nog een van zo'n 5 jaar terug, ik werd aangereden door een scooter en die reed gewoon door. Degene die achter mij fietsten zijn meteen gestopt om me te helpen, hebben mijn moeder gebeld en zijn gebleven totdat ze er was. Ook kwam er vrij snel een mevrouw uit een woning gerend met de nodige kennis van ehbo en zij heeft ook totdat mijn moeder er was bij me gezeten. Ik was ook erg blij dat er dan mensen zijn die je te hulp schieten :)

Zelf heb ik een keer een klein jongetje dat was gevallen met zijn fiets geholpen. Andere mensen fietsten zo langs hem heen. Hij woonde erg dichtbij en kon zelf even naar huis toe gaan. Ik heb hem nog even met zijn fiets geholpen en hem getroost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:43

Nog een actie van mezelf. Ik was aan het oppassen bij mijn oppaskindje. Een van de buurtkindjes komt langs dus eventjes zwaaien. Daarna kwam hij opeens huilend binnen, bleek een klein hondje hem héél bang te hebben gemaakt. Dus heb hem maar weer terug naar huis gebracht. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:45

Ik zat vandeweek met mijn moeder even een broodje te eten bij de bakker bart. Op het moment dat we aanstalten maakten om weg te gaan stond er voor de ingang een man in een rolstoel met zo'n handtrapfiets? en daarachter nog weer een karretje. Hij kon de winkel dus niet in. Maarja, lopen kon hij ook niet. Ondertussen had hij al een zak bolletjes gepakt en wachtte om af te rekenen. Maar het personeel bij die BB was natuurlijk erg gemotiveerd en hadden hem dus niet opgemerkt. Arme man. Verder was er ook niemand die hem voorbij liep of bij hem in de buurt zat die hem ff hielp dus heb ik hem even geholpen. Hij was erg dankbaar en ik had mijn goeie daad voor die dag weer gedaan!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:54

Twee weken geleden: beld mijn vriend mij op: "Je moet goed de brievenbus in de gaten houden hoor, ik heb een verrassing voor je!''

Ik: ''Nu is het al geen verrassing meer lief, haha!''

Kwam ik 's middags thuis... <3 <3 Lag er een super lieve kaart in de brievenbus. Wat een heerlijk vriend heb ik toch ook, niks is te veel voor hem <3

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:12

Kentaro schreef:
Wat wordt ik vrolijk van dit topic!!!!!

Ik heb nog een hele recente :D Had wat gezien in het weggeeftopic dat ik graag wilde. Het was nogal een stuk bij mij uit de buurt dus ophalen ging hem niet worden. Het was nogal zwaar, dus verzenden was niet echt handig. Toen bood ze aan om het met de trein naar het dichtsbijzijde station bij mijn woonplaats te komen brengen!!! 2 uur heeft ze er voor (enkele reis!) in de trein gezeten! <3 Als dat niet top is! Geweldig te weten dat er zulke mensen bestaan :)

Graag gedaan hoor, ik heb er ook een top gezellige middag aan over gehouden *\o/*

Laatst had ik van mijn moeder een gratis buskaartje gekregen zodat ik met de bus kon, maar die was voor 2 personen en ik was maar alleen. Toen heb ik een meneer aangesproken die ook op de bushalte stond of hij interesse had mee te reizen. Die man was helemaal blij, heeft hem ook weer een paar euro bespaard :)

Ik vind het leuk om andere mensen te helpen met wat in mijn vermogen ligt, al is het inderdaad vaak dat mensen al snel achterdochtig zijn of denken dat je er iets mee bedoelt ofzo. Terwijl ik vaak oprecht het leuk vind om bijvoorbeeld een vriendin die krap zit ergens mee naar toe te nemen op mijn kosten. Zolang het kan, waarom niet, denk ik dan altijd.

Heerlijk om te lezen wat voor lieve acties mensen zoal mee maken, gelukkig zijn er nog zat mensen die belangeloos anderen willen helpen :)
Ik maak ook regelmatig nog dingen mee met van die kleine dingen dat je iets kado krijgt of mensen elkaar helpen, waar je zo blij van wordt, maar kan zo niet op meer directe voorbeelden komen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:10

Ik moest eens ontzettend nodig plassen bij een benzinestation. Dit deed ik ook, maar bij veel stations kost dit je 50 cent en dan krijg je zo'n bonnetje diie je daarna in het winkeltje kan besteden. Ik moest weer snel weg en hoefde niks uit de winkel. Ik heb toen iemand die in de rij bij de kassa stond mijn bonnetje gegeven. Die man was stomverbaasd haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:13

iirrssjjee schreef:
Ik moest eens ontzettend nodig plassen bij een benzinestation. Dit deed ik ook, maar bij veel stations kost dit je 50 cent en dan krijg je zo'n bonnetje diie je daarna in het winkeltje kan besteden. Ik moest weer snel weg en hoefde niks uit de winkel. Ik heb toen iemand die in de rij bij de kassa stond mijn bonnetje gegeven. Die man was stomverbaasd haha!

Doe ik ook altijd :j

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:58

Over die bonnetjes van een tankstation gesproken weet ik nog een leuke!
Wij waren met de bus weggeweest (zo'n groepsexcursie reis) naar Kroatië en dan kom je dus door Duitsland heen.
Waar ze ook werken met die 50 cent bonnetjes.
Op de terugweg wist inmiddels de hele bus al dat mijn man een vrachtwagenchauffeur is die veel op Duitsland rijd.
Kwam de hele bus (zeker 30 man) hem die bonnetjes brengen!
Dus die heeft er later een paar keer lekker van kunnen eten bij die wegrestaurants.