Wat kost een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:29

sloffiee schreef:
Wij gaan 15 januari trouwen
de jurk van mjj kost 750
Accessoires komen er 12 augustus bij dan wordt mijn jurk op maat gemaakt
feestlocatie 100,- zelf regelen we eten en drinken
trouwlocatie 265,-
Ringen goud 320,-
manlief heeft nog een net pak
de rest komt er nog allemaal bij

Dat is een goede prijs voor ringen! Ik hoef ook niet van die belachelijk dure ringen, het is maar materiaal denk ik dan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:30

CK88 schreef:
Citaat:
Haha lekker bbqen Claudia, heerlijk toch!? Gaan jullie hier in de buurt trouwen?

Zeker! Wel Rijssen/Holten. Maar ik vind het ook nog erg duur, dus nog maar even wat offertes laten maken...Als iemand nog een leuke landelijke locatie weet in Rijssen/Holten hoor ik het graag ;)

In Ambt delden dan? Heb je ook mooie plekken?

In Almelo centrum zat een juwelier die adverteerde met 2e ring gratis. Weet niet of die actie nog steeds loopt :P

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:37

Citaat:
In Ambt delden dan? Heb je ook mooie plekken?

In Almelo centrum zat een juwelier die adverteerde met 2e ring gratis. Weet niet of die actie nog steeds loopt :P

Die actie hebben we hier in Rijssen ook, maar ik vraag me af of je moet zeggen dat je een trouwring zoekt... Worden ze plots heel veel duurder van. Nee de omgeving hier trekt me meer :)

QueenE

Re: Wat kost een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:49

Wij gaan 29 augustus trouwen, ik gok dat we zo rond de 4.000,- uitkomen. Maar ik heb dan ook een goedkope jurk (200,-) en onze feestlocatie is bij mijn schoonvader op t bedrijf dus dat scheelt veel kosten :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:56

Ik ben nu met de puntjes op de "i" bezig, toch nog een hoop geregel zo op het laatst, maar ik denk dat wij voor ons budget best iets leuks neer gaan zetten volgende week vrijdag :). Alleen hoop ik dat de weersvoorspellingen nog iets gaan bijtrekken. Daar kun je nog zoveel geld voor neertellen, dat verander je helaas toch niet (of je moet met je hele gezelschap naar de bahama's gaan ofzo.. :) )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:28

QueenE schreef:
Wij gaan 29 augustus trouwen, ik gok dat we zo rond de 4.000,- uitkomen. Maar ik heb dan ook een goedkope jurk (200,-) en onze feestlocatie is bij mijn schoonvader op t bedrijf dus dat scheelt veel kosten :)

Wij hebben de feestlocatie thuis, maar ik vermoed dat we niets goedkoper daarmee uit zijn. :+ Tafels, stoelen, hangtafels, krukken, glaswerk, koffiekopjes, bestek, tap etc. moet allemaal gehuurd worden. Dan komt er het eten en drinken nog overheen, personeel, en dan ben je nog duur uit. Enige voordeel is is dat wij zo ons eigen bedje in rollen. :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:32

Wij hebben het ook thuis, maar onze eigen tafels en stoelen, die van de buren erbij, sta-tafels van een kennis en tadaam. Tap doen we niet, gewoon kratten, bestek, borden, kopjes, glazen, lang leve de Action. Grote partytent van de buurman mogen lenen evenals een geluidsinstallatie met duizenden nummers, dus verzoekjes kunnen ook prima. Personeel doen we niet, iedereen mag zichzelf bedienen. Grote barbeques via schoonouders geleend en neefjes die met liefde vlees willen grillen en rondbrengen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:32

Neonlight schreef:
QueenE schreef:

Wij hebben de feestlocatie thuis, maar ik vermoed dat we niets goedkoper daarmee uit zijn. :+ Tafels, stoelen, hangtafels, krukken, glaswerk, koffiekopjes, bestek, tap etc. moet allemaal gehuurd worden. Dan komt er het eten en drinken nog overheen, personeel, en dan ben je nog duur uit. Enige voordeel is is dat wij zo ons eigen bedje in rollen. :D

Dat hoeven wij dan weer niet dat scheelt nogal ;) Wel catering en DJ dus dat komt er wel bij :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:32

Bij ons is het ook zelfbediening, maar het is toch prettig als niemand van de gasten bijvoorbeeld de vuile borden op moet halen, of eens een keer een rondje alleenstaande lege glazen op moet ruimen, of met hapjes moet leuren (die overigens dan ook wel weer zelfbediening zijn, maar het moet wel klaargezet worden), stokbrood moet snijden, de wc een keer tussendoor schoon moet maken..... En zelf ga ik dat dus ook zeker niet doen.
Wij hebben onze schoonmaakster hiervoor gevraagd. Kan ze ook mooi een centje bijverdienen, ze is vanaf 1 februari werkeloos geweest omdat wij in een tijdelijke woning zaten. We zijn 2 weken geleden verhuisd, en volgende week begint ze weer bij ons, maar dan is dat extra centje voor haar ook heel mooi meegenomen, omdat we ook weten dat ze het geld eigenlijk niet kan missen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:08

Goeie oplossing Neonlight. En inderdaad je wilt je gasten (of jezelf ;)) niet opzadelen met dat soort klusjes. Iemand inhuren is vaak echt niet duur (vaak via via, iemand die het leuk vindt om te doen). Wij waren € 75.- p.p. kwijt voor 12u werk.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:25

Wij waren uiteindelijk 20.000 euro kwijt..
Zijn getrouwd op Kasteel Hooge Vuursche in Baarn.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:31

CK88 schreef:
sloffiee schreef:
Wij gaan 15 januari trouwen
de jurk van mjj kost 750
Accessoires komen er 12 augustus bij dan wordt mijn jurk op maat gemaakt
feestlocatie 100,- zelf regelen we eten en drinken
trouwlocatie 265,-
Ringen goud 320,-
manlief heeft nog een net pak
de rest komt er nog allemaal bij

Dat is een goede prijs voor ringen! Ik hoef ook niet van die belachelijk dure ringen, het is maar materiaal denk ik dan :P

En dat snap ik dus niet.
Een jurk heb je maar 1 keer aan en mag soms een paar duizend euro kosten.
De ringen, waar je als het goed is jaren lang tegenaan kijkt, daar wordt dan op bezuinigt.....
Ik heb zelfs een collega gehad die de ringen was vergeten.... Ze waren net op tijd om een paar goedkope ringetjes te halen. En dat terwijl de jurk, haar etc etc tot in de puntjes verzorgt was...

Maar ieder zijn ding hoor. Mijn jurk was goedkoop, onze ringen niet ;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:31

Neonlight schreef:
Bij ons is het ook zelfbediening, maar het is toch prettig als niemand van de gasten bijvoorbeeld de vuile borden op moet halen, of eens een keer een rondje alleenstaande lege glazen op moet ruimen, of met hapjes moet leuren (die overigens dan ook wel weer zelfbediening zijn, maar het moet wel klaargezet worden), stokbrood moet snijden, de wc een keer tussendoor schoon moet maken..... En zelf ga ik dat dus ook zeker niet doen.
Wij hebben onze schoonmaakster hiervoor gevraagd. Kan ze ook mooi een centje bijverdienen, ze is vanaf 1 februari werkeloos geweest omdat wij in een tijdelijke woning zaten. We zijn 2 weken geleden verhuisd, en volgende week begint ze weer bij ons, maar dan is dat extra centje voor haar ook heel mooi meegenomen, omdat we ook weten dat ze het geld eigenlijk niet kan missen.

Wij hadden ook geen catering ofzo. Enkel de tappers ingehuurd die vaker met de zaal samenwerkte en dus ook heel het systeem kende.
Maar dan liepen we inderdaad ook nog tegen het probleem aan van de lege glazen op de tafel, chips die moet aangevuld worden, kaarsjes die moeten blijven branden etc.

Mijn lesklantje en haar tweelingbroer zijn bij ons komen helpen (haar moeder was ook gast bij ons) en waren op dat moment nog maar 14 jaar oud en was het dus een leuke manier om een zakcentje bij te verdienen. Ze hebben dat zo super gedaan. Waren ook heel enthousiast en hebben het er nu soms nog over :D
We hebben hen heel royaal betaald voor hun leeftijd maar waren wel stukken goedkoper uit dan dat we er echt mensen voor moesten inhuren.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:33

Mijn jurk was goedkoop, de ringen nog goedkoper :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:05

higgins schreef:
En dat snap ik dus niet.
De ringen, waar je als het goed is jaren lang tegenaan kijkt, daar wordt dan op bezuinigt.....
Ik heb zelfs een collega gehad die de ringen was vergeten.... Ze waren net op tijd om een paar goedkope ringetjes te halen. En dat terwijl de jurk, haar etc etc tot in de puntjes verzorgt was...

Vind ik ook :j Wij hebben flink betaald voor mooie ringen, maar ik weet dat ze een leven lang mooi zullen blijven en we ze ook over bvb 20 jaar nog mooi vinden. Mijn jurk hoefde ik niet zelf te betalen, dat scheelde weer :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:11

higgins schreef:
En dat snap ik dus niet.

Ik vind goud bv echt niet mooi en snel ordinair, kan wel dure edelmetalen uitkiezen maar ik houd van zilver. Dus ik ga mij echt niet blauw betalen aan een metaal die ik gewoon niet mooi vind en moet lijken op zilver, terwijl ik net zo goed zilver kan nemen. Bovendien kan mijn vriend de ring nooit dragen op het werk en ik momenteel óók niet. Dus beetje boel geld om in een doosje te houden :D maar ja, wij hechten ook minder waarde aan ringen (draag het nu ook al niet); hebben wij niet van een vreemde want zowel mijn ouders als zijn ouders dragen al tientallen jaren hun ringen niet :')
Ringen zijn ook 'goedkoop' bij ons: 200 euro en dat was exact mijn budget.

Er is 1 kostenpost waar ik echt niet naar om heb gekeken en geen budget voor heb; verzorging van de gasten :) en dat is gelijk ook de grootste kostenpost :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:29

:')
Onze vriendschapsringen zijn alleen al 150 euro geweest :+
laat staan als we straks verlovingsringen of trouwringen aanschaffen :+

Maar, dan moet ik ook zeggen, ik draag altijd ringen
momenteel nog maar 1, mijn tweede ring hangt nu aan mijn ketting omdat ik mijn ringvinger gekneusd heb :')
Maar doorgaans zijn er echt maar 2 momenten dat ik mijn ringen niet om heb. bij het wassen van mijn paard en als ik ga slapen :)
voor de rest heb ik ze altijd om.

Mijn vriend droeg nooit ringen, maar onze gezamelijke ring draagt hij wel, vrijwel altijd, alleen tijdens de voetbal niet :). en vroeger toen hij nog in de dierentuin werkte niet tijdens werk :).
tegenwoordig draagt hij hem ook met werk.

Ik wil ook echt wat geld uitgeven aan ringen.
onze vriendschapsringen worden nu eigenlijk al minder mooi, zeker het grafveer werk.
Ik zou ook echt kijken naar een ring die bij mijn andere sieraden past, het liefste witgoud met een diamant. witgoud en zilver draag ik nu ook eigenlijk altijd :) en dat past goed bij elkaar :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:40

Ik heb daarom meer uitgegeven aan oorbellen en ketting voor het huwelijk, dat zijn echt mijn favoriete sieraden dus daar zitten hele mooie dure parels op := sorry lief! Hahaha
Maar goed, net of hij oorbellen of een ketting zou dragen :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:43

vuurneon schreef:
Ik heb daarom meer uitgegeven aan oorbellen en ketting voor het huwelijk, dat zijn echt mijn favoriete sieraden dus daar zitten hele mooie dure parels op := sorry lief! Hahaha
Maar goed, net of hij oorbellen of een ketting zou dragen :')

oh :+
ik heb mijn oorbellen en ketting al voor elkaar voor als ik ga trouwen :') _O-

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:04

Ik zelf zal lekker goedkoop trouwen en wil niet eens een jurk aan en mijn vriend geen pak.
Beetje saai maar zo zijn wij haha.
Maar misschien zal ik wel een feesje geven

Vriendin van mij was een vermogen kwijt.
Hele luxe locatie.waar het feest en eten was.
waar ze getrouwd zijn was een heel oud toren zaal kost ook een vermogen
De hele dag waren er 50 man mee en uitgebreid eten.
Savonds feest met allemaal eten en heel veer soorten taart.
Dure jurk dure ringen.
Dure auto.
Savonds waren er dik over de 200 man.
En er was goed muziek.
En toen feest klaar was gingen ze 2 weken op huwelijks reis.
Na warm land.
Exacte bedrag willen ze niet zeggen.
Maar denk dat het meer heeft gekost van 30.000 euro.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:17

Hier nog geen trouwplannen, maar mocht het zover komen dan zijn de ringen al uitgezocht. Dat wordt dan ook meteen het duurste a 3000 euro.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:08

vuurneon schreef:
higgins schreef:
En dat snap ik dus niet.

Ik vind goud bv echt niet mooi en snel ordinair, kan wel dure edelmetalen uitkiezen maar ik houd van zilver. Dus ik ga mij echt niet blauw betalen aan een metaal die ik gewoon niet mooi vind en moet lijken op zilver, terwijl ik net zo goed zilver kan nemen. Bovendien kan mijn vriend de ring nooit dragen op het werk en ik momenteel óók niet. Dus beetje boel geld om in een doosje te houden :D maar ja, wij hechten ook minder waarde aan ringen (draag het nu ook al niet); hebben wij niet van een vreemde want zowel mijn ouders als zijn ouders dragen al tientallen jaren hun ringen niet :')
Ringen zijn ook 'goedkoop' bij ons: 200 euro en dat was exact mijn budget.

Er is 1 kostenpost waar ik echt niet naar om heb gekeken en geen budget voor heb; verzorging van de gasten :) en dat is gelijk ook de grootste kostenpost :')

Witgoud is ook heel mooi!
Maar als je het niet draagt dan is het idd zonde.
Misschien een ander mooi sieraad ipv een ring?
Goud verliest zijn waarde niet, dat blijft altijd geld waard.

Wat betreft de gasten daar ben ik het helemaal mee eens!
Dat was voor ons ook het belangrijkste!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:13

Romeo2007 schreef:
Wij waren uiteindelijk 20.000 euro kwijt..
Zijn getrouwd op Kasteel Hooge Vuursche in Baarn.

Leuk!! Daar ben ik vorige week getrouwd!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:30

Liezel1 schreef:
Hier nog geen trouwplannen, maar mocht het zover komen dan zijn de ringen al uitgezocht. Dat wordt dan ook meteen het duurste a 3000 euro.

Zo zou het bij mij ook zijn....Aan ringen hecht ik veel waarde.
Voor mij zouden ringen van 30-70 euro ook niet levenslang overleven.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:00

Leuk topic!

Zaterdag 12 juli gaan mijn vriend en ik trouwen.
We doen nogal wat dingen anders dan anders.

Misschien nog voor, en anders zeker na de bruiloft zal ik eens een rijtje kosten plaatsen hier. We houden alles bij, incl. de kleine dingen die vaak vergeten worden. (zoals postzegels voor de kaarten)

We trouwen op zaterdagmiddag op locatie, met álle gasten erbij.(ong 110) Wat maffe dingen die ik nog even niet ga plaatsen voor het geval dat er mensen meelezen.

Bbq, en savonds vuurkorf.

Ongeveer 30 mensen blijven met ons overnachten op de locatie. (groepsaccomodatie, niet super luxe. Maar dat past wel heel erg bij ons)

Afgelopen zaterdag een heel leuk vrijgezellenfeest gehad :-).