Mannen & typische vrouwen eisen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:50

Ik ben vrij open minded al zeg ik het zelf... alleen door het punt in mn leven waar ik voor mezelf sta heb ik geen behoefte meer aan ieder weekend 3 avonden in de kroeg en ben ik dus ook niet op zoek naar een date die niets liever doet dan enkel maar stappen en brak zijn in het weekend...

Tuurlijk is uitgaan leuk maar ik hoef niet meer ieder weekend bakken met geld daar uit te geven :')

Daarnaast ben ik dan wel weer iemand die kijkt naar de lengte van een man... Ik loop regelmatig op hakken en een man die dan echt kleiner is dan dat ik ben vind ik persoonlijk niet echt wat... nu ben ik gelukkig niet zo groot :j

en tja... eisen zoals een rijbewijs of een auto.. dat is ieder voor zich... persoonlijk denk ik dan dat dat niet het belangrijkste in het leven is en je bij een date gewoon moet kijken of t klikt en dan zie je wel weer verder ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:51

Magrathea schreef:
Maar dan heb je het niet meer over eisen, maar over voorkeuren :)*

Hier heeft iedereen het over zijn/haar "eisenlijstjes". Geen voorkeurenlijstjes ;)

Daar heb je gelijk, last het meer een beetje milder.

AmableJarig

Re: Mannen & typische vrouwen eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:23

Mijn eis? Tja, een klik. Het moet gewoon goed voelen, dan maakt uiterlijk, bezit etc allemaal niet meer uit.

Ik merk wel dat ik snel afknap op een slecht gebit, kan daar moeilijk door heen kijken, het idee om daarmee te zoenen is echt meteen zo'n ehhhh, liever niet -O-
Daarnaast hoop ik iemand tegen te komen die dieren ook leuk vindt. Ik ben zo iemand die bij wijze van op een krukje gaat zitten als de kat languit in de stoel ligt en ik zou heel gefrustreerd raken van iemand die overduidelijk vindt dat zijn plek boven het dier is. Maar ik denk dat een relatie ook alleen maar kan slagen als je in dat soort dingen enigzins gelijk bent.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:57

Eisen, eisen. Wel een lastig iets om te stellen vind ik altijd.
Voor ik mijn vriend had, had ik echt wel dingetjes waarvan ik zei 'ik zou willen dat die...' maar als je echt iemand hebt gevonden die het lijkt te zijn zijn die kleine dingetjes zoals 'heeft die wel een auto' 'heeft die wel een rijbewijs' 'heeft die wel die kleur haar die ik zo graag wil' niet zo belangrijk meer vind ik.

Uiteindelijk heb je wel een aantal factoren waar iemand aan moet voldoen om op jou aan te sluiten en bij je te passen zodat je er mee het leven door kan en gelukkig heeft mijn huidige vriend al die ingrediënten :)

Amable, haha dat kan ik me dan weer voorstellen ja vieze gebitten knap ik toch ook echt wel op af eerlijk gezegd.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:15

Janine1990 schreef:
Oh en bij voorkeur geen voetballer.

Ben heel benieuwd hoezo..?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:22

Ess_Ramona schreef:
troi schreef:
Vergeten de dames hier niet dat mister perfect ook zoekt naar miss perfect??

Ik ben niet zo perfect en heb ook nooit gezocht naar mister perfect. Ik zocht, en vond, wel een verdraaid goede kerel. Maar perfect neu..

+ ze hebben 100 meiden die hem ook leuk vinden en die achter m aanzitten :').

Dat zou niets moeten uitmaken. Als je een vriend hebt en hij is betrouwbaar dan mogen er hordes achter aan lopen. Dat vind ik altijd zo'n non-argument. Alsof alle mooie mannen gelijk vreemdgaan o.i.d.
Een beetje zelfvertrouwen is daarbij ook wel een must. Als jij zo'n man aan de haak slaat dan vindt hij jou duidelijk leuk en genoeg. Dan heeft ie geen andere nodig. Evenmin als jij, als je 100-en mannen achter je aan hebt lopen. ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:44

Knoffer schreef:
Janine1990 schreef:

Een voetballer valt echt wel mee hoor (ik wilde het ook niet) :D
Maar ze hebben lekker hun eigen dingetje/bezigheid. (waardoor jij die tijd in je paard kan spenderen zonder dat je thuis een vriendje hebt zitten zeuren dat je altijd maar met je hobby bezig bent..) Ze hebben een lekker getraind lijfje en een goede conditie :~

Soms een beetje jammer nu rond het WK dat ze de wedstrijden perse moeten zien in ieder geval van NL (maarja anderzijds hij gaat lekker met zijn vrienden het WK kijken en ik met vriendinnen haha) en dat het een blessure gevoelige sport is. Maar verder. Mij hoor je alles behalve klagen :9
Ik kan me zo verder geen nadelen bedenken eigenlijk..

En daarnaast is voetbal eigenlijk nog best wel leuk. Ik had er ook niks mee maar ik ben zelfs al mee naar een bekerwedstrijd geweest, ik kijk het af en toe mee en ik weet zelfs wat buitenspel is! :')
Daarnaast is het soms zo eens in de zoveel keer ook best lekker om zaterdagmiddag in het zonnetje langs het veld te staan.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:01

Mijn "eisenpakket" was altijd al relatief: ik ging er van uit dat het best zo kon zijn dat ik voor iemand zou vallen die er niet aan zou voldoen. Weet niet eens meer wat er allemaal op stond, niet kleiner in ieder geval en ik geloof ook donker haar, maar....

Nu zijn er nog maar 3 over, en die zijn eigenlijk nog maar een paar jaar oud (heb mezelf beter leren kennen :D ):
- ik moet me bij hem absoluut, 100% veilig en beschermd voelen. zo veilig dat ik mezelf helemaal durf te geven. Aangezien ik zeer zelfstandig ben en na de dood van mijn vader zo'n beetje meegemoederd heb over mijn broertjes en zusje, zou het zo fijn zijn als ik het zorgen/zorgen maken ook eens af en toe aan een ander kon overlaten. En dat kan alleen als ik me 100% veilig voel, anders houdt ik het in eigen regie.
- hij moet mijn geloof in onze Schepper delen en hier actief mee bezig zijn. Anders kan ik over het belangrijkste in mijn leven niets delen met mijn partner. En ik heb gezien hoe sommigen die die eis wel hebben laten vallen zich hierdoor heel vaak erg eenzaam voelen in hun huwelijk/relatie.
- dierenvriend hoeft niet, als hij maar accepteerd dat ik gek ben op dieren en een paard heb om voor te zorgen.

Verder maken lengte, leeftijd, uiterlijk mij dus niets meer uit.... ben al verliefd geweest op iemand met donker haar, blond haar, donkere huidskleur, kleiner :D , jonger... Maar ze waren het uiteindelijk allemaal niet.

Kortom: Uiterlijk/bezittingen zegt helemaal niets over of iemand bij je past.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:03

Queelens schreef:
Een voetballer valt echt wel mee hoor (ik wilde het ook niet) :D
Maar ze hebben lekker hun eigen dingetje/bezigheid. (waardoor jij die tijd in je paard kan spenderen zonder dat je thuis een vriendje hebt zitten zeuren dat je altijd maar met je hobby bezig bent..) Ze hebben een lekker getraind lijfje en een goede conditie :~

Soms een beetje jammer nu rond het WK dat ze de wedstrijden perse moeten zien in ieder geval van NL (maarja anderzijds hij gaat lekker met zijn vrienden het WK kijken en ik met vriendinnen haha) en dat het een blessure gevoelige sport is. Maar verder. Mij hoor je alles behalve klagen :9
Ik kan me zo verder geen nadelen bedenken eigenlijk..

En daarnaast is voetbal eigenlijk nog best wel leuk. Ik had er ook niks mee maar ik ben zelfs al mee naar een bekerwedstrijd geweest, ik kijk het af en toe mee en ik weet zelfs wat buitenspel is! :')
Daarnaast is het soms zo eens in de zoveel keer ook best lekker om zaterdagmiddag in het zonnetje langs het veld te staan.

Hoezo wilde je het in eerste instantie eigenlijk niet?
Vooral het eerste dat je noemt vind ik ook ideaal! (Heb ook een voetballer.)
Wij hebben onze rij-/trainings-/wedstrijddagen zoveel mogelijk gelijk gepland. Maar dat kan in principe met elke sport natuurlijk.

Ik vind samen zoveel mogelijk wedstrijden van het WK kijken juist gezellig.

Het enige nadeel vind ik, dat tegen hem voetballen niet leuk is ^)

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:04

Mijn eisen zijn voornamelijk gevoed door ervaringen.
Ik wil iemand die:
- een af en toe lekker gek doet en dat gedrag ook van mij accepteert
- graag hard werkt voor zijn geld
- iemand die zegt : ik vind je mooi i.p.v. ik vind je lekker.
- geen drugs gebruikt
- een vlot uiterlijk heeft en niet slungelig is
- mij niet beoordeeld op dingen uit het verleden
- niet jaloers is

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:20

Knoffer, waarom ik het eerst misschien niet wilde in mijn 'ideaalbeeld' zoals hier ook geschetst worden. Geen idee eigenlijk. :+
Inderdaad is die bezigheid echt ideaal hoor. Mijn vriend traint op dinsdag en donderdagavond en heeft wedstrijd op zaterdagmiddag. Nou ik had altijd op dinsdagavond clubles, op donderdagavond priveles en op zaterdagmiddag de bossen in. Ideaal toch? :D

Mwa ik ben nu ook weer niet dusdanig voetbalfan dat ik elke wedstrijd met hem wil kijken. Zo af en toe een keertje :)

Edit: ik denk dat ik al weet waarom ik liever geen voetballer wilde. Op de basisschool zaten er veel voetballers bij mij in de klas die waren echt anti-paard op een grove manier. Dus daar heb ik een beetje een negatief beeld van: 'alle voetballers zijn anti-paard en doen er stom over' (sowieso had ik een heel negatief beeld over mannen voor ik mijn vriend leerde kennen :+ )

Maar deze is wonder boven wonder nog best wijs met mijn paard daar sta ik echt van te kijken! Dus het kan toch allemaal in een pakket haha.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 23-06-14 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:24

Nagini schreef:
Dat zou niets moeten uitmaken. Als je een vriend hebt en hij is betrouwbaar dan mogen er hordes achter aan lopen. Dat vind ik altijd zo'n non-argument. Alsof alle mooie mannen gelijk vreemdgaan o.i.d.
Een beetje zelfvertrouwen is daarbij ook wel een must. Als jij zo'n man aan de haak slaat dan vindt hij jou duidelijk leuk en genoeg. Dan heeft ie geen andere nodig. Evenmin als jij, als je 100-en mannen achter je aan hebt lopen. ;)

Denk dat ze meer bedoeld dat de niet-miss perfect niet opvalt bij mr perfect, want ja, zijn er toch nog 100 anderen die misschien wel perfect(er) zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:52

Knoffer schreef:
Janine1990 schreef:

Nou, ik wil best een uitzondering maken voor de voetballer die gewoon naar trainingen gaat en wedstrijden voetbalt. Tot zover geen enkel probleem. Ik heb ook beslist geen probleem met de derde helft.
Maar als het de godganze dag nergens anders over gaat dan voetbal en er geen andere gespreksstof is...
En er ook nog de hele zondag voetbal gekeken moet worden. En de rest van de week ook elke avond...

Sorry, maar in mijn wereld kijk ik ook niet elk paardensportevenement dat op tv komt. En bestaan er ook meerdere hobby's dan alleen maar paardrijden.

Ik had een crush, die volgens mij ook wederzijds was, maar echt... Op het leuke koppie na, was er weinig interessants aan die jongen. Die zichzelf ook redelijk geweldig vond. Hij is in deze regio een goede voetballer, voetbalt ook betaald. En heeft een bedrijf dat om voetbal draait.

Nee, dan zijn er genoeg leuke mannen met hobby en sport die ook nog een fijn lichaam hebben. Er bestaan gelukkig meerdere sporten :D Heb ook een tijdje een relatie gehad met een jongen die op hoog niveau heeft geschaatst en wielrende... Of wat daar dan ook de verleden tijd van mag zijn :') Die had een berg meer gespreksstof en was lager opgeleid.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:05

palousa_boy schreef:
Het nadeel van al die "sportschoolspieren" is dat je er meest niets aan hebt. Het ziet er wel aardig uit, en je kan zeggen van kijk mijn spieren eens..

Maar als het er op aan komt, hebben ze er niets aan. Een schroefje aandraaien, een nijptang hanteren.. Ik ken ze die er helemaal niets mee kunnen omdat ze in 3 tellen hun spieren verzuren.

Mijn spieren heb ik ontwikkeld met werken, en zijn dus ook functioneel ;)

Ooit heb ik hier op bokt ook z'n soort lijstje gezet, ongeveer 10 jaar geleden geloof ik.
Uit m'n hoofd zijn alleen de blauwe ogen en blonde haar gelukt :)
Niet dat het lijstje wat betekende maar het was toen wel grappig.

Verder was ik dan vaak degene die naar de paarden moest ipv m'n vriendin, uiteindelijk werden het dus vaak vriendinnen met paarden. Dan had zij d'r eigen paard, en ik kon ook gewoon m'n paarden dingen doen zonder raar aangekeken te worden. Als ik dan in het weekend mee ging op wedstrijd of naar stal, dan was dat hobby, naast die andere 6 dagen in de week dat ik met paarden aan het werk was.

Ik denk, als ik alles zo lees hier, dat het opstellen van zulke lijstjes vooral voor jezelf is, en als je eenmaal een relatie aan gaat met iemand, dat alle lijstjes overboord gaan.

Mijn vrouw, daar had ik ook niet meteen het idee bij van wouw, die moet ik hebben omdat ze misschien wel aan een aantal van m'n eisen zou voldoen. Sterker nog, ik had helemaal geen wouw idee. Ik zag een meisje zitten, die ik via bokt wel kon van naam, maar verder niet.
Maar toen ik d'r eenmaal leerde kennen, bleek ze best oke ;)

enkel ok Jeff?? zal ze graag horen.. :Y)

leuk topic overigens.. kan er best wel om lachen...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:19

Knoffer schreef:
Janine1990 schreef:

ik zou ook niet echt meer opzoek gaan naar een voetballer. :r :r :r :r

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:02

Haha wat zijn jullie allemaal negatief over voetballers.

Janine, dat kan ik nog wel begrijpen ja maar dat is hetzelfde als dat er ook paardenmeisjes zijn die de hele dag tegen iedereen over paarden praten. Doen we ook niet allemaal. Voetballers ook niet gelukkig :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:15

Queelens schreef:
Haha wat zijn jullie allemaal negatief over voetballers.

Janine, dat kan ik nog wel begrijpen ja maar dat is hetzelfde als dat er ook paardenmeisjes zijn die de hele dag tegen iedereen over paarden praten. Doen we ook niet allemaal. Voetballers ook niet gelukkig :)

Mijn mannelijke collega heeft me van te voren gewaarschuwd, zag alleen maar ellende in de relatie van zijn zus met een voetballer. Blij dat het niets is geworden. Ik ben een paardenmeisje in hart en nieren, maar de hele dag over paarden praten doe je tussen je 9e en maximaal 14e.

Maargoed, iemand met maar één interesse is in mijn ogen sowieso beperkt en oninteressant.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:27

Ach mijn "ex" werd ook gek van de paardenpraat, maar ja, had die zelf maar wat interessanter moeten zijn. :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:47

Ik heb niet veel eisen wat dat betreft :).
Wel vind ik het belangrijk dat diegene goed is voor mensen en dieren en iemand die je juist naar een hoger niveau brengt ipv naar beneden :).

Eigenlijk best kortzichtig, maar waarschijnlijk ben je de ware nog niet tegen gekomen ts :)).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:51

ik heb mijn verhaal al verteld, mn ex voetbalt ook.

helaas liet hij me steeds kiezen tussen hemzelf en ik met mn paardenhobby
( meneer was nooit thuis, altijd voetbal kijken bij zn beste kameraad)

maar wel afreageren als ik even op bokt zat, of op stal was. :x :x :x :x

en steeds controleren. -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

daarom geen voetballer meer voor mij.

bleeeegh :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:57

Let op, zo'n eisenpakket voor een partner is hetzelfde als bij de zoektocht naar een paard...je wil een zwarte hengst op Grandprix niveau.....kom je thuis met een nog niet ingereden schimmel ruin :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:59

freespirit schreef:
Let op, zo'n eisenpakket voor een man is hetzelfde als bij de zoektocht naar een paard...je wil een zwarte hengst op Grandprix niveau.....kom je thuis met een nog niet ingereden schimmel ruin :D

nou ik hoef toch echt geen GP dressuurpaard en dan ook nog een zwarte hengst.

heb liever juist een paard wat je zelf kunt opleiden, omdat het veel meer bloed/zweet/tranen in gaan zitten. :j :j :j

en een goed paard heeft geen kleur :Y) :Y) :')

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:01

Ketaki schreef:
en een goed paard heeft geen kleur :Y) :Y) :')

een goede partner ook niet :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:02

Zo klinkt 'net ingereden' wel weer grappig :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:02

Goed wat hier gezegd wordt, met paarden.

Ik wil gewoon een licht aangereden paard met veel potentie en een leuke leeftijd, ik moet niet denken "Ach hij heeft 4 benen en een hoofd, is dus prima voor mij".
Men mag best flink eisen, maar vergeet niet dat een GP hengst duurder is dan een shetlander. :Y)