? Dat ik een quote plaats van één van mijn favoriete bands, waar ik het grondig mee eens ben? Mijn reactie op jouw eigenlijke post laat je voor het gemak maar links liggen
? Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
? Dat ik een quote plaats van één van mijn favoriete bands, waar ik het grondig mee eens ben? Mijn reactie op jouw eigenlijke post laat je voor het gemak maar links liggen
? anneliesdj schreef:Niets sorry, je weet zelf hoe dicht je bij iemand staat.
Dat je wordt uitgenodigd betekend niet dat je je hele familie mee kunt nemen om gratis te eten.
Als je het geld er niet aan kunt of wilt uitgeven, laat je kids dan thuis of kom een uurtje ipv de hele avond.
Zwerte schreef:Liezel1 schreef:Ik ben ook opgevoed met de "regel" dat je een bedrag cadeau geeft, dat je ook ongeveer verwacht te kosten....
Ik vraag me echt af hoe je dit in vredesnaam ook maar een beetje kan inschatten? Dan moet je zoveel weten: wat kost de zaal, wat voor eten van welke cateraar, komt er een band of dj, hoeveel gasten komen er en ga zo maar door....dat soort dingen weet je toch helemaal niet van te voren?
Je kan alleen je kosten compenseren door zo brutaal te zijn dit aan het bruidspaar te vragen. Al het andere is gewoon een hele vage schatting, waarmee je zo enkele tientjes ernaast zit.
Brainless schreef:anneliesdj schreef:Niets sorry, je weet zelf hoe dicht je bij iemand staat.
Dat je wordt uitgenodigd betekend niet dat je je hele familie mee kunt nemen om gratis te eten.
Als je het geld er niet aan kunt of wilt uitgeven, laat je kids dan thuis of kom een uurtje ipv de hele avond.
De meeste partijen hebben juist een all-inclusive prijs voor een hele feestavond.
Dat iemand maar een uurtje komt moet daar net zoveel voor betaald worden als voor iemand die de hele avond aanwezig is.
Vaak zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd een stuk goedkoper of zelfs gratis.
Als je broer/zus/vriendin trouwt en de je hele gezin is als daggast uitgenodigd, dan laat je echt niet je kinderen thuis omdat je niet genoeg geld hebt om voor de hele dag de kosten te betalen.
Brainless schreef:Maar het is heel moeilijk in te schatten wat het bruidspaar kwijt is per persoon.
Het ligt er helemaal aan wat ze geregeld hebben en wat de kosten daarvan zijn.
Je hebt bv al een feestavond (4 uur) met gebak/koffie vooraf, onbeperkt drinken en hapjes en koffie met broodjes toe vanaf 17,50 per (volwassen) persoon.
Maar als men besluit voor bv een buffet en diverse activiteiten (en/of een dure band) kan dit heel snel oplopen naar 35E per persoon.
Brainless schreef:Maar het is heel moeilijk in te schatten wat het bruidspaar kwijt is per persoon.
Je hebt bv al een feestavond (4 uur) met gebak/koffie vooraf, onbeperkt drinken en hapjes en koffie met broodjes toe vanaf 17,50 per (volwassen) persoon.
Maar als men besluit voor bv een buffet en diverse activiteiten (en/of een dure band) kan dit heel snel oplopen naar 35E per persoon.
anneliesdj schreef:Nee vind ik ook, maar het moet wel fatsoenlijk blijven.
Zo waren er op mijn bruiloft mensen die met 4/5 kinderen kwamen en dan 25 euro gaven, dat vind ik echt niet kunnen.

Evi84 schreef:Brainless schreef:Maar het is heel moeilijk in te schatten wat het bruidspaar kwijt is per persoon.
die waar ik naartoe moet binnen 2 weken is het bruidspaar 85 euro pp kwijt voor de gasten (diner + avondfeest) vernomen van een van de beste vrienden van het koppel) . Dan vind ik het eerlijk gezegd toch moeilijk te verantwoorden als je daarnaartoe gaat en maar iets van 25 euro voor 2 personen geeft, zoals je hier in dit topic leest, wanneer je het je financieel wel kan veroorloven. Dan lijkt het me toch logisch en netjes dat je - wanneer het kan - in verhouding geeft?
sallandval schreef:Ik vind trouwens dat je op bokt in sommige topics wel goed kunt zien hoe gierig Nederlanders zijn in verhouding met het buitenland![]()
[ Afbeelding ]
(grosszuegig=gul
durchschnitt=doorsnee
geizig=gierig)
_San87_ schreef:Waarom? Het bruidspaar kiest toch voor dat prijskaartje? Dat jij 85 euro wilt geven, prima. Maar wanneer andere mensen dat niet willen moet het imo ook goed zijn.
Evi84 schreef:_San87_ schreef:Waarom? Het bruidspaar kiest toch voor dat prijskaartje? Dat jij 85 euro wilt geven, prima. Maar wanneer andere mensen dat niet willen moet het imo ook goed zijn.
Uiteraard is dat ook prima San87 - maar ik vind het persoonlijk heel erg moeilijk te begrijpen hoe je dat tegenover jezelf kunt verantwoorden.
Ook ik ben dus opgevoed met het principe dat je in verhouding geeft - en als ik dat bv niet doe, dan voel ik me daar dus wel heel erg ongemakkelijk bij - enkel hier op het forum lijkt bijna niemand daar last van te hebben - wat ik dus eigenlijk heel raar om te vatten vind.
Evi84 schreef:_San87_ schreef:Waarom? Het bruidspaar kiest toch voor dat prijskaartje? Dat jij 85 euro wilt geven, prima. Maar wanneer andere mensen dat niet willen moet het imo ook goed zijn.
Uiteraard is dat ook prima San87 - maar ik vind het persoonlijk heel erg moeilijk te begrijpen hoe je dat tegenover jezelf kunt verantwoorden.
Ook ik ben dus opgevoed met het principe dat je in verhouding geeft - en als ik dat bv niet doe, dan voel ik me daar dus wel heel erg ongemakkelijk bij - enkel hier op het forum lijkt bijna niemand daar last van te hebben - wat ik dus eigenlijk heel raar om te vatten vind.
_San87_ schreef:Het spijt me zeer, maar ik ga echt geen 200 euro geven voor een huwelijk. Daar heb ik echt de financiële middelen niet voor.
Laat staan dat ik het belachelijk vind zo'n bedrag te geven voor iets als een huwelijk.