Effectief sparen met klein inkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Effectief sparen met klein inkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:54

Ik meld me!
Kan nu nog wat sparen, maar uitgerekend okt/nov en dec niet. Nu ben ik eigenwijs en wil ik wél sparen :P hier net een verhuizing achter de rug. Ik heb een super huisje, maar de spaarrekening is leeg. Ook veel grotere uitgaven gehad, dus die spaarrekening blijft wat aan de lege kant.

TS: mag ik vragen wat voor maaltijden jij zoal eet? Ik merk dat maaltijden bij mij wel erg duur zijn. En met de vitaminen lopen ook de kosten op :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 22:42

Gezond eten is inderdaad heel erg lastig als het budget moet :j Ik heb het geluk dat ik vlakbij de markt woon waar je groenten en fruit echt voor een prikkie kan krijgen (7 euro per week!). Maar ook met de Lidl en Aldi kun je erg ver komen. Zo heb ik bij de Lidl 2 bloemkolen voor 1,20 kunnen scoren.

Daarnaast heb ik bepaalde overtuigingen die gewoon geld kosten. Zo weiger ik pindakaas uit de supermarkt te eten en eet ik alleen verse pindakaas van de markt. Dat is dan weer een 2-tal euro dat ik eigenlijk teveel uit geef, maar dat compenseer ik door m'n pindakaasverslaving binnen de perken te houden.
Ook weiger ik margarine en smeerbare halvarine te kopen, ik gebruik alleen roomboter, olijfolie en kokosolie. Dit kost ook klauwen met geld en ook hier geldt weer: dan maar wat minder gebruiken.

Ook hebben we 'geluk' dat manlief allergisch is voor veel soorten groenten en fruit. Hierdoor eet hij wel meer brood en vlees, dus allicht kom ik dan alsnog duurder uit.

Aan de andere kant heb ik weer een aantal zaken waarin ik veel minder veeleisend ben dan de gemiddelde bokker. Zo heb ik geen problemen met kiloknallers of halal geslacht vlees. Voor mezelf hou ik de kosten van vlees onder 5 euro per kilo, voor manlief zal ik nu hier en daar een uitzondering maken, omdat hij dus meer vast zit aan vlees door zijn allergiëen dan ik.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:15

Markt is idd fijn! Die is hier op vrijdag en dan ben ik van 8-17:30 bezig, markt is dus al weg als ik tijd heb. Met de vakantie is dat een goede optie!

Ik koop nu weinig groente en vooral fruit omdat het zo duur is. Heb wel een Aldi en een Lidl redelijk in de buurt, daar maar heen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 23:20

Kwa fruit eet ik eigenlijk alleen lke dag minstens 1 banaan en 1 appel, gewoon lekker goedkoop fruit dus. Als ik wat extra ruimte heb verwen ik mezelf met een goedkope ananas of mango oid. Deze week was het een galiameloen :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:42

Volgensmij scheelt het ook al om te kijken naar het seizoen. In de winter zijn aardbeien drie keer zo duur omdat ze geïmporteerd moeten worden, om maar even een voorbeeld te noemen

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:11

Als je naar de markt gaat einde dag krijg je veel korting op groente die ze over hebben omdat het op moet:) Verser kan niet en niet duur!

Jammer dat je niet in de buurt woont. Ik heb nog een oude wandelwagen,maxicosi en reiswieg die zo weg mag. Is niet de beste meer maar nog wel bruikbaar. Maxicosi en reiswieg is zelfs nog heel goed onderstel wat minder. En een flessenwarmer die we niet gebruiken meer enz allemaal zo staan.

Wij doen altijd binnen de familie dingen weg geven van waar de kinderen uitgegroeid zijn. Ik heb aan kleding van mijn 2 jongens nog maar weinig uit gegeven en alles gekregen:) Vraag eens rond bij mensen kleding is niet duur dan omdat het vaak zo naar je toe komt;) En nog netjes ook want vaak verslijten ze het niet. Geef ook aan vrienden aan bij bevalling wat je nog mist.

Luiers bij ons komen van de Jumbo..absoluut niet duur en goed! Dus als je een Jumbo hebt. En er was laatst een actie bij ons van goedkoop testen van luiers nieuwe versie van Lidl:) Is ook niet duur en niet slecht;) Gewoon goed letten op aanbiedingen.

Goedkoopste oplossing om je kind drinken te geven straks is borstvoeding...zorg dat je via je zorg verzekering of kraamkliniek een goede cursus doet voor borstvoeding is de kans van slagen beter:) En kost je dan niets omdat het drinkt bij jou:)

Sportschool vraag vast als jij straks aan je einde loopt en net na bevalling niet kan sporten of ze er een regeling voor hebben dat je een stop van 3 maanden hebt ofzo? Scheelt ook geld?

Kijk veel op de gratis sites daar staan veel dingen gratis af te halen voor kinderen enz;)

Tja..verder bezuinigen, kijk goed naar je verzekeringspakketten enz. Leveranciers elektra. Bijvoorbeeld op sloopdecrisis.nl?? die helpen ook met veel tips om nog meer rond te komen:)

Neem voor je douche een soort van stopwachts die aangeeft hoe lang je douched bespaard ook veel geld op water. En soms krijg je die cadeau bij nieuwe leverancier. Ook voor de verschillende apparaten in huis kan je zn meter tussen zetten wat hij verbruikt. Wasmachine gebruik je straks veel vaker met een kleine zorg dat je een goede volle was hebt en buiten te droge hangt hoewel met een kleine een droger handig is;) Zo kan ik nog wel even verder gaan..bespaart allemaal.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:36

Interessant dit topic en erg knap. Voor mij de bevestiging om toch eens naar de markt te gaan. Kom ik nooit, maar blijkbaar scheelt dat wel.