Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:41

Haha sommige dingen zijn echt zo herkenbaar!

Ik loop met een geleidehond, uiteraard omdat ik niet veel zie. Er staan bij ons verder op wat lage paaltjes op een rij. Mijn hond leidt mij daar keurig om heen, hoor ik achter mij 'kijk zij is helemaal niet blind hoor! Loopt keurig langs de paaltjes heen!' kon amper mijn lach inhouden, haha waarom denk je dat ik een geleidehond bij mij heb?

Of ik kom de bus in, hoor ik mensen zeggen, 'ah kijk nou wat zieliggggg, die vrouw is blind! Vind ik zoooo sneu' (enz enz ging eventjes door) dus ik zeg 'ik ben niet doof hoor, en ik ben niet zielig'. :) Was vast niet vervelend bedoeld denk ik, maar ik ben allergisch voor het woord 'zielig' haha.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:56

Sommige mensen zijn lomp, doe je niks aan.

Ik heb vanaf mijn 16e een jaap van mijn knie tot mijn lies, zelfs een arts die (toen ik in de 20 was) een keer zei, wat zonde. :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:05

Quellian schreef:
Ik had een ingreep gehad aan m'n hart en ging met de lift naar een vriendin (zelfde flat, 2 verdiepingen lager). De meneer in de lift zei: 'de jongeren zijn tegenwoordig ook te beroerd om de trap te nemen, mankeer je soms wat??'. Ik zei dat ik leed aan luiheid, dag meneer.

Wat deed hij zelf in de lift dan? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:07

Danique_G schreef:
Quellian schreef:
Ik had een ingreep gehad aan m'n hart en ging met de lift naar een vriendin (zelfde flat, 2 verdiepingen lager). De meneer in de lift zei: 'de jongeren zijn tegenwoordig ook te beroerd om de trap te nemen, mankeer je soms wat??'. Ik zei dat ik leed aan luiheid, dag meneer.

Wat deed hij zelf in de lift dan? :+

_O- Touche.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:08

Madeira_ schreef:

Ik loop met een geleidehond, uiteraard omdat ik niet veel zie. Er staan bij ons verder op wat lage paaltjes op een rij. Mijn hond leidt mij daar keurig om heen, hoor ik achter mij 'kijk zij is helemaal niet blind hoor! Loopt keurig langs de paaltjes heen!' kon amper mijn lach inhouden, haha waarom denk je dat ik een geleidehond bij mij heb?

Of ik kom de bus in, hoor ik mensen zeggen, 'ah kijk nou wat zieliggggg, die vrouw is blind! Vind ik zoooo sneu' (enz enz ging eventjes door) dus ik zeg 'ik ben niet doof hoor, en ik ben niet zielig'. :) Was vast niet vervelend bedoeld denk ik, maar ik ben allergisch voor het woord 'zielig' haha.

Spreekt jouw computer alle reacties etc? Hoor je dan ook smileys? Of hoe typ je? Of maak ik nou zelf een domme opmerking... :')

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:10

Madeira_ schreef:

Verhalen over blinden kan ik ook genoeg geven, ons mama is zwaar slechtziend := Vaak ligt ze zelf plat van het lachen en staat de persoon in kwestie maar dom te kijken. Nu ja, dat ziet ze gelukkig niet :+

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:30

TrIjNiE__ schreef:
Ik heb op skivakantie ontdekt hoe erg mensen naar je kunnen staren. Ik had een harde val gemaakt waarmee ik met mijn hoofd tegen iemand zijn ski's gebotst ben. Natuurlijk weer net tussen mijn helm en mijn bril :+ . Snee boven mijn oog, mooi genaaid, maar door de knal werd het dus dik en heel blauw! Liep ik daar dus rond met een blauw oog dat ik amper open kon houden :')

Dat de kindjes in het hotel naar me staarden vond ik niet zo erg maar ook zoveel volwassenen die je aangapen alsof je een monster bent :oo Soms moest ik me inhouden om niet te schreeuwen:" ja ik ben gevallen met skiën en mijn oog is blauw, so what?! "

Nu probeer er dus ook wel op te letten dat ik niet meer staar naar mensen want het is echt rotvervelend!
Oh, dit ken ik maar al te goed, al die starende blikken.
De laatste keer was ook op wintersport. Ik heb heel snel last van koortsuitslag door zon e.d. Het is dan niet een klein korstje zoals bij de meeste mensen, maar mijn lippen zetten dan op tot formaat druif en er komen allemaal gele korsten op. Om het een beetje in te dammen smeer ik er dan een wit zalfje op, dus dan ziet het er nog eens extra apart uit. De manier waarop mensen dan met open mond je aan kunnen staren of gaan staan smoezen en wijzen, verschrikkelijk! Ik word er ook altijd erg verdrietig van, op zo'n moment voel je je nog eens extra lelijk..

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:39

_Bonte_ schreef:
Ik begrijp een hoop reacties hier maar denk wel is na over een andere soort

Zoals je staat in de suppermakrt en er vraagt iemand of je mishandeld bent . Wees eens blij dat een totaal vreemde die zorg over je uit ... Dat iemand een hand toereikt om mogelijks te helpen !
Wat als je mishandeld bent en niet durft naar de politie stappen .je niemand hebt om op terug te vallen .. En dat net die ene vreemde om je geeft en je wil helpen

Misschien was de intonatie niet juist en heb je wat problemen met fysiek contact , maar zie dan ook de oprechtheid van de vraag

Het gaat mij mee om de formulering van de vraag. "wat is er met je gebeurd" vind ik al een stuk netter dan "Ben je mishandeld", de manier waarop hij het vroeg was ook meer sensatiezoekerij dan bezorgdheid. En het kwam een beetje viezig over, zeker met de manier waarop hij mijn schouder begon te "masseren".

Als ik het zo lees denk ik ook, ach, gewoon bezorgdheid. Maar als je het zelf meemaakt heb je echt zoiets van waar bemoei je je mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:44

Iris82 schreef:
Hoorde laatst op de radio van een man die ook iets aan zn been had en in een rolstoel zat dat ze bij de slager aan zn vrouw vroegen of ie een stukje worst mocht. :=

Heel erg maar de tranen liepen over m'n wangen toen ik dit las.
Als mij dit zou overkomen zou ik ook werkelijk helemaal in een deuk liggen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:45

Madeira_ schreef:

Maar hoe doe je dat dan met een computer idd. Ben daar serieus wel benieuwd naar. Vraag me dat soort dingen altijd af haha

Agossie

Re: Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:50

Ik heb niet het topic doorgelezen, maar ik snap het inderdaad niet waarom mensen zo brutaal kunnen zijn.

Toen ik jonger was, was ik best heel slank. Ik vrat als een bouwvakker, maar kwam geen gram aan. Prima! Maar als je dan uitgaat en er komt een vreemde vent voor je staan, kijkt je recht in je ogen aan en zegt: "Jij hebt anorexia!!" Pardon?? Nou, dat dacht ik niet... "Ah, je zit in de ontkenningsfase."... Ehm... :?

Weglopen was de enige optie.

Enige dat je eigenlijk kunt doen is je schouders ophalen en je er proberen niets van aan te trekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:54

_Bonte_ schreef:
Ik begrijp een hoop reacties hier maar denk wel is na over een andere soort

Zoals je staat in de suppermakrt en er vraagt iemand of je mishandeld bent . Wees eens blij dat een totaal vreemde die zorg over je uit ... Dat iemand een hand toereikt om mogelijks te helpen !
Wat als je mishandeld bent en niet durft naar de politie stappen .je niemand hebt om op terug te vallen .. En dat net die ene vreemde om je geeft en je wil helpen

Misschien was de intonatie niet juist en heb je wat problemen met fysiek contact , maar zie dan ook de oprechtheid van de vraag

Sorry, ik wil je illusies niet wegnemen, maar die vraag is niet oprecht, het heeft niets te maken met willen helpen, het gaat gewoon om ramptoerisme en sensatie, over de rug van een persoon die (als het zo is) getraumatiseerd is. Als het niet zo is, gaat het over de rug van het zogenaamde slachtoffer, maar met een beetje pech is degene die ervan beschuldigd wordt getekend voor het leven. En dit gebeurt écht.

Het heeft niets te maken met zorg, het is gewoon hetzelfde mechanisme wat maakt dat mensen het leuk vinden om gruwelijke wonden en verminkingen, geweld en moord en doodslag te zien. Het is nieuwsgierigheid en ramptoerisme, en heeft NIETS te maken met empathie.

Als dat wel zo was, en iedereen was zo empathisch en echt zo snel om in te grijpen, werden er niet zoveel vrouwen, mannen en kinderen voor hun leven beschadigd, omdat mensen ervan wisten en niemand iets deed. Wake up........

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:57

Ik geloof ook niet dat een volstrekte vreemde in de supermarkt jou een helpende hand kan bieden als je daadwerkelijk mishandeld wordt. Niet als die persoon jou op zo'n impertinente wijze vraagt of je mishandeld wordt in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:05

Toen ik geopereerd was had ik nog een best behoorlijke tijd een hele blauwe pols van het infuus. Dat wilde maar niet weg :=

Dus de eerste keer de supermarkt was erg leuk, toen vroeg ook iemand 'heeft iemand je pijn gedaan, heb je je pols gezien?'. M'n vriend stond naast me, dus die zei doodleuk 'ja, ik sla d'r ieder weekend 't licht uit d'r ogen en neem d'r dan zo bloot gekleed mee de drukke volle supermarkt in'. Die was ook een beetje op denk ik van alle gebeurtenissen en die was allang blij dat ik mee naar buiten wilde..

En verder zou ik het juist fijn vinden als mensen normaal zouden vragen of ik een ingreep had gehad in plaats van me 'frankenstein' te noemen of domweg naar een litteken te gaan staren of tegen m'n litteken te praten. Heb liever dat ze ernaar vragen dan dat ze er lompe opmerkingen over maken of asociaal ernaar vragen :+

Nou kan ik niet meepraten over het OV want daar ga ik niet mee. Wel bij de trombose dienst gehad toen ik aan het wachten was voor bloedprikken, dat een oudere tegen me zei dat ik verkeerd stond, want het was hier wel seniorenwelzijn en nu stond ik haar plek in te pikken.
Daar heb ik toch wel even tegen gezegd dat ik hier ben om bloed te prikken, dat ik net als haar een nummertje heb getrokken en dat het staan voor mij net zo vermoeiend is als voor haar.. Zoek 't uit..

Wat dat aangaat.. Zijn mensen ontzettend rare wezens :=

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:09

Dimple schreef:
Ik heb astma, al jaren lang.........mensen snappen dat ook niet.

Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen 'doe even een raampje open voor de frissen lucht dan' terwijl ik middenin een aanval zat..........

Of vriendinnen die op bezoek komen terwijl ik ziek thuis aan de prednison zit vanwege mijn astma en doodleuk zeggen dat ze toch wel even een peukie mogen opsteken met de deur van het balkon open??

Euh.......nee dus........... _-:( _-:(

herkenbaar. Of je gaat met de lift naar de tweede etage omdat je echt niet met de trap kunt vanwege benauwdheid. En dan er in de lift op worden aangesroken dat je als jong iemand wel met de trap kan....eh nee, als dat ging deed ik het wel. En tuurlijk je ziet het niet maar oordeel niet meteen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:13

Niet helemaal een onbekende, maar met een docent op school destijds (toen ik 16/17 was). Ik was verkeerd opgevoed door m'n ouders en hij zou me wel leren om zelfstandig/assertief te worden. Dat heeft hij ook inderdaad flink geprobeerd, en dat ging van kwaad tot erger.

Toen vroeg ik me ook echt af: waar haal je het lef vandaan om een ander te proberen te veranderen?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:56

zwieke schreef:
Gewoon vreemde mensen die ik van geen toeten of blaazen ken..... 8)7 Sorry, maar dat vind ik gewoon onbeschoft. Ze merken het dan ook wel aan mijn gezicht :=

Het ziet er inderdaad uit of ik me heb verbrand aan een sigaret, maar om er dan nog zo opelijk mee rond te lopen is me toch een brug te ver :)

Jeetje mina zeg.. En dan nog, stel dat je je inderdaad aan sigaretten zou branden, is het het nou echt waard voor hen om zo'n asociale vraag te stellen, om in ruil daarvoor te weten of jij je toevallig aan sigaretten brandt? Gaat ze toch helemaal niks aan.. Rare mensen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:59

Haha bejaarden geniaal! Ik ging in het warm water bad dobberen, een uurtje medisch advies zwemmen. Nu ligt het gemiddelde daar boven de 70, en ben ik met mijn 25 iets te jong volgens hun om daar te zwemmen, en werd mij verzocht het bad uit te gaan want ik mankeerde niks. Tuurlijk mevrouw, wilt u ook mijn dubbele gebroken nek hebben? :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:01

Het gebeurt mij helaas ook heel vaak, ik zit in een rolstoel en er zijn zoveel mensen die wisselgeld teruggeven aan mn vriend terwijl hij de boodschappen aan het inpakken is en ik zit te wachten op mn wisselgeld, en zoveel mensen die gewoon over je heen praten alsof je belachelijk bent..
Mensen die aan mn vriend vragen hoe het met mij gaat, of waarom ik in een rolstoel zit enzo.. Mij vriend zn standaard antwoord is: "het praat." En dan ik; "ik praat" en dan zie je die mensen vaak norm beschaamd weglopen :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:01

Waikiki schreef:
Haha bejaarden geniaal! Ik ging in het warm water bad dobberen, een uurtje medisch advies zwemmen. Nu ligt het gemiddelde daar boven de 70, en ben ik met mijn 25 iets te jong volgens hun om daar te zwemmen, en werd mij verzocht het bad uit te gaan want ik mankeerde niks. Tuurlijk mevrouw, wilt u ook mijn dubbele gebroken nek hebben? :')

Aansteller :roll:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:08

Ik heb lange tijd dubbel gezien vanwege een eerder ongeluk. Nou echt de opmerkingen waren niet van de lucht:
- Ohh wat fijn! Dan heb je twee keer zoveel geld in je portomonnee! 8)7
- Ohh wat fijn! Dan zie je alle knappe mensen ook twee keer!
- Ohh wat fijn! Dan heb je altijd twee keer zoveel bier!
- Ohh, zie je mij dan ook dubbel? :')
- Als je gezopen hebt, dan zie je zeker 4 dubbel, whahahahahahahah!!!!

Nou wat fijn! Ruilen? :x :n

Echt, je moest eens weten hoeveel ik die eerste gehoord heb. Echt niet normaal.
Leuk hoor. Echt heel grappig ook. #)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:44

Wat een asociale mensen leven er op deze aardbol zeg. Heb met open mond sommige berichten gelezen...

TammyVN schreef:
Ik heb een gehoorbeschadiging (beschadigd trommelvlies) waardoor ik bij veel 'ruis' mensen slecht versta.
Jaartje terug stond ik in een bar, en de barman vroeg me van alles, maar ik verstond hem telkens niet.. Tot hij vol hard schreeuwde: "BEN JE DOOF OFZO?" Waarop ik gewoon heel rustig 'ja' zei.
Ik kreeg gelijk een gratis drankje omdat hij zich rot schaamde. Hij had niet verwacht dat ik serieus een gehoorbeschadiging zou hebben :7.

Doet me aan deze denken :+
Het hele filmpje is leuk, maar als je niet het hele filmpje wil zien, vanaf 2 minuten. :Y)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:59

Tijdens college zei de docente tegen een van de studenten, toen ze een enorme hoestbui kreeg: "tjonge, meisje, je moet echt wat beter voor jezelf zorgen hoor, dat klinkt niet goed. Ben je al wel eens naar de huisarts geweest?"

Dat kán heel belangstellend en oprecht bezorgd zijn. Ware het niet dat het bij álle docenten en studenten bekend was dat dit meisje taaislijmziekte/cystic fibrosis had, op de transplantatielijst voor nieuwe longen stond, en zonder transplantatie minder dan 5 jaar te leven had.

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:02

Ik ben met 1.63 m en 49 kilo natuurlijk niet de zwaarste, maar ik ben niet mager, gewoon smal gebouwd, heb toen de billen en borsten werder uitgedeeld ook zeker niet achteraan gestaan :o
Maar hoe veel mensen er altijd maar van uit gaan dat ik te weinig eet... Je wil het niet weten!
Eet je wel genoeg? Nou jij kan wel een flinke boterham gebruiken!
Dat ik vreet als 2 bouwvakkers maar niet aankom komt in niemand op.
Ook toen ik aan een klant vertelde dat de Eurostar rijbroeken een maat kleiner uitvallen en ze beter een maat groter dan haar normale maat kon pakken kreeg ik gelijk een snauw: ja jij hebt makkelijk praten!
Nou mevrouw kleding is mij vaak te groot en dat is ook niet leuk.
Toen ik een jaar of 14 was heeft een wild vreemde me in het zwembad een keer gevraagd of ik anorexia had...
Ik begrijp niet waar mensen dat toch vandaan halen, niet alle dikkere mensen eten teveel en niet alle dunne mensen eten te weinig...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:12

ik heb er nog een gevonden

ongeveer 5 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad schaawonden op me rug linker arm en been waren zwaar gekneusd kwam in het ziekenhuis aan hele aardige zuster die ging mee foto,s maken enzo

toen kwam ik op de plek waar ze het verband enzo aan leggen die zuster die ik daar voor had moest iemand anders helpen dus die was er niet bij ik had toen twee andere zusters en bleven maar kletsen over wat ze in het weekend zouden gaan doen en ik zie je doet dat verband veel te strak
ze zei gwn je bek houden en niet zeuren toen had ik al zo iets van uhhh hallo ik heb een ongeluk gehad
toen waren we eindelijk klaar en mocht ik gaan ik liep de gang op en ze zei
loop normaal stomme prutsmuts
en ja echt dat heeft ze gezegd me moeder en ik riepen tegelijk hallo ik heb een ongeluk gehad