'Jeugd van tegenwoordig'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: 'Jeugd van tegenwoordig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:05

Oliebol _O- _O- _O-

Sh-it bedoel ik :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:06

Geryon schreef:
Oliebol _O- _O- _O-

Sh-it bedoel ik :D

Ik dacht al van whut? Haha :')
Nou dan wil je niet weten want ze bij ons op school allemaal zeggen ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:28

Je ergeren aan de jeugd van tegenwoordig heeft imo helemaal niets met die jeugd te maken.
Het enige dat dat betekent is dat je zelf oud aan het worden bent (waarschijnlijk ook een flinke dosis jaloezie zelf geen jongere meer te zijn...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:36

Kuggur schreef:
Je ergeren aan de jeugd van tegenwoordig heeft imo helemaal niets met die jeugd te maken.
Het enige dat dat betekent is dat je zelf oud aan het worden bent (waarschijnlijk ook een flinke dosis jaloezie zelf geen jongere meer te zijn...).

Ik geloof toch echt dat mijn hekel voor jongetjes van 12 die mij uitschelden voor k*nker prutsmuts niet echt voortkomt uit jaloezie... -O-

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:37

Kuggur schreef:

Zelf ben ik 15, en erger me ook aan andere van mn leeftijd die gewoon alles op straat gooien ed.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:37

Brainless schreef:
Dat jij er niets aan over hebt gehouden vind ik een drogreden.
Ik ken iemand die regelmatig met de riem kreeg en heeft daar ook niets aan overgehouden.
Dit wil niet zeggen dat het dan niet slecht is om te den.

Jij vindt niks mis met een corrigerende tik, ik (en meerdere met mij) wel.
Ik heb (ondanks dat ik een strenge opvoeding heb gehad) nooit 1 tik gehad van mijn moeder.
En ik had echt wel respect voor haar.

Dat jij wel respect had voor je moeder zonder tik is net zo goed een drogreden ;).

Met de riem vind ik wel even iets anders dan billenkoek ;). Het wil dus ook niet zeggen dat het slecht is om te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:42

Sees schreef:
Brainless schreef:
Dat jij er niets aan over hebt gehouden vind ik een drogreden.
Ik ken iemand die regelmatig met de riem kreeg en heeft daar ook niets aan overgehouden.
Dit wil niet zeggen dat het dan niet slecht is om te den.

Jij vindt niks mis met een corrigerende tik, ik (en meerdere met mij) wel.
Ik heb (ondanks dat ik een strenge opvoeding heb gehad) nooit 1 tik gehad van mijn moeder.
En ik had echt wel respect voor haar.

Dat jij wel respect had voor je moeder zonder tik is net zo goed een drogreden ;).

Met de riem vind ik wel even iets anders dan billenkoek ;). Het wil dus ook niet zeggen dat het slecht is om te doen.

Jij zegt dat het niet slecht is omdat jij er niets aan hebt over gehouden.
Ik vind wel dat een tik geven slecht is omdat er een kans is dat een kind daar wel wat aan overhoudt terwijl slaan niet nodig is.
Mijn oma zei altijd: "Je slaat het koren eruit en houdt het kaf over.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 28-05-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:43

Brainless, ik denk daar anders over ;) laten we het daar maar op houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:45

Sees schreef:
Brainless, ik denk daar anders over ;) laten we het daar maar op houden.

Maar waarom zou je slaan als het zonder slaan ook kan?
Ik snap niet dat een moeder een kind pijn wilt/kan doen (of zoals de voorstanders zeggen: alleen voor de schrik..) als het zonder slaan ook kan.
Maar ja blijkbaar komen we daar dus niet over uit.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:47

Absoluut. Ik werk in het onderwijs en heb dus dagelijks te maken met dit soort praktijken. Een excuus als ze zich misdragen hebben? Neehoor. Verkeersregels? Wat zijn dat? Een prullenbak is ook nietmeer bekend bij ze, want waarom die 3 meter lopen als je je boterhammenzakje ook gewoon op straat kan donderen.

Vandaag toevallig nog een jongetje die met zijn fiets op de openbare weg stond waar ik langs wilde met mijn auto. Die zag me en bleef gewoon staan :oo toen ik mijn raampje opendraaide om te vertellen dat het misschien handig zou zijn om een stukje naar voren te gaan, kreeg ik potverdrie nog een grote mond terug ook. Of ik dat misschien even normaal kon vragen. Van een jochie van een jaar of 12 :oo Of IK even normaal kon vragen of hij aan de kant wil gaan op de openbare weg. Ik stond met open mond naar 'm te kijken..

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:51

Ik merk ook wel een verschil hoor.
Toen ik in de eerste klas zat, waren we altijd 'bang' voor de bovenbouw, we keken echt naar hen op.
Nu ik een paar jaar ouder ben, zie je dat dat echt verandert is.
De eerste klassers durven nu veel meer tegen je te zeggen.
Iets wat ik positief vind, want ze vinden het leuk om bijv. nu naast je te fietsen en gezellig te kletsen.
Maar het is ook zeker negatief, als je bijvoorbeeld iets aan ze vraagt, krijg je vaak een grote mond terug.

Ik ben het er dus wel mee eens dat tijden veranderen :j

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:07

Sees schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Sorry hoor, maar ik heb echt zo'n bloedhekel aan mensen die denken dat geweld de enige manier is om een jongere te laten zien dat hij/zij het er niet mee eens is.
Waarom in vredesnaam? Je kunt het toch ook gewoon zeggen? Ik weet hoe het is om een "corrigerende tik" te krijgen, die zogenaamd verdiend was, en daar heeft de desbetreffende volwassene nu inderdaad problemen van gekregen. Wat ook meer dan logisch is.

Of een mens nou jonger is of ouder, je hoort geen macht uit te oefenen op mensen. Dat slaat gewoon nergens op. Bovendien ga ik daarvan echt niet meer respect tonen naar de desbetreffende persoon.

Ik ben spreek volwassenen overigens wel altijd aan met 'u' en meneer/mevrouw. Als mensen zeggen dat ik ze wel aan mag spreken met 'jij', verspreek ik me meestal, omdat 'u' gewoon een automatisme is geworden :')
Sommige jongeren gaan wel echt te ver ja. Een meisje uit mijn klas had me uitgenodigd voor haar verjaardag, en toen gingen ze brand stichten bij auto's in de buurt. Een vriendin en ik zijn gewoon een eind verderop gaan staan :')

Hier ben ik het niet mee eens eigenlijk :o. Er is IMO niet mis met een corrigerende tik (ik heb er zelf zat gehad vroeger :D ). En ja ik denk idd dat het een uiting van machteloosheid is maar ik ben er niet slechter van geworden, heb er niets aan over gehouden en als ik er nu aan terugdenk had ik ze verdiend ook :D.

Ik bedoel meer slaan in het algemeen. Dat jij een keer een tik hebt gekregen op het juiste moment, is dan gelukkig op het juiste moment geweest, en jij vindt het zelf blijkbaar niet erg.
Per principe vind ik het gewoon niet goed dat volwassenen kinderen slaan, omdat er zoveel andere manieren zijn om iemand iets duidelijk te maken.
Als manager van een bedrijf sla je toch ook je medewerkers niet omdat ze niet naar je luisteren? En als je een pup in huis krijgt of een kitten, geef je die toch ook geen schop of klap als ie niet meewerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:11

Maar over slaan of een tik of wat dan ook, mijn ouders zijn altijd mijn voorbeeld geweest en ik mocht doen wat zij ook deden (behalve alcohol natuurlijk maar je gaat je jonge kind ook geen alcohol voeren...) Het is me trouwens nooit verboden net als roken want dat doen ze ook allebei, heb het alleen nog nooit geprobeerd.
Als mijn ouders mij een mep zouden geven zou ik er volgens de huisregels dus een terug mogen geven. Simpel. Je praat met elkaar of je rot maar op en je komt terug als je bent afgekoeld.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:14

Ik kan anders ook veel klagen over de 'ouderen van tegenwoordig'. Daar zijn er ook wel tussen die denken dat ze alles mogen omdat ze oud zijn.
Vind dat 'de jeugd' over een kam geschoren wordt. Vroeger was dit waarschijnlijk gewoon hetzelfde maar nu wordt er veel meer aandacht aan besteed doordat we meer gebruik maken van internet, tv etc... Maar over arrogante, ondankbare oudjes hoor je niks hoor. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:15

Vind ik ook.
Mijn ouders mogen telegram maar ik mag dat niet en als ik ze vraag waarom niet zeggen ze omdat hun volwassen zijn.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:21

Ohja trouwens, vanochtend fietste ik door de regen, en ineens stonden er op de stoep 3 kinderen van een jaar of 8.
Doet een jongetje van de drie ineens zijn shirt omhoog en kijkt echt naar me alsof hij reactie wil.
Dus ik steek mijn duim op en zeg: 'Mooi hoor'. (Het sarcasme droop ervanaf :') ).
En toen zei ineens een andere van de 3: 'Hij vindt je lekker'.
Dus ik zeg terug; 'Oh ja kan wel, maar ik hem niet'.
Waarop het eerste jongetje naar me schreeuwt; 'WAAROM NIET?!'.
'Je bent een beetje klein nog'. :') En toen was ik alweer een eind verderop.
Ik ben 14 :+ Echt heel apart, dat dat kind gewoon zijn shirt omhoog trok in de stromende regen. En dan ook nog roepen dat hij me lekker vindt. Ga maar lekker met playmobil spelen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:26

Dat belachelijk idiote gedrag is niet alleen bij jongeren hoor Arc_En_Ciel.:)
Ik heb zowat mijn eigen redenen dat ik om kwart na 7 naar school vertrek terwijl ik er op 10 minuten ben en de school pas om acht begint. Als er weer eens van die ***** mannen zijn die je na moeten staren, roepen, fluiten of whatever. Kan daar echt niet tegen, en dat varieert van mannen begin de 20 tot ...
Bij 'de jeugd' is dat me nog maar een keer overkomen. Was met mijn vriendinnen 's avonds door de stad aan het wandelen en daar was een groepje, denkt er eentje grappig te zijn en een grote bek op te zetten "Hé kijk die daar!"
Reageert een ander "Neuh joh die zijn te jong, 13 of zo."
Ik en nog een andere vriendin waren 14, de oudste was 16. :+ Achja, gewoon negeren zo'n sukkels, als zij zichzelf grappig of stoer voelen op die manier.
Maar vind die oude mensen die je na zitten te staren nog steeds het ergste.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:26

Tsja.. mijn opa van nu 71 vond het vroeger ook "nodig" om met een vriendje de riolering van de gehele straat op de blazen met carbid. dus t kattekwaad van toen is niets minder dan nu. Alleen het het nu vandalisme.
Als straf is mijn opa destijds 2 maand lang door de politie naar school gebracht en gehaald achter op de fiets en meer niet...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:28

Lautje138 schreef:
Tsja.. mijn opa van nu 71 vond het vroeger ook "nodig" om met een vriendje de riolering van de gehele straat op de blazen met carbid. dus t kattekwaad van toen is niets minder dan nu. Alleen het het nu vandalisme.
Als straf is mijn opa destijds 2 maand lang door de politie naar school gebracht en gehaald achter op de fiets en meer niet...

Dat is toch wel ontzettend genant hoor, ik moet er zelf niet aan denken..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:05

Veertje11 schreef:
Zertab schreef:
Ik ben het er niet mee eens dat dit van alle tijden is. Ik was als 13 jarige zo niet. Ik was een normaal meisje. Tegenwoordig is het stoer om met ''prutsmuts'' en ''poedersuiker'' te schelden. En de meiden lopen erbij als sletten. Zelfs op hun 12de al!

Gadver moet er niet aan denken dat ik er als slet bij loop :r ja ik ben 12

Nog zoiets. Er wordt tegenwoordig zoveel aandacht besteed aan het gene dat je 'jezelf' moet zijn, maar als je jezelf bent ben je een slet? Trek je ogen ook maar eens open dan. Als ik mijn kleren aan doe die ik graag aan doe doe ik er vaak nog een jas over om over straat te gaan om niet raar aangekeken te worden, zo goed kan je jezelf dus zijn tegenwoordig. :j Respect voor de meisjes die zich volgens jullie als 'sletten' kleden gewoon zichzelf durven zijn.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:06

Bij ons noemen ze je pas een slet als je met mini rokjes loopt enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:08

DezeNaam schreef:
Veertje11 schreef:
Gadver moet er niet aan denken dat ik er als slet bij loop :r ja ik ben 12

Nog zoiets. Er wordt tegenwoordig zoveel aandacht besteed aan het gene dat je 'jezelf' moet zijn, maar als je jezelf bent ben je een slet? Trek je ogen ook maar eens open dan. Als ik mijn kleren aan doe die ik graag aan doe doe ik er vaak nog een jas over om over straat te gaan om niet raar aangekeken te worden, zo goed kan je jezelf dus zijn tegenwoordig. :j Respect voor de meisjes die zich volgens jullie als 'sletten' kleden gewoon zichzelf durven zijn.

Maar dat is vaak het punt, die meiden zijn niet hunzelf. Die zijn zo onzeker als de pest en als ze geen normale aandacht kunnen krijgen dan maar zo van de tienerjongetjes die al een boner krijgen van blote benen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:08

Veertje11 schreef:
Ja, want mini rokjes zijn zó sletterig. :j
Als iemand mini rokjes wilt dragen, doen ze dat gewoon. Ik zou het zelf niet dragen maar ik zie niet wat het probleem is als iemand anders dat draagt...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:09

DezeNaam schreef:
Veertje11 schreef:
Ja, want mini rokjes zijn zó sletterig. :j
Als iemand mini rokjes wilt dragen, doen ze dat gewoon. Ik zou het zelf niet dragen maar ik zie niet wat het probleem is als iemand anders dat draagt...

K zeg het zelf niet hoor

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:12

Doanique schreef:
DezeNaam schreef:

Maar dat is vaak het punt, die meiden zijn niet hunzelf. Die zijn zo onzeker als de pest en als ze geen normale aandacht kunnen krijgen dan maar zo van de tienerjongetjes die al een boner krijgen van blote benen.
Zijn ze lang niet allemaal hoor. Ik 'ken' meiden hier op school die in hun laatste jaar zitten en daar zijn ook zogenaamde 'trutjes' tussen die veel make-up dragen, korte rokjes enz. Toch zie ik die meiden zich gewoon normaal gedragen en hangen ze niet iedere seconde rond de nek van een jongen. :)