Ook met één borst stralen op het strand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

De Monokini 2.0: een goed idee of niet?

Hier hadden ze jaren eerder mee moeten komen
131 (55%)
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken
75 (32%)
Ik vind het geen gezicht
28 (11%)

Totaal aantal stemmen: 234

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:04

Pmarena heeft het in die quote over showen. Showen betekent tentoonstellen, paraderen met.
Borsten zijn lichaamsdelen die in het dagelijkse leven bedekt worden. Dus wanneer je kledingstukken gaat aandoen die dit juist niet bedekken, dan heet dat showen. Dan leg je er de nadruk op. Pmarena vindt het niet nodig dat mensen hun littekens showen.
Waar heeft ze gezegd dat mensen met littekens zich moeten schamen?

Er zijn hier een paar die iets meer uit hun 'ik voel me aangevallen'-modus zouden moeten stappen en de berichten van Pmarena LEZEN.
Want de conclusies die nu getrokken worden slaan kant noch wal.
Hetzelfde als ik zou zeggen: Ik vind het netjes dat mannen de deur voor mij openhouden.
En dat jullie dan zeggen: Ohhhhhh, Gini vindt alle mannen die de deur niet openhouden onbeschofte horken.
Euhm, nou, nee. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:07

Gini schreef:
Hetzelfde als ik zou zeggen: Ik vind het netjes dat mannen de deur voor mij openhouden.
En dat jullie dan zeggen: Ohhhhhh, Gini vindt alle mannen die de deur niet openhouden onbeschofte horken.
Euhm, nou, nee. :')

Nee, nee, de conclusie is dan dat je een ouderwetse ongeëmancipeerde muts bent - met normen en waarden ;)

Maartje1990

Re: Ook met één borst stralen op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:13

Het is helemaal niet showen maar waarom zou je iets dragen over iets waar niets meer zit dat bedekt hoeft te worden of extra steun hoeft te krijgen. Zelf vind ik die met een gat lelijk maar die schuine vind ik zelf erg mooi :) het zit daarbij (waarschijnlijk) comfortabeler dan wat deze vrouwen nu moeten dragen.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:15

Gini schreef:
Borsten zijn lichaamsdelen die in het dagelijkse leven bedekt worden. Dus wanneer je kledingstukken gaat aandoen die dit juist niet bedekken, dan heet dat showen. Dan leg je er de nadruk op.

Interessant punt. Als ik nou kijk naar de monokini in de OP, dan ligt daar voor mij de nadruk toch echt op de wel aanwezige, in knaloranje gehulde borst. En dus juist niet op de niet-aanwezige borst. Ik zie dus ook niet hoe bij dat kledingstuk sprake is van het accentueren van het litteken of het bewust willen shockeren. Eerder van een praktische oplossing voor het niet langer passend zijn van een gewone bikini, waarbij dan meteen een al dan niet opvallend litteken goed bereikbaar is voor het (bij)smeren van een verzorgingsproduct.
Misschien zien mensen gewoon echt iets anders en wordt de aandacht van anderen juist wel naar de kant getrokken waar geen borst meer zit?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:18

Gini schreef:
Pmarena heeft het in die quote over showen. Showen betekent tentoonstellen, paraderen met.
Borsten zijn lichaamsdelen die in het dagelijkse leven bedekt worden. Dus wanneer je kledingstukken gaat aandoen die dit juist niet bedekken, dan heet dat showen. Dan leg je er de nadruk op.

. :')

Juist! Borsten worden bedekt en de maatschappij verwacht dit ook. Er zit echter geen borst meer, dus hoef je ook niets meer te bedekken

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:39

Maartje1990 schreef:
Gini schreef:

. :')

Juist! Borsten worden bedekt en de maatschappij verwacht dit ook. Er zit echter geen borst meer, dus hoef je ook niets meer te bedekken

En dat is dus jouw mening en pmarena vindt het netjes als het wel nog bedekt is, en ondertussen draait de wereld gewoon verder. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:52

Ik vind het (rekening houdend met tere zieltjes) netjes als het wel nog bedekt is, en persoonlijk ook nog eens geen probleem als het niet bedekt is. Maar dat vond ik ook al voordat ik het er specifiek achter zette :P

Wel grappig punt trouwens Maura, zo kan je het ook nog bekijken natuurlijk, dat felle stof de aandacht trekt naar de bedekte borst.

Ik denk echter dat het voor de meeste mensen vooral opvalt dat je als het ware een halve bikini aan hebt, dat is "raar" en trekt de aandacht automatisch daardoor :)

Voor de zekerheid: ik zeg niet dat daar (n)iets mis mee is :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 00:15

chelle_dora schreef:
Ik ga helemaal niets aanpassen. Ik weet nog niet hoe het gaat helen, maar ik ga niet met een coltrui lopen. Je blijft het altijd wel zien, met teveel zon zal het misschien verbranden en er absoluut niet smakelijk uitzien, nu ziet het er ook niet superfijn uit maar loop ik ook niet in een coltrui, simpelweg omdat het litteken dan ontzettend gaat jeuken en irriteren. Dus ik zal veelal dezelfde kleding blijven dragen als nu, en ik hou nou eenmaal van kleding met een v-nek ipv een ronde hals en dus zal je dat wel blijven zien. Dat ga ik toch niet tegen omdat het zo hoog zit, en ik hou er niet van om tot aan m'n sleutelbeen bedekt te zijn, want wat ik al zei, het zit gewoon net onder m'n sleutelbeen al het begin en dat is gewoon hoog.

Moet wel zeggen dat het ook voornamelijk eraan ligt wat voor soort mensen je treft; de gemiddelde cassière hier in de buurt kan dus alleen nog maar mijn litteken aanspreken in plaats van me fatsoenlijk aan te kijken, maar als ik dan met klanten te maken heb van mij of van m'n vriend rept niemand er een woord over ondanks dat je het toch behoorlijk kan zien. Zal ook te maken hebben denk ik met hoe iemand opgevoed/opgegroeid is en hoe iemand in het leven staat. Dat is niet bekritiserend bedoeld trouwens, dat wil ik even duidelijk erbij gezegd hebben, maar dat zijn mensen die over het algemeen in een iets andere branche werken ipv het gemiddelde kantoorbaantje en die hebben vaak (helaas) wat grotere ellende gezien.

Ik ben ontzettend blij met dit beetje mazzel dat het nu mooi lijkt te genezen, ik blijf het jammer vinden dat het zo hoog open moest, maar ik ben heel trots op m'n litteken, want dit litteken heeft wel ervoor gezorgd dat ik over 2 jaar nog steeds leef, dus die streep draag ik dan met trots :j

Grote gapende gaten dek ik wel af uiteraard als die er zouden zitten, maar dan voornamelijk vanwege infectiegevaren :+

Maar bijv. 2 weken geleden, zat er een grote korst op, maar ik kwam net van de trombose dienst af en moest dus nog m'n arm aandrukken, het was warm en ik had dus nog geen tijd om m'n jas dicht te ritsen. Vervolgens word ik midden op straat uitgelachen en uitgemaakt voor Frankenstein. Tja, je ziet het, het is er, en ik kan alleen maar bedenken, als je het zelf niet hebt, ben je heel gezegend. Ik kan het niet verstoppen, het hoort erbij. Ik vind m'n litteken minder eng dan het extreme gewichtsverlies, grauwe huid en de blauwe wallen die ik voor de operatie had :+

Dat zegt meer over die persoon dan over jou.
Mijn schoonzusje heeft ook zo'n litteken (wat goed zichtbaar is en meer) maar heb haar nooit gehoord over dergelijke uitspraken. Zij doet doorgaans ook niet haar best het te bedekken terwijl het toch behoorlijk opvalt.
Verbranding is bij haar ook heel erg, ze moet bijna non-stop sunblock smeren en dan nog is het verbrand als ze veel in de zon heeft gezeten.