Problemen met vriend.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 14:14

GamblersCup schreef:
Nee, niet om die reden. Omdat je ongelofelijk "het meisje" uithangt (wat logisch is omdat je er eentje bent) en de ervaring van een héleboel dames verteld dat jongens daar op een gegeven moment geen zin meer in hebben en ermee kappen. Het is maar een waarschuwing.

Edit: en hem vertellen wanneer ie wel en niet "mag" blowen, of het nou om jouw aanwezigheid gaat of niet, is wéér zeuren, hem dingen opleggen alsof je z'n moeder bent. Dat kan je gewoon niet doen na zo'n korte tijd, zonder risico dat ie snel weer van je af wil.

Ik ben echt niet moeilijk met andere dingen, maar zo raar is dat toch niet? Ik heb het zo vaak wel toegelaten terwijl ik er bij ben. Maar vanaf nu niet meer. Misschien vindt hij dat zeuren, maar zo veel vraag ik echt niet van hem. En als hij dat niet eens voor mij over zou hebben, dan ben ik waarschijnlijk nog steeds degene die het uit zou maken. Aangezien ik dan een jongen zou 'zoeken' die wél wat voor mij over zou hebben...

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:16

sallandval schreef:
RoosTaffy schreef:
veel mensen hier denken volgens mij dat ts veel verbied ofso, maar dit is eigenlijk helemaal niet zo, maar het gaat er dus om dat het zo'n probleem is dat als hij het doet, wat natuurlijk niet erg is, hij dit vaak niet eens zei, terwijl ze samen hadden besloten dit wel allemaal te overleggen.

De vraag is in hoeverre het niet erg is; een wietverslaving komt zelden alleen. Die wiet op zich is misschien geen groot probleem, maar wat zit er achter? En als hij over zijn druggebruik niet eerlijk is; wat houdt hij dan nog meer achter?

met wat natuurlijk niet erg is bedoel ik vooral dat hij gewoon kan blowen als hij dat wilt, ik ken ts dr vriend erg goed, en ik weet dat hij alleen blowt als hij met zijn vrienden is, en tijd geleden ging hij niet meet met hun om (door ruzie met 1 iemand van die groep) en toen heeft hij ook een hele tijd niet meer geblowd, dus kon hij gewoon een hele tijd zonder (wat mij trouwens erg verbaasde)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:18

MeggiieTommy schreef:
Ik heb het zo vaak wel toegelaten terwijl ik er bij ben.

Lees nou zelf eens wat je schrijft. Dat IS zeuren, de moeder uithangen, je hébt hem niks te verbieden of "toe te laten". Maar steek jij maar lekker je kop in het zand, je merkt het vanzelf wel als ie je gezeur zat is. Zoals ik al zei, het is maar een waarschuwing want je hebt het duidelijk zelf niet door hoe bezitterig, bazig en moederig je bezig bent. Na 3 (!) maandjes al :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:24

Ik ben het echt helemaal met GamblersCup eens. Je hebt het "toegelaten"??? Hij "mag" het wel??? Wie ben jij in godsnaam om hem regeltjes op te leggen en te zeggen wat hij wel en niet mag met zijn leven? Ik had ook zo'n ex en ik ben er gillend van weggelopen. Ik "mocht" m'n haar niet verven, "mocht" geen tattoo laten zetten en "mocht" niet op uitwisseling naar het buitenland. Ja doei he :evaw: Als ik de les gespeld wil worden en regeltjes opgelegd krijgen, dan ga ik wel naar m'n ouders. En zelfs zij doen dat niet en hebben meer respect voor mij. Ik leef m'n leven zoals ik dat wil en als ik een partner heb die daarachter kan staan en me ermee kan steunen, prima. Maar als ik een partner heb die mijn vrijheid probeert te beperken met allerlei regeltjes zoals jij nu doet, dan weten ze snel waar de deur is.

Een relatie is gelijkwaardig zijn, elkaar steunen, en niet elkaars leven bepalen met allerlei regeltjes en verboden en zeggen "jij mag die jongen niet meer zien" en "jij mag niet blowen als ik erbij ben". In een relatie verrijk je elkaar en beperk je niet elkaars vrijheid. En al helemààl niet na slechts 3 maanden...

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:28

bliver schreef:
Mijn vriend blowt ook. Vanaf het begin af aan heb ik de instelling (van beide kanten) dat je niet alles hoeft leuk te vinden wat de ander doet.

Dus ik zou zeggen tegen jou accepteer dat hij af en toe blowd maar.... liegen erover is echt notdone.

Ik verbied mijn vriend niet om te blowen maar hij weet dat ik niet leuk vind. Maar hij zal er nooit over liegen dat vind ik toch wel heel belangrijk. Hij moet alles tegen mij kunnen zeggen ookal vind ik iets niet leuk. en andersom werkt dit ook zo. Ik doe ook weleens die dingen die hij niet leuk vind maar ik vertel het wel.

Goed voorbeeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:28

Yasmine schreef:
Ik ben het echt helemaal met GamblersCup eens. Je hebt het "toegelaten"??? Hij "mag" het wel??? Wie ben jij in godsnaam om hem regeltjes op te leggen en te zeggen wat hij wel en niet mag met zijn leven? Ik had ook zo'n ex en ik ben er gillend van weggelopen. Ik "mocht" m'n haar niet verven, "mocht" geen tattoo laten zetten en "mocht" niet op uitwisseling naar het buitenland. Ja doei he :evaw: Als ik de les gespeld wil worden en regeltjes opgelegd krijgen, dan ga ik wel naar m'n ouders. En zelfs zij doen dat niet en hebben meer respect voor mij. Ik leef m'n leven zoals ik dat wil en als ik een partner heb die daarachter kan staan en me ermee kan steunen, prima. Maar als ik een partner heb die mijn vrijheid probeert te beperken met allerlei regeltjes zoals jij nu doet, dan weten ze snel waar de deur is.

Een relatie is gelijkwaardig zijn, elkaar steunen, en niet elkaars leven bepalen met allerlei regeltjes en verboden en zeggen "jij mag die jongen niet meer zien" en "jij mag niet blowen als ik erbij ben". In een relatie verrijk je elkaar en beperk je niet elkaars vrijheid. En al helemààl niet na slechts 3 maanden...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Liegen is niet goed, elkaar dingen opleggen is niet goed, elkaar dingen verbieden is niet goed. Ze zijn net 3 maanden samen. Als het nu al zo "soepel" gaat, hoe zie je dit dan over een, twee, twintig jaar?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:30

Denk dat je niet lang zult samenblijven met hem.
Blowen hoort momenteel bij zijn leven en ook al zou hij het anders willen of hoop jij dat afspraken nagekomen zullen worden, het blijft zijn toevluchtsoord en daar kun je niets aan veranderen. Niet met afspraken, niet met dreigen, hij moet het zelf willen. Of je kunt er mee leven of je kunt dat niet. Met een verslaving kap je niet zomaar, het is moeilijk en hij zal dan zijn vrienden moeten laten vallen, waar hij zich waarschijnlijk nog niet klaar voor voelt. Hoe leuk hij ook is, je kunt misschien beter de kans geven aan iemand die andere activiteiten heeft die je wel goedkeurt.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:31

voor de duidelijkheid, vanuit ts dr kant is het helemaal niet 'hij mag', maar gezamelijke afspraken, niks toelaten, maar gewoon de afspraak dat als hij het doet hij het wel zegt, en als hij dan gaat verzwijgen of liegen..

logisch toch dat ts dat niet leuk vindt dan

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:32

MeggiieTommy schreef:
GamblersCup schreef:
Nee, niet om die reden. Omdat je ongelofelijk "het meisje" uithangt (wat logisch is omdat je er eentje bent) en de ervaring van een héleboel dames verteld dat jongens daar op een gegeven moment geen zin meer in hebben en ermee kappen. Het is maar een waarschuwing.

Edit: en hem vertellen wanneer ie wel en niet "mag" blowen, of het nou om jouw aanwezigheid gaat of niet, is wéér zeuren, hem dingen opleggen alsof je z'n moeder bent. Dat kan je gewoon niet doen na zo'n korte tijd, zonder risico dat ie snel weer van je af wil.

Ik ben echt niet moeilijk met andere dingen, maar zo raar is dat toch niet? Ik heb het zo vaak wel toegelaten terwijl ik er bij ben. Maar vanaf nu niet meer. Misschien vindt hij dat zeuren, maar zo veel vraag ik echt niet van hem. En als hij dat niet eens voor mij over zou hebben, dan ben ik waarschijnlijk nog steeds degene die het uit zou maken. Aangezien ik dan een jongen zou 'zoeken' die wél wat voor mij over zou hebben...

Ik vind het niet raar en vind ook dat iedereen wel wat aardiger mag doen tegen ts. Een jongen mag best een beetje voor je werken. Niets mis mee naar mijn idee. Je gaat toch niet alles accepteren in een relatie.... Dat hij het doet oké , maar erover liegen is niet eerlijk tegenover ts. En daargaat het hier tenslotte over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:34

Dat mag, maar dat moet wel uit hem zelf komen en niet af gedwongen worden.
Van het moment dat je het moet "af dwingen" zit er gewoon iets mis.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:36

Ayasha schreef:
Dat mag, maar dat moet wel uit hem zelf komen en niet af gedwongen worden.
Van het moment dat je het moet "af dwingen" zit er gewoon iets mis.

TS heeft al eerder aangegeven dat hij zich er aan zou houden, dat is het hele punt. Hij houdt zich niet aan gemaakte afspraken.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 14:36

Yasmine schreef:

Ten eerste is hij begonnen met dit gezeik over die jongen. Daarvoor zou ik er niet over begonnen zijn.over het samen bespreken over minder blowen.
Verder beperk ik zijn vrijheid absoluut niet en heb ik geen regels. Het is zijn leven, hij zoekt het maar uit wat hij daarmee doet. Maar ik wil gewoon niet dat hij bij mij blowt. Klaar. Als ik tegen hem zeg dat ik geen seks wil voor het huwelijk en hij daar eerst mee instemt, maar vervolgens na twee maanden het toch wel wil. Moet ik dat dan ook maar accepteren en dat het tegen mijn zin in gebeurt? Misschien domme vergelijking, maar als ik iets niet wil, dan moet hij dat accepteren of weg gaan. Veder is hij degene die over de meeste dingen moeilijk doet en ben ik heel makkelijk. Dus kom ajb niet zo doen, dat ik hem alles verbied en beperk in zijn vrijheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:36

Dat is dus precies wat ik bedoel... Ik zou zeggen: probeer mijn bericht nog eens te lezen...

TS; voor jou geld toch hetzelfde? Als hij iets niet wil dan heb je dat te accepteren of moet je maar weg gaan....

idsie

Re: Problemen met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:42

nou nou mensen. lekker aardig weer voor TS, ze vraagt om hulp niet om afgezeken te worden.

Ik begrijp je punt helemaal mijn vriend doet namelijk precies hetzelfde.
je maakt een afspraak maar men houd zich daar niet aan. bij mij gaat het ook niet direct om het onderwerp, maar om het feit dat hij zich niet aan een afspraak houd.

Ik heb voor mezelf besloten het zo te laten, en dat als mij het ongelukkig maakt wat hij doet, ik dan in mijn eentje verder ga. want mensen blijven mensen, en gelukkig heb ik altijd mijn paard nog dus heb geen vriend nodig haha.

als je wilt praten mag je me gerust een pb sturen hoor.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:43

MeggiieTommy schreef:
Ten eerste is hij begonnen met dit gezeik over die jongen. Daarvoor zou ik er niet over begonnen zijn.over het samen bespreken over minder blowen.
Verder beperk ik zijn vrijheid absoluut niet en heb ik geen regels. Het is zijn leven, hij zoekt het maar uit wat hij daarmee doet. Maar ik wil gewoon niet dat hij bij mij blowt. Klaar. Als ik tegen hem zeg dat ik geen seks wil voor het huwelijk en hij daar eerst mee instemt, maar vervolgens na twee maanden het toch wel wil. Moet ik dat dan ook maar accepteren en dat het tegen mijn zin in gebeurt? Misschien domme vergelijking, maar als ik iets niet wil, dan moet hij dat accepteren of weg gaan. Veder is hij degene die over de meeste dingen moeilijk doet en ben ik heel makkelijk. Dus kom ajb niet zo doen, dat ik hem alles verbied en beperk in zijn vrijheid.

Jij zegt: hij moet dat maar accepteren of weggaan. Maar draai het eens om: waarom moet hij voor jou dan wél veranderen? Hij moet wel zijn gedrag (aka wanneer hij blowt) voor jou aanpassen, dan kan hij evengoed zeggen "je moet maar accepteren dat ik blow als jij erbij bent of je moet maar weggaan." Dit is zo'n ontzettende dubbele standaard.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:45

Waarom mag hier alleen maar over de ts haar bol geaaid worden idsie? Ze vraagt om hulp, en krijgt die ook. Ook al is het met de neus op de feiten gedrukt worden, ook al is het niet wat ts wil horen. Niemand die hier scheldt, de ts voor alles wat lelijk is uitmaakt, of het vervelend bedoeld naar ts toe. De feiten kun je niet in roze watten verpakken.

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:45

Yasmine schreef:
MeggiieTommy schreef:

Jij zegt: hij moet dat maar accepteren of weggaan. Maar draai het eens om: waarom moet hij voor jou dan wél veranderen? Hij moet wel zijn gedrag (aka wanneer hij blowt) voor jou aanpassen, dan kan hij evengoed zeggen "je moet maar accepteren dat ik blow als jij erbij bent of je moet maar weggaan." Dit is zo'n ontzettende dubbele standaard.

maar hij is juist degene die 'regeltjes' wilt maken, niet ts

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:48

Misschien moet je je gewoon eens gaan afvragen of jullie wel zo geschikt voor elkaar zijn. Want wat oa. GamblersCup en Ayasha zeggen is wel de waarheid, of je dat nou leuk vind of niet. Als jij niet van plan bent te veranderen en hij ook niet, denk je dan écht dat het gaat werken tussen jullie twee?

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:50

GamblersCup schreef:
Waarom mag hier alleen maar over de ts haar bol geaaid worden idsie? Ze vraagt om hulp, en krijgt die ook. Ook al is het met de neus op de feiten gedrukt worden, ook al is het niet wat ts wil horen. Niemand die hier scheldt, de ts voor alles wat lelijk is uitmaakt, of het vervelend bedoeld naar ts toe. De feiten kun je niet in roze watten verpakken.

je hoeft niet door iedereen die reageerd de grond in gestampt te worden. soms vind ik dit forum zo zielig. alsof iedereen er op uit is om mensen de grond in te stampen.

je kunt mensen ook op een normale manier helpen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:53

Jeetje zeg. Na 3 maanden al zulk gezeik. Nou dat word wel een blijvertje idd :')

ik ga helemaal mee met GamblersCup. Op deze manier werkt het gewoon niet. Een van de twee word het een keer zat. En iemand die mij zou laten kiezen tussen een vriend en hijzelf kon meteen vertrekken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:54

LIefde maakt blind zeggen ze wel eens. Vooral in zo'n vroeg stadium van verliefdheid zie je alles vooral rooskleurig in. Ik blijf erbij dat, als je al na zo'n korte tijd 'ruzie' en woordenwisselingen hebt, je niet voor elkaar bestemd bent. Mijn advies: maak het uit en zoek een ander die wel past bij jouw levensstijl.
Ik ben nu bijna een jaar met mijn vriend en heb nog geen 1 keer ruzie met hem gehad. Als ik moeite heb met bepaalde dingen, dan zeg ik dat, we praten het uit en dan is het goed. Geen ruzie, geen moeite. Hij doet zijn ding, ik de mijne. En ja soms heb ik liever dat hij bij mij is dan dat hij met zijn vrienden wat gaat doen, maar dat hoort erbij. Ik wil hem niets verbieden of verplichten. Ik kan daarentegen ook gewoon doen wat ik wil.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:55

Ik denk juist dat er hier overgevoelig wordt gereageerd, ook "typisch bokt", want niemand stampt ts de grond in. Wel wordt er gezegd hoe die vriend het waarschijnlijk ervaart, precies wat ts wilde toch? Geholpen worden? Je helpt haar niet door haar over de bol te aaien en te zeggen wat een sukkel het is dat hij niet naar haar luisterd.

Eerlijkw aar, als dit al als "de grond in gestampt worden" wordt ervaren, ben ik benieuwd hoe deze mensen in het echte leven "overleven" :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:01

GamblersCup schreef:

Nee, een half jaar je mond houden omdat hij het anders zou kunnen uitmaken en dan opeens op tafel leggen dat je er problemen mee hebt, dat is een goed idee. :n

En voor wie vindt dat zij zijn vrijheid beperkt: TS vind blowen blijkbaar niet prettig. Dat is haar goed recht. Voor hetzelfde geldt vond ze neuspeuteren niet prettig. Of boeren tijdens het eten. Of te hard rijden. Of zijn geloof. Of twee verschillende sokken dragen. Maakt uiteindelijk niet uit: als het voor haar belangrijk is en zij zich er onprettig bij voelt, is het prima dat ze er wat van zegt. En dapper dat ze dat doet in het begin van een relatie, bij een jongen waar ze erg gek op is.

En de tijd zal uitwijzen of hij zich aanpast aan haar verwachtingen of dat een van beiden het op een dag tot de conclusie komt dat ze niet bij elkaar passen. Voor de één is blowen een enorme afknapper, voor de ander maakt het niets uit. De één geeft zoiets gemakkelijk op als het de relatie ten goede komt, de ander vind het een te grote beperking van vrijheid. Wat er uiteindelijk toe doet is dat je naar elkaar uitspreekt wat je belangrijk vindt in een relatie. En dat duidelijk wordt wat je van elkaar kunt verwachten en wat niet. Dan weet je ook of er een gezamenlijke toekomst is.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:03

Ruzie maken is geen probleem, eerder een teken dat je van elkaar houdt, maar elkaar regels opleggen en gaan vertellen hoe de ander zijn leven moet leven... Come on. Laat die jongen lekker blowen.. Als hij daar zin in heeft, prima toch? Lijkt me niet dat jij er veel last van hebt. Ga verder mee met GamblersCup.
Bokt is hard, jazeker, maar die eeuwige excuses i.p.v. toegeven dat je fout zit, daar wordt je op een gegeven moment ook wel moe van. :Z

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:03

RoosTaffy schreef:
voor de duidelijkheid, vanuit ts dr kant is het helemaal niet 'hij mag', maar gezamelijke afspraken, niks toelaten, maar gewoon de afspraak dat als hij het doet hij het wel zegt, en als hij dan gaat verzwijgen of liegen..

logisch toch dat ts dat niet leuk vindt dan

TS schrijft hier niets anders dan hij mag dit of hij mag juist niet dat. Als zij bij hem is, mag hij niet blowen. En als ze bedoelt dat ze het niet fijn vindt dat hij blowt als zij er is, dan moet ze DAT zeggen.

Bijvoorbeeld: ik vind het niet fijn als je blowt als ik er bij ben, zou het op prijs stellen als je dat niet zou doen. Doet ie het wel, dan zelf keuzes maken: Doeg schat, ik ben weg, of accepteren dat hij het blowen kennelijk belangrijker vindt dan het plezier van zijn vriendinnetje.

RoosTaffy schreef:
ik ken ts en dr vriend erg goed, en ik weet dus dat hij had gezegd dat hij liever niet wil dat ts die ene jongen ziet, en dat zij dus liever niet had dat hij doordeweeks blowde, en in het weekend kon wel gewoon, tenzij ts met hem had afgesproken. ze had met hem afgesproken dat als hij had geblowd, en ze elkaar toch onverwachts zouden zien, hij wel zou melden dat hij had geblowd, dit deed hij vaak niet eens.

Hij meldde het vaak niet eens. Joh, kom op, ze hebben 3,5 maand een relatie. Ik zal het ruim afronden, dat zijn 14 weekenden. Als hij al zo vaak hierover liegt, waar liegt ie dan nog meer over? Liegen doen mensen om van het gezeur van een ander af te komen....