Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 11:56

Huishouden is op dit moment wel een struikel puntje bij ons. Toen ik op school zat kwam ik thuis, eten en Door naar stal. Als ik dan weer thuis kwam verwachte hij dat ik nog ging stofzuigen afwassen etc terwijl hij de hele dag thuis was.
nu werkt hij als hij niet offshore is op de werkplaats, is uiterlijk 5 uur thuis en doet werkelijk niks in t huishouden. Nu zit ik thuis ivm vakantie dus heb ik alles al op orde maar als ik Bv vraag of hij even de was wilt ophangen krijg ik gezucht en gesteund. Hij verplaats zich van de tv beneden naar de pc boven en ik kan t alsnog doen.. Gelukkig ziet hij nu wel in waarom ik toen niet nog zin had in t hele huishouden terwijl hij nu niet eens zin heeft in 1 ding.
( en dan is t ook nog eens een vreselijke rommelkont ruimt niks op achter zn kont en pakt wel 5 borden per dag )

Maar druk weekend gehad, vanavond noh even samen en dan vertrekt hij morgen ochtend voor 2 weken naar Denemarken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:03

Ik ben de rommelkont in huis en hij de netheidsfreak :') Mijn vaste job is eten maken, strijk en de kattenbakken netjes houden. Verder verdelen we alles een beetje, al ergert hij zich sneller aan rommel dan ik. Het stofzuigen, dweilen en eventueel afstoffen doen we 1x/week gewoon samen, dat gaat veel sneller :) Boodschappen is meestal diegene die net tijd heeft en anders ook samen. Wat ik verafschuw, wat hij kiest dan altijd zaterdagmiddag. Net wanneer de winkel vol oudjes zit, krijsende kinders en allerhande soort volk dat je alleen maar de weg versperd om 5 minuten te beslissen welk brood/beleg ze willen en dergelijke :+

Omdat ik nu examens heb, doet hij de poets alleen. En de strijk, die is voor nadien. Je wil niet weten wat voor immense bergketen op me wacht :)) Gelukkig heb ik na de examens vrij en kan ik daar dan even invliegen (of stiekem naar de strijkwinkel brengen haha).

Hier is er intussen kans dat hij deze maand nog naar Nederland moet voor een week of 2 en dan vanaf augustus 6 weken Australië.

Youknowme

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:55

Ik ben ook wel een beetje een rommelkont hoor maar wil het wel schoon houden en niet dagen afwas opsparen op t aanrecht bv.

Begrijp ik goed dat je vriend nu dus weg is en mogelijk toch nog 2 weken terug komt ?
6 weken lijkt mij wel erg lang hoor!

Mn vriend is vanmorgen vertrokken en de moeder van zn zoon doet moeilijk.. Dus nu is t de vraag of ze hem maandag nou komt halen of ik hem dinsdag naar school moet brengen en dan zou hij een weekend daar zijn dus doordeweeks ook dus moet ik hem dan die woensdag wel halen of niet.. Naja duurt nog even voordat t maandag/woensdag is. Alleen lastig dat vriendlief dan ver weg is en alleen savonds contact met haar kan proberen te leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:24

Ik ben een rommelkont maar niet in die mate dat etensresten weer tot leven komen en pootjes en haar gaan kweken :') Zoooo erg is't nou ook weer niet. Eerder het type dat wacht tot de wasmand propvol zit en er bijvoorbeeld ondergoedtekort dreigt, dan een hoop was doet maar dan weer geen tijd heeft om die mount everest weg te werken :o

Nee, vriendlief is nu al sinds oktober 2013 thuis. Hij heeft promotie gemaakt tot chief van zijn department, en werkt nu aan de installatie van zijn departement op een schip dat ze nog aan het bouwen zijn. Voorlopig gebeurt dat dus vanaf het hoofdkantoor, gelukkig is dat hier maar 10km vandaan. Er is al een paar keer melding geweest dat ie misschien weg moest, alleen is dat altijd afgeblazen. Dus nu was er sprake dat hij 2 weken naar Nederland moest. Maar alweer, da's vandaag nieuws geweest dat het misschien toch niet doorgaat. Rete-irritant! De ene dag horen dat je datum X misschien weg moet, je plant alles er omheen en dan dag of 2 erna horen dat het toch niet doorgaat...

Voor hem is het ook niet leuk. Wanneer hij te lang op kantoor moet werken kan het dat ze zijn buitenlands loon omzetten naar Belgisch loon. Da's dan even een terugbetaling van 20% van je maandlonen aub.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 21:42

Zn rommelkont ben ik idd ook. De was is mn taak en wacht er altijd erg lang me haha.

Ohh je woont in België, dom snapte t al niet haha.
Maar hij is dus al een tijdje lekker elke avond thuis? Zal dan wel weer wennen worden als hij naar Australië gaat.
Hebben jullie een kinderwens samen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:07

Hij wel, ik iets minder. Heb 2 paarden en 2 shetjes, ik ben in 2012 opnieuw gaan studeren en zin nu in mijn 2e jaar bachelor verpleegkunde. Die duurt in België maar 3 jaar, in NL 4 jaar. Als het goed gaat studeer ik dus volgend jaar juni af als verpleegkundige. Mijn werkgever betaald die opleiding trouwens :D

Dus ja, we hebben het nu goed voor elkaar: hij heeft een eigen huis waarin we samenwonen, ik heb een eigen stuk land, al staan de paarden nu allemaal wel op volpension. Beiden vast werk, goede opleiding... Toch wel moeilijk om daar dan ineens een kind in te gaan plannen, vind het op zich prima zoals het nu is.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 21:25

Druk leventje dus samen.

Vind het nu toch best lastig worden en we moeten nog een week.. Doordat hij in Denenmarken zit hebben we helaas ook bijna geen contact wat het voor mij wel moeilijk maak.
Heb wel een drukke week voor mezelf ingepland maar toch, even een berichtje ofzo zit er niet in.. Heb hem vanavond even gebeld omdat zn zoontje al vanaf donderdag naar papa vraagt dus samen eventjes gebeld. Maar echt lekker kletsen is het niet, meer even snel hoe is het etc.
Hebben jullie nog contact met jullie partners als ze weg zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:27

Hangt er van af waar hij net zit. Zit hij aan land en is er een goede internetverbinding + de uren komen een beetje uit, dan gaat skype aan en kunnen we aardig wat afkletsen.
Zit hij aan boord, dan is dat vaak al een heel stuk minder. Zeker als hij dan aan de andere kant van de wereld zit en er zitten tropische stormen tussen ons in. Dan is het vaak beperkt tot 1 mailtje/dag en 1x/week belt hij via de satelliettelefoon aan boord. De duur van dat gesprek hangt beetje af van het moment: is hij in shift of in vrije tijd, zijn er nog wachtenden voor een belletje, hoe is de verbinding...

Heel soms is het ook gewoon zo dat er dagen tot een week geen contact is. Omdat er geen internet is, omdat ze in stormweer zitten of gewoon omdat er geen tijd is. Valt wel eens voor dat hij na zijn shift gewoon doodop is en recht zijn bed in kruipt. Shiften aan boord zijn 7/7 en 12u/dag, inclusief nacht- en dagshiften.

Normaal vertrekt hij dinsdag naar Nederland tot 10 juli, paar dagen thuis en dan weer paar dagen NL. Wat er op neerkomt dat hij niet thuis is wanneer ik mijn examenpunten krijg, hij is er niet voor het trouwfeest van een vriendin van me waarvoor ik ook getuige ben én onze vakantie bij m'n tante in Zuid-Frankrijk valt in het water. Dus dat wordt aardig wat tijd om mezelf bezig te houden :)

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:39

Hier manlief ook enorm veel weg. Hij is startend ondernemer sinds sept. Hij houdt zich bezig met petrochemische reiniging. Soms 2 weken van huis, 1 dag thuis en weer voor een week weg.. best zwaar met een zoontje van nog geen 2.. 2 hondjes en een paardje. T was in het begin erg wennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:41

Vraag me steeds af hoe mensen met (kleine) kinderen dat doen. Helemaal als je zelf ook nog werkt, paard erbij en dergelijke. Lijkt mij zowat mission impossible.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:58

Ik moet zeggen dat ik zelf niet werk. Ik ben al 10 jaar afgekeurd.. en tja... manlief verdient genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:10

Vind afgekeurd zo'n negatief woord :o Je bent toch helemaal niet nutteloos? Die bijklank heeft dat woord wel voor me.

Lijkt me wel prachtig om zoveel tijd te hebben voor je kids, maar vrijwillig thuiszitten zou ik niet kunnen. Al heeft dat ook wel een hoop voordelen natuurlijk.
Onlangs is hier zelfs bij schoonbroer en schoonzus jaloezie opgedoken ivm het financiële kantje, terwijl die normaal zo'n goeie broederlijke band hebben.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:02

Varekaj schreef:
Vind afgekeurd zo'n negatief woord :o Je bent toch helemaal niet nutteloos? Die bijklank heeft dat woord wel voor me.

Lijkt me wel prachtig om zoveel tijd te hebben voor je kids, maar vrijwillig thuiszitten zou ik niet kunnen. Al heeft dat ook wel een hoop voordelen natuurlijk.
Onlangs is hier zelfs bij schoonbroer en schoonzus jaloezie opgedoken ivm het financiële kantje, terwijl die normaal zo'n goeie broederlijke band hebben.

tja zo word dat nou eenmaal genoemt :p..nou nutteloos wil ik mezelf idd niet noemen..ik lig niet de hele dag door op de bank ofzo.. verzorg mn kind.. doe het huishouden, hondjes willen ook af en toe lopen en mn paard houdt ook wel van wat beweging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:19

Ik twijfel wel om deeltijds te gaan werken nadat ik afgestudeerd ben, maar de onkosten voor de paarden zijn helemaal voor mezelf. Als ik mee geniet van vriendlief zijn centjes daarvoor zal ik moeten inbinden en daar heb ik momenteel geen zin in :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:52

Ik vraag me ook wel eens hoe mensen met kinderen dat dan doen hoor.
Ik ben nu 31 en de kinderwens is er met twijfel, zal ik maar zeggen. We hebben het er weleens over, maar nooit concreet.
Ik ben naast mijn fulltime baan nog bezig met een bachelor Bedrijfskunde en die duurt nog 2 jaar. Zie daar ook nog niet zo snel een kind tussendoor komen eigenlijk :o
Weet je wat het is, we hebben het nu ook gewoon zo fijn, financieel totaal onafhankelijk (ook van elkaar) doen een boel leuke (spontane) dingen.
Maar dan denk ik aan later, zeg maar de leeftijd van mijn ouders en dan denk ik: Tja als je geen kinderen hebt dan mis je dat dus allemaal. Als volwassen gezin, lekker samenzijn, weekenden weg, bbq-en e.d.
Kortom tweestrijd :+
Mijn vriend wordt dit jaar al 37..... wil je zo "oud" vader worden denk ik dan, ook even naar de toekomst kijkend.

Oh het is zo moeilijk :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:57

SAKKIA schreef:
Ik vraag me ook wel eens hoe mensen met kinderen dat dan doen hoor.
Ik ben nu 31 en de kinderwens is er met twijfel, zal ik maar zeggen. We hebben het er weleens over, maar nooit concreet.
Ik ben naast mijn fulltime baan nog bezig met een bachelor Bedrijfskunde en die duurt nog 2 jaar. Zie daar ook nog niet zo snel een kind tussendoor komen eigenlijk :o
Weet je wat het is, we hebben het nu ook gewoon zo fijn, financieel totaal onafhankelijk (ook van elkaar) doen een boel leuke (spontane) dingen.
Maar dan denk ik aan later, zeg maar de leeftijd van mijn ouders en dan denk ik: Tja als je geen kinderen hebt dan mis je dat dus allemaal. Als volwassen gezin, lekker samenzijn, weekenden weg, bbq-en e.d.
Kortom tweestrijd :+
Mijn vriend wordt dit jaar al 37..... wil je zo "oud" vader worden denk ik dan, ook even naar de toekomst kijkend.

Oh het is zo moeilijk :+

Oh lijkt mijn situatie wel.
30 en 38 werk zelf ook 36 uur. Woon vrij ver van mijn ouders. Wens is er wel (lichte twijfel soms maar ja wanneer weet je zoiets zeker), van hem ook als we niet meer te lang wachten ivm zijn leeftijd. Mijn twijfel komt idd door zijn werk.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:12

Ik vind het wel grappig om te zien dat iedereen hier wel heel erg zelfstandig is. Mijn vriend is bezig met een nieuwe baan (ook internationaal) en dat zou een flinke stijging qua salaris betekenen, hartstikke fijn natuurlijk voor hem. Maar ik heb al meerdere keren de opmerking gekregen: ooh dat is lekker voor jou, kun je stoppen met werken en een beetje paardrijden enso. Uuhmm.. Nee? :+ Heerst blijkbaar zo'n beeld dat als manlief veel weg is dat je dan maar voor je moet laten zorgen ofzo en het ervan moet nemen. Vind het dus wel grappig om te merken dat de mensen bij wie het echt speelt dat juist niet doen :)

Als er kinderen zouden zijn is het anders denk ik, wil ook geen kids die amper weten wie papa en mama zijn. Maar die zijn er niet en zelfs dan zou ik denk ik toch graag blijven werken.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:15

Ik ook :)

Mijn man is sales manager voor de regio Oost-Europa en is heel vaak weg van huis. De afgelopen en komende weken elke week wel een paar dagen. Gelukkig nooit voor erg lange periodes.
Ik ben het al goed gewend, dagen dat hij weg is ga ik mijn gangetje met paard en vriendinnen, de dagen dat hij thuis is, zijn we samen. De liefde blijft ook fris, op die manier :) Ik ben het al vijf jaar zo gewend, en vind het niet echt een probleem meer.

Als we kinderen krijgen, zal het wel wat aanpassen zijn. Dan zal ik wellicht niet meer voltijds kunnen werken. Financieel is dat geen probleem, maar ik wil toch graag blijven werken, al is het dan misschien 4/5.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:22

Bij mijn vriend werken veel vaders in het buitenland. Laatst met een moeder staan praten en die zei dat de kinderen er niet zoveel moeite mee hebben omdat ze eigenlijk niet beter weten. Ze skypen/facetimen en als papa thuis is dat ook weer snel normaal.
Het lijkt mij lastiger als je als vader bij defensie werkt. Daar mag je als je in vijandig gebied bent geen communicatie hebben met de buitenwereld. Maar waarschijnlijk wen je daar als vrouw en kind dan ook wel weer snel aan.

Mijn vriend is nu toevallig weer 2 weken in nederland aan het werk en dat gaat ook wel weer snel in het thuis patroon. Benieuwd waar hij straks weer heen moet.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:24

Me too....

Mijn vriend is ICT-er die voor zijn werk soms erg laat thuis komt, of naar het buitenland moet voor het werk. Over enkele weken zal hij voor twee weken naar Cambodja afreizen.

Ook is hij wielrenner (amateur). Hij fietst met een eigen ploeg, en dat neemt hij héél serieus. Ik mag blij wezen als hij met eten aanschuift (als hij dan al niet laat is van zijn werk). Dat is dan ook het enige momentje op de dag dat ik hem even zie. Hij traint praktisch elke avond wel. In de weekenden zijn er vaak wedstrijden waarvoor hij dan ook vaak weg is. Afgelopen weekend was hij bijv zaterdag én zondag weg. Ook is er in maart altijd een trainingsweek op Mallorca, of ergens in Italië. Dus dan zit ik ook een week achtereen alleen thuis.

We zijn al 14 jaar ondertussen bij elkaar, en weet al niet meer beter. Fietsen is zijn prio nummer 1, dus zit vaak alleen op verjaardagen, feestjes of noem maar op (als hij dan weer een wedstrijd heeft en laat thuis is). Soms baal ik ervan, maar ja ik ga dan zelf wel leuke dingen doen met vriendinnen, of ga naar mijn paard. Ik verveel me zeker niet :Y) In de winter is er natuurlijk een stop, en dan maakt hij wel veel tijd voor me vrij :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:29

Hebben jullie je partners leren kennen dat ze veel van huis zijn ?

Wij hebben een grote kinderwens en zodra wij kinderen hebben ga ik idd stoppen met werken. Ik heb altijd al thuis blijf moeder willen zijn en dit maakt het wel mogelijk. Al wil ik wel 1 of 2 dagen/ochtenden werken om toch onder de mens te blijven.
sowieso werk ik nu ook niet maar zit ik op school, ernaast werken ga ik niet doen ivm zoontje van mn vriend.

Toch denk ik dat je er als kind zijnde niet aan went je groeit toch niet op met je vader/moeder.. Hoe goed ken je je vader als kind zijnde? Herkent een baby zn vader na die 6 weken?
Zoontje van mn vriend weet niet beter dat vader weg is (eerst via defentie ) maar toch vraagt ie nu dagelijks naar zn vader.. "wanneer komt papa nou,ik mis hem zo ".
Ik voel mij daarom ook verplicht om voor mn kindje thuis te blijven..

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:32

Angeliekje schreef:
Me too....

Mijn vriend is ICT-er die voor zijn werk soms erg laat thuis komt, of naar het buitenland moet voor het werk. Over enkele weken zal hij voor twee weken naar Cambodja afreizen.

Ook is hij wielrenner (amateur). Hij fietst met een eigen ploeg, en dat neemt hij héél serieus. Ik mag blij wezen als hij met eten aanschuift (als hij dan al niet laat is van zijn werk). Dat is dan ook het enige momentje op de dag dat ik hem even zie. Hij traint praktisch elke avond wel. In de weekenden zijn er vaak wedstrijden waarvoor hij dan ook vaak weg is. Afgelopen weekend was hij bijv zaterdag én zondag weg. Ook is er in maart altijd een trainingsweek op Mallorca, of ergens in Italië. Dus dan zit ik ook een week achtereen alleen thuis.

We zijn al 14 jaar ondertussen bij elkaar, en weet al niet meer beter. Fietsen is zijn prio nummer 1, dus zit vaak alleen op verjaardagen, feestjes of noem maar op (als hij dan weer een wedstrijd heeft en laat thuis is). Soms baal ik ervan, maar ja ik ga dan zelf wel leuke dingen doen met vriendinnen, of ga naar mijn paard. Ik verveel me zeker niet :Y) In de winter is er natuurlijk een stop, en dan maakt hij wel veel tijd voor me vrij :)

Mijn ex was ook zo fanatiek met wielrennen. Pff trainingskamp in Cape, wedstrijden overal en als hij dan thuis was werd er inderdaad volop getraind. Ik ging altijd maar mee naar de wedstrijden (in nederland) dan hadden we nog wat extra tijd samen. Voor belangrijke wedstrijden was het eigenlijk de bedoeling dat we apart sliepen, gelukkig hield hij zich daar niet aan. Anders bleef er helemaal erg weinig 'ons' tijd over.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:41

Youknowme: ja ik heb mijn vriend leren kennen terwijl hij veel weg was. Afgelopen jaar is het minder geweest maar hij heeft altijd aangegeven dat hij dat nou eenmaal wil doen. Dus het was mijn keus of ik dat aan durfde. Tja inmiddels is het geen keus meer.

Ik snap je verhaal wel heel erg voor wat betreft kinderen. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen hoe ik dat aan kind moet uitleggen. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik niet zou werken. Hoe doe jij dat nu met zijn zoontje? Lijkt me vreselijk als hij zulle vragen stelt.. :(:)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:47

Dan is het denk wel makkelijker als je je vriend leert kennen terwijl hij al veel van huis is.

Ik wil Graag gastouder worden dus dat heb ik zelf mee.. in februari start de opleiding.
En daarnaast dan 1 a 2 dagen buitenhuis

Zn zoontje is bij mij als mn vriend weg is. Als hij vraagt naar zn vader zeg ik gewoon dat hij aan het werk is en bv gister hebben we even 10 minuutjes kunnen Skypen wat ie eerg leuk vond. Mn vriend kan helaas pas savonds laat bellen als zn zoontje al op bed ligt dus hun hebben echt geen contact.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:14

Vriend zat nog op de uni toen ik hem leerde kennen. Toen waren we hele dagen samen haha :=

Wel ben ik van mijn vader het van huis zijn gewend. Echt shocking is het dus nooit geweest :)

Wij neigen naar een nee voor kinderen. Mocht dit nog veranderen dan zou ik de werktijden van mijn vriend dit echt niet tegen laten houden. Ik ben een echte daddy's girl en mijn vader heeft altijd zijn uiterste best gedaan om op belangrijke momenten thuis te zijn. Hij werkte veel en hard, maar daardoor heb ik alles gekregen wat mijn hartje begeerde. Meer vaders zouden mogen zijn zoals de mijne :)