Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mijn vaste job is eten maken, strijk en de kattenbakken netjes houden. Verder verdelen we alles een beetje, al ergert hij zich sneller aan rommel dan ik. Het stofzuigen, dweilen en eventueel afstoffen doen we 1x/week gewoon samen, dat gaat veel sneller
Boodschappen is meestal diegene die net tijd heeft en anders ook samen. Wat ik verafschuw, wat hij kiest dan altijd zaterdagmiddag. Net wanneer de winkel vol oudjes zit, krijsende kinders en allerhande soort volk dat je alleen maar de weg versperd om 5 minuten te beslissen welk brood/beleg ze willen en dergelijke
Gelukkig heb ik na de examens vrij en kan ik daar dan even invliegen (of stiekem naar de strijkwinkel brengen haha).
Zoooo erg is't nou ook weer niet. Eerder het type dat wacht tot de wasmand propvol zit en er bijvoorbeeld ondergoedtekort dreigt, dan een hoop was doet maar dan weer geen tijd heeft om die mount everest weg te werken
Je bent toch helemaal niet nutteloos? Die bijklank heeft dat woord wel voor me. Varekaj schreef:Vind afgekeurd zo'n negatief woordJe bent toch helemaal niet nutteloos? Die bijklank heeft dat woord wel voor me.
Lijkt me wel prachtig om zoveel tijd te hebben voor je kids, maar vrijwillig thuiszitten zou ik niet kunnen. Al heeft dat ook wel een hoop voordelen natuurlijk.
Onlangs is hier zelfs bij schoonbroer en schoonzus jaloezie opgedoken ivm het financiële kantje, terwijl die normaal zo'n goeie broederlijke band hebben.

SAKKIA schreef:Ik vraag me ook wel eens hoe mensen met kinderen dat dan doen hoor.
Ik ben nu 31 en de kinderwens is er met twijfel, zal ik maar zeggen. We hebben het er weleens over, maar nooit concreet.
Ik ben naast mijn fulltime baan nog bezig met een bachelor Bedrijfskunde en die duurt nog 2 jaar. Zie daar ook nog niet zo snel een kind tussendoor komen eigenlijk![]()
Weet je wat het is, we hebben het nu ook gewoon zo fijn, financieel totaal onafhankelijk (ook van elkaar) doen een boel leuke (spontane) dingen.
Maar dan denk ik aan later, zeg maar de leeftijd van mijn ouders en dan denk ik: Tja als je geen kinderen hebt dan mis je dat dus allemaal. Als volwassen gezin, lekker samenzijn, weekenden weg, bbq-en e.d.
Kortom tweestrijd
Mijn vriend wordt dit jaar al 37..... wil je zo "oud" vader worden denk ik dan, ook even naar de toekomst kijkend.
Oh het is zo moeilijk
Heerst blijkbaar zo'n beeld dat als manlief veel weg is dat je dan maar voor je moet laten zorgen ofzo en het ervan moet nemen. Vind het dus wel grappig om te merken dat de mensen bij wie het echt speelt dat juist niet doen 

Ik ben het al vijf jaar zo gewend, en vind het niet echt een probleem meer.
In de winter is er natuurlijk een stop, en dan maakt hij wel veel tijd voor me vrij
Angeliekje schreef:Me too....
Mijn vriend is ICT-er die voor zijn werk soms erg laat thuis komt, of naar het buitenland moet voor het werk. Over enkele weken zal hij voor twee weken naar Cambodja afreizen.
Ook is hij wielrenner (amateur). Hij fietst met een eigen ploeg, en dat neemt hij héél serieus. Ik mag blij wezen als hij met eten aanschuift (als hij dan al niet laat is van zijn werk). Dat is dan ook het enige momentje op de dag dat ik hem even zie. Hij traint praktisch elke avond wel. In de weekenden zijn er vaak wedstrijden waarvoor hij dan ook vaak weg is. Afgelopen weekend was hij bijv zaterdag én zondag weg. Ook is er in maart altijd een trainingsweek op Mallorca, of ergens in Italië. Dus dan zit ik ook een week achtereen alleen thuis.
We zijn al 14 jaar ondertussen bij elkaar, en weet al niet meer beter. Fietsen is zijn prio nummer 1, dus zit vaak alleen op verjaardagen, feestjes of noem maar op (als hij dan weer een wedstrijd heeft en laat thuis is). Soms baal ik ervan, maar ja ik ga dan zelf wel leuke dingen doen met vriendinnen, of ga naar mijn paard. Ik verveel me zeker nietIn de winter is er natuurlijk een stop, en dan maakt hij wel veel tijd voor me vrij