Say what?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Elise_0o schreef:Weet je wat ik erg vond toen ik in de zorg werkte? Dat er clienten waren waarvan je nooit de families zag. Ja 1 keer per jaar met de verjaardag als ze geluk hadden en dan maar klagen.
De families zouden van mij meer langs mogen komen voor de dingen waar het personeel geen tijd voor krijgt of vrijwilligers voor moeten worden ingezet.
Maar dat gebeurt niet, want daarvoor hebben ze het te druk met hun eigen leven en is het makkelijker om het iemand anders te laten doen.
superpony schreef:Ik begrijp het dondersgoed, maar het is wel omgekeerde wereld aan het worden.
Je kiest er niet voor om afhankelijk te zijn. Je helpt hulp nodig en dan moet je rekening gaan houden met de mensen die jou die hulp moeten bieden?
Ik zie mezelf al ziek liggen in het zkh en denken. Ach, maakt het uit dat ze mn medicijnen vergeten/verkeerd geven, ze hebben het druk en raken anders overspannen.
Of moet ik maar tegen mn broer zeggen; Joh, banketstaaf dat je niks kan, maar je moet maar dorst hebben, kapotte huid omdat ze je luier niet verschonen, want ze zijn druk. Is het nu opeens zijn probleem?
Hij gaat naar dagbesteding en dan hoor je daar overdag verzorgd en bezig gehouden te worden. De rest doen wij en wij doen echt meer dan je mag verwachten. Mijn broer gaat overal mee naartoe, wordt goed schoon gehouden, krijgt voldoende te drinken thuism goed eten en goh, hij mag ook nog weten wat hij op tv wil zien......Bijna een normaal mens zou je denken.
Elise_0o schreef:Weet je wat ik erg vond toen ik in de zorg werkte? Dat er clienten waren waarvan je nooit de families zag. Ja 1 keer per jaar met de verjaardag als ze geluk hadden en dan maar klagen.

koetjeboe schreef:Maar foei wat denken er veel mensen slecht over de mensen in de zorg,, ik werk zelf met zwaar lichamelijk gehandicapten en ook hier wordt flink bezuinigd.
Ik kan je zeggen dat het merendeel hun uiterste best doet om goede zorg te leveren.
Als we nou even allemaal stoppen met mopperen op de mensen die kei hard werken en heel erg hun best doen om iedereen zo goed mogelijk te helpen..... ga dan mopperen op de hoge heren die al die bezuinigingen er allemaal in gooien.
Net zoals in andere sectoren.
Imala schreef:Maar Fohadie, weet jij wat er in de tussentijd gebeurde toen je met mw in de huiskamer zat?
Wellicht was de verzorging op een spoedbel af?
Wij hebben ook weleens tegen elkaar gezegd van goh een rustig moment. Tijd om de admin. te doen of even wat kamers af om een praatje te maken.
Niet afgeklopt want met 5 min konden we met drie man naar een val incident waarbij de badkamer letterlijk helemaal onder het bloed zat en mw met een gat in het hoofd buiten bewustzijn was.
Als je dan bellen tussendoor krijgt moet je later toch uitleggen aan die mensen waardoor je later bent.
Imala schreef:En wat betreft jongeren die zeuren dat het zo zwaar is.... vind ik een zwaar vooroordeel.
De mensen die al zo lang in de zorg zitten en vastgeroest zitten om het zo maar te noemen die klaagt het hardst, want vroeger kon dit en dat nog wel en was alles beter.
Juist de jongere generatie verzorgende rent het hardst van allemaal, willen zich nog bewijze, worden opgeleid op een andere manier.
Maar ik denk ook dat deze generatie inziet dat ze niet alleen zorg moeten dragen voor bewoners maar ook voor zichzelf want ze zullen steeds meer werk met minder moeten doen.
Ga er maar aan staan.
Ersina schreef:koetjeboe schreef:Maar foei wat denken er veel mensen slecht over de mensen in de zorg,, ik werk zelf met zwaar lichamelijk gehandicapten en ook hier wordt flink bezuinigd.
Ik kan je zeggen dat het merendeel hun uiterste best doet om goede zorg te leveren.
Als we nou even allemaal stoppen met mopperen op de mensen die kei hard werken en heel erg hun best doen om iedereen zo goed mogelijk te helpen..... ga dan mopperen op de hoge heren die al die bezuinigingen er allemaal in gooien.
Het is niet de bedoeling van een discussie iemand af te branden. Ik lees deze topic ook en vind eigenlijk niet dat naar voren komt dat de mensen slecht denken over de zorg. Er worden allemaal ideeën gegeven hoe anderen erover denken en wat verbeterd kan. De 1 kan het beter verwoorden dan de ander, maar als ik bijvoorbeeld lees wat shadow0 schrijft, dan kan ik me daar grotendeels in vinden en waar ik me niet in kan vinden is toch goed verwoord. De verzorgende kant verdedigd zich...we hebben recht op koffie pauze, het is zwaar werk en dat klopt, maar iemand anders heeft al opgemerkt...moeten die pauzes nu maar allemaal gelijk? Zijn er werkelijk geen verbeterpunten? Dat de zorg uitgehold is en de mensen die op de werkvloer staan, zo ongeveer op hun wenkbrauwen lopen is ook waar. Lijkt mij dat jullie op vergaderingen door iemand die voor jullie kan spreken , het naar voren brengt WAT verbetert kan worden. Dat kan niet als jullie niet eens willen zien DAT er verbeterpunten zijn en als jullie in jullie eer zijn aangetast als misstanden naar boven komen. Want die misstanden zijn er! Het is niet normaal als het kaderpersoneel meer verdient als de Balkenende norm en de bewoner slechts 1 keer per week onder de douche gedaan wordt. Daar zit veel tussenin. Er gebeurt alleen iets als mensen toegeven dat er een probleem is.
(Ik stem al jaren op een partij die zorg hoog in het vaandel hebben staan, maar dat is onvoldoende)
En voor de mensen die zeggen dat er ergere dingen in de wereld gebeuren. Ja dat is zo, maar nu hebben we het even over het probleem waar TS tegen aan stuitte.
fohadie schreef:Imala schreef:Maar Fohadie, weet jij wat er in de tussentijd gebeurde toen je met mw in de huiskamer zat?
Wellicht was de verzorging op een spoedbel af?
Wij hebben ook weleens tegen elkaar gezegd van goh een rustig moment. Tijd om de admin. te doen of even wat kamers af om een praatje te maken.
Niet afgeklopt want met 5 min konden we met drie man naar een val incident waarbij de badkamer letterlijk helemaal onder het bloed zat en mw met een gat in het hoofd buiten bewustzijn was.
Als je dan bellen tussendoor krijgt moet je later toch uitleggen aan die mensen waardoor je later bent.
Ja, de personeelleden, minstens 4 stuks gingen eerst wat drinken. Erwas dusgeen spoedgeval.