Pendelen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:33

Petrichor schreef:
Behandel een pendel zoals je zelf ook behandeld wilt worden. ;)

Haha, die van mij zit altijd in mijn broekzak. Denk niet dat ik dat zelf zou willen :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:34

Ach lekker warm en zacht! Why not? :+ Die van mij ligt in een doosje! :Y)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 08-05-14 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:34

:')
ik snap wel wat je bedoeld Petrichor.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:35

Kentaro schreef:
Veertje11 schreef:
Ben wel bang voor jullie geworden hoor met jullie pendels :') oké haha grapje

zo zien we er s avonds uit!

[ Afbeelding ]

Oké fat is dus niet eng haha
Oké ja maar het klinkt zo raar dat dat ding de waarheid spreekt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:38

Maureen95 schreef:
singasong schreef:
Ik kan ook met mijn lichaam pendelen. Dus gebruik mijn lichaam als pendel. Daarbij is naar 'achteren vallen' een 'ja' en naar voren een 'nee'.
Iemand hier die dit ook doet/kan?

Deze oefeningen heb ik in een workshop gedaan! Dat merkte ik ook wel ja!

Zo kun je dus ook edelstenen uitzoeken. Je neemt de steen in je linkerhand en je rechterhand er bovenop. Dan vraag je of; 'is deze steen goed voor mij' of 'kan ik deze steen gebruiken'?
Je moet van te voren wel weten wat ja en nee is.

Soms liggen er wel 20 dezelfde stenen in een bakje in zo'n winkel. Wanneer je bij één steen als uitkomst hebt dat hij niet goed voor je is wil dat niet zeggen dat de overige 19 ook niet bij je passen. Ik probeer er altijd meerdere uit.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:38

Petrichor schreef:
Ach lekker warm en zacht! Why not? :+ Die van mij ligt in een doosje! :Y)

Totdat je hem een keer meewast :o

Petrichor

Re: Pendelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:41

Dat was dan een dubbele reiniging, hoef je een jaar niet weer. :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:42

Bij mij trok die steen me gewoon, had altijd het gevoel dat ik er een soort band mee had. Er zit ook licht in vervat, nuja, dat is eigenlijk een oneffenheid, maar het lijkt alsof er licht inzit. Volgens mij kun je het de steen ook wel vragen als je hem vast hebt, en dan voelen. Maar dat vallen is misschien duidelijker.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:44

Petrichor schreef:

_O- _O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:44

Ik vind het altijd heel erg handig dat je door middel van een foto of gegevens aan de pendel kan vragen of dergelijke persoon negativiteit in zich heeft! :) Dat heeft mij al behoorlijk vaak geholpen.

Een steen kan je inderdaad ook heel erg aantrekken, als het goed voelt is het goed!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 08-05-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:45

_/-\o_
singasong schreef:
Petrichor schreef:

_O- _O-

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:45

Petrichor schreef:
Ik vind het altijd heel erg handig dat je door middel van een foto of gegevens aan de pendel kan vragen of dergelijke persoon negativiteit in zich heeft! :) Dat heeft mij al behoorlijk vaak geholpen.

Wat fijn dat hij je vaak geholpen heeft!
Hij haha lijkt nu net een man haha

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:46

Aria_zz schreef:
Bij mij trok die steen me gewoon, had altijd het gevoel dat ik er een soort band mee had. Er zit ook licht in vervat, nuja, dat is eigenlijk een oneffenheid, maar het lijkt alsof er licht inzit. Volgens mij kun je het de steen ook wel vragen als je hem vast hebt, en dan voelen. Maar dat vallen is misschien duidelijker.

Tuurlijk, als je naar de steen toegetrokken wordt is het meestal ook goed. Als je de steen vasthebt en vraagt of hij bij je past en je hoort duidelijk ja of nee dan is dat helemaal prima. Ik heb dat (nog)niet dat ik het hoor dus ik moet het hebben van het pendelen ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:47

Even nog een vraag: niet je je vraag aan de pendel hard op of in je hoofd vragen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:51

Ik doe het meestal hard op maar goed ik lu.l ook tegen de muren! Het kan dus ook prima in jezelf. :)

Trouwens in zou een meeting best wel leuk vinden, misschien ergens naar toe waar echt een grote spirituele winkel zit zoals de Blauwe maan in Enschede, of misschien iets van een cursus?
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 08-05-14 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:52

Petrichor schreef:
Ik doe het meestal hard op maar goed ik lu.l ook tegen de muren! Het kan dus ook prima in jezelf. :)

Oké.

Tegen de muren?? Haha

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:54

Petrichor schreef:

Trouwens in zou een meeting best wel leuk vinden, misschien ergens naar toe waar echt een grote spirituele winkel zit zoals de Blauwe maan in Enschede, of misschien iets van een cursus?

Gaaf idee!
Voor de mensen die hun lichaam ook gebruiken als pendel: in wat voor situaties doen jullie dat?
Ik las het al bij de keuze van edelstenen.. Aan wat voor andere dingen kun je dan denken?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:56

Aan de pendelaars met dieren: van wie krijg je dan eigenlijk een antwoord? Van het dier, of van een spirituele gids zeg maar? :o?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:03

Lieve Pendelaars en mensen met interesse,

Zo her er en de kwamen er al wat suggesties voor een meeting, dit heeft mij aan het denken gezet en leek mij ontzettend leuk. :)

Ik ben dus even aan het googelen gegaan en kwam op de site van De Blauwe maan terecht.

Zoals je kunt zien geven hun ook workshops etc, misschien is er bij voldoende interesse een mogelijkheid om in overleg met De Blauwe maan een workshop te gaan volgen als bokt groep.

Ik weet echter niet waar jullie allemaal vandaan komen, voor mij is Enschede redelijk te doen maar nogmaals ik weet niet of het ook te doen is voor de andere Bokkers die eventueel mee willen.

Dus ik vraag mij af of hier interesse voor is? Uiteraard zijn andere suggesties welkom!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 08-05-14 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:04

Ik ben geinteresseerd!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:04

miekel92 schreef:
Gaaf idee!
Voor de mensen die hun lichaam ook gebruiken als pendel: in wat voor situaties doen jullie dat?
Ik las het al bij de keuze van edelstenen.. Aan wat voor andere dingen kun je dan denken?

Bij supplementen uitzoeken, vragen in de winkel aan het fruit of het toxisch belast is, vragen bij de hooiboer aan het hooi of het goed is voor mijn paard. Eigenlijk kun je alles pendelen met je lichaam, net zoals met je pendel zelf.

Dit soort dingen vraag je eigenlijk aan jezelf, niet aan de dingen die ik hierboven aangeef. Als het goed is weet je onderbewustzijn/intuïtie het, snap je?
Dat over het hooi weet ik niet zeker of je dat aan jezelf vraagt. Want op zo'n moment neem ik bijv. mijn paard in gedachten en het kan dus ook zijn dat je het rechtstreeks aan je paard vraagt. Mijn ervaring met mijn paard is dat hij echt alles weet :+ ook of dingen goed voor mij zijn of voor personen die hij kent of dieren die hij kent. Ik overleg heel vaak dingen met hem als ik het even niet weet. Ik leer nog iedere dag van hem.
(vandaar ook mijn onderschrift)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:06

Bhriseis schreef:
Aan de pendelaars met dieren: van wie krijg je dan eigenlijk een antwoord? Van het dier, of van een spirituele gids zeg maar? :o?

Zoals ik al aangaf denk ik zelf van het dier. Maar pas zei iemand dat er engelen zijn die mij begeleiden. Toen moest ik wel even slikken omdat ik daar helemaal niet in geloof :+ ik kan het dus niet met zekerheid zeggen maar tot nog toe denk ik echt het dier zelf, bij mij dan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:08

Voor mij is Enschede te ver weg. Daarbij komt ook dat als je een cursus pendelen gaat doen je met beginners en gevorderden zit. Dan is het dus voor de één saai en voor de ander te moeilijk.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:08

Bedankt voor de info iedereen! Mar ik las op Google dat als je net begint ook een ring aan een ketting vast kan maken? Klopt dat?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 16:09

Daar ben ik het mee eens, maar wellicht kunnen zij een leuk programma maken. :)