wat te doen tegen bekende stalker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:07

Jolien87 schreef:
Pardon? Dit mag wel een toontje lager.
Dat TS het niet weet, betekent niet dat ze het niet wíl weten.

Ik heb niet gezegd dat ze het niet wil weten hoor...
Ik heb alleen de indruk dat ze er niet de moeite voor doet die ze er voor zou kunnen doen als ze er echt zo angstig door wordt.
Ik neem aan dat elke simpele ziel iets met Google kan opzoeken?
Als je een regionale krant hebt, zul je er regelmatig iets over je wijkagent in zien staan. Vaak staat er wel iets op de gemeentepagina.
Bovendien hebben de meeste wijkagenten Twitter en/of Facebook tegenwoordig. Het (mobiele!) telefoonnummer van Wijkagent Nico Oudehoven staat zelfs op twitter, wordt gewoon door politie Horst online gezet.

Dus ja, ik ga twijfelen aan de paniek van TS. Met bijbehorende niet al te nette reactie. Want ik kan er niet tegen dat mensen gaan wachten op verandering. Als je verandering wilt, moet je er zelf ook iets voor doen. Van lui zijn wordt niemand beter...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:08

@Petrichor: Tenzij hij denkt dat TS achtervolgd wordt door de maffia en hij de enige is die haar kan helpen. Ofzoiets. Dan staat hij er de volgende dag weer, alleen dan is ie zelf ook bang. En een kat in het nauw...

Als de bliksem met die wijkagent gaan praten, dát moet TS doen. En even aan de bel trekken bij buurman met hond, zodat die weet wat er gaande is en een oogje in het zeil houdt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:14

pniekepnak schreef:
Nou ja, Janine heeft wel een klein puntje... TS weet vast wel hoe google werkt ;)

Als je wilt dat er iets verandert zul je actie moeten ondernemen TS, en dat begint bij het inschakelen van je wijkagent. ;)

tja en dan te horen krijgen dat ze niets kunnen doen.... er moeten eerst gewonden of dode vallen dan pas grijpen ze in. Als de gewone politie niets kan kan de wijkagent helemaal niets.

Ik zit hier al 5 jaar mee en niet veranderd ieder jaar begint het weer opnieuw en niemand doet wat.

verhuizen is je enige optie... ik kan dat helaas niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:16

Volgende keer direct 112 bellen en zeggen dat er een inbreker bij de buren is en een zware halogeenlamp ophangen zodat hij echt te kijk staat elke keer wanneer hij te dichtbij komt. En honkbalknuppel, pepperspray bij de hand houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:16

Prisca schreef:
tja en dan te horen krijgen dat ze niets kunnen doen.... er moeten eerst gewonden of dode vallen dan pas grijpen ze in. Als de gewone politie niets kan kan de wijkagent helemaal niets.

Ik zit hier al 5 jaar mee en niet veranderd ieder jaar begint het weer opnieuw en niemand doet wat.

Wat niet kan is nog nooit gebeurd ;)

En wie niet waagt, wint ook niet... Dus wie ben jij om TS meteen te gaan zeggen dat ze er toch niets aan heeft om naar haar wijkagent te gaan??? Omdat het bij jou niets uit heeft gehaald? :n

Nee, daar heeft ze iets aan!!

pniekepnak

Re: wat te doen tegen bekende stalker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:20

Ik denk ook niet dat je naar de wijkagent moet stappen met de intentie om deze man te laten arresteren. Ik denk dat je het probleem moet voorleggen en samen bekijken wat hier aan te doen is. En ja, dan is inderdaad zo'n gesprek met hem misschien al voldoende.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:26

Ik lees trouwens iets over een honkbalknuppel.
dit heb ik overlegt met een agente en die wist mij te vertellen dat als hij bij mij binnen komt en ik sla hem met de knuppel dat ik dan strafbaar ben.
een honkbalknuppel is nog altijd een wapen en als ik die uit voorzorg naast mijn bed heb liggen dan zien ze dat als voorbedachte rade.

echter kon ze wel tussen de regels door zeggen dat als ik bijvoorbeeld een alledaags iets heeeel toevallig binnen handbereik heb en hem daarmee sla of wat dan ook dat het dan wel zelf verdediging is.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:27

Wat een bizarre toestand. Waar bij mij de haren van overeind gaan staan is het feit dat al je meldingen gewoon 'weg' zijn. Wat heb je daar nou aan? Wat is het nut van een melding als het niet vastgelegd wordt? Zo kunnen ze nog jaren zeggen dat ze niets kunnen doen en jij hebt geen poot om op te staan Vreselijk lijkt me dat.

TS: Ik zou echt, echt, een camera met licht/sensor installeren. Dan maakt het niet uit of ie 2 maanden stil is. Wie weet wat ie doet als je niet thuis bent? Dat staat dan op beeld. Beeld=bewijs.
Het zijn echt de kosten niet en het geeft jou al een hoop rust. En ik zou zeker een aanklacht indienen tegen je verdwenen meldingen. Te gek voor woorden! En blijf die wijkagent maar stalken dan. Eens moeten ze je een keer serieus nemen toch? En bij voorkeur voor er iets ergers gebeurd.

Heel veel sterkte!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:29

Ik heb niet alles gelezen, bij deze een paar tips:

Camera bv. via de pc zodat je het kan opnemen, uiteraard wel met nachtzicht.

Goede buitenverlichting met sensors die aangaan bij beweging.

Scheermesprikkeldraad langs de randen van je schuttingen:
http://www.giga-gaas.nl/prikkeldraad/sc ... razor-wire

Klacht indienen bij de politie dat men niets doet met je meldingen en aangiften en dat de wijkagent geen contact opneemt.

Alles notuleren, dus dag, tijd etc, zodat je dat ook kan overleggen.

Consequent 112 bellen als hij er weer is (hoe minder je in paniek bent hoe beter!!), meld het maar als een 'inbreker', lijkt mij stug dat ze dan niet komen, dus zeggen dat er iemand verdacht gedrag laat zien en probeerd in te breken bij je (beschrijving geven van de persoon, kleding etc..), ook evt. aangeven hoe je woont, dus dat ze niet met vol ornaad bij je komen (zwaailicht en sirene), maar bv 1 persoon voorom en de andere achterlangs en ook even uitleggen welke vluchtwegen de 'inbreker' heeft, dat helpt de politie in hun actie en dan neemt de pakkans toe.

Evt. media inschakelen (krant / facebook e.d., tv programma's)

Hoe moeilijker je het hem maakt, hoe beter.

Het is vreselijk dat je dit zo mee maakt, probeer het wel via officiele wegen te doen en vol te houden (en vooral doorzetten!!), de aanhouder wint, ik wil je ontzettend veel sterkte wensen!! Y;( :(:)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:32

Janine1990 schreef:
Prisca schreef:

Wat niet kan is nog nooit gebeurd ;)

En wie niet waagt, wint ook niet... Dus wie ben jij om TS meteen te gaan zeggen dat ze er toch niets aan heeft om naar haar wijkagent te gaan??? Omdat het bij jou niets uit heeft gehaald? :n

Nee, daar heeft ze iets aan!!

jeetje niet zo op je tenen getrapt zeg.

Ik bevestig alleen wat de ts ook al merkt er gebeurt niets. Een wijk agent gaat hem heus niet vertellen dat hij moet stoppen. Hij zal eerst gaan vragen wat hij doet en of hij bij de ts komt mocht hij dan alles ontkennen houdt het gewoon helaas allemaal op.

Wat nog een optie zou kunnen zijn is buurt bemiddeling en dan hopen dat je niet 2 lieve penionada's krijgt maar jonge mensen die slagen willen slaan. Want anders schiet het nog niet op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:34

inowa schreef:
dit heb ik overlegt met een agente en die wist mij te vertellen dat als hij bij mij binnen komt en ik sla hem met de knuppel dat ik dan strafbaar ben.
een honkbalknuppel is nog altijd een wapen en als ik die uit voorzorg naast mijn bed heb liggen dan zien ze dat als voorbedachte rade.

echter kon ze wel tussen de regels door zeggen dat als ik bijvoorbeeld een alledaags iets heeeel toevallig binnen handbereik heb en hem daarmee sla of wat dan ook dat het dan wel zelf verdediging is.

Mocht het ooit zover komen dat je hem gebruikt dan mag hij blij zijn om geen keukenmes tussen zijn ribben te krijgen. En dan verwijs je maar naar de ontelbare keren dat je hulp het gevraagt en niet gekregen, misschien een optie om dit aan te geven : Doen jullie niets als ik weer bel en staat er dan niet binnen vijf minuten een politie op de stoep dan zijn de gevolgen voor jullie, mail dit wel even dan heb je bewijs.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:34

Janine1990 schreef:
Dus ja, ik ga twijfelen aan de paniek van TS.

Dat lijkt me echt onzin. Hoe makkelijk je handelt of niet bij dit soort zaken heeft niets te maken met hoe 'echt' je angst is. (Sterker nog: juist mensen die bang en gestresst zijn zien veel minder eenvoudig de simpele zaken en zien juist vooral de moeilijkheden. Zo werkt dat nou eenmaal in mensenhersenen.)

Om de paniek op zo'n manier in twijfel te trekken doet dan ook niets om iemand te helpen, in tegendeel. Het creeert alleen maar een vervelende sfeer, mensen raken er eerder door gekwetst en iemand voelt zich nog machtelozer, nog gestresster met als gevolg dat iemand nog minder ziet hoe je het aan kunt pakken. Dus dat soort opmerkingen kun je dus eigenlijk veel beter niet maken want je bereikt er niets positiefs mee.

(En als je op een bepaald moment denkt dat het gewoon niet aankomt bij iemand... laat het topic dan met rust. Maar dergelijke twijfels en verdachtmakingen kunnen zo makkelijk de sfeer in een topic helemaal omver halen.)

Petrichor

Re: wat te doen tegen bekende stalker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:35

Handig die site, zie alleen dat wij geen wijkagent hebben. :+

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:35

Heb niet je hele topic gelezen maar ik zit met hetzelfde

Alleen is mijn stalker nog een zware crimineel ook...
Het speelt al van vorig jaar oktober, ik had een relatie die ik verbroken heb toen ik erachter kwam wat hij allemaal al had uitgespookt. Ik werd bedreigt door een zogenaamde vriend (die hij zelf bleek te zijn).

Tot nu toe heb ik al een aantal Facebookprofielen, staan ze regelmatig aan mijn werk, worden er foto's gemaakt als ik bijvoorbeeld ergens loop met mijn zus/vrienden. Deze komen op de pagina's te staan terwijl ik ze zelf niet plaats!

Alle bewijzen zijn er dat het mijn ex is en toch word dit alles zonder gevolgen weggelegd. Hij word niet eens vervolgd! Toen ik de eerste keer aangifte ging doen vertelde de beste agent mij dat mijn ex gezocht werd omdat hij weer iets gedaan had (wat mocht ik niet weten). Ik heb ze verteld waar hij op dat moment verbleef en ze zijn niet eens daar geweest.

Er is natuurlijk nog veel meer gebeurd maar dat terzijde.
Politie is je vriend gaat het gezegde toch? Nou de mijne niet, ik los het zelf wel op

TS, ik ben ook ten einde raad, mijn vrienden worden erbij betrokken die er niks vanaf weten. Ik moet elke keer naar het politie om hier melding van te maken. Hopelijk brengt het voor jou wel iets op

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:36

BTw ik heb een camera hangen op mijn tuin. Ik kan je zeggen als ze daar werkelijk moeilijk over gaan doen heb ik een probleem want is inbreuk privacy.....

Jaaaaa staat er goed dan doen IK aan inbreuk privacy terwijl die andere persoon iedere dag of wekelijks op mijn terrein komt....

Weet je ik draai al 5 jaar in een cirkel en deze mensen komen er gewoon mee weg. Tenzij je lotgenoten kan vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:39

bigone schreef:
Mocht het ooit zover komen dat je hem gebruikt dan mag hij blij zijn om geen keukenmes tussen zijn ribben te krijgen. En dan verwijs je maar naar de ontelbare keren dat je hulp het gevraagt en niet gekregen, misschien een optie om dit aan te geven : Doen jullie niets als ik weer bel en staat er dan niet binnen vijf minuten een politie op de stoep dan zijn de gevolgen voor jullie, mail dit wel even dan heb je bewijs.

Zo werkt dat niet helemaal. En bovendien is het gebruik van wapens vaak een risico op zich: het werkt escalerend. Zeker bij messen kan het ook wel eens helemaal verkeerd uitpakken. Dan zou ik eerder een cursus zelfverdediging doen - dan oefen je namelijk ook meer in het doen, en het helpt ook in het algemeen voor je zelfvertrouwen.

Maar daarnaast: het is veel handiger om te proberen dit goed op te lossen. Het moet niet uit de hand lopen en dat moet TS ook niet willen. Geen dreigementen met keukenmessen dus, maar wel de wijkagent, goede verslaglegging en een aantal verdedigende maatregelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:40

Shadow0 schreef:
Janine1990 schreef:
Dus ja, ik ga twijfelen aan de paniek van TS.

Dat lijkt me echt onzin. Hoe makkelijk je handelt of niet bij dit soort zaken heeft niets te maken met hoe 'echt' je angst is. (Sterker nog: juist mensen die bang en gestresst zijn zien veel minder eenvoudig de simpele zaken en zien juist vooral de moeilijkheden. Zo werkt dat nou eenmaal in mensenhersenen.)

Om de paniek op zo'n manier in twijfel te trekken doet dan ook niets om iemand te helpen, in tegendeel. Het creeert alleen maar een vervelende sfeer, mensen raken er eerder door gekwetst en iemand voelt zich nog machtelozer, nog gestresster met als gevolg dat iemand nog minder ziet hoe je het aan kunt pakken. Dus dat soort opmerkingen kun je dus eigenlijk veel beter niet maken want je bereikt er niets positiefs mee.

(En als je op een bepaald moment denkt dat het gewoon niet aankomt bij iemand... laat het topic dan met rust. Maar dergelijke twijfels en verdachtmakingen kunnen zo makkelijk de sfeer in een topic helemaal omver halen.)

Heb je he-le-maal gelijk in Shadow!
Ik betrek het heel eenvoudig op mezelf, als ik iets anders wil, dan zorg ik dat het verandert. Ik kan niet zitten wachten tot er eindelijk eens iets verandert.

Maar als je op internet het telefoonnummer van je wijkagent kan vinden en vervolgens jezelf aan het afvragen bent wat iets is dat je altijd in je buurt hebt en waar je iemand mee kan verwonden... Sorry... De beste man is nog altijd niet binnen geweest en zal dit waarschijnlijk ook niet zomaar gaan doen. Maakt niet dat het minder beangstigend is uiteraard. Maar ga er dan op uit om te voorkomen dat deze man in je buurt komt, ga niet dingen bedenken die je kan gebruiken als hij in je buurt komt.

Zo, dat is voorlopig het laatste wat ik er over kwijt wil. Verder zal ik jouw advies opvolgen Shadow :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:41

Prisca schreef:
BTw ik heb een camera hangen op mijn tuin. Ik kan je zeggen als ze daar werkelijk moeilijk over gaan doen heb ik een probleem want is inbreuk privacy.....

Jaaaaa staat er goed dan doen IK aan inbreuk privacy terwijl die andere persoon iedere dag of wekelijks op mijn terrein komt....

Weet je ik draai al 5 jaar in een cirkel en deze mensen komen er gewoon mee weg. Tenzij je lotgenoten kan vinden.

Dat is iets dat we aan onszelf te danken hebben helaas.

Maar volgens mij mag het wel als je een waarschuwing in de tuin hebt dat er wordt bewaakt met camera's ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:50

josie schreef:
Scheermesprikkeldraad langs de randen van je schuttingen:
http://www.giga-gaas.nl/prikkeldraad/sc ... razor-wire

Dit zou ik dus absoluut niet doen!!! Begrijpelijk dat je inbrekers en dit soort personen buiten je terrein wilt houden, maar in een woonwijk kan dit ook voor erg vervelende situaties zorgen.
Denk aan een kind dat zijn bal over de schutting heeft geschopt en eroverheen wilt klimmen. Natuurlijk is dat niet de bedoeling dat een kind dat op eigen houtje doet, maar stel dat dan kan zo'n kind zich lelijk bezeren.
Of in geval van brand of een medische noodsituatie en iemand van de hulpdiensten kan er alleen komen door over de schutting te klimmen ... zou banketstaaf zijn als die zich daar aan bezeren.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:57

inowa schreef:

Niet als je een gaatje in het handvat boort, er een touwtje doorheen steekt en hem aan je sleutelbos bevestigd. :Y)
Dan is het nl een sleutelhanger ipv een honkbalknuppel cq (illegaal) wapen. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:05

Janine1990 schreef:
Ik betrek het heel eenvoudig op mezelf, als ik iets anders wil, dan zorg ik dat het verandert. Ik kan niet zitten wachten tot er eindelijk eens iets verandert.

Dat is mooi, maar jij bent de TS niet en de TS is jou niet. Mensen verschillen in hoe ze daarmee om kunnen gaan.

Zelf herken ik het wel degelijk, dat zal ook wel de reden zijn dat ik het voor TS opneem, als ik emotioneel ben en gestresst dan zie ik alleen maar onmogelijkheden overal. Maar ik ben daar absoluut niet de enige in. Zeker als je zo'n hoop informatie over je heen krijgt...

Maar gelukkig ben ik inmiddels wat ouder en soms zelf iets wijzer geworden en herken dat inmiddels gelukkig bij mezelf. Ik weet dat het vanzelf wel aankomt - ik heb even de tijd nodig om het te laten bezinken en te verwerken en dan komt het vaak vanzelf goed. Maar het betekent dat ik lang niet altijd meteen de juiste reactie geef.

En mensen hebben wel een aantal keer geconcludeerd dat ik 'dus' niet wilde terwijl dat echt onzin was. Dat kan heel kwetsend zijn en het maakt het alleen nog maar moeilijker om rationeel en stapje voor stapje de zaken aan te pakken.
Ik vind het dan ook zonde om te zien hoe vaak dat ook in topics gebeurt. Daar help je iemand absoluut niet mee.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:05

Wat zit je in een vreselijke situatie TS!

Ik probeer ook mee te denken en ik weet niet of het al geopperd is maar sinds de laatste keer dat ik dit topic gelezen heb zijn er een paar pagina's bij gekomen allemaal met veel te lezen...

Maar waar ik voor jou eigen rust nog aan zit te denken is een sensor bel, dit werkt net zo als die verlichting die aanspringt als er iemand door de straal loopt (die zou ik er overigens naast hangen :P ) maar dan gaat er in je huis een bel af. Dan kun je iig "rustig" slapen en ben je niet bang dat er ongemerkt iemand buiten in je tuin voor je raam staat want dan hoor je de bel. Is ook wel schrikken, geef ik toe, maar dan is er ook wat en anders durf je niet te slapen omdat je constant bang bent dat hij er wel eens zou kunnen staan wat je dan niet hoort.
Moeten er natuurlijk niet constant katten door je tuin banjeren :=

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:06

Een honkbalknuppel aan je sleutelbos _O- :')

Janine heeft wel een punt, TS zal er toch echt zelf actie op moeten ondernemen, dat kunnen wij niet voor haar doen. Ben sowieso wel even benieuwd wat TS nu gaat doen, er staan adviezen genoeg.

Wat de honkbalknuppel betreft, die mag je inderdaad niet zomaar bij je hebben of gebruiken, maar er zijn zat andere zware voorwerpen te bedenken die je kunt gebruiken, beetje creatief zijn. Een flinke vaas kun je ook prima op zijn knar laten vallen hoor, werkt ook. Een verdwaalde hamer etc. Maar dat zijn laatste redmiddelen, noodoplossingen. Ze zal toch ook echt de politie achter de vodden moeten zitten.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:10

En als je nou een flinke koekepan naast je bed legt snachts, ik noem maar iets? Vreselijk lijkt me dit.. heel veel sterkte!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:12

Ylvy schreef:
Als de politie niet wilt helpen,
Neem dan eens contact op met het programma gestalkt. Die zullen je zowiezo helpen.

Indd..

wat eng ts.. sterkte ermee