Aan alle tweetalige bokkers..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:13

hielkebro schreef:
hoe bedoel je denken ?

ik ben Fries en Nederlands opgevoed, en in het dorp en thuis spreken we Fries !

Hier hetzelfde. Op school spreek ik gewoon Nederlands, dromen doe ik in het nederlands haha

Vero

Re: Aan alle tweetalige bokkers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:14

Weet je ik ben beter in talen dan in wiskunde
Wie heeft dat ook?
Ik ben duizend miljoen keer beter in taal dan wiskunde haah

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:15

Veertje11 schreef:
Trouwens meer dan dat in het Zweeds kan ik niet :+
Maar ik heb wel een talenknobbel maar dan andere talen haha

Welke talen nog meer als ik vragen mag.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:15

Gothico schreef:
Veertje11 schreef:
Trouwens meer dan dat in het Zweeds kan ik niet :+
Maar ik heb wel een talenknobbel maar dan andere talen haha

Welke talen nog meer als ik vragen mag.

Engels,nederlands :D ,Duits,Frans en een beetje Spaans

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:16

O ja en Afrikaans maar dat is makkelijk omdat het op het Nederlands lijkt

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:17

Heb geen talenknobbel, ben nu bezig met Spaans :P
Gaat redelijk, maar ik kan nog geen (correcte) zinnen in het Spaans.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:18

Lijkt me soms moeilijk om zoveel talen te kennen. In verband met het door elkaar halen ervan.
Maar wel leuk om het te kunnen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:18

IzAw schreef:

Yo puedo ser un poco español.
Dat is toch goed? Ik ban ook bezig met Spaans haha

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:20

Gothico schreef:
Lijkt me soms moeilijk om zoveel talen te kennen. In verband met het door elkaar halen ervan.

Is wel handig hoor.. Kan je in lekker veel landen op vakantie en normaal praten daar. Want van mijnouders moet ik altijd als we in Frankrijk zijn het voor hun zeggen haha omdat ze het niet kunnen _/-\o_ als ik er niet was... Weet ik niet hoe ze het in Frankrijk hadden overleeft haha

Maar ik vind talen gewoon leuk!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:21

Veertje11 schreef:
Gothico schreef:

Is wel handig hoor.. Kan je in lekker veel landen op vakantie en normaal praten daar. Want van mijnouders moet ik altijd als we in Frankrijk zijn het voor hun zeggen haha omdat ze het niet kunnen _/-\o_ als ik er niet was... Weet ik niet hoe ze het in Frankrijk hadden overleeft haha

Maar ik vind talen gewoon leuk!

Daarom ben ik ook met Japans en Chinees begonnen voor de lol. Nu ook mee gestopt trouwens.
Zweeds wil ik dus nog wel echt kunnen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:22

Ik ben niet tweetalig opgevoed maar ik spreek/kijk/lees/schrijf enorm veel in het Engels. Ook volg in een Engelstalige opleiding, waardoor ik nog meer Engels spreek dan dat ik op de middelbare al deed. Ik denk dus meestal ook in het Engels en soms kan ik niet op goeie Nederlandse woorden komen wat mijn zinnen erg raar kan maken. Vooral met spreekwoorden/zinnen raak ik regelmatig erg vaak in de war. Dan wil ik 'that makes no sense' zeggen maar dan komt er iets uit in de trant van 'dat maakt geen sense'. Ja dus :+
Vorige week ben ik in Duitsland geweest waar ik enkel Nederlands heb gesproken en dan word ik weer wat 'nederlandser', nu ik weer thuis ben en al m'n series en internationale vrienden weer op me zitten te wachten zit ik nu weer in een rare engels/nederlandse switch, en als volgende week school weer begint zit ik weer compleet in het engels. Best wel confusing soms :j

Molfre

Ik heb dat met Engels, ik denk en droom in het Engels. Het is niet mijn moedertaal, maar het zit zo enorm in mijn systeem dat het wel zo voelt.

Vero

Chinees en Japans ga ik nooit aan beginnen, veel te moeilijk haha :+

Vero

Piekosjj schreef:
Ik ben niet tweetalig opgevoed maar ik spreek/kijk/lees/schrijf enorm veel in het Engels. Ook volg in een Engelstalige opleiding, waardoor ik nog meer Engels spreek dan dat ik op de middelbare al deed. Ik denk dus meestal ook in het Engels en soms kan ik niet op goeie Nederlandse woorden komen wat mijn zinnen erg raar kan maken. Vooral met spreekwoorden/zinnen raak ik regelmatig erg vaak in de war. Dan wil ik 'that makes no sense' zeggen maar dan komt er iets uit in de trant van 'dat maakt geen sense'. Ja dus :+
Vorige week ben ik in Duitsland geweest waar ik enkel Nederlands heb gesproken en dan word ik weer wat 'nederlandser', nu ik weer thuis ben en al m'n series en internationale vrienden weer op me zitten te wachten zit ik nu weer in een rare engels/nederlandse switch, en als volgende week school weer begint zit ik weer compleet in het engels. Best wel confusing soms :j

Haha daar heb ik ook wel eens last van zitten we bij wiskunde vraag ik in het Engels dat ik het niet snap :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:23

Een (school)vriendinnetje van me kwam 's ochtends eens heel enthousiast naar me toe: "Marlien! Ik heb vannacht voor het eerst in het Nederlands gedroomd!" :') Zij was op 11 jarige leeftijd van Peru naar Nederland verhuisd en woonde (op het moment van die droom) zo'n 3 jaar in Nederland. Tot die tijd had ze altijd nog in het Spaans gedroomd.

Wij hebben het ook wel eens aan onze dochter (5 jaar oud) gevraagd maar die kan ons nog niet zeggen of zij nou in het Nederlands of Duits droomt. Ik weet echter wel bijna zeker dat zij ook tweetalig droomt :j Als ze over haar vriendinnetjes of de Kindergarten droomt dan is het in het Duits ("Nein! Ich will das nicht!" etc :D) en als het over papa/mama/oma/opa is dan droomt ze in het Nederlands.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:23

Veertje11 schreef:
IzAw schreef:

Yo puedo ser un poco español.
Dat is toch goed? Ik ban ook bezig met Spaans haha

Geen idee :)

Yo leo Bokt.
Nosotros bebemos agua.

Zoiets haha

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:24

flettie schreef:
Een (school)vriendinnetje van me kwam 's ochtends eens heel enthousiast naar me toe: "Marlien! Ik heb vannacht voor het eerst in het Nederlands gedroomd!" :') Zij was op 11 jarige leeftijd van Peru naar Nederland verhuisd en woonde (op het moment van die droom) zo'n 3 jaar in Nederland. Tot die tijd had ze altijd nog in het Spaans gedroomd.

Wij hebben het ook wel eens aan onze dochter (5 jaar oud) gevraagd maar die kan ons nog niet zeggen of zij nou in het Nederlands of Duits droomt. Ik weet echter wel bijna zeker dat zij ook tweetalig droomt :j Als ze over haar vriendinnetjes of de Kindergarten droomt dan is het in het Duits ("Nein! Ich will das nicht!" etc :D) en als het over papa/mama/oma/opa is dan droomt ze in het Nederlands.

O haha mijn moeder zij een keer dat ik in mijn slaap aan het praten was in het Duits Engels en Nederlands door elkaar :+

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:25

Piekosjj schreef:

Haha dat heb ik ook :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:26

Geen idee :)

Yo leo Bokt.
Nosotros bebemos agua.

Zoiets haha[/quote]
Je weet dat je zegt dat we water aan het drinken zijn.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:29

Jep, zover ben ik :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:31

IzAw schreef:
Jep, zover ben ik :')

Is niet erg joh, je moet toch ergens beginnen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:32

Ik heb twee jaar Spaans gehad en ik bak er niet heel veel meer van, maar ik geloof dat je de persoonlijk vnw'en (yo, nosotros, vosotros etc) weg kan laten, omdat je aan de werkwoordsvorm zelf al kan zien wie of wat er bedoelt wordt. Shoot me if I'm wrong however :+

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:32

Daarom, en ik heb al geen talenknobbel...
Ben nu 4 dagen bezig, met een app Duolingo, echt super handig!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 19:32

The f*ck is wrong with you guys?! 6 pagina's! :wow: _O-

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:33

Mitt namn är Kjeld Jag har ett svenskt namn. Als ik het goed heb staat er: Mijn naam is Kjeld en heb een Zweedse naam.

Zover ben ik nu.