"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:05

Storm schreef:
Dus als je het gewoonweg niet zo mooi vind, moet je ook je mond houden?

Dat zegt niemand. Het gaat erom hoe je het brengt. Of zeg het dan tenminste heel dapper in iemands gezicht ipv achter de rug om.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:06

Furrow schreef:
Aan de openingspost te lezen had ik echt iets erg verwacht.
Ik vindt het gewoon knap, ik doe ze het niet na. :j
Ze straalt meer zelfvertrouwen uit dat ik op 1m70 en 54 kg, en dat is net wat je knap maakt. :j

Hele mooie reactie. _/-\o_ Ik vind het heel knap, ik doe het haar absoluut niet na!

Sommige reacties hier zijn verschrikkelijk beledigend en bewijzen maar weer dat cyberpesten nog steeds bestaat. Een mening hebben mag uiteraard, maar neem een voorbeeld aan anderen in dit topic en breng deze een beetje voorzichtig.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 21-04-14 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:07

Snoevie schreef:
Waarom is het goed beb_bok? Ik kan namelijk niet begrijpen wat de reden van die opmerking is,sporten is toch altijd juist goed voor iedereen?

Het is goed dat Suzanne het eerlijk zegt. Hoeveel mensen zeggen echt in je gezicht dat je voor een bepaalde sport (ook op de loopband in de sportschool) te dik bent? Weinig. Suzanne draait er niet omheen, om het vervolgens wel te denken maar niet uit te spreken. Als ik hardloop (heb ook overgewicht), zie ik de kopjes ook draaien als ik voorbij loop. Het koste mij meer energie om langs al die fluisterende mensen te rennen, dan een het hardlopen op zich. Ik ga nu naar de sportschool op tijden dat het niet druk is... ik weet het. Maar ja... dit is wel de realiteit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:08

Beb_bokt,ik vind het een pure belediging. Maar wie ben ik.

Sporten is voor iedereen goed,ongeacht gewicht. Om dan te zeggen dat je dat dan maar niet moet doen VINDT IK een belediging

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:09

Knap dat ze zo lenig is en op deze manier lekker in beweging is. Maar of ik het sexy vind... nee, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik paaldansen over het algemeen te ordinair vind om mooi te vinden. Dan kijk ik liever naar turnen.
Wel vind ik het jammer dat mensen die dit niks vinden zo aangevallen worden. Tegenwoordig lijkt er wel een taboe op te zijn om iemand voller of dik te noemen.

Snoevie

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:10

Daar gaat het niet om miss_lizsje. Tuurlijk ziet het er mooier uit met een slanker figuur.

Het gaat erom dat er gezegd wordt dat ze dan zoiets maar niet moet doen vanwege het gewicht,terwijl je beweging imo juist zou moeten toejuichen

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:13

Nee, natuurlijk mag je je mening uitspreken, maar wat men lijkt te vergeten is dat het om mensen gaat met gevoelens, dat mag dus best een beetje genuanceerd. En beweging (van welke soort dan ook) is juist belangrijk voor dat soort mensen, als je ze dan open en bloot gaat vertellen dat je het er niet uit vindt zien en ze in jouw opinie beter niet aan 'schoonheids sporten' kunnen doen... tsja..

EDIT: iemand dik/vet noemen staat gelijk aan iemand mager/een gratenpakhuis noemen. Dat zeggen (de meesten althans) ook niet, dat heet slank of dun ;) Het gaat er net om hoe je het brengt en dat is mijn punt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:18

Beb_bokt schreef:
Snoevie schreef:
Waarom is het goed beb_bok? Ik kan namelijk niet begrijpen wat de reden van die opmerking is,sporten is toch altijd juist goed voor iedereen?

Het is goed dat Suzanne het eerlijk zegt. Hoeveel mensen zeggen echt in je gezicht dat je voor een bepaalde sport (ook op de loopband in de sportschool) te dik bent? Weinig. Suzanne draait er niet omheen, om het vervolgens wel te denken maar niet uit te spreken. Als ik hardloop (heb ook overgewicht), zie ik de kopjes ook draaien als ik voorbij loop. Het koste mij meer energie om langs al die fluisterende mensen te rennen, dan een het hardlopen op zich. Ik ga nu naar de sportschool op tijden dat het niet druk is... ik weet het. Maar ja... dit is wel de realiteit.

Discriminatie op kleur/ras/geloof is ook gewoon een mening. Van mij mag ze het eerlijk zeggen maar zullen we haar uiterlijk dan ook eens voorzien van commentaar??? Alles wat je denkt hoef je niet uit te spreken, zou mooi zijn zeg...... iedereen die maar hardop uitspreekt wat ze van je vinden. Volgens mij hoort je moeder je dat als kind al af te leren. Haha... die kindjes in de winkel die roepen "o mama, wat is die meneer lelijk!" en dan zo'n knalrode mama ernaast!!!
Dikke mensen worden gewoon ook gediscrimineerd, al is het alleen maar met domme opmerkingen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:18

Hmmm dat zij aan paaldansen doet, zie ik geen probleem in. Eerder zie ik het als een probleem als iemand met teveel overgewicht op een paard klimt en met dat gewicht het paard belemmert in zijn beweging. 1x mee gemaakt dat iemand bij wedstrijd op protocol dit ook te horen kreeg. Velen spraken van schande (heel hypocriet vonden zij ook dat diegene eigenlijk wel te dik is voor het paard). Ik kon me er wel in vinden. Niet leuk om te horen, maar bij paardrijden is er wel een dier die eronder lijdt. Daar zit voor mij het grote verschil. En zoals ik al eerder zij, respect voor de vrouw in het filmpje. Ik zou als een lompe zeekoe ergens onderaan de paal neerstorten met mijn gemiddelde maat 40.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:20

Mensen vinden het blijkbaar nodig om andereren te kwetsen onder het mom van eigen mening. Een vriendin van me is erg slank en lang,die krijgt ook genoeg rotopmerkingen.

En martine,paardrijden is inderdaad een ander verhaal,daar heb je ook het welzijn van het paard bij. Nu alleen het welzijn van de paal }>

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:22

Zo lang het mijn paal niet is .....
Sorry kon het niet laten ...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:23

papagroom schreef:

:')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:24

papagroom schreef:

:oo _O- _O-

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:24

papagroom schreef:

:') :')
Binnen blijven tot het weer gaat vriezen ppg :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:27

Papagroom, zucht wat een nivo op de vroege maandag ochtend :')

Maar ik heb het filmpje bekeken en diep respect voor deze vrouw, ze is zo te zien gigantisch gespierd. Erg lenig, goede conditie en actief en ze heeft er erg veel plezier in en houdt van haar lichaam. Mooier kun je niet hebben toch :j .

Wat me alleen opvalt is dat haar benen en armen eigenlijk een vrij normale afmeting hebben, haar hoofd ook niet erg opvallend zwaar. Alleen haar middenstuk lijkt vooral los vel te hebben, alsof ze erg veel is afgevallen ooit. Maar mooi om naar te kijken. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:43

Nou nou, er wordt nogal gevallen over mijn mening. :)
Iedereen moet lekker doen wat hij wil. Misschien zit het verschil hem in of je het thuis voor je hobby doet of dat je op nivo wilt gaan balletten, turnen, dansen etc. Ik vind dat typisch sporten waar je slank voor moet zijn anders vind ik het geen gezicht. Zulke sporten moeten verfijnd zijn en gratieus.
En voor de critici: Nee, ik ga mezelf niet een balletpakje hijsen want dat is geen gezicht. En nee, ik ga ook niet turnen, daar heb ik het figuur niet naar.
Zoals ik zei, is er met paardrijden nog wel wat marge om wat gezetter te zijn maar ook daar is een grens. En nee, ik punt er niet minder om als er een zwaar iemand in de ring komt (weet niet wie dat zei). Het gaat er mij om hoe het paard gereden is en hoe de ruiter op zijn paard inwerkt en zit. Er zijn vollere ruiters die hun paard heel correct voor elkaar hebben en onafhankelijk zitten en hun paard niet storen. Maar het zijn er wel erg weinig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:45

Dat is een heel ander verhaal,hobbymatig of proffessioneel

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:49

Vind het superknap wat ze doet! Dat doe ik haar zeker niet na! Ik ben zelf ook iemand met overgewicht, maar ik had als ik dit zou gaan doen toch voor een andere outfit gekozen. Ik kies zelf ook altijd kleren die niet zo strak zitten of benadrukken, vind het zelf ook niet prettig.

Vind het super dapper van haar dat ze lekker doet wat zij wilt, ongeacht de meningen van sommige!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:49

kijk dit is een dame die gewoon trots is op hoe ze is. Anders had ze dit filmpje niet online gezet. Paaldansen is wat ik gehoord heb een onwijs zware sport, wel eens geprobeerd met een vrijgezellenfeestje mare ik kwam echt niet ver ermee! Ik vind het knap...je hoeft niet maatje 36 te hebben om een sport te gaan doen..dat bewijst zij mooi!!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:53

Suzanne F. schreef:
Nou nou, er wordt nogal gevallen over mijn mening. :)
Iedereen moet lekker doen wat hij wil. Misschien zit het verschil hem in of je het thuis voor je hobby doet of dat je op nivo wilt gaan balletten, turnen, dansen etc. Ik vind dat typisch sporten waar je slank voor moet zijn anders vind ik het geen gezicht. Zulke sporten moeten verfijnd zijn en gratieus.
En voor de critici: Nee, ik ga mezelf niet een balletpakje hijsen want dat is geen gezicht. En nee, ik ga ook niet turnen, daar heb ik het figuur niet naar.
Zoals ik zei, is er met paardrijden nog wel wat marge om wat gezetter te zijn maar ook daar is een grens. En nee, ik punt er niet minder om als er een zwaar iemand in de ring komt (weet niet wie dat zei). Het gaat er mij om hoe het paard gereden is en hoe de ruiter op zijn paard inwerkt en zit. Er zijn vollere ruiters die hun paard heel correct voor elkaar hebben en onafhankelijk zitten en hun paard niet storen. Maar het zijn er wel erg weinig.

Ik was het die het zei. Of er minder om gepunt is, weet ik niet meer. Duidelijk was het zeker dat haar gewicht ten nadele was voor het paard. Paard had er last van. Daarom had ik respect voor de jury. Niet leuk voor diegene, maar zo zie ik wel dat ook er naar het welzijn van het paard wordt gekeken. Veel mensen denken het, maar zeggen het niet hard op terwijl het in dit geval zeker gezegd moet worden daar een paard er onder lijdt.

Bij het paaldansen en andere sporten zou het een worst wezen hoe zwaar of licht iemand is. Zolang de paal het maar blijft houden en je er lol in hebt. Dit filmpje het ik vooral bekeken met wow wat kan zij allemaal, niet eens naar haar gewicht hahahaha

Eens met je dat bij professioneel dansen, turnen etc dat je dan met een flink maatje meer niet echt lichtvoetig en gracieus overkomt dat dan een slanker persoon net mooier overkomt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:59

Het is opmerkelijk dat aan de ene kant wordt geroepen dat gezette mensen maar moeten sporten, maar aan de andere kant vindt dat ze dit niet kunnen doen omdat het niet staat ofzo.

Iedereen die zich inzet om aan paaldansen te doen, of het nu kinderen zijn (wordt ook al van gezegd dat het echt niet kan), ouderen, mannen, noem maar op, mag lof verdienen. Het is niet aan een ander om daar over te oordelen of te bepalen of het wel kán.
En vooral: Men sport over het algemeen niet om er tijdens het sporten aan een bepaald plaatje te voldoen (tenzij het om een flirtsituatie gaat).

Dit gezegd, zie ik de openingspost niet direct als beledigend, hoewel je het wel zo op kunt vatten.
Mensen hebben het ook over of een roze jurkje wel kan of niet bij een bepaalde gelegenheid bv en bedoelen daar verder ook niet meer mee dan hun eigen idee daarover. Ik zie het meer als een kwestie van smaak en dat is persoonlijk.

Wel is het zo dat meningen gekleurd worden door opvoeding, meegekregen waarden en normen en ervaringen, en zo´n mening kan best nog eens veranderen in de loop van iemands leven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:02

Lekker sporten als je dik bent. Heb ik geen moeite mee en is juist goed voor je. Ik zou in zo'n geval alleen geen filmpje van mezelf op internet hebben geplaatst. Maar ook dat moet ze zelf weten.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:13

Laat het een motivatie zijn voor iedereen met een niet ideaal figuur.
Ik heb veel respect voor deze dame. Sport moet je doen voor jouw eigen plezier, je gezondheid maar vooral omdat het heel veel positiefs oplevert.

Ik zie dat deze dame heel veel uurtjes heeft getraind, maatje 36 is voorgoed uitgesloten.
Maar iemand die goed in zijn haar eigen vel zit, en dat toont, liefst met een glimlach is altijd mooi om te zien. inderdaad shapooo

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:23

Snoevie schreef:

Sporten is voor iedereen goed,ongeacht gewicht. Om dan te zeggen dat je dat dan maar niet moet doen VINDT IK een belediging

Het is ook een belediging. Maar is de belediging minder wanneer het niet wordt uitgesproken maar wel wordt gedacht?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:25

Beb_bokt schreef:
Snoevie schreef:

Het is ook een belediging. Maar is de belediging minder wanneer het niet wordt uitgesproken maar wel wordt gedacht?

Nee, maar het zorgt er wel voor dat mensen zich niet rot gaan voelen, of is dat wat je wil bereiken?