ik mag geen vegetariër zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Re: ik mag geen vegetariër zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:47

Hoe oud ben je, TS?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:51

Tuurlijk komt het allemaal van één kant, alles is mijn schuld hier. Klopt :+
Mensen reageren op mij en ik geef daar antwoord op. Ik dram mijn mening nog steeds niet door, ik reageer op mensen die hem afkraken en dat is wat anders.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:03

Pubbers zijn tegenwoordig heilig.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:05

ZeSteigert schreef:
Tuurlijk komt het allemaal van één kant, alles is mijn schuld hier. Klopt :+
Mensen reageren op mij en ik geef daar antwoord op. Ik dram mijn mening nog steeds niet door, ik reageer op mensen die hem afkraken en dat is wat anders.

ok, dan speel je karakter en vasthoudendheid hier even op. ;)

zoals ik als eerder aangaf, ouders zijn best creatief als ze kinderen willen laten eten.
dat drammen bij jouw werkt, top voor jou.
maar ik heb liever dat de ts gewoon rustig aan tafel kan zitten met een goed verhaal :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:10

ZeSteigert schreef:
Dan zit het niet in hun karakter. Voor een groot deel ligt het natuurlijk aan de opvoeding, maar wat je ook met mij gedaan had, mijn karakter en wilskracht had mij hier toch vega gemaakt.

Ik ken het karakter van mijn kinderen beter dan jij ;) . Maar net als ik dat op een gegeven moment met mijn kinderen doe, ga ik de discussie verder niet aan, wij komen er toch niet uit.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:07

Diablo schreef:
ZeSteigert schreef:
Dan zit het niet in hun karakter. Voor een groot deel ligt het natuurlijk aan de opvoeding, maar wat je ook met mij gedaan had, mijn karakter en wilskracht had mij hier toch vega gemaakt.

Ik ken het karakter van mijn kinderen beter dan jij ;) . Maar net als ik dat op een gegeven moment met mijn kinderen doe, ga ik de discussie verder niet aan, wij komen er toch niet uit.

Ik weet niet waar je dat ineens vandaan haalt? Waar zeg ik dat jij het karakter van je eigen kinderen niet goed kent? De discussie ben je op zich allang aangegaan ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:19

mensen; don't feed the troll

ts heeft genoeg bruikbare tips gekregen, dus laten we het daar bij houden :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:23

Britta31 schreef:
Pubbers zijn tegenwoordig heilig.

Pubbers? Pubers bedoel je

Ik ben zelf ook vegetariër en mijn ouder maken voor hun zelf los een stukje vlees erbij, handig voor mij dus. En je hebt vega gehaktballen, smaakt gewoon naar vlees maar dat is het niet.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:26

Ik vind het eigenlijk best wel raar dat je geen vega mag zijn, maar dat zal wel door mijn opvoeding komen dan? :') Mijn kinderen mogen later ook niet zelf bepalen wat ze eten natuurlijk (in de zin van, dat wij aan de aardappelen zitten en de kinderen zelf pizza kopen) maar als ze vega willen zijn zorg ik dat ze goede vervangers en zo binnen krijgen hoor.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:02

Zolang je bij je ouders woont heb je naar ze te luisteren.
Maar dan ga ik er wel vanuit dat een ouder kan overleggen, uitleggen aan de kinderen. Dus waarom wel iets mag en waarom niet.
Op zich vind ik het mooi dat je vegetarisch wilt gaan eten. Maar misschien vinden jouw ouders de stap heel groot. Probeer klein te beginnen. Er zijn genoeg tips gegeven.

@ Zesteigert
Het is nu wel duidelijk dat jij je zin kan krijgen bij jouw ouders. Dat is niet in elk gezin zo.
Het is juist goed dat de tser op een normale manier wilt overleggen met haar ouders i.p.v. een drammende puber uit te hangen. Daar bereik je meestal veel meer mee en is ook nog veel beter voor de sfeer.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:12

In elk gezin werkt het. Alleen veel mensen hebben een te dikke ego om dat te willen horen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:37

Ts, ik vind het goed dat jij zelf ook geen zin hebt op de opstandige puber uit te hangen (je ziet ook hier heel goed dat dat averechts werkt, want dan mis je de boodschap en komt alleen de boodschapper naar voren en dat wil je juist niet natuurlijk!).

Ik hoop dat je met je ouders samen tot iets kan komen, waar jullie je beide ook goed bij voelen. Een mooie informatie presentatie houden bv over hoe je vlees goed (en niet duur) en gezond kan 'vervangen' of dat zaterdag jouw dag is waarin je mag maken voor het gezin wat jij wil!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:38

.... zesteigert, in elk gezin werkt dat? :=

TS, ik zou als ik jou was gewoon eens een gesprek aanknopen met je ouders, met goede vleesvervangers komen, goede argumenten. Ga idd eens zoals hier als is gezegd een avond pakken waarop jij kookt! Dan kun je het vegetarisch houden!
Als het niet mag, helaas, maar ik zou niet eten gaan weigeren, daar wordt de sfeer thuis waarschijnlijk niet goed van. :=

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:39

xxCYNNxx schreef:
mensen; don't feed the troll

ts heeft genoeg bruikbare tips gekregen, dus laten we het daar bij houden :)

Inderdaad, and certainly don't try and feed it meat :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:39

ZeSteigert schreef:
In elk gezin werkt het. Alleen veel mensen hebben een te dikke ego om dat te willen horen.

Haha, nee hoor, wat ik of mijn man willen gebeurd, kinderen kunnen nog zoveel drammen, maar nee is nee.

Vegetarier worden ze maar als ze niet meer thuis wonen. En weigeren te eten? Prima, dan krijg je helemaal niets, kijken hoe lang ze dat volhouden. Hier wordt gegeten wat de pot schaft (daarbij houden wij natuurlijk rekening met voedselallergieen, en 2 van onze kinderen verdragen ivm autisme bepaalde structuren van eten niet, maar buiten dat niet zeuren maar eten)

Ik heb 5 kinderen, denk je nou echt dat ik voor iedereen wat anders ga koken? Want als nummer 1 geen vlees meer wilt, dan wil nummer 2 geen vis meer, nummer drie enkel nog wortelen etc etc. Ben gekke Henkie niet.

Als mijn kinderen denken dat ze met doordrammen ergens komen heb ik toch iets heel erg fout gedaan in de opvoeding.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:40

Dat lijkt me een goed plan, onder het mom van "zonder gedram ook geen ham" moet het haalbaar zijn om in goed overleg toch naar je zin en overtuiging te kunnen eten, succes ts !

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:40

Zelf was ik tot voor kort de enige vegetariër uit het gezin.

Als je ouders geen zin hebben om steeds alles appart te moeten kopen, begrijp ik dat prima.
Maar als het vooral licht aan dat je niet genoeg vitamines binnen zal krijgen: Dat is onzin!
Er zitten in genoeg andere dingen dezelfde vitamine (eiwitten, wat dan ook) als in vlees.

Misschien even iets om goed na te zoeken :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:41

Shirley schreef:
Dat lijkt me een goed plan, onder het mom van "zonder gedram ook geen ham" moet het haalbaar zijn om in goed overleg toch naar je zin en overtuiging te kunnen eten, succes ts !

*\o/* *\o/*
Jij moet de reclame in.

ik las net btw als titel : Ik wil geen vegetarier zijn :D
lijkt mij ook een leuk topic om te volgen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:19

_Nadia_ schreef:
ZeSteigert schreef:

Haha, nee hoor, wat ik of mijn man wil gebeurt, kinderen kunnen nog zoveel drammen, maar nee is nee.

Vegetarier worden ze maar als ze niet meer thuis wonen. En weigeren te eten? Prima, dan krijg je helemaal niets, kijken hoe lang ze dat volhouden. Hier wordt gegeten wat de pot schaft (daarbij houden wij natuurlijk rekening met voedselallergieen, en 2 van onze kinderen verdragen ivm autisme bepaalde structuren van eten niet, maar buiten dat niet zeuren maar eten)

Ik heb 5 kinderen, denk je nou echt dat ik voor iedereen wat anders ga koken? Want als nummer 1 geen vlees meer wilt, dan wil nummer 2 geen vis meer, nummer drie enkel nog wortelen etc etc. Ben gekke Henkie niet.

Als mijn kinderen denken dat ze met doordrammen ergens komen heb ik toch iets heel erg fout gedaan in de opvoeding.

Ik weet niet hoe het bij jouw kinderen werkt, maar ik zou niet eten langer volhouden dan dat ouders een kind laten verhongeren.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:19

Jaja, nou weten we het wel met jou. Je laat jezelf wel erg kennen zo. Tsjonge. :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:23

Achja dat is bokt hè, de ene keer met z'n allen top iets regelen, en de andere helft zijn ontzettende zeurkeusen die alles denken te weten. Prima, fijn leven verder +:)+
Je laten kennen is iets anders, ik laat me juist niet kennen ;)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:45

ZeSteigert schreef:
Ik weet niet hoe het bij jouw kinderen werkt, maar ik zou niet eten langer volhouden dan dat ouders een kind laten verhongeren.

In tegenstelling tot sommige ouders voed ik mijn kinderen WEL op en weten ze dat ze naar me te luisteren hebben. Doen ze dat niet hangen daar consequenties aan. Ik ben heel volhardend (zal wel moeten met 3 kinderen met autisme) dus geloof mij maar dat zij eerder opgeven hoor.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:13

Voor jouw kinderen geldt dat wel, prima. Opvoeden en weten wat goed voor je is is iets heel anders. Ik had het precies weer zo gedaan als het moest. En over 10 jaar denk ik daar nog net zo over. En over 50 jaar ook.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:22

Goh, is toch vreemd dat iedereen het hier min of meer met elkaar eens is buiten één persoon.. Laten we het wel gezellig houden he dames, anders stel ik voor dat we een apart topic maken over hoe je je kinderen moet opvoeden :')
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 20-04-14 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:22

Kom maar terug als je zelf kinderen hebt en je volwassen geworden bent. Tegen die tijd zul je je nog schamen voor je gedrag.
Geeft niets, hoort allemaal bij 16 jaar zijn, maar echt, je komt er nog wel van terug.