Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ZeSteigert schreef:Tuurlijk komt het allemaal van één kant, alles is mijn schuld hier. Klopt![]()
Mensen reageren op mij en ik geef daar antwoord op. Ik dram mijn mening nog steeds niet door, ik reageer op mensen die hem afkraken en dat is wat anders.
ZeSteigert schreef:Dan zit het niet in hun karakter. Voor een groot deel ligt het natuurlijk aan de opvoeding, maar wat je ook met mij gedaan had, mijn karakter en wilskracht had mij hier toch vega gemaakt.
. Maar net als ik dat op een gegeven moment met mijn kinderen doe, ga ik de discussie verder niet aan, wij komen er toch niet uit. Diablo schreef:ZeSteigert schreef:Dan zit het niet in hun karakter. Voor een groot deel ligt het natuurlijk aan de opvoeding, maar wat je ook met mij gedaan had, mijn karakter en wilskracht had mij hier toch vega gemaakt.
Ik ken het karakter van mijn kinderen beter dan jij. Maar net als ik dat op een gegeven moment met mijn kinderen doe, ga ik de discussie verder niet aan, wij komen er toch niet uit.
Mijn kinderen mogen later ook niet zelf bepalen wat ze eten natuurlijk (in de zin van, dat wij aan de aardappelen zitten en de kinderen zelf pizza kopen) maar als ze vega willen zijn zorg ik dat ze goede vervangers en zo binnen krijgen hoor.
ZeSteigert schreef:In elk gezin werkt het. Alleen veel mensen hebben een te dikke ego om dat te willen horen.
Shirley schreef:Dat lijkt me een goed plan, onder het mom van "zonder gedram ook geen ham" moet het haalbaar zijn om in goed overleg toch naar je zin en overtuiging te kunnen eten, succes ts !
_Nadia_ schreef:ZeSteigert schreef:In elk gezin werkt het. Alleen veel mensen hebben een te dikke ego om dat te willen horen.
Haha, nee hoor, wat ik of mijn man wil gebeurt, kinderen kunnen nog zoveel drammen, maar nee is nee.
Vegetarier worden ze maar als ze niet meer thuis wonen. En weigeren te eten? Prima, dan krijg je helemaal niets, kijken hoe lang ze dat volhouden. Hier wordt gegeten wat de pot schaft (daarbij houden wij natuurlijk rekening met voedselallergieen, en 2 van onze kinderen verdragen ivm autisme bepaalde structuren van eten niet, maar buiten dat niet zeuren maar eten)
Ik heb 5 kinderen, denk je nou echt dat ik voor iedereen wat anders ga koken? Want als nummer 1 geen vlees meer wilt, dan wil nummer 2 geen vis meer, nummer drie enkel nog wortelen etc etc. Ben gekke Henkie niet.
Als mijn kinderen denken dat ze met doordrammen ergens komen heb ik toch iets heel erg fout gedaan in de opvoeding.
ZeSteigert schreef:Ik weet niet hoe het bij jouw kinderen werkt, maar ik zou niet eten langer volhouden dan dat ouders een kind laten verhongeren.