Ik ben in ieder geval erg blij dat ze hem hebben, zodat een hoop mensen nu opgelucht verder kunnen leven en gaan bouwen aan een mooie nieuwe toekomst.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anique_Vaandrig schreef:ruzie? volgens mij een gewone discussie hoor, of mis ik nu niets. trouwens niets mis mee met de doodstraf, niemand die m mist
Jennygirl schreef:
Sypheron,
Het mag in deze zaak duidelijk zijn dat SH een smerige schoft is, die veel op zijn kerfstok heeft, maar waar leg je de grens? Als iemand meer dan 100 mensen vermoord heeft, dan mag je hem als vuil behandelen? Of leggen we die grens al bij 50? Of alleen bij bepaalde namen, zoals SH? En zo ja, kunnen we dan een lijst krijgen met deze namen? Dan zou ik Meneer Bush himself er ook graag opzetten! En Blair erbij!
Pipo"]
[quote="Anique_Vaandrig schreef:maar Jennygirl, is het in dit geval niet een beetje anders? lijkt me sterk dat het niet te bewijzen valt dat ie niets gedaan heeft...
Sypheron schreef:Als er bij meerdere slachtoffers van die mensen DNA van die persoon gevonden wordt, die persoon heeft geen alibi en is gezien/of die persoon bekend zelfs, dan mag men toch aannemen dat die persoon schuldig is? De grens leg ik waar je 100% zeker weet dat een persoon iets gedaan heeft.
Anique_Vaandrig schreef:in dit geval wel ja, die man heeft zo verschrikkelijk veel gruwelijke dingen uitgevreten, van mij mag het!
Anique_Vaandrig schreef:dat is precies wat hij krijgt met een eerlijk proces, terwijl je je ook houdt aan de universele rechten van de mens. daarmee houd je de eer en verhef je jezelf boven zijn daden en ben je een beter mens dan hij.dat een heleboel mensen rustiger slapen en het idee hebben dat hem toekomt wat hij heeft verdient.
Sypheron schreef:Als er bij meerdere slachtoffers van die mensen DNA van die persoon gevonden wordt, die persoon heeft geen alibi en is gezien/of die persoon bekend zelfs, dan mag men toch aannemen dat die persoon schuldig is? De grens leg ik waar je 100% zeker weet dat een persoon iets gedaan heeft.
SuperPepeijn"]dat is precies wat hij krijgt met een eerlijk proces, terwijl je je ook houdt aan de universele rechten van de mens. daarmee houd je de eer en verhef je jezelf boven zijn daden en ben je een beter mens dan hij.
[quote="Anique_Vaandrig schreef:dat een heleboel mensen rustiger slapen en het idee hebben dat hem toekomt wat hij heeft verdient.
Citaat:toch blijf ik erbij dat die man de doodstraf verdient, zoveel mensen die hij heeft vermoord, ik vind dat hij dan geen rechten meer heeft. Dan verhef ik mezelf maar even niet boven zijn daden