Saddam Hoessein misschien opgepakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:44

Het is wel duidelijk dat ieder zijn eigen mening hierover heeft. We hebben hem allen laten blijken. Laten we er nu geen ruzie om gaan maken Knipoog

Ik ben in ieder geval erg blij dat ze hem hebben, zodat een hoop mensen nu opgelucht verder kunnen leven en gaan bouwen aan een mooie nieuwe toekomst.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:26

Stel, we hebben het even niet over SH, maar over een man, die ervan verdacht wordt een gezin uitgemoord te hebben. Er is sluitend bewijs, en iedereen is het erover eens dat hij het gedaan heeft.
Hij wordt behandeld zoals sommigen van jullie dat graag zouden zien, want hij is een smerige hufter, een eikel en verdient het niet om nog te leven, en zal moeten lijden. Hij wordt als vuil behandelt en vernedert op televisie.
Hij belandt op de electrische stoel.
Een maand later komt er nieuw bewijs, hij was het toch niet....
OEPS!!!! DAAROM HEEFT IEDER MENS RECHTEN, ondanks wat hij of zij gedaan heeft!
Ik weet dat het bij SH iets anders ligt, maar het komt wel op hetzelfde neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:26

ruzie? volgens mij een gewone discussie hoor, of mis ik nu niets. trouwens niets mis mee met de doodstraf, niemand die m mist Knipoog

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:28

Jennygirl, zo'n vonnis mag pas uitgesproken worden als er echt 100% duidelijkheid is in de zaak, en dat is er in veel gevallen niet. Bij SH echter duidelijk wel.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:30

Er waren in het begin ook bokkers die dachten dat er nu wel een nieuwe SH zal opstaan. Lijkt mij sterk. Om zover te komen als SH is gekomen, heb je macht, aanhangers en heel veel geld nodig. Dat verzamel je niet zomaar. Daarnaast was SH's regime gebasseerd op angst. Mensen deden wat hij zei, uit angst om verkracht of doodgeschoten te worden. Er waren niet veel mensen die geloofden in hetgeen waar SH voor stond.
Na de dood van Hitler stond er ook niet zo snel weer een op. Het verschil was ook dat Hitler de mensen brainwash-de, hij maakte gebruik van de slechte economie en hoge werkloosheid. Mensen geloofden dat hij betere tijden zou brengen.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:34

Anique_Vaandrig schreef:
ruzie? volgens mij een gewone discussie hoor, of mis ik nu niets. trouwens niets mis mee met de doodstraf, niemand die m mist Knipoog

Ik ben erg tegen de doodstraf, om de reden die ik hierboven uitleg. Er is (bijna) nooit 100% zeker dat iemand iets gedaan heeft.

Sypheron,
Het mag in deze zaak duidelijk zijn dat SH een smerige schoft is, die veel op zijn kerfstok heeft, maar waar leg je de grens? Als iemand meer dan 100 mensen vermoord heeft, dan mag je hem als vuil behandelen? Of leggen we die grens al bij 50? Of alleen bij bepaalde namen, zoals SH? En zo ja, kunnen we dan een lijst krijgen met deze namen? Dan zou ik Meneer Bush himself er ook graag opzetten! En Blair erbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:36

maar Jennygirl, is het in dit geval niet een beetje anders? lijkt me sterk dat het niet te bewijzen valt dat ie niets gedaan heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:41

Jennygirl schreef:

Sypheron,
Het mag in deze zaak duidelijk zijn dat SH een smerige schoft is, die veel op zijn kerfstok heeft, maar waar leg je de grens? Als iemand meer dan 100 mensen vermoord heeft, dan mag je hem als vuil behandelen? Of leggen we die grens al bij 50? Of alleen bij bepaalde namen, zoals SH? En zo ja, kunnen we dan een lijst krijgen met deze namen? Dan zou ik Meneer Bush himself er ook graag opzetten! En Blair erbij!

En degene die SH niet behandeld als een man die mensenrechten heeft, en daarop moet berecht worden.

Gewoon op de electrische stoel of een spuitje. En geen idiote middeleeuwse praktijken, daarmee gedraag je je hetzelfde als hij deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:43

Anique_Vaandrig schreef:
maar Jennygirl, is het in dit geval niet een beetje anders? lijkt me sterk dat het niet te bewijzen valt dat ie niets gedaan heeft...

En daarom vind jij het dus wel goed, om nu middeleeuwse praktijken toe te passen?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:43

Als er bij meerdere slachtoffers van die mensen DNA van die persoon gevonden wordt, die persoon heeft geen alibi en is gezien/of die persoon bekend zelfs, dan mag men toch aannemen dat die persoon schuldig is? De grens leg ik waar je 100% zeker weet dat een persoon iets gedaan heeft Lachen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 21:45

Nee ik vind de doodstraf achterhaald.. ik droom zo vaak dat ik de doodstraf heb ( Bloos ) en dat is zo erg.. ik vind dat al middeleeuws.. maar van de andere kant, dadelijk ontsnapt ie Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:16

Pipo"]
[quote="Anique_Vaandrig schreef:

En daarom vind jij het dus wel goed, om nu middeleeuwse praktijken toe te passen?
[/quote]

in dit geval wel ja, die man heeft zo verschrikkelijk veel gruwelijke dingen uitgevreten, van mij mag het!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:18

Anique_Vaandrig schreef:
in dit geval wel ja, die man heeft zo verschrikkelijk veel gruwelijke dingen uitgevreten, van mij mag het!
en welk nut heeft het?

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:19

Sypheron schreef:
Als er bij meerdere slachtoffers van die mensen DNA van die persoon gevonden wordt, die persoon heeft geen alibi en is gezien/of die persoon bekend zelfs, dan mag men toch aannemen dat die persoon schuldig is? De grens leg ik waar je 100% zeker weet dat een persoon iets gedaan heeft Lachen.

Je weet (bijna) nooit zeker of iemand het gedaan heeft. Iemand kan een misdaad bekennen, maar ook dat wil niet zeggen dat hij/ zij het gedaan heeft.

SH is mens, met duivelse streken, maar hij blijft mens. En hoort dus als mens behandeld te worden.

Ik zeg niet dat SH het niet gedaan heeft, dat lijkt me redelijk duidelijk. Ik zeg alleen dat hij als mens behandeld dient te worden en een "fair trial" dient te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:20

SuperPepeijn"]
en welk nut heeft het?
[/quote]

dat een heleboel mensen rustiger slapen en het idee hebben dat hem toekomt wat hij heeft verdient.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:20

Anique_Vaandrig schreef:

Dit is precies wat ik bedoel: ' van mij mag het'.
Van sommige mensen mag het om een varken dood te trappen, want varkens zijn onrijn. Dat wil nog niet zeggen dat het aanvaardbaar is.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:22

Als die man achter slot en grendel zit, kan hij Iraq niet meer regeren.
Iemand hoeft niet dood om onschadelijk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:22

varkens zijn onschuldig, deze man niet

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:23

Anique_Vaandrig schreef:
dat een heleboel mensen rustiger slapen en het idee hebben dat hem toekomt wat hij heeft verdient.
dat is precies wat hij krijgt met een eerlijk proces, terwijl je je ook houdt aan de universele rechten van de mens. daarmee houd je de eer en verhef je jezelf boven zijn daden en ben je een beter mens dan hij.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:24

Sypheron schreef:

De puttense moordzaak was ook zon geval, dat is nu teruggedraaid. Hoe had je dat willen doen als je ze gefolterd of nog erger had laten executeren!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:26

het belangrijkste argument waarom ik tegen de doodstraf ben is dat het onomkeerbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:30

SuperPepeijn"]
dat is precies wat hij krijgt met een eerlijk proces, terwijl je je ook houdt aan de universele rechten van de mens. daarmee houd je de eer en verhef je jezelf boven zijn daden en ben je een beter mens dan hij.
[/quote]

daar heb je helemaal gelijk in OK dan!

toch blijf ik erbij dat die man de doodstraf verdient, zoveel mensen die hij heeft vermoord, ik vind dat hij dan geen rechten meer heeft. Dan verhef ik mezelf maar even niet boven zijn daden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:35

Jennygirl schreef:
SH is mens, met duivelse streken, maar hij blijft mens. En hoort dus als mens behandeld te worden.

quote van mijn vader;

Nooit geweten dat SH een mens was (:D) Een dier dood om te overleven, een mens dood een mens niet om te kunnen overleven.

einde quote van mijn vader

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:37

Ik denk dat de doodstraf geen goede straf is voor SH. Het gaat erom dat hij constant er aan wordt herinnerd waarom hij een straf krijgt. Zijn leven moet eigenlijk een levende hel worden. Misschien is het gewoon het beste dat hij weer terug gestopt wordt in het gat waar ze hem hebben uitgevist met een flinke bewaking eromheen. Daar mag hij dan zijn dagen slijten met voldoende voedsel en water om hem in leven te houden.

Misschien heel extreem en niet volgens de universele mensen van de mens, maar wat is nou wel een goede straf voor deze man als we de doodstraf niet toepassen in deze kwestie.

Let wel... ik ben normaal gesproken ab-so-luut niet zo zwartgallig of iets dergelijks, maar wat dit aan gaat zet het heel erg kwaad bloed omdat ik zwaar tegen onrecht ben en ik vind dat deze man geen recht verdient...

Pfff... ik moet me er eigenlijk niet druk om maken... slecht voor mijn bloeddruk Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:38

Citaat:
toch blijf ik erbij dat die man de doodstraf verdient, zoveel mensen die hij heeft vermoord, ik vind dat hij dan geen rechten meer heeft. Dan verhef ik mezelf maar even niet boven zijn daden

Dat kan je wel even makkelijk zeggen vanuit je bureaustoel, maar ik vind het een beetje jammer dat je uitzonderingen maakt. Moorden is gewoon fout, punt.
Dit is allemaal niet te vergelijken met de Puttense moordzaak oid trouwens, hoe komen jullie er überhaupt bij dat deze man misschien wel onschuldig is Verward