Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:38

Xannee100 schreef:
Een paar weken terug, zat ik even bij de EHBO op een evenement... ik trok een blikje Redbull open ( ik was al aan het werk vanaf 06:45u ) en hun vertelden mij dat als je meer dan 2 blikjes Redbull ( energy ) op een dag drinkt dat dat niet alleen voor je tanden etc. slecht is.. maar ze zeiden dat <stel ik breek nu een been en heb 2 blikjes redbull op.. ik mag dan 24 uur niet geopereerd worden. Energy werkt heel erg bloedverdunnend. Hoe erg het ook is, je moet wachten! Daar schrok ik zo erg van dat ik het nu veel minder drink...

:') goeie ehbo daar.. energy werkt juist bloedverdikkend..

Hoop mensen hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt

Rena100

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:57

Ik drink het zelf niet en zou het ook niemand aanbevelen om het te drinken. Als je nagaat waarom het ooit (in oorlogstijden voor piloten) is ontwikkeld, het zou voor de 'gewone mens' niet beschikbaar moeten zijn.

Ook al zijn er nog geen wetenschappelijke studies gedaan naar de gevaren en gevolgen van energiedrankjes, zou ik toch zeker zeer beperkt zijn in het consumeren hiervan. Voornamelijk door de grote hoeveelheden suiker die er in voor komen (ook zoetstoffen zijn niet bepaald gezond).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:01

Ik drink er zelf anfentoe een op een feestje, maar verder ook niet.
Mijn kinderen als ik die ooit krijg zouden het ook niet mogen.
Ik zag bij mij op school altijd eerste jaars lopen met hele tassen vol.
En dan maar vragen waarom ze zo druk zijn...

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:08

Energydrink. Tenzij je enórm traint of kilometers hardloopt... En dan nog. Het is vooral een enorme hap suiker waar je alleen maar dik van wordt. En heb géén idee waarom je het aan je kind zo geven. Belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:10

Arc_En_Ciel schreef:
Dit :') ik ken een meisje dat blowt, dat is toch wel even wat erger dan een paar blikjes energy per week hoor :')

Waarom? Omdat dat wel verboden is in veel landen? Ik drink absoluut geen energydrank. Ten eerste vind ik het smerig en ten tweede is het echt verschrikkelijk slecht. Niet alleen vanwege de grote hoeveelheden suiker en cafeïne, maar vaak zit daarbovenop ook nog een berg zoetstoffen en andere chemische troep.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:12

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb nog geen kinderen dus weet niet hoe het dan is.
Zou het zelf niet kopen voor ze, maar als ze het tijdens de pauze of op stap een keer drinken dan is dat hun probleem. Heb liever dat ze 10 RedBulls drinken en staan de stuiteren als een konijn als dat ze dronken zijn door 10 pinten.

Ja want dat is het enige mogelijke gevolg van redbull... :n energiedrankjes geven verhoogd risico op bloedklonters. Nee, een blikje vast niet maar die wat maar eentje drinken zijn makkelijk te tellen vrees ik.
Ik vind dat het niet verkocht mag worden onder de 18 en sterker nog, liever nog pas vanaf 21.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-04-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:12

Blowen is ook iets wat medisch voorgeschreven kan worden.
ik vind energy veel erger als blowen

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:19

Rena100 schreef:
Ik drink het zelf niet en zou het ook niemand aanbevelen om het te drinken. Als je nagaat waarom het ooit (in oorlogstijden voor piloten) is ontwikkeld, het zou voor de 'gewone mens' niet beschikbaar moeten zijn.

Ook al zijn er nog geen wetenschappelijke studies gedaan naar de gevaren en gevolgen van energiedrankjes, zou ik toch zeker zeer beperkt zijn in het consumeren hiervan. Voornamelijk door de grote hoeveelheden suiker die er in voor komen (ook zoetstoffen zijn niet bepaald gezond).

Embryo onderzoek is al bekend, veel sterven af of hebben foetale ontwikkelingsstoornissen. :=

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:38

Arc_En_Ciel schreef:
Dit :') ik ken een meisje dat blowt, dat is toch wel even wat erger dan een paar blikjes energy per week hoor :')

Alles met mate. Als jij 1 keer per maand blowt, dan vind ik dat minder erg dan een paar blikjes energy per week.
Wat 'erger' is, ligt puur aan hoeveel je ervan gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:46

Ik zie het nut niet in van energydrankjes, is alleen maar slecht voor je. Wij drinken thuis niet of nauwelijks frisdrank en de kids dus helemaal niet. Moet er ook niet aan denken, die van mij zijn al levendig genoeg zonder red bull...

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:48

Heb het voordeel dat mijn kinderen al erg druk zijn, zal het ze dus niet snel geven. Dan zijn mijn kinderen nog redelijk jong 8 en 3, zal vast een tijd komen dat ze het zelf gaan kopen tijdens pauzes, dan ben ik blij dat ik de leraar niet ben :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:52

Ze mogen het van mij verbieden op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:03

Ik weet nog dat ik in groep 8 zat en we op kamp gingen! Ik ging met vriendinnetjes inkopen doen en toen hadden we ook voor elke dag een blikje energy drank gekocht, stóer dat we het vonden. De "coole" jongens uit de klas, hadden een hele tray mee. Op de fiets werd onze oude meester uitgedaagd om ook een blikje te drinken; hij vond het vreselijk vies, maar hij deed het wel haha.

Ik drink soms een blikje, met uitgaan of tentamenweken of zo. Maar als ik had geweten wat voor een rotzooi het was, dan zou ik het vroeger toch minder gedronken hebben. Toen ik een jaar of 14/15 was, dronk ik het best wel regelmatig. (Ik was een slechte planner. :') )

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:10

[***] schreef:
Ze mogen het van mij verbieden op school.

Bij mij op school is het verboden :)

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:15

Ik heb nog geen kinderen maar kreeg het vroeger niet van mijn ouders. In de pauze of tussenuur fietsen we gewoon naar de winkel en kochten we het van het zakgeld..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:21

VivaLaVida schreef:
Collie2008 schreef:

Bij overmatig gebruik is alcohol slecht ja. Maar dat is met zo veel doen zo toch?

Alcohol is sowieso slecht, of iig het afbraakproduct ervan. Alleen je merkt niet direct grote schades dus wordt er verondersteld dat het wel oké is. En zoals ik al zei, het is maar net vanuit welk gezondheidsricico je het bekijkt.

Al denk ik dat er bij alcohol inderdaad vanuit een bepaald oogpunt positieve effecten zijn en bij energiedrankjes kan ik geen enkel positief punt vinden

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:34

Ik heb geen kinderen, maar als ik kinderen had zou ik absoluut geen energiedrankjes geven, daar hoef ik geen seconde over na te denken.
Het is gewoon vergif. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik me er niet speciaal in verdiept heb, maar als ik alleen al die gevolgen hier lees.. pff.. Van mij mag er zeker een leeftijdsgrens komen of verbieden zou nog beter zijn. Ik heb zelf nog nooit dat spul gedronken, staat me zo tegen. Ik maak me wel schuldig aan elke dag een glas cola... moet ik eigenlijk ook vanaf want dat is zeker wel ongezonder als een glas wijn of een biertje!
Maar het is ook niet makkelijk als je afwisselend wilt drinken, want ijsthee, aanmaaklimonade, chocomelk, frisdrank is allemaal niet gezond. Sinaasappelsap uit pak schijnt ook helemaal niet zo gezond te zijn...

Maar goed Energydrank staat denk ik wel ruim bovenaan..

edit: ohja mensen die hun kinderen wel van dat spul geven en vooral jonge kinderen, ik kan me niet voorstellen dat die mensen enig benul hebben wat ze hun kind geven... Als ze het wel zouden weten vind ik het kwalijk.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 17-04-14 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:36

Collie2008: Er zit 80% van de adh vitamine B12 in zo'n blikje, dat is zo'n beetje het enige positieve (voor mensen die daar anders moeilijk aan komen)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:37

Ik heb geen kinderen, maar van mij zouden ze het niet mogen hebben.
Spul is mierzoet, ik krijg al gaatjes als ik het ruik :').

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:39

Depende schreef:
Collie2008: Er zit 80% van de adh vitamine B12 in zo'n blikje, dat is zo'n beetje het enige positieve (voor mensen die daar anders moeilijk aan komen)

Misschien toch maar eens een paar blikjes per week beginnen drinken dan.. := al weet ik niet of dit voordeel op weegt tegen de nadelen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:42

Denk dat je beter voedingssuplementen kan nemen dan dat.
Hallooo de suikers, de calorieën, daar gaat het bikini seizoen -O-

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:52

Mijn kinderen willen het zoooooo graag want mama drinkt het ook :) maar nee hun mogen het nog niet. Ze zijn 5,9 en 11. Die van 9 en 11 mogen heel af en toe een slokje maar heb hun duidelijk uitgelegd dat het niet gezond is en dat ik er daarom ook niet meer drink als 1 per dag

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:17

Ess_Ramona schreef:

Light versie nemen. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:18

Ess_Ramona schreef:

Beetje meer calorieën kunnen hier geen kwaad... Meer dan welkom. Maar liever van gezondere oorsprong denk ik. :D
Drink wel eens een slokje mee van mijn man maar dat is het ook. Alles met mate he..

Edit: light is nog slechter. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:19

ilayda schreef:
Mijn kinderen willen het zoooooo graag want mama drinkt het ook :) maar nee hun mogen het nog niet. Ze zijn 5,9 en 11. Die van 9 en 11 mogen heel af en toe een slokje maar heb hun duidelijk uitgelegd dat het niet gezond is en dat ik er daarom ook niet meer drink als 1 per dag

Dan kopen ze het zelf wel als ze een jaar of 12 zijn en op de middelbare school zitten, voorbeeld doet volgen.