Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik zou uit huis moeten zijn, dus ik mag niet klagen, haha!
Britta31 schreef:Wat is er toch met de pubers van nu.Ze willen niets,maar verlangen wel alles.Ze hebben zelf geen cent maar willen dat pap en mam alles betaald enz.Maar er iets voor terug doen ho maar.Want daar hebben ze geen zin in.En ouders hebben zelf voor kinderen gekozen dus moeten die alles maar voor ons doen.Zo werkt het bij ons niet.En mijn dochters zijn geen gratis werkvolk hoor.Maar iets meer waardering zou wel leuk zijn.Dit is mijn mening en ik probeer onze dochters zo op te voeden dat ze ook dingen voor andere mensen doen zonder er iets voor terug te willen hebben.
.
Nu nog steeds als ik bij mams op bezoek ga heb ik zoooo graag haar voeten op schoot, dan voel ik me terug piepjong
)

Raveltje schreef:Het gaat niet alleen om je "eigen plekje" maar ook het respect naar je ouders toe.. Mijn vader had zijn eigen stoel, dit claimde of dwong hij echt niet af, maar gewoon omdat het mijn vader was en er altijd zat, stond je op als je in zijn stoel zat..
En over het kopje koffie, is niets mis mee om je kinderen bij te brengen dat de wereld niet alleen om hun draait, dat ze best wel eens iets voor paps of mams terug mogen doen.
Mijn dochter draaide gewoon mee in het huishouden, niks met afdwingen te maken of dat ik te lui was om iets in het huishouden te doen, maar gewoon ze iets meer bewust maken van het feit dat het leven een geven en nemen is.
Britta31 schreef:Wat is er toch met de pubers van nu.Ze willen niets,maar verlangen wel alles.Ze hebben zelf geen cent maar willen dat pap en mam alles betaald enz.Maar er iets voor terug doen ho maar.Want daar hebben ze geen zin in.En ouders hebben zelf voor kinderen gekozen dus moeten die alles maar voor ons doen.Zo werkt het bij ons niet.En mijn dochters zijn geen gratis werkvolk hoor.Maar iets meer waardering zou wel leuk zijn.Dit is mijn mening en ik probeer onze dochters zo op te voeden dat ze ook dingen voor andere mensen doen zonder er iets voor terug te willen hebben.
Depende schreef:Raveltje schreef:Het gaat niet alleen om je "eigen plekje" maar ook het respect naar je ouders toe.. Mijn vader had zijn eigen stoel, dit claimde of dwong hij echt niet af, maar gewoon omdat het mijn vader was en er altijd zat, stond je op als je in zijn stoel zat..
En over het kopje koffie, is niets mis mee om je kinderen bij te brengen dat de wereld niet alleen om hun draait, dat ze best wel eens iets voor paps of mams terug mogen doen.
Mijn dochter draaide gewoon mee in het huishouden, niks met afdwingen te maken of dat ik te lui was om iets in het huishouden te doen, maar gewoon ze iets meer bewust maken van het feit dat het leven een geven en nemen is.
Meedraaien in het huishouden heb ik ook altijd gedaan, ieder zijn eigen klusjes en die deed je ook gewoon, maar nooit 'omdat ik al dit dit en dit gedaan heb moet jij dit nu voor mij doen' Gewoon omdat ik geleerd heb dat we samen wonen en samen "verantwoordelijk" zijn. Zo wilde ik een pony, prima, maar zelf voor zorgen (met hulp natuurlijk als 8 jarige) Maar als mijn mama mij naar de bioscoop bracht oid, kreeg ik echt niet een week later te horen. Pak drinken voor mij, want ik heb je vorige week ook weggebracht. Dat zou ik als 12 jarige echt niet doen, je bent dan wel een kind, maar daar kan je nog steeds dingen aan vragen ipv eisen.
Soms ook wel eens fijn om verwend te worden...
Alleen op 't moment heb ik wel even een vast plekje, want dat is de enige plek waar een voetenbank tussen de tafel & bank in past, want m'n knieën kunnen nu niet lang krom zitten
Als het hier is van je MOET koffie halen, kun je het ook echt vergeten hoor
m'n zus en ik maken eigenlijk altijd voor elkaar drinken en mijn ouders voor hun en vaak ook meteen voor ons, maar zodra er iets geëist word ga ik echt niks halen/maken hoor
als er daarintegen iemand zwaar hijgend binnen komt en vraagt of ik even koffie zou willen maken of dit/dat geven doe ik dat echt wel
. Daar hebben ze dan dikke pech mee. Mama's plek en klaar. Dat ze nu ook op die plek willen zitten en gaan zitten is vooral - tenminste dat denk ik - om jouw gezag te ondermijnen, niet omdat ze daar zo graag willen zitten.
.