Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. En waar je ook nog eens kan lachen.
_San87_ schreef:Mja, maar als je wilt werken, dan vind ik wel dat er ook een stuk minder gezeurd mag worden. Je kunt nu eenmaal niet alles krijgen wat je wilt, TS moet leren beter te overleggen met haar leidinggevende. Volgensmij is dan al een groot stuk irritatie weg.
.Amaris schreef:sallandval schreef:Poeh, maak je borst maar nat... als je dit al zwaar wordt zal het HBO met daarnaast een baantje al helemaal voelen als de hel.
Nou precies. 7 uur achter elkaar werken de max? Dan staat je nog wat te wachten later in het werkende leven.
. Marit schreef:Dit is echt 'de kindjes in afrika hebben helemaal geen eten dus zeur niet dat je geen spruitjes lust' niveauOmdat iemand anders het slechter heeft, mag TS niet zeuren?
Amaris schreef:muntdrop schreef:
Alsof de gemiddelde puber op zijn 16e al klaar is voor het werkende leven, kom op he.
EUSJ! Zou ik daarom misschien het woordje 'later' hebben gebruikt?
ze zegt toch dat ze NU niet meer dan 7 uur achter elkaar wilt werken.
genoeg mensen die op hun 16e helemaal niet werken, of ook minder, gaan die het ook allemaal niet redden dan? Meggie_x schreef:[***] schreef:Ik weet niet of ik er over heen heb gelezen, maar TS zit je nog op school?
Ik ben ook 16 en doe nu havo 4 en daarnaast werk ik donderdag/vrijdag en zaterdag van 5 tot 10/11, ik kan je zeggen dat het niet altijd leuk is. Je hebt school, huiswerk thuis en dan ook nog werk, en dan lijkt het soms alsof je helemaal geen tijd voor jezelf hebt. Echter is het eenmaal niet anders, iedereen moet werken. Ik zit soms ook wel eens te zeuren, maar daarna zeg ik altijd tegen mezelf dat ik blij moet zijn dat ik werk heb. Probeer de positieve kant te zien, je verdient geld en als je aardige collega's hebt dan is het vaak ook gezellig! Werken is echt niet zo erg als het lijkt. Probeer je er over heen te zetten. Nu de vakantie eraan komt moet ik waarschijnlijk veel avonden gaan werken in mijn vakantie, maar als ik ga zeuren, tsja dan worden ze op het werk ook niet blij van me. Natuurlijk doe je liever dingen met vrienden en heb je het liefst zo veel mogelijk tijd voor jezelf, maar als je niet werkt heb je ook geen geld. En dan houd het allemaal snel op. Een nieuwe baan vinden is nu ook niet zo makkelijk.
Wat is overigens de reden dat je niet meer dan 7 uur op een dag wil werken?
Ik doe net als jou 4 havo.
Onze pauzes zijn heel vervelend. Dan heb ik om half 2 al mijn halfuur pauze en om 6 uur heb ik mijn kwartier. Als je werkt van 12- 20. En dat vind ik gewoon vervelend.
Amaris schreef:Ik blijf het suf vinden. Acht uurtjes werken, komop waar hebben we het over... Als ze er nu al zo'n moeite mee heeft... het wordt alleen maar moeilijker in het leven, niet makkelijker.
Maar goed, misschien draait ze straks op haar 20e met veel plezier overuur na overuur... wie zal het zeggen?
Niet iedereen maakt de keuze om fulltime te werken.
SuperAssie schreef:Heb ik dan zoveel pauze of jij zo weinig..?
Als ik 8 uur werk heb ik 1,5 uur pauze. Laatst moest ik van 12 tot 8, had om 2 uur een half uur en om 5 een uur. Die dag was zó om..
Marit schreef:SuperAssie schreef:Heb ik dan zoveel pauze of jij zo weinig..?
Als ik 8 uur werk heb ik 1,5 uur pauze. Laatst moest ik van 12 tot 8, had om 2 uur een half uur en om 5 een uur. Die dag was zó om..
Dan heb jij heel veel pauze. Als ik werk van 12 tot 8 heb ik in totaal een half uur pauze, als het rustig is mag ik om 3 uur een kwartiertje maar niet altijd. Een uur voor avondeten is echt heel erg luxe, dat heb ik nog nergens mee gemaakt. Heb ook nog nooit langer dan 10 min/kwartiertje koffiepauze gehad.