Scouting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Re: Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:01

Zijn er nog waterscouts naar kaagcup?
Of gaat er nog iemand naar nawaka??

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 17:48

*Blaast*

Gister wezen BBQ'en bij het pinkster-familie kamp ipv. het hele kamp te blijven slapen ivm. de tentamens van aankomende week. Ook gelijk maar mijn badges op de blouse gemaakt, volgende week naar plopsaland en dan moet de blouse aan.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:30

Net terug van de info avond over de jamborette ;)
Was best gezellig. Weet nog steeds niet waar ik ben ingefeeld maar oké
Nog iemand die naar fe jambo gaat?

Ik voel me allen wel echt rot

Ik wil sinds ik bij de gidsen zit (meisjes 10-14) al verkenner leiding worden (jongens 11-15)
En ben nu ook een keer wezen mee draaien.
Maar nu is het probleem ik had het in januari aan gegeven bij de hopman daar dat dat me supepr leek. En toen vroeg die gelijk of een vriendin dan ook kwan want hij wilde haar er bij hebben, zij wilt niet maar ik heb haar toch over kunnen halen.. En toen was het van wij moeten een datum aan geven Waneer we mee willen draaien.
Dus na een tijdje (kon niet eerder door tentamens) geregeerd dat ik graag mee wilde kijken.
Maar ondertussen heeft die dus heel vaak aan die vriendin gezegd dat xe gewoon moet komen en dat ze haar geschikt vinden en zo en over mij helemaal niks. Daar dacht ik al ze willen haar liever maar nu.
Wareb met hem aan het praten en hij begint weer dat zij er leiding moet worden en dst ze potentie heeft en zo. En enoge wat die tegen mij zij was van ja jou wil ik ook zien als leiding maar bij een andere groep.
En uit eindelijk toen ik voor de 10de keer zei dat ik het graag wil ben ik ook uitgenodigd om volgend seizoen mee te draaien, maar kwam er meer uit als een verplichting dan dat die het echt wil.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Wil het echt heeel graag lijkt me echt supper en wil het al zo lang. Maar is wel rot om nog niet eens 2de keus te zijn. En dan in hun team te komen.
Het leuke is mog dat die vriendin het niet eens meer wilt. En daar alles aan gedaan wordt om haar toch te krijgen. En voor mij nul.
Ik weet het even echt niet meer.

Sorry voor het lange verhaal. Maar moest het ergens kwijt. Waar geen mensne zitten die iemand uit het verhaal kent. Hoop dat jullie tips hebben

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 10:23

Kan je niet laten zien dat je het wel kan? Dat je ze het tegendeel bewijst? Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee, want ik ben zelf gevraagd voor de bevers :o

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:30

hooii
ik zit al sinds 2006 bij de scouting en ga deze zomer over naar de explores :)
vind het nog steedds jammer dat de fundays niet door gingen dit jaar :\
en we zouden naar intercamp gaan maar ik was de enigste die mee wou :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:56

kosseh schreef:
Net terug van de info avond over de jamborette ;)
Was best gezellig. Weet nog steeds niet waar ik ben ingefeeld maar oké
Nog iemand die naar fe jambo gaat?

Ik voel me allen wel echt rot

Ik wil sinds ik bij de gidsen zit (meisjes 10-14) al verkenner leiding worden (jongens 11-15)
En ben nu ook een keer wezen mee draaien.
Maar nu is het probleem ik had het in januari aan gegeven bij de hopman daar dat dat me supepr leek. En toen vroeg die gelijk of een vriendin dan ook kwan want hij wilde haar er bij hebben, zij wilt niet maar ik heb haar toch over kunnen halen.. En toen was het van wij moeten een datum aan geven Waneer we mee willen draaien.
Dus na een tijdje (kon niet eerder door tentamens) geregeerd dat ik graag mee wilde kijken.
Maar ondertussen heeft die dus heel vaak aan die vriendin gezegd dat xe gewoon moet komen en dat ze haar geschikt vinden en zo en over mij helemaal niks. Daar dacht ik al ze willen haar liever maar nu.
Wareb met hem aan het praten en hij begint weer dat zij er leiding moet worden en dst ze potentie heeft en zo. En enoge wat die tegen mij zij was van ja jou wil ik ook zien als leiding maar bij een andere groep.
En uit eindelijk toen ik voor de 10de keer zei dat ik het graag wil ben ik ook uitgenodigd om volgend seizoen mee te draaien, maar kwam er meer uit als een verplichting dan dat die het echt wil.
Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Wil het echt heeel graag lijkt me echt supper en wil het al zo lang. Maar is wel rot om nog niet eens 2de keus te zijn. En dan in hun team te komen.
Het leuke is mog dat die vriendin het niet eens meer wilt. En daar alles aan gedaan wordt om haar toch te krijgen. En voor mij nul.
Ik weet het even echt niet meer.

Sorry voor het lange verhaal. Maar moest het ergens kwijt. Waar geen mensne zitten die iemand uit het verhaal kent. Hoop dat jullie tips hebben

Wat wil je zelf? Je kan je bewijzen natuurlijk. Als je het écht graag wilt, geef het dan een kans en laat zien dat je wel geschikt bent.
Wij hebben ook wel mensen echt afgewezen, want kon van te voren wel inschatten dat het niets werd. Maar ook al zouden die 100 keer vragen, dan nog hoefden wij ze niet. Ze staan dus wel open voor je, anders hadden ze wel weer nee verkocht.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:12

Ik wil hey zelf heel graag. Dit is de spektak dje als enige genoeg leiding heeft. Dw rest een te kort. Daaron willrn ze me ook liever bij die andere hebben.
Gaa het volgend seizoen wel mee draaien en hopen dat ze dan bij draaien.

Gingen de fundays niey door dit jaar?

Gaat er iemand naar co-nuts dit jaar?
.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:16

nee walibi wou het camping terein niet meer verhuren ofzo ik weet niet presies hoor :o

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:19

Aww jammerr. Hopenlijk volgend jaar wel weer.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:24

scouting nederland heeft daar in de buurt een groot hectare land gekocht voor onderandere de fundays :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:41

BUMP! :D
Hoe zijn jullie zomerkampen vergaan? Ik ben gisteren teruggekomen uit Tsjechië, wat een onwijs gaaf land! We hebben een bult gekke dingen gedaan en ik heb echt onwijs lol gehad *\o/* . Had er in eerste instantie niet zoveel zin in ivm een aantal groepsleden welke soms wat lastig/tegendraads gedrag vertonen wat de sfeer behoorlijk kan verpesten, maar dat is eigenlijk hartstikke goed gegaan! We hebben het erg gezellig gehad, mooie natuur gezien, ja, ik ben verliefd op Tsjechië :D.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De 2e dag zijn we een stukje gaan lopen als voorbereiding op de 2 dagen erna. Op een gegeven moment begon het te regenen en zagen we dat er een restaurantje op 200 meter afstand was. Wij daar snel naartoe gelopen, inmiddels doorweekt natuurlijk. Ik opperde om het eerste rondje te betalen, wist niet hoeveel het was maar was wel makkelijk om even geld te wisselen. Betaalde ik 120 kronen, omgerekend 4,80, voor 6 cola xD. En dat in de horeca!
Laatst bijgewerkt door Polly op 01-02-19 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto verwijderd op verzoek

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 18:43

Tjechië is idd een geweldig mooi land <3

Ik vond het kamp wel leuk, maar af en toe kon ik de kinderen wel schieten :P

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:46

Tsjechie is inderdaad erg mooi en ook erg goedkoop, heb ik ooit (12 jaar geleden :o ) mijn eerste RS-zomerkamp gehad. Mooie foto's, nu moet ik maar weer een keer terug!

Hier is het zomerkamp al even geleden, maar we hebben een mooie maar natte week in Duitsland gehad (Brexbachtal). Onze kinders zijn gelukkig nu wat enthousiaster voor zomerkampen in het buitenland, dat doet de groep waar ik nu bij zit eigenlijk bijna nooit. Maar traditites kunnen ook nieuw ontstaan!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:10

Tjechie ziet er mooi uit. En lekker goedkoop. Als je op een dure plek uitkomt betaal je dat nog per cola..

Kamp bij ons ging wel oke. Voor eerste kamp van de stam sinds het bestaan van onze groep. Hadden slecht weer maar wel leuke activiteiten gedaan. Op het probleem met 1 persoon uit de groep na ging alles goed. Die is halve wegen de week als leiding vedergegaan bij onze kabouters die in de buurt zaten.
Wel echt als groep veder heel erg naar elkaar toe getrokken. Nu al plannem om 2de kamp in de mei vakantie te doen. Zomer zit al vol met jambo en normaal kamp waar ik beide als leiding mee ga.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 19:12

Is er dan iets tussen meerdere personen uit de groep gebeurd, of..?
Maar mooi dat de rest naar elkaar toe is getrokken!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:23

Speelt tussen haar en de rest al heel lang wat. Nouja op kamp. Elk kamp wordt zij meestal wat chagrijnig is niks goed enzo
Alleen nu kwam het al aan begin waardoor alles ging botsten. Met een programma dat veranderd werd omdat er een buitenactivitijd gepland was maar het regende en onweerde. Met opkomsten gaat het altijd goed, maar opkamp vaker problemen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 20:14

Jammer, maar jullie hebben het dan wel goed opgelost!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:51

Miekelien schreef:
Hier is het zomerkamp al even geleden, maar we hebben een mooie maar natte week in Duitsland gehad (Brexbachtal). Onze kinders zijn gelukkig nu wat enthousiaster voor zomerkampen in het buitenland, dat doet de groep waar ik nu bij zit eigenlijk bijna nooit. Maar traditites kunnen ook nieuw ontstaan!

wij gaan 23 augustus naar brexbachtal :+ :+

voor het eerst naar duitsland met de scouting. wel al buitenland gehad (ardennen 2 keer en een keer in de buurt van bruggen) maar duitsland is nieuw, ben erg benieuwd en hoop op droog weer! het thema is Wie is de mol, het klinkt iig al spannend :P
tevens het laatste kamp met deze groep en leiding dus voelt best wel raar ..

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:01

Ik vond t een heel mooi terrein! Wij zaten wel helemaal achteraan, was een beetje spannend om de aanhanger na de regenval door het riviertje heen te krijgen :+ Bij gewone waterstand kun je er gewoon doorheen rijden met de auto (staat t zo'n 5-10 cm hoog), maar omdat wij zoveel regen hadden mocht er geen enkele auto meer doorheen..
Maar volgens mij heb je een heel geschikt terrein voor je thema, veel plezier alvast!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:17

dank je wel ! ik heb er zin in :D

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:53

Ik heb ook een heerlijk zomerkamp gehad! :)
Wij gingen met de explorers (8) naar België (Sint-Joris Weert, ten zuiden van Leuven). Helaas was kon 1 leiding niet mee vanwege plotselinge ziekenhuisopname ;( , maar we hadden al snel een vervanger. Na het kamp was hij al uit het ziekenhuis. Bij ons was de sfeer super! De groep is dichter bij elkaar gekomen *\o/* , maar volgend jaar zal de groep er (helaas) heel anders zijn omdat een groot deel naar de roverscouts gaat. We hebben gezwommen, spellen gespeeld, gepaintballd, een pretpark (Walibi) bezocht, gecity-golfd in Leuven en Brussel bezocht. Ook werden er drie explorers ontgroend tijdens het kamp, wat veel leuke en vooral grappige momenten opleverde :+ :D . Iedereen vond het een superleuk zomerkamp en we vonden het allemaal erg jammer -O- dat het al zo snel voorbij was. Voor mij was dit het leukste zomerkamp tot nu toe! :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:43

Even tussendoor..
Is hier iemand actief op een scouting rond alphen?
Zoek eigenlijk een leuke stam groep waar ook wat "ouderen" in zitten.. Ben zelf 27.. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:48

kosseh schreef:
Tjechie ziet er mooi uit. En lekker goedkoop. Als je op een dure plek uitkomt betaal je dat nog per cola..

Kamp bij ons ging wel oke. Voor eerste kamp van de stam sinds het bestaan van onze groep. Hadden slecht weer maar wel leuke activiteiten gedaan. Op het probleem met 1 persoon uit de groep na ging alles goed. Die is halve wegen de week als leiding vedergegaan bij onze kabouters die in de buurt zaten.
Wel echt als groep veder heel erg naar elkaar toe getrokken. Nu al plannem om 2de kamp in de mei vakantie te doen. Zomer zit al vol met jambo en normaal kamp waar ik beide als leiding mee ga.

Klopt, het is echt super mooi en schoon ook. In Parijs heb ik op een terras nog 4,50 betaald voor een cola, bizar toch! :').

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:24

Jaa echt top om daar met scouting heen te gaan dan
Ben je wel iets meer aan vervoer kwijt maar dat compenseert elkaar wel denk ik.

Zijn er al kamp ideeën voor volgend jaar?

Wij zijn aan het kijken voor de meivakantie om naar Polen of Tjechie te gaan. Lijkt me echt supper

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:43

Wij hebben een busje gehuurd! Echt ideaal, maar dat kon ook omdat we maar met 9 man waren. Wij gaan orienteren op de ardennen voor volgend jaar, lekker actief kamp!