Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:39

Donna89 schreef:
Ik word eigenlijk nooit gebeld, wel steeds verkopers aan de deur.
Mijn man word wel steeds gebeld, laatst 1 die wilde mijn man gratis bamboo sokken aan smeren.. :?
Ik had opgenomen dus aan gegeven dat we daar niet in geïntereseerd zijn, en dat ik dat gratis niet zo geloofde.
Hij gaf aan dat het wel echt gratis was, dus ik heb m gevraagd of hij daar dan ook vrijwillig zat te bellen, aangezien het anders niet uit kon als het gratis en eenmalig was, daar wist hij dan geen antwoord op.

Ook was hij er van overtuigd dat hij (die mijn man nog nooit had gesproken) mijn man beter kende dan ik (bijna 7 jaar samen en bijna een jaar getrouwd) en dat mijn man, ondanks dat ik dacht van niet, wel degelijk geïntereseerd was in bamboo sokken. Hij wist het zeker!! :wow:

Ik maak er altijd een sport van om hen over de zeik te krijgen ipv andersom, En aangezien ik ongeveer het zelfde werk doe, alleen dan niet verkoop, weet ik wel hoe ik dat voor elkaar kan krijgen
Deze bewuste meneer heeft uiteindelijk ook, al scheldend, de verbinding verbroken.

}:)

Jouw man heeft gewoon een relatie met die man, en daar wil je man gewoon niet voor uitkomen... >;)

:+ :+

Even iets serieuzer, waar halen ze het lef vandaan om net te doen of iemand die ze niet kennen zeker weten wel interesse heeft...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:11

Sammie schreef:
Kiwipitje schreef:
Sjonge Sammie wat reageer jij overtrokken zeg. :')
Jij mag het overtrokken vinden hoor :(:) Ik geef gewoon aan wat ik er van vind. Ik vind het echt gewoon dom en zelfs onbeschoft gedrag. Je komt niet alleen mogelijk over als een hork, je blijft ook nog eens gebeld worden. Dus uiteindelijk heb je jezelf er alleen maar mee.

Het bel me niet register heeft iets van 6 weken nodig eer je effect van hebt ivm doorvoeringen in het systeem. Als het trouwens je mobiele nr is waar je opgebeld wordt misschien eens wat minder ingaan op ipad trekkingen, gratis probeersels en soortgelijke internetaanbiedingen. Als je die nl. invult staat er 9 vd 10 dat je benaderd kan en zal worden door geaffilieerde partners. En dat gaat dus buiten het bel me niet register om. Je hebt nl. aangegeven akkoord te gaan met het bellen :)
Als je ergens een abonnement hebt, wat bij mij het geval is, ze bellen namelijk over abonnementsverlenging, dan gaat dit ook buiten het bel me niet register om.

Overigens vind ik ook dat jij zelf onbeschoft reageert hier.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:14

Ohh dat zal het zijn!
Ja ik heb die jongen ook even haarfijn uitgelegd dat hij best mag proberen mij iets aan te smeren, maar dat ie het wel netjes diende te doen.. en dat nee ook echt nee betekend.. en als hij geen nee kon aanhoren, hij misschien een gesprekstechniek cursus moest volgen, of ander werk zoeken

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:14

Ik word ook steeds gebeld door onbekende nummers, geblokkeerd staat er dan. Vaak 's ochtends. En heel soms ook door een onbekend nummer dat met +42 ofzo begint. 2 keer ook een sms gehad daarvan, was engelstalig waarin stond dat ik mee kon doen aan een loterij. Verder niet op in gegaan, oplichters zijn dat.
Maar ik neem onbekende nummers sowieso al niet op.

Sammie

Re: Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:25

0042 is Tjechie dacht ik.

Ik vind het trouwens best schokkend dat dat soort loterijsmeersels nu ook via sms verstuurd gaan worden. Aan de ene kant denk ik dit moet hun toch geld kosten.. Aan de andere kant zal het ook wel wat opleveren.. Als ze er maar 1 hebben die er in trapt, hebben ze er zo alweer 400 sms’jes of meer uit. Maar zou voor de politie e.d. toch makkelijker te traceren zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:31

Liegen kunnen ze ook goed..
Hier al eens gehad met een 'promotie van Björn Borg' ik zou alleen verzendkosten betalen en zou een setje toegestuurd krijgen, was al argwanend maar nee, ze kozen wijken uit en het was écht van Björn Borg, kreeg uiteindelijk een flutsetje binnen (merkloos) en zou als ik me niet op tijd af zou melden elke week iets binnen krijgen waar ik dus wel voor betaalde.
Meteen stopgezet natuurlijk maar die jongen zat dus gewoon bewust keihard te liegen aan de telefoon.
Gewoon misleiding dus, vond dat echt niet kunnen, sindsdien ben ik niet meer zo vriendelijk als ze me wat willen aansmeren via de telefoon.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:14

Ik werd laatst op mijn mobiel gebeld, en ook op de huistelefoon, terwijl ik een paar jaar terug al in een belmenietregister ben aangemeld. Dus heb ik me maar weer opnieuw aangemeld, tegenwoordig moet je zelfs eerst een account aanmaken voor je jezelf in het belmenietregister kunt zetten. Een extra hoepel om doorheen te springen, het mag blijkbaar niet te makkelijk zijn jezelf aan te melden voor dat register...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 14:20

Zoolgangster schreef:
Ik werd laatst op mijn mobiel gebeld, en ook op de huistelefoon, terwijl ik een paar jaar terug al in een belmenietregister ben aangemeld. Dus heb ik me maar weer opnieuw aangemeld, tegenwoordig moet je zelfs eerst een account aanmaken voor je jezelf in het belmenietregister kunt zetten. Een extra hoepel om doorheen te springen, het mag blijkbaar niet te makkelijk zijn jezelf aan te melden voor dat register...

Dat is maar goed ook. Want ik had van de week bijna een verkeerd nummer opgegeven waardoor ik alsnog niet zelf in bmn stond en iemand die daar niet om heeft gevraagd wel..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:56

Pfff.... Mijn moeder word ook altijd plat gebeld, ik gelukkig (nog) niet... Laatst inderdaad door de Lotto, "Spreek ik met..." "Zo ongeveer" "Bel ik gelegen?" "Nee ik sta te koken" "Oh okee, heeft u misschien interesse in .... ?" "Nou nee, bedankt" "Mag ik u op een ander moment terug bellen? "Nee". "Okee, tot ziens" en nu word ze weer elke keer gebeld, rond dezelfde tijdstippen... Ze neemt ook niet meer op, vandaag zal ik kijken of ik kan opnemen! Zal ik die misschien eens proberen die ik voorbij heb zien komen :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:44

wij zijn een tijdje gelastig gevallen door enquetebureau's. Ook altijd op de meest ongelegen tijdstippen. Die enquêtes duren zogezegd maar 5 minuutjes maar in werkelijkheid zit je een halfuur later nog aan de telefoon. Tegenwoordig is het van "Geen tijd, ik moet weg" en je hebt er die inderdaad zo brutaal zijn om te vragen wanneer je dan wel tijd hebt. Ik probeer beleefd te blijven maar als dat de zoveelste keer is in een week tijd wordt je het echt wel zat en ga je over op de onbeleefde modus omdat dat nog het enige is dat werkt om met rust gelaten te worden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:15

Sammie schreef:
0042 is Tjechie dacht ik.

Ik vind het trouwens best schokkend dat dat soort loterijsmeersels nu ook via sms verstuurd gaan worden. Aan de ene kant denk ik dit moet hun toch geld kosten.. Aan de andere kant zal het ook wel wat opleveren.. Als ze er maar 1 hebben die er in trapt, hebben ze er zo alweer 400 sms’jes of meer uit. Maar zou voor de politie e.d. toch makkelijker te traceren zijn?

Gut...toevallig had ik vanmorgen net 2 miljoen dollar gewonnen via een sms met dat nummer :o _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:54

Sammie schreef:
Als jullie dit soort dingen normaal vinden dan vinden jullie het vast ook heel normaal als je bij de kassa staat zonder pinpas met je briefje van 50 euro voor een item van 2,40 euro en dat je huid vol gescholden wordt omdat je al de zoveelste trut bent die deze week met een briefje van 50 wil afrekenen. Of nog beter.. De caissière stapt op en zegt verder niks. Moet je maar fatsoenlijk kleingeld bij je hebben toch? Als je dat nou nog niet snapt..

Als mijn contract niet verlengd wordt en ik dus niets meer te verliezen heb ga ik dit een keer doen, heeeerlijk _O- _O- _O-
(Weglopen dan, niet schelden.)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:01

Mijn moeder werd trouwens ook weleens gebeld door één of andere doorgedraaide tiener, hij had een random nummer gekozen, en dat belde hij buiten schooltijden zo'n 3 keer in het uur om vervolgens te beginnen over een of andere banketstaaf mop ('kent u de grap van Jantje in het toilet? Dat kan niet want de deur zat dicht HAAHAHA).
In het begin konden we er wel om lachen, maar na een week of 3 kenden we Jantje inmiddels door en door :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:06

De lotto belde me net weer. Voelde het al aankomen toen ik onbekend werd gebeld. Heb haar nadat ze vroeg of ze met mij sprak meteen gezegd dat ik geen interesse heb. Ging ze toch verder met weer het verhaaltje dat ze een leuke vraag had. Waarop ik nogmaals heb gezegd dat ik geen interesse had en dat daar toch echt geen woord spaans van was. Toen begon ze over het bmn register. En toen zei ze dat als ik mijn telefoonnummer ergens na het registreren heb ingevuld ik ben uitgeschreven bij het bmn. Vond het aardig dat ze dat even aangaf maar klopt dit?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:15

Kinke schreef:
AngeliqueB schreef:
Wij worden gebeld door Engelssprekende medewerkers, dat mijn Microsoft niet veilig is, mijn computer loopt gevaar en heeft een virus! Meestal zeg ik alleen maar hallo, hallo, hallo en blijf in het nederlands door kletsen dat is ze niet versta... Als ik slechte zin of geen tijd heb klik ik ze weg. Maar 1x heb ik zogenaamd alles ingetypt wat ze vroegen, ondertussen bleef ik maar roepen hoe blij ik met hun belletje was, want mijn arme laptopje was op sterven na dood.... Daar waren ze ook niet blij mee!

Deze had ik ook een keer aan de lijn, gelukkig wist ik dat het zo'n nigeriaanse oplichtersbende is. Bijna had ik mezelf verraden want ik wilde automatisch in het Engels terug praten maar kon me nog net op tijd inhouden. Deze meneer begon dus een verhaaltje in het Engels, waarop ik antwoordde: 'sorry, ik begrijp u niet'. Hij: 'English please?'. Ik: ik versta u niet, wat zegt u? Hij: 'do you speak English?' Ik: ik heb geen idee wat u bedoelt'. Hij; 'ok….doei(?????) Ik:' doei! :D Tot nu toe nog niet weer zo'n telefoontje gehad. (ik had ook geen zin om te verraden dat ik helemaal geen windhoos computer heb maar een appeltje)

En dat is dus precies wat je wèl moet doen! :) Ik werd eindeloos gebeld door de 'microsoft' lui. Werd er gek van. Op een dag heb ik gezegd dat ik een Apple heb (is niet waar), maar ben daarna nooit meer door hen gebeld.

Ik ben ook in het belmeniet register geregistreerd en wordt toch nog geregeld gebeld voor van alles. Heel vervelend. Ik hou het altijd superkort. Je kunt zeggen dat je aangifte gaat doen als ze nogmaals bellen. dat schijnt te helpen. Onlangsis een bedrijf inderdaad beboet voor het niet respecteren van het belmenietregister.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:26

Bel me niet schrijft je toch ook na een tijdje weer uit?
Ik was er bij ingeschreven en kreeg toen wel ineens weer telefoontjes (niet van bedrijven waar ik ooit iets mee te maken had gehad en had ook geen enquetes ingevuld).
Over het algemeen neem ik niet op als er privé nummer staat. Als ik iets belangrijks verwacht (doktersuitslag o.i.d.) dan natuurlijk wel maar anders niet. Als iemand het echt nodig vind om met me in contact te komen spreken ze maar voicemail in.
Wel moet ik zeggen dat ik ook wel eens boos ben geworden op die lui, dat ging ongeveer zo:
Zij: 'Ik mag u heel voordelig stroom aanbieden'
Ik: 'Dat regel ik zelf niet, dat doet mijn huisbaas'
Zij: 'Ja maar het is veel goedkoper'
Ik: 'Nogmaals: ik regel het niet zelf'
Zij: 'Ja maar..'
Ik: 'Niks maar, DOEI.'

En dat is misschien niet 100% netjes maar dan moet ze ook maar luisteren.
Nee is nee en accepteer je geen nee dan luister ik ook niet meer naar je, dat vind ik tijdverspilling.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:35

Sababber schreef:
De lotto belde me net weer. Voelde het al aankomen toen ik onbekend werd gebeld. Heb haar nadat ze vroeg of ze met mij sprak meteen gezegd dat ik geen interesse heb. Ging ze toch verder met weer het verhaaltje dat ze een leuke vraag had. Waarop ik nogmaals heb gezegd dat ik geen interesse had en dat daar toch echt geen woord spaans van was. Toen begon ze over het bmn register. En toen zei ze dat als ik mijn telefoonnummer ergens na het registreren heb ingevuld ik ben uitgeschreven bij het bmn. Vond het aardig dat ze dat even aangaf maar klopt dit?

Nee, dat klopt niet. Misschien dat sommige bedrijven wel (legale) omweggetjes hebben gevonden, dat weet ik niet. Je wordt als het goed is ook niet na een bepaalde tijd weer uitgeschreven. Maar het duurt wel 6 tot 8 weken voordat je inschrijving verwerkt is. En er gaat wel eens iets mis, dan zou ik het gewoon nog een keer doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:42

Ik meld ook altijd '' geen interesse, doei'' en hang op..

Was vaak bij de huistelefoon zo, woon bij mn schoonouders en die hebben eigen bedrijf dus die krijgen nogal wat telefoontjes..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:36

Sanned schreef:
Nee, dat klopt niet. .

Ja dat klopt wel. Maar dan wel deels..

Het is overigens al eerder gezegd hier.

Als je bij het BMN register staat mogen ze je eigenlijk niet bellen. Maar doe jij mee aan een actie van bijv. Sky radio, win een gratis ipad, vakantie, bloempot of weet ik het wat dan staat in de kleine letters vaak dat geaffilieerde partners contact op mogen nemen met je. Op het moment dat jij dus meedoet aan díe aktie bellen ze je op nav die deelname (je hebt immers toestemming gegeven) en geldt de opname in het BMN dus niet.

Dus 3x mee doen aan een win gratis zus enzo is 3x kans gebeld te worden door bijv. de lotto of een energiemaatschappij of noem maar op.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 13:52

Ik ben gewoon nog niet verwerkt in het register denk ik. Ik die namelijk nooit mee aan die acties, heb ook nergens een klantenkaart van ofzo. Geen abonnementen, dus heel raar als het daar uit voort zou komen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:57

je moet gewoon afwachten hoe vaak je telefoon overgaat. Als je door een onbekend nummer wordt gebeld en hij gaat vaker als 3 keer over is het vaak GEEN verkoper oid.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:40

Sammie schreef:
Sanned schreef:
Nee, dat klopt niet. .

Ja dat klopt wel. Maar dan wel deels..

Het is overigens al eerder gezegd hier.

Als je bij het BMN register staat mogen ze je eigenlijk niet bellen. Maar doe jij mee aan een actie van bijv. Sky radio, win een gratis ipad, vakantie, bloempot of weet ik het wat dan staat in de kleine letters vaak dat geaffilieerde partners contact op mogen nemen met je. Op het moment dat jij dus meedoet aan díe aktie bellen ze je op nav die deelname (je hebt immers toestemming gegeven) en geldt de opname in het BMN dus niet.

Dus 3x mee doen aan een win gratis zus enzo is 3x kans gebeld te worden door bijv. de lotto of een energiemaatschappij of noem maar op.

Maar je wordt niet uitgeschreven uit het BMNR bedoelde ik te zeggen. Je staat er nog steeds in, andere bedrijven dan die partners mogen je nog steeds niet bellen. Alleen zo weten ze je inschrijving te omzeilen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:42

Ik zie dit als gratis cold calling.

Zodra iemand besluit mij te bellen om een product aan te smeren dan draai ik het gesprek om.
Ik vraag dan of zij geïnteresseerd zijn om een abonnement bij mijn sportschool af te sluiten. De eerste proefles is gratis! Daarnaast krijgen ze elke 10e les gratis als ze een pakket kopen.

Moet je eens kijken hoe snel ze ophangen en niet meer terug bellen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:44

Als je ergens klant bent geweest, mogen ze je altijd bellen, ookal sta je in het belmeniet register, was laatst op tv...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:48

haha!!! Die is wel heel goed Raponsje :)