Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

JenW schreef:Hallo bokkers!
Nu vraag ik mij af waarom?!
Waarom willen mensen niet meer geholpen worden door het erop wijzen dat ze een fout hebben gemaakt?
Het lijkt er soms op dat mensen het gewoon willen hebben, omdat ze dan toch voorgelezen worden tijdens toetsen, niet meer gecorrigeerd worden..
wumdydumpy schreef:Klopt ik ben dan ook één van de weinige die zegt dat hij gewoon bijwerklessen moet volgen en dat we niet gelijk dit moeten roepen. Daarnaast is vaak ook het handschrift dusdanig onleesbaar dat het ook maar op dyslexie wordt gegooid i.p.v. de fijne motoriek te oefenen.
Klopt yasmijntje had er zo overheen gelezen.
CaPrIoLe`79 schreef:JenW schreef:Hallo bokkers!
Nu vraag ik mij af waarom?!
Waarom willen mensen niet meer geholpen worden door het erop wijzen dat ze een fout hebben gemaakt?
Het lijkt er soms op dat mensen het gewoon willen hebben, omdat ze dan toch voorgelezen worden tijdens toetsen, niet meer gecorrigeerd worden..
Puur gemakzucht.
Het valt op dat mensen met ernstige dyslexie correctere teksten plaatsen als de twijfelgevallen, die zo`n stempeltje wel makkelijk vinden. En ja, daarvan worden de ernstige gevallen de dupe, want die worden niet meer serieus genomen.
antje_vip schreef:
miss_lizje schreef:antje_vip schreef:
Bij lange teksten wel ja.
Maar zo heb ik er ook last van:
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/ph ... _460sa.gif
Gydja schreef:Die 2e komt me wel bekend voor. Ik kan zelf dan wel behoorlijk goed lezen met dyslexie. Het wil niet zeggen dat alle mensen met dyslexie niet kunnen lezen EN schrijven x'D. Maar ik zelf lees een paar woorden uit een zin en vorm dan zelf de zin. Ik heb begrepen dat meer mensen met dyslexie dat doen, de simpele woordjes zo als 'de, het, en, een, die, wij, te enz word vaak overheen gelezen en kunnen er dus foutjes ontstaan tijdens het lezen.
Gydja schreef:Die 2e komt me wel bekend voor. Ik kan zelf dan wel behoorlijk goed lezen met dyslexie. Het wil niet zeggen dat alle mensen met dyslexie niet kunnen lezen EN schrijven x'D. Maar ik zelf lees een paar woorden uit een zin en vorm dan zelf de zin. Ik heb begrepen dat meer mensen met dyslexie dat doen, de simpele woordjes zo als 'de, het, en, een, die, wij, te enz word vaak overheen gelezen en kunnen er dus foutjes ontstaan tijdens het lezen.
).
Dislexie is ook een handicap antje_vip schreef:Sincere, ik snap het wel, maar zouden ze hem niet accepteren als hij gewoon zegt waar het op staat?Dislexie is ook een handicap
hannah41 schreef:Ik zie het ook steeds vaker terug, zeker op forums en dergelijke. Iets waar ik me inderdaad best wel aan kan storen, maar ik vraag me ook af waarom? Mensen die op die manier typen neem ik ook niet echt serieus namelijk. Het is ook zo'n slap excuus, mensen met dyslexie kunnen voor zo ver ik weet namelijk best hoofdletters typen. Dan heb ik het vooral over dit soort berichten:
Citaat:hAalo ikku ging vandag Naar me paarje toe
En als je er dan wat van zegt, krijg je te horen dat je er vooral niks van mag zeggen omdat ze dyslexie hebben![]()
Maar goed, vervelend dat jij wel echt last van dyslexie hebt!