Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:04

Mijn vriend commandeert mijn hond trouwens in het Nederlands wat af en toe commando's oplevert als :"Ga in je land". :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:05

Mijn vriend kent niet veel meer dan 'weltrusten' en 'houdoe' :')

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:09

Tegenwoordig zie je zo vaak dat andere "rassen" met elkaar gaan..
Ik ben zelf NL maar heb een Armeense vriend...mijn ex is Albanees (kan je vergelijken met Turks)

Mijn vriend en ik kunnen gelukkig heel makkelijk met alles door 1 deur, het is alleen even anders als we later misschien verder zouden willen gaan. Daarmee bedoel ik trouwen enz.
Het kan wel, alleen dan kan het zo zijn dat je tegen de cultuurverschillen aan loopt en de gewoontes.
Goed overleggen en uitpraten, Als je echt echt echt van elkaar houdt, dan is er altijd wel een oplossing voor.

Ik was 3 jaar lang niet "goedgekeurd" :( omdat ik niet Armeens was.
Wat was ik daar WOEST om! Mijn gedachtengang was: Als hij gelukkig is dan is het toch goed? of willen jullie (de ouders bedoel ik) hem uithuwelijken en dat de relatie kapot gaat over een aantal jaar.
Zodra zn ouders de pijp uit zijn, zit hij er lekker mee.

Maar gelukkig heeft onze liefde het tegendeel bewezen en hebben zijn ouders toch ingezien dat hij echt gelukkig is.

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:10

hahaha Anthea en Goof _O-

Mijn ex zei altijd: Ga naar je moeder

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:14

Houdoe, fantastisch :')

Ok, here goes. Sinds een paar jaar schrijf ik met mensen die in amerika in de bak zitten. Echt ouderwets brieven schrijven, erg leuk. Een man waar ik bijna 4 jaar mee schreef kwam vrij, dus ik was op zoek naar een nieuwe penvriend. Een vriendin van mij heeft toen mijn adres aan haar toenmalige penvriend gegeven, die mijn adres weer aan een vriend van hem heeft gegeven (volgen we het nog? :P). Korte tijd later kreeg ik ineens een brief van een ontzettend knappe vent! Ik ben nooit gaan schrijven met de intentie om knappe kerels te ontmoeten, enkel om mooie vriendschappen op te bouwen. Maar van hem was ik toch een beetje ondersteboven :o.

Enfin, na een maand of 4 schrijven heeft hij me voor het eerst gebeld; doodeng!! :oo We hadden wel meteen een enorme klik en hebben het half uur zo vol gekletst :D Nu een jaar later bellen we regelmatig en sturen veel brieven heen en weer. Wat begon als een leuke vriendschap is inmiddels uitgegroeid naar veel meer dan dat :).

Ik snap dat er enige controverse bestaat over het feit dat ik hem nog niet ontmoet heb en hij vast zit. Snap ook dat mensen het wellicht niet snappen of het afkeuren, daar is een ieder vrij in natuurlijk :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:33

Wow, ik kan niet anders zeggen dan dat het een heel bijzonder verhaal is.
Hoe reageert je nabije omgeving? En hoe zie je dit contact verder voor je?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 17:43

Wow bijzonder verhaal zeg!
Ach soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Heb je niet altijd in de hand :)

Natalija, ja heb er paardgereden. Hij was doodsbang! Als je eff mij een pb.stuurt kun je het zien op mijn fb. Mss herken je wel vele plaatjes.
Nee behalve de standaard woordjes ken ik echt nog niks. Heb hem eerst gezed dat jij maar eens meer in het nederlands moest praten whaha. Vond ie goed :)

En weet eff niet meer wie het zei maar ja weet volgestopt met eten. Arm omaatje was zo zielig aan het kijken dat ik meer gegeten had dan dat ik eigenlijk kan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:41

Jess_vH schreef:
Hallo Nagini,

Welkom :)
Je vertelt tot september in Amerika te wonen? Waar verhuis je dan heen, naar Nederland?
Er was hier nog iemand die een Aussie had leren kennen.

Ik kom dan weer terug naar NL ja. Dat is het plan.. :') Zover er een plan is.
Hij is NZ, niet aussie though. :D

@Amethyst, jemig wat een verhaal.
Dat lijkt me inderdaad moeilijk uit te leggen aan omgeving.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:47

Goof; In mijn directe omgeving zijn er niet veel mensen die het héle verhaal kennen. Goede vrienden weten dit wel en steunen me gelukkig :D Mijn vader heb ik pas net verteld dat ik schrijf, die hoeft er niet van te weten zolang ik zelf nog niet weet welke kant het op gaat... Mn moeder (waar ik bij in woon) heeft denk ik wel een vermoeden. Ze kan echter heel explosief op dingen reageren dus ga de confrontatie pas aan als het werkelijk nodig is. Wie weet komt een ontmoeting er helemaal niet van en dan heb ik voor niks ruzie lopen maken.

Ikzelf sta er eigenlijk nog redelijk blanco in. Ik vind hem ontzettend leuk en wil er absoluut voor gaan. Hou alleen wel in gedachten dat er in tussentijd nog zo veel kan gebeuren waardoor het contact verbroken wordt. Misschien zien we mekaar wel op t vliegveld en ren ik gillend de andere kant weer op ;) Ik zie het wel. Maar ondanks al dat soort onzekerheden wil ik het graag een kans geven :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:14

Vind je erg dapper. Gewoon neutraal bedoeld hoor. Het is vast niet iets waar je vroeger over droomde
maar goed welke komen wel uit :p

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:15

Sorry nagini, een Kiwi :))

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:48

Hahaha kiwi, doet me denken aan een plaatje van Facebook waar wordt uitgelegd hoe je een kiwi bereidt :') Begint met een vogel en een paar plaatjes verder is het de vrucht haha.

Natalija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:02

Kruimeltje86 schreef:
Werd je ook constant eten aangeboden door zijn familie :-) ? Ik ben zelf hier geboren, maar ben half Servisch. Ik herken het helemaal hahaha

Wat leuk! Ik kom steeds meer landgenootjes tegen :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:49

Jess_vH schreef:
Sorry nagini, een Kiwi :))

Hahah, ja kon de kiwi-charmes niet weerstaan...

@Amethyst.. spannend hoor.
Hoelang zit hij nog? Als je dat tenminste kwijt wil?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:12

Ik ben wel van plan om een woordje mee te kunnen praten, maar ik kan de tijd niet vinden om er echt voor te gaan zitten.
Leren gaat ook niet meer zo soepel als vroeger :P

konden of deden jullie dit al snel?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:15

Goof schreef:
Mijn vriend commandeert mijn hond trouwens in het Nederlands wat af en toe commando's oplevert als :"Ga in je land". :+ :+

Mijne ook :') We hebben een commando: omhoog.
Dat kan ie echt, echt niet :))
Nagini schreef:

<3 Zulke mooie mensen. Maori?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:26

Mag ik ook meepraten? :)
Mijn vriend is Canadees en woont ook in Canada. We zijn momenteel 9 maanden samen en proberen we emigratie wijs wel vanalles te regelen alhoewel er momenteel nog niet zoveel te regelen valt. Ik lees straks even de rest door, sta op het moment om het vliegtuig naar NL in te stappen :).

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:49

Blacky94 schreef:
Mag ik ook meepraten? :)
Mijn vriend is Canadees en woont ook in Canada. We zijn momenteel 9 maanden samen en proberen we emigratie wijs wel vanalles te regelen alhoewel er momenteel nog niet zoveel te regelen valt. Ik lees straks even de rest door, sta op het moment om het vliegtuig naar NL in te stappen :).

oh jij emigreren naar canada of andersom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:45

Waarom ga je weer terug naar NL en voor hoe lang? Hoe was het nou afgelopen met je YP visum, gelukt?? :)

Kende je hem eigenlijk al van te voren of heb je hem pas in Canada ontmoet? :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:59

Ik naar Canada, heb niks meer met NL, vind het land en de mensen daar zoveel mooier.. :)

Ik ga terug naar NL omdat mn WHP verlopen is en YP niks meer is geworden ;) ik vlieg de 17e terug die kant op en dan maar zien of we wat anders kunnen regelen. Had wel een emigratiebureau gemaild mbt een LMO werkvergunning maar daar heb ik niks meer van gehoord. Een vriendin werkt ook met haar en die zei dat ze t heel erg druk had dus ik email haar nog wel een keer als ik terug ben :) zolang ik iig maar terug kan tot oktober om mn tijd voor sponsorship vol te krijgen en dan proberen we in de tussentijd wel een nieuwe werkvergunning te krijgen :)

Nee ik heb hem in Canada ontmoet toen ik daar net 3 maanden zat. Zijn de 19e 9 maanden samen :)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:12

Ik woon op dit moment samen met mijn Duitse vriend. Je zou zeggen: ligt qua taal en cultuur dicht bij elkaar en dat is natuurlijk ook zo, maar toch heb je ook verschillen. Zo zie ik bij mijn vriend de Deutsche Gründlichkeit wel terug (al kan dat natuurlijk ook aan hemzelf liggen). Hij vindt dat ik dingen soms wat direct zeg, terwijl ik voor mijn idee helemaal niet direct ben :P De meeste verschillen zijn gewoon leuk en grappig, er zijn niet echt dingen waarbij we echt tegen dingen aanlopen, maar dat komt natuurlijk ook wel omdat het zo dicht bij elkaar ligt.

Qua taal: ik vind het enorm schattig als mijn vriend Nederlands spreekt <3 en omdat de talen dicht bij elkaar liggen krijg je af en toe grappige foutjes en misverstanden :P gelukkig heb ik altijd vrij snel door dat hij wellicht iets anders bedoeld. Verder is het wel makkelijk, we spreken voornamelijk Engels (en nu steeds meer Nederlands) ook omdat mijn vriend in Engeland gestudeerd heeft en dat dus nu even het makkelijkst communiceren is bij belangrijke dingen. Maar als ik een woord niet weet in het Engels kan ik het in het Nederlands zeggen en dan weet hij vaak wel wat ik bedoel. Verder probeer ik mijn Duits ook een beetje bij te spijkeren. Wel zo leuk voor mijn schoonmoeder (al spreekt zij prima Engels en is ze ook Nederlands aan het leren) en ik vind dat als mijn vriend moeite doet om Nederlands te leren (ok hij woont hier natuurlijk, maar toch) ik best ook wat moeite mag doen om zijn taal te leren.

De meeste verschillen vinden we toch wel in kleine verschillen in het eten. Duits eten is net als in Nederland aardappels, groente, vlees. Maar stamppot is voor mijn vriend vreemd en vindt hij ook enorm vies. Wat ik dan weer vreemd vind is de manier waarop hij zuurkool eet. Gewoon apart zoals in aardappels, groente, vlees. Toen ik het voorgeschoteld kreeg bij mijn schoonmoeder deed ik toch steeds een stukje aardappel tegelijk met een hapje zuurkool in mijn mond :P Wat weer voor hilariteit bij mijn schoonmoeder leidde :)

Ik heb hem wel eens gevraagd of hij liever weer terug naar Duitsland zou gaan ooit. Zijn antwoord: Nah, de pensioenen zijn beter hier en het zorgstelsel veel goedkoper :P

Voor mijn huidige vriend heb ik een (geadopteerde) Colombiaan gedate. Dat was geen succes.. Een echt moederskindje en hele traditionele opvattingen over man/vrouw rol. Dat werkte voor mij echt niet.

Mijn zus heeft een Peruaan als vriend en mijn andere zusje heeft een Panamees als vriend gehad. Dus we zijn wel redelijk internationaal bij ons in de familie. En een vriendin van mij is getrouwd met een Ghanees en hebben samen een kindje. Hij komt hopelijk dit jaar voorgoed naar Nederland. (verblijfsvergunning moet nog goedgekeurd worden)

Nou ja, ik heb dus aardig wat mensen in mijn omgeving met internationale relaties :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:22

Wat leuk om te lezen allemaal.

Blacky94, je gaat/ wil nu al emigreren na die 9 maanden? Spannend hoor.

Omaro; grappig he die taalfouten en misverstanden. Mijn vriend maakt ze uiteraard ook, ik lach me soms rot. Maar hij probeert het onwijs hard en doet het gewoon supergoed. Hij begrijpt al veel, maar spreken is lastiger.
Van de week oefenden we lichaamsdelen, hij wees naar mijn oor en sprak het uit als 'h.oer' :+
Heb hem toch maar even uitgelegd dat dat iets anders betekent en dat ik echt geen h.oer aan mijn hoofd heb hangen. Gelukkig kan hij er zelf ook smakelijk om lachen.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:35

Ja heel grappig! Mijn vriend begrijpt ondertussen wel bijna alles, maar spreken is inderdaad wat lastiger. Al oefent hij nu wel veel op zn studie (hij is aan een tweede master begonnen deeltijd naast zijn baan, baan is internationaal met Duits moederbedrijf) Maar in het begin vond hij het vooral moeilijk om te spreken als ik erbij was omdat ik dan ging lachen omdat ik het zo schattig vind klinken :) Dan had hij natuurlijk beetje het idee dat ik hem uitlachte.. Maar nu weet hij dat dat niet zo is :)

O hihi, dat is niet heel handig Is ook wel erg zwaar als je dat aan je hoofd hebt hangen :P (en een tikkeltje ongepast natuurlijk.. :P) dat heb ik inderdaad ook wel, een u zonder umlaut is voor hem natuurlijk een oe. Maar snel uitgelegd dat onze u's altijd ü's zijn en nooit oe's :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:00

Lisitano schreef:
Nagini schreef:

<3 Zulke mooie mensen. Maori?

Ja. Half(? als ik me niet vergis). :)

Hij heeft zelf ook een grote Maori tattoo van arm tot borst en rug.. en binnenkort zijn andere arm.
Bij een 'familie' tattooeeder.
Zijn hele familie-leven staat dus ook op z'n lijf, wel bijzonder.

Ik spreek uiteraard Engels met 'm. Mijn Engels is dan ook vloeiend.
Ben 'm al een paar woordjes NL aan het leren wat hilarische situaties oplevert.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 10-04-14 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:02

Goof schreef:
Wat leuk om te lezen allemaal.

Blacky94, je gaat/ wil nu al emigreren na die 9 maanden? Spannend hoor.

Omaro; grappig he die taalfouten en misverstanden. Mijn vriend maakt ze uiteraard ook, ik lach me soms rot. Maar hij probeert het onwijs hard en doet het gewoon supergoed. Hij begrijpt al veel, maar spreken is lastiger.
Van de week oefenden we lichaamsdelen, hij wees naar mijn oor en sprak het uit als 'h.oer' :+
Heb hem toch maar even uitgelegd dat dat iets anders betekent en dat ik echt geen h.oer aan mijn hoofd heb hangen. Gelukkig kan hij er zelf ook smakelijk om lachen.

Hahaha _O- prachtig.