Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
omdat ik niet Armeens was.

). Korte tijd later kreeg ik ineens een brief van een ontzettend knappe vent! Ik ben nooit gaan schrijven met de intentie om knappe kerels te ontmoeten, enkel om mooie vriendschappen op te bouwen. Maar van hem was ik toch een beetje ondersteboven
.
We hadden wel meteen een enorme klik en hebben het half uur zo vol gekletst
Nu een jaar later bellen we regelmatig en sturen veel brieven heen en weer. Wat begon als een leuke vriendschap is inmiddels uitgegroeid naar veel meer dan dat
.

Jess_vH schreef:Hallo Nagini,
Welkom
Je vertelt tot september in Amerika te wonen? Waar verhuis je dan heen, naar Nederland?
Er was hier nog iemand die een Aussie had leren kennen.
Zover er een plan is.
Mijn vader heb ik pas net verteld dat ik schrijf, die hoeft er niet van te weten zolang ik zelf nog niet weet welke kant het op gaat... Mn moeder (waar ik bij in woon) heeft denk ik wel een vermoeden. Ze kan echter heel explosief op dingen reageren dus ga de confrontatie pas aan als het werkelijk nodig is. Wie weet komt een ontmoeting er helemaal niet van en dan heb ik voor niks ruzie lopen maken.
Ik zie het wel. Maar ondanks al dat soort onzekerheden wil ik het graag een kans geven
Begint met een vogel en een paar plaatjes verder is het de vrucht haha. 

. Blacky94 schreef:Mag ik ook meepraten?
Mijn vriend is Canadees en woont ook in Canada. We zijn momenteel 9 maanden samen en proberen we emigratie wijs wel vanalles te regelen alhoewel er momenteel nog niet zoveel te regelen valt. Ik lees straks even de rest door, sta op het moment om het vliegtuig naar NL in te stappen.

ik vlieg de 17e terug die kant op en dan maar zien of we wat anders kunnen regelen. Had wel een emigratiebureau gemaild mbt een LMO werkvergunning maar daar heb ik niks meer van gehoord. Een vriendin werkt ook met haar en die zei dat ze t heel erg druk had dus ik email haar nog wel een keer als ik terug ben
zolang ik iig maar terug kan tot oktober om mn tijd voor sponsorship vol te krijgen en dan proberen we in de tussentijd wel een nieuwe werkvergunning te krijgen 
De meeste verschillen zijn gewoon leuk en grappig, er zijn niet echt dingen waarbij we echt tegen dingen aanlopen, maar dat komt natuurlijk ook wel omdat het zo dicht bij elkaar ligt.
en omdat de talen dicht bij elkaar liggen krijg je af en toe grappige foutjes en misverstanden
gelukkig heb ik altijd vrij snel door dat hij wellicht iets anders bedoeld. Verder is het wel makkelijk, we spreken voornamelijk Engels (en nu steeds meer Nederlands) ook omdat mijn vriend in Engeland gestudeerd heeft en dat dus nu even het makkelijkst communiceren is bij belangrijke dingen. Maar als ik een woord niet weet in het Engels kan ik het in het Nederlands zeggen en dan weet hij vaak wel wat ik bedoel. Verder probeer ik mijn Duits ook een beetje bij te spijkeren. Wel zo leuk voor mijn schoonmoeder (al spreekt zij prima Engels en is ze ook Nederlands aan het leren) en ik vind dat als mijn vriend moeite doet om Nederlands te leren (ok hij woont hier natuurlijk, maar toch) ik best ook wat moeite mag doen om zijn taal te leren.
Wat weer voor hilariteit bij mijn schoonmoeder leidde 

Dan had hij natuurlijk beetje het idee dat ik hem uitlachte.. Maar nu weet hij dat dat niet zo is 
(en een tikkeltje ongepast natuurlijk..
) dat heb ik inderdaad ook wel, een u zonder umlaut is voor hem natuurlijk een oe. Maar snel uitgelegd dat onze u's altijd ü's zijn en nooit oe's
Lisitano schreef:Nagini schreef:Dat lijkt me inderdaad moeilijk uit te leggen aan omgeving.
Zulke mooie mensen. Maori?

Goof schreef:Wat leuk om te lezen allemaal.
Blacky94, je gaat/ wil nu al emigreren na die 9 maanden? Spannend hoor.
Omaro; grappig he die taalfouten en misverstanden. Mijn vriend maakt ze uiteraard ook, ik lach me soms rot. Maar hij probeert het onwijs hard en doet het gewoon supergoed. Hij begrijpt al veel, maar spreken is lastiger.
Van de week oefenden we lichaamsdelen, hij wees naar mijn oor en sprak het uit als 'h.oer'![]()
Heb hem toch maar even uitgelegd dat dat iets anders betekent en dat ik echt geen h.oer aan mijn hoofd heb hangen. Gelukkig kan hij er zelf ook smakelijk om lachen.
prachtig.