Is correct kassadraaien zo lastig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Is correct kassadraaien zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:20

Mensen zijn gewoon veel te verwend. Echt belachelijk.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:31

_San87_ schreef:
Ik heb van mijn zusje begrepen dat ze werken met een tijdslimiet, ze moeten bijvoorbeeld tien producten binnen tien seconden verwerkt hebben (zoiets, weet t niet precies). Ik kan me voorstellen dat er met zo'n systeem makkelijk fouten ontstaan :).

Moet je geen zeurpieten aan je kassa hebben staan. Ben je mooi klaar met je tijdslimiet.

Ik heb bijna nooit dat er een foutieve aanslag op mijn kassa bonnetje staat, en anders maar even pech gehad, zeker als het om van die kleine dingetjes gaat. Bij batterijen of heel duur wasmiddel let ik wel op.

Verbaas mij eerder over het feit dat ze zo makkelijk doen over het teruggeven van geld als je een product terug brengt wat over datum blijkt te zijn.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:36

ukje schreef:
Verbaas mij eerder over het feit dat ze zo makkelijk doen over het teruggeven van geld als je een product terug brengt wat over datum blijkt te zijn.

Das toch niet meer dan normaal? Had de winkel het eerder uit de schappen moeten halen. Ikzelf zou er ook niet voor teruggaan als het om iets gaat als een pak van de honig of de knorr of zo, maar met melk zou ik wel teruggaan hoor. Nu moet ik zeggen dat ik bij zuivel ed. altijd naar de datum kijk voor ik het in de kar stop.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:47

ukje schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb van mijn zusje begrepen dat ze werken met een tijdslimiet, ze moeten bijvoorbeeld tien producten binnen tien seconden verwerkt hebben (zoiets, weet t niet precies). Ik kan me voorstellen dat er met zo'n systeem makkelijk fouten ontstaan :).

Moet je geen zeurpieten aan je kassa hebben staan. Ben je mooi klaar met je tijdslimiet.

Ik heb bijna nooit dat er een foutieve aanslag op mijn kassa bonnetje staat, en anders maar even pech gehad, zeker als het om van die kleine dingetjes gaat. Bij batterijen of heel duur wasmiddel let ik wel op.

Ik vind die tijdslimiet sowieso van de zotten... Het aparte eraan is dat het afrekenen zo lang mag duren als de klant wil, zolang de producten maar binnen een bepaalde tijd aangeslagen zijn :').

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:49

_San87_ schreef:
Ik vind die tijdslimiet sowieso van de zotten... Het aparte eraan is dat het afrekenen zo lang mag duren als de klant wil, zolang de producten maar binnen een bepaalde tijd aangeslagen zijn :').

Hoe controleren ze dat werkelijk? Of ik nou 5 minuten doe over het afrekenen, en daarna rustig mijn boodschappen in ga pakken. Of dat ik snel ben maar zij langzaam zijn, maakt dan toch niet uit.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:51

Wat begrijpen jullie onder terug tellen?
Gewoon van, dat is zoveel euro terug?
Of effectief 13,65 plus 35 cent maakt veertien p.us een euro is vijftien?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:56

Als het 5.35 is en men betaald met 20.00 euro, geef je eerst 65 cent (maakt 6.00) dan 4 euro (maakt 10.00) en dan een briefje van 10 (maakt 20.00)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:59

ukje schreef:
_San87_ schreef:

Hoe controleren ze dat werkelijk? Of ik nou 5 minuten doe over het afrekenen, en daarna rustig mijn boodschappen in ga pakken. Of dat ik snel ben maar zij langzaam zijn, maakt dan toch niet uit.

De kassa houdt bij hoe lang de caissière doet over het afslaan (scannen) van de producten en zo kunnen ze dus bekijken of je snel genoeg afslaat of niet. Het gaat dus puur om hoe snel de caissière haar werk doet, niet hoe lang de klant over inpakken en betalen doet, dus puur het scannen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:09

San87 ok op die manier :j , maar ben het met je eens dat het raar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:24

Duhelo schreef:
Wat begrijpen jullie onder terug tellen?
Gewoon van, dat is zoveel euro terug?
Of effectief 13,65 plus 35 cent maakt veertien p.us een euro is vijftien?

Effectief, dan controleer je jezelf meteen en is het voor de klant ook duidelijk dat het klopt (meestal :') )

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:07

Ohjee, wij hebben per dag gemiddeld 100 klanten, in een weekend minstens 800.mijn werk zou plots een heel stuk vermoeiender worden.( nu al goedendag/ bonjour, postcode aub? Rijtje scannen, bedrag zeggen.betaalwijze vragen,tonen waar de kaart in moet, bedanken en prettige dag wensen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:15

Duhelo schreef:
Ohjee, wij hebben per dag gemiddeld 100 klanten, in een weekend minstens 800.mijn werk zou plots een heel stuk vermoeiender worden.( nu al goedendag/ bonjour, postcode aub? Rijtje scannen, bedrag zeggen.betaalwijze vragen,tonen waar de kaart in moet, bedanken en prettige dag wensen)

Van het terugtellen? Zoveel moeite is t niet als je het jezelf aanwent.
Ik heb meer dan 100 klanten per dag, en toch is het terugtellen niet vermoeiend.
Het hoort er voor mij gewoon bij.
Verplicht zoveel scannen per minuut hebben wij niet, vind dat ook geen klantvriendelijke regel.
Wij moeten wachten tot de klant alles op de band heeft (tenzij de klant aangeeft dat je kan beginnen of als het niet past, dan moet je eerst aangeven dat je vast begint) en daarna pas beginnen met scannen en de dingen netjes doorschuiven.
Als de klant alles ingepakt heeft bedrag noemen en afrekenen.
Ik moet regelmatig boodschappen inpakken omdat klanten in een rolstoel zitten, dan kom je dus ook niet aan het aantal scans per minuut..
Ben blij dat ze bij ons van de klant uit gaan en niet van het zo snel mogelijk werken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:22

Ik tel niet cent voor centje terug,

meer een bedrag van 13.55 en briefje van 20 --> 6.45 wisselgeld
Dat ik zeg 1.45 maakt 15 en 5 maakt 20. Met meerdere briefjes geef ik die ook een voor een. :j
Dan vind ik de stappen die ik maak klein genoeg eigenlijk.

Ik werk bij de intratuin (tuincafe) maar merk wel dat er vaak heel gek geld wordt bijgegeven. Dat het eigenlijk helemaal niet praktisch is, voor beide partijen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:24

dees_daan schreef:
Verplicht zoveel scannen per minuut hebben wij niet, vind dat ook geen klantvriendelijke regel.

Denk ook niet dat 'ie bedoeld is voor de klantvriendelijkheid :) Maar het is heel erg hip om op 'targets' te sturen, en voor targets heb je meetgegevens nodig, en scantijd is meetbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:30

Shadow0 schreef:
dees_daan schreef:

Denk ook niet dat 'ie bedoeld is voor de klantvriendelijkheid :) Maar het is heel erg hip om op 'targets' te sturen, en voor targets heb je meetgegevens nodig, en scantijd is meetbaar.

Dat denk ik ook niet, ik denk dat je dan juist in de hand werkt dat caissières niet goed kijken hoe ze het spul neerleggen omdat ze snel moeten..
Ik leg de flessen altijd met de bodem tegen de achterkant van de bak aan bijvoorbeeld zodat ze niet rollen en tegen de rand aan klappen, maar als je zo snel moet heb je daar eigenlijk geen tijd voor lijkt mij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:33

Wij hebben gelukkig geen scantijd. In de week doen wij echter wel nog werk aan de kassa ( kooien monteren, dingen alarmeren, etc). Dus is het wel fijn als het vooruit gaat.
Ikzelf tel nooit terug, neemt teveel tijd in,de franse kennen dat zowiezo niet. Ik geef wel netjes eerst het kleingeld in de hand, en dan het kasticketje met het briefgeld. Mensen mogen gerust natellen, het stuk achter de kassa is groot genoeg om door te schuiven. In de acht jaar dat ik er werk heb ik misschien vijf maal iemand gehad dat ik verkeerd teruggegeven had.
Ik merk dat er meer fouten gebeuren van dingen die dubbel of niet gescand worden, dan heb je idd geen kassaverschil.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:35

oh god ik moet altijd opletten of ik wel korting krijg of niet. Als er korting staat moet ik extra goed opletten en ook de mensen die bij me in de buurt staan of met wie ik mee ben.

Laatst nog op school in de kantine, hadden ze een optimel fruitmelk. Stond er een briefje: Optimel 50 cent. Ik neem optimel mee en een zakje chips van 45 cent. Ik ben bij de kassa ik betaal: 1,95. Ik ga zitten en bedenk me opeens HEY optimel 50 cent. Is maar een paar cent maar goed :'D ik loop terug ik zeg: de optimel was toch 50 cent en ik heb 1,95 cent betaald. Die vrouw kijkt me nors aan en zegt: nee de optimel blikjes niet dat flesje. Ik: er staat toch nergens dat je die blikjes bedoeld dit is ook optimel. Die vrouw: weg wezen.

Nou mooi is dat x'D lekker worden we weer behandeld op school en ik zit op het MBO kan ik wel verwachten dat ze wat volwassener met je omgaan.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:36

Bij ons wordt de tijd wel gemeten, maar we vinden klantvriendelijkheid echt heel belangrijk. Bij ons zijn er zelden lange rijen, en als er iets mis is gegaan, krijgt de klant meestal een bosje bloemen mee & kan de klant het artikel ruilen, of natuurlijk zijn geld gewoon terug krijgen.

Ookal is klantvriendelijk heel belangrijk, zelf vind ik ook dat je als klant de cassieres met respect moet behandelen. Heb namelijk wel eens gehad, dat ik aan iemand vroeg of ik in zijn kar mocht kijken, aangezien er nog iets in lag, dat de klant helemaal uit zijn plaat ging. Echter was hij niet alleen boos, hij ging zelfs met spullen naaar mij gooien. Dat was voor mij even schrikken aangezien ik het niet zag aankomen. En zelf vind ik niet dat je met spullen moet gaan gooien.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:53

Ik vind terug tellen echt een must voor een caissière vooral als je oudere mensen hebt kan je het gewoon niet maken om bijv. 35 euro zo in hun handen te drukken.

Verder merk ik idd dat op maandag de producten er vaak niet in staan en dat de Ah heel slecht is in goede folders drukken ;-)) diverse soorten nou echt verschrikkelijk heb ik elke week gezeur om,
Wat ik helemaal niet onlogisch vind dat klanten dat vinden.

35% stickers worden altijd heel rot opgeplakt ik heb het altijd redelijk op tijd door gebeurd niet vaak dat ik. Moet doorsturen naar de balie maar moet altijd corrigeren tip: geef aan dat je stickers hebt;-).
Ik snap het volledig dat het zwaar irritant is als je teveel betaald en geef iedereen groot gelijk hun geld op te halen maar wij zijn helaas ook mensen.

Ik werk gelukkig in een hele klantvriendelijke ah die echt voor de klanten gaan dus bij ons kan je gewoon 1 week later komen met je bonnetje als het niet klopt is geen probleem bij ons.
Waar ik me wel aan erger is klanten die misbruik ervan maken.

Ohja het scannen kunnen ze idd helaas zien haha vind het belachelijk maarja dan nog ben al blij dat ik in de top 3 sta met snelste:-D.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:59

tribeworld schreef:
Ik vind terug tellen echt een must voor een caissière vooral als je oudere mensen hebt kan je het gewoon niet maken om bijv. 35 euro zo in hun handen te drukken.

Verder merk ik idd dat op maandag de producten er vaak niet in staan en dat de Ah heel slecht is in goede folders drukken ;-)) diverse soorten nou echt verschrikkelijk heb ik elke week gezeur om,
Wat ik helemaal niet onlogisch vind dat klanten dat vinden.

35% stickers worden altijd heel rot opgeplakt ik heb het altijd redelijk op tijd door gebeurd niet vaak dat ik. Moet doorsturen naar de balie maar moet altijd corrigeren tip: geef aan dat je stickers hebt;-).
Ik snap het volledig dat het zwaar irritant is als je teveel betaald en geef iedereen groot gelijk hun geld op te halen maar wij zijn helaas ook mensen.

Ik werk gelukkig in een hele klantvriendelijke ah die echt voor de klanten gaan dus bij ons kan je gewoon 1 week later komen met je bonnetje als het niet klopt is geen probleem bij ons.
Waar ik me wel aan erger is klanten die misbruik ervan maken.

Ohja het scannen kunnen ze idd helaas zien haha vind het belachelijk maarja dan nog ben al blij dat ik in de top 3 sta met snelste:-D.

Hahha same here met die 35 % stickers, ik vind dat ze die gewoon over de barcode moeten plakken van het product zelf. Want soms zie ik ze over het hoofd, en dan hebben ze of al betaald, of is er al op PIN gedrukt waardoor je het er niet meer kan afhalen met regelcorrectie. Vooral als het druk is wordt ervan je verwacht dat je snel werkt, en dan kijk je niet om elk product of er een stickertje op zit etc..

Ook zijn er bij ons altijd heel veel vragen over de 50% korting (bv als er producten uit het assortiment gaan), die kunnen wij zelf niet aanslaan en zit meestal al in het product verwerkt alleen dan staat het er niet duidelijk bij, waardoor ik regelmatig boze klanten aan mijn kassa heb. en dan probeer ik uitteleggen dat de 50% korting al in de prijs verwerkt zit en dat ik zelf geen 50 % korting kan aanslaan. Naah, dan heb je echt geirriteerde kopers, maar dat is een verbeter puntje voor verkoop klaar vind ik ;)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:01

SuperAssie schreef:
ukje schreef:

Das toch niet meer dan normaal? Had de winkel het eerder uit de schappen moeten halen. Ikzelf zou er ook niet voor teruggaan als het om iets gaat als een pak van de honig of de knorr of zo, maar met melk zou ik wel teruggaan hoor. Nu moet ik zeggen dat ik bij zuivel ed. altijd naar de datum kijk voor ik het in de kar stop.

Ik had het is met een blikje limonade, doe het open en het smaakt verschrikkelijk.
Ik ga het melden en als klant krijg ik naar mijn voeten dat ik niet moet zeuren limonade overtijd is niet schadelijk. -O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:21

dees_daan schreef:
Shadow0 schreef:

Dat denk ik ook niet, ik denk dat je dan juist in de hand werkt dat caissières niet goed kijken hoe ze het spul neerleggen omdat ze snel moeten..
Ik leg de flessen altijd met de bodem tegen de achterkant van de bak aan bijvoorbeeld zodat ze niet rollen en tegen de rand aan klappen, maar als je zo snel moet heb je daar eigenlijk geen tijd voor lijkt mij.

Jawel hoor. Ik ben een van de snelste cassieres bij ons en sorteer de boodschappen altijd netjes, flessen met de onderkant naar beneden zodat ze niet rollen, wijnflessen zelfs rechtop op het metaal zodat ze niet omvallen, chips, boterhammenvlees/kaas/koekjes etc op het metaal en als de klant echt super veel boodschappen heeft gebruik ik gewoon beide delen van de band. Gaat prima, nooit kapotte boodschappen of boze klanten en toch een van de snelste ;)

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:30

er zijn winkels die hoog in het vaandel staan met services en winkels die dat niet hebben(aldi/lidl)
aldi en lidl betekent gewoon alles snel in je kar en inpakken bij de tafels of bij de auto. dat is het fijne daaraan. eigenlijk ben je zo de kassa voorbij

maar voor de caissières hoeveel aanslagen moeten jullie per uur hebben?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:34

chantal_bel schreef:
er zijn winkels die hoog in het vaandel staan met services en winkels die dat niet hebben(aldi/lidl)
aldi en lidl betekent gewoon alles snel in je kar en inpakken bij de tafels of bij de auto. dat is het fijne daaraan. eigenlijk ben je zo de kassa voorbij

maar voor de caissières hoeveel aanslagen moeten jullie per uur hebben?

Dat is geen regel voor ons gelukkig. We hebben wel een gemiddelde maar daar zit ik ver onder. Kan me voorstellen dat sommigen dat wel hebben maar dat zou je bij ons makkelijk kunnen oplossen met de Subtotaal toets. Dan stopt het tellen namelijk.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:40

Bij ons in de AH is de norm 2 seconde maximaal tussen twee artikelen en vereist 1.60 ofzo? Ik had geregeld een dikke rode streep over mijn naam omdat ik té langzaam zal zijn. Terwijl ik volgens mijn teamleiders een van de snelle ben, maarja. Ben nou eenmaal een cassiere die op de zaterdag ochtenden help met inpakken en een gezellig babbeltje maak met mijn vaste klanten. Voor mij is klantvriendelijkheid gewoon belangrijk en dat probeer ik ook door te geven aan mijn collega's als ik Countermedewerker ben (ben Cassiere B, mag dus informatiebalie medewerker zijn en kassa draaien) Ik splits ook graag de boodschappen, zodat er ook niks stuk gaat en daar zijn ze gelukkig allemaal heel tevreden over. Klanten vragen soms zelfs naar mij als ik er zaterdag ochtend niet ben. :P