Ik schrok me toch te pletter, toen ik dit hoorde...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:16

Sammie schreef:
xSlvna schreef:
Nee, maar waarom seks hebben als je geen kinderen wilt. :roll:

:') Mensen hebben nu eenmaal niet enkel seks voor kinderen.. :=

Nee goh, ik leef niet onder een steen. :') Maar zonder voorbehoedsmiddelen spreid je je benen niet vrijwillig (in zo een land), je wilt toch niet dat je na 9 maanden lekker je leuke ventje/dochtertje op straat kan leggen?

Edit: Met andere woorden, als je geen condoomboom hebt, waarom dan in godsnaam seks hebben?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:17

Ik denk dat die Chinees zich slap lacht nu :')

(ik beken... ik heb ook wel eens een buitenlander iets wijs gemaakt over onze cultuur :') )

Animal

Ik heb inderdaad een post verwijderd, deze was onvoldoende goed verwoord en kwam totaal niet over zoals ik hem bedoelde. Hier kwam ik pas achter dat ik hem na las en hij nogal algemeen geschreven was terwijl het maar op één verhaal (dat van mijn oma) gebaseerd was. Niet netjes om deze te laten zoals hij was. Enigszins discriminerend zelfs, gezien ik over de gehele bevolking sprak. Dat was absoluut niet de bedoeling. Echter stond daar wel in aangegeven dat de restaurants onderdeel van de Hoax waren. Het was balen dat hij zo snel gequote werd, dat gaf mij niet de kans om hem aan te passen naar de duidelijke tekst. Ik heb de post later in het topic opnieuw geplaatst, maar dan met iets meer uitleg eromheen.

Hierbij mijn uitleg over de 'verdwenen' post. Nu graag weer ontopic :)

Geryon

Sammie schreef:
Geryon schreef:
Ik gok dat ze bedoelt onveilig.

Lijkt mij sterk.. want dan verwijs ik weer naar de condoom- annex pillenboom :D

_Femkeeex ik heb een Chinese collega (en die woont in China) en ik kan je bij deze garanderen dat het echt grote flauwekul is. Hij heeft er nog nooit van gehoord. Misschien dat in een of andere achterstandswijk of boerendorp in Verweggieprovincie eens een keer zal zijn gebeurd. Maar standaard en normaal is zeker niet...

Dat is geen excuus. Als je geen voorbehoedsmiddelen hebt, en je mag geen kinderen, dan ga je toch geen seks hebben?!?!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:18

Mij komt dit inderdaad bekend voor, je betaalt er een ontzettend hoge prijs voor. Het heeft iets te maken met vruchtbaarheid ofzo. Dat als je de baby eet (volgens mij worden deze dan al ter wereld gehaald als ze nog heel klein zijn) je vruchtbaarder zal zijne en meer kans zou hebben op een jongen? Of het waar is? Geen idee, heb er inderdaad wel eens van gehoord en als je gaat googlen kom je ook wel wat tegen. China is een raar land, ze eten er ook hond, apenhersenen terwijl deze nog leefde etc..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:19

XSlvna.. Zinzi had het over 3de wereldlanden. :)Met dergelijke opmerkingen als bovenstaand heb je volgens mij geen benul hoe het in dergelijke landen er aan toe gaat of aan toe kan gaan..

@Geryon.. Zo praten we een beetje in cirkeltjes. Mensen hebben niet alleen seks om kinderen te kunnen krijgen...

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:19

Zinzi_jewel schreef:
xSlvna schreef:
Kijk minuut 38... Brr arm kindje.

Arm kind zeg. Die oogjes.
Niet om t een of ander maar dan kun je al mini baby beter opgegeten worden. Heb je ook geen lijden.

Heel hard wat ik nu zeg, wil niemand kwetsen, maar snap nooit goed hoe een koppel toch op het idee komt zwanger te raken en dan de baby te dumpen.
Of in 3e wereld landen. Geen eten hebben maar wel even een kind maken samen.
Noem dat bewust even in dit geval.
Begrijp heel heel goed dat het voor veel mensen niet even zomaar gaat.
Maar hebben sommige mensen hun verstand niet bij als ze een kind verwekken terwijl ze geen meisje willen zoals in China of zoals in 3e wereld landen zelf al geen eten hebben maar wel een elftal kinderen krijgen.

In china is het zo dat de kinderen voor de ouders moeten zorgen als ze ouder zijn, zonder kinderen word er niet voor ze gezorgd en ze hebben geen inkomen waardoor ze op straat kunnen belanden etc.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:19

M'n excuses nogmaals voor het te snelle quoten

Geryon: Op dat gebied ben ik het helemaal met jou eens!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:20

Ach mijn oma had ook zo 9 kinderen, omdat haar man met haar naar bed wou. Nee, die stamde niet uit de tijd dat ze inspraak had. Toen was je enige recht nog het aanrecht :Y)

xSlvna

Was even vergeten dat seks een echte must is in ons leven.

Eight

CharlievdH

Eight: Tja, dat van honden eten, wij eten ook koeien...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:21

Sammie schreef:
XSlvna.. Zinzi had het over 3de wereldlanden. :)Met dergelijke opmerkingen als bovenstaand heb je volgens mij geen benul hoe het in dergelijke landen er aan toe gaat of aan toe kan gaan..

@Geryon.. Zo praten we een beetje in cirkeltjes. Mensen hebben niet alleen seks om kinderen te kunnen krijgen...

Ja goh _O-

Lekker egoïstisch. Dus omdat jij zin hebt moet een kind ervoor lijden. :=

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:22

Eight schreef:
Mij komt dit inderdaad bekend voor, je betaalt er een ontzettend hoge prijs voor. Het heeft iets te maken met vruchtbaarheid ofzo. Dat als je de baby eet (volgens mij worden deze dan al ter wereld gehaald als ze nog heel klein zijn) je vruchtbaarder zal zijne en meer kans zou hebben op een jongen? Of het waar is? Geen idee, heb er inderdaad wel eens van gehoord en als je gaat googlen kom je ook wel wat tegen. China is een raar land, ze eten er ook hond, apenhersenen terwijl deze nog leefde etc..

Precies, helemaal goed. Je betaald er idd een hele hoge prijs voor en de baby's worden al weg gehaald wanneer ze nog heel klein zijn: De moeder krijgt een spuit met een gloeistof die ervoor zorgt dat de baby er bij wijze van uitvalt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:23

xSlvna schreef:
Was even vergeten dat seks een echte must is in ons leven.

Geryon schreef:
Lekker egoïstisch. Dus omdat jij zin hebt moet een kind ervoor lijden. :=

Ik stop met deze discussie if you don't mind.. Je moet wel ergens voor open willen staan, hé. Maar ik merk aan jullie reacties dat je echt geen flauwe benul hebt over het hoe en wat. 't zal wel met de leeftijd te maken hebben.

Bon.. op dit gebied laat ik het erbij.

Hond eten is helemaal niet raar. Dat is gewoon een cultuurverschil. Wij hadden ook net zo goed hond kunnen eten ipv kip. (of noem maar op). Dat iemand hond eet, maakt hem of haar niet persé raar. :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 28-03-14 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:24

Ik ga mee met Natsuki wat honden eten betreft. Wij eten koeien, als je dat in India vertelt verklaren ze je ook voor gek en ziek in je hoofd :=
Is gewoon kwestie van cultuur. Beetje lomp om onze cultuur dan maar als 'de juiste' te beschouwen. Wat uiteraard niet wegneemt dat baby's eten helemaal not done is, maar toch.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:25

Sammie schreef:
Ik stop met deze discussie if you don't mind.. Je moet wel ergens voor open willen staan, hé. Maar ik merk aan jullie reacties dat je echt geen flauwe benul hebt over het hoe en wat. 't zal wel met de leeftijd te maken hebben.

Bon.. op dit gebied laat ik het erbij.

Ik sluit mij erbij aan. Ik zou zeggen voor de mensen die het niet begrijpen; verdiep je eens goed in China en de mens.

en vooruit: in hoaxen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-03-14 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:25

Mensen willen toch eenmaal seks hebben? Zo simpel is het, mensen willen het, ze doen het. Ik wed dat als jij daar zou wonen, zonder de opvoeding/opleiding en alles wat je nu hebt gehad, dat je het ook gewoon zou doen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:26

Honden, kattebn, ratten zijn naar mijn mening absoluut niet te vergelijken met koeien... maarja dat is weer een andere discussie.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:26

Dat ze er honden eten maakt mij ook helemaal niks uit, ik hoef het niet te eten. En of het waar is van de baby's? Werkelijk geen idee, het zou makkelijk kunnen :) En seks hebben mensen volgens mij overal, of ze nu een kinderwens hebben, of niet.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:27

xSlvna schreef:
Kijk minuut 38... Brr arm kindje.

Ik wou dat ik dat beeld kon verwijderen uit mn gedachten.. Kijk het morgen maar een keer want het werd iets te veel

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:27

Natsuki schreef:
Mensen willen toch eenmaal seks hebben? Zo simpel is het, mensen willen het, ze doen het. Ik wed dat als jij daar zou wonen, zonder de opvoeding/opleiding en alles wat je nu hebt gehad, dat je het ook gewoon zou doen.

Heb je het tegen mij? :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:27

Wat eng dat zoveel mensen het begrijpen.. Ik vind het echt ziek. Ookal heb je nog zoveel zin in seks, je bent toch ziek als je dan seks gaat hebben terwijl je appelflap weet dat het kind dat daaruit komt mishandeld en verwaarloosd gaat worden?!?!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 23:30

Geryon schreef:
Wat eng dat zoveel mensen het begrijpen.. Ik vind het echt ziek. Ookal heb je nog zoveel zin in seks, je bent toch ziek als je dan seks gaat hebben terwijl je appelflap weet dat het kind dat daaruit komt mishandeld en verwaarloosd gaat worden?!?!

Eens. Het welzijn van mijn kind gaat toch echf boven mn pleziertje.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 28-03-14 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:30

Femkeex: Ze eten er wat ze kunnen eten, katten, honden, ratten, koeien, het zijn dieren.
Gewoon omdat wij de gewoonte hebben gemaakt om koeien te eten, maakt het nog niet de norm voor elke plek.

En nee, ik heb het tegen iedereen die denkt dat het zo makkelijk is om te zeggen 'Ik zou nooit seks hebben moest ik zo leven'.

Geryon: Dat weet jij ja, zij weten dat niet? Zij zijn niet opgevoed met dezelfde waarden en normen als ons.
Ik begrijp het niet, maar probeer het wel te begrijpen. Omdat ik het interessant vind om te zien hoe mensen denken en handelen in verschillende situaties, maar ook omdat ik mensen niet wil judgen zonder te weten wat er zich echt afspeelt. Want voor ons is het wel heel erg makkelijk om dit nu te zeggen.