Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarliesV schreef:Het is ook naar, dat is echt niet iets om je voor te schamen dat je je zo voelt. Alles wat je nu regelt zal voelen als achterbaks en achter zijn rug om.
Toch is dit het beste voor jezelf en je hond en daaraan kan je je vasthouden. Vind je heel dapper!
Gaat het lukken om geld apart te leggen zonder dat hij het door heeft?
leestmee schreef:MarliesV schreef:Het is ook naar, dat is echt niet iets om je voor te schamen dat je je zo voelt. Alles wat je nu regelt zal voelen als achterbaks en achter zijn rug om.
Toch is dit het beste voor jezelf en je hond en daaraan kan je je vasthouden. Vind je heel dapper!
Gaat het lukken om geld apart te leggen zonder dat hij het door heeft?
Dat geld moet lukken. Ik hoop dat zo snel mogelijk bij elkaar te hebben. Wellicht kan ik aan een bevriend stel vragen of ik het van ze mag lenen, doe ik liever niet maar als t niet anders kan.
amies100 schreef:Ik heb alleen jouw berichten gelezen...
Veel sterkte en succes! De vraag die rond gaat in mijn hoofd is of de hond niet beter zolang ergens anders geplaatst kan worden totdat jij een huisje hebt gevonden?
Ceriadwen schreef:Schuldsanering, poteto, potato. In het ergste geval wordt ze uit de sanering gezet, dat is dan maar zo, het gaat maar om geld!
Laat je helpen door de instanties, er is vast een oplossing. Neem zo min mogelijk risico's en zorg dat je aan alle kanten bent ingedekt. Ceriadwen schreef:Schuldsanering, poteto, potato. In het ergste geval wordt ze uit de sanering gezet, dat is dan maar zo, het gaat maar om geld! Zoals ik al zei, minder dan niks kan je niet hebben.
Brainless schreef:@Ceriadwen
Ze hebben geen schuldhulpverlening, maar zitten in de schuldsanering.
Dit is een gerechtelijke procedure waar je wel aan vast zit.
Je zit ook aan heel veel regels gebonden, oa dat je geen extra kosten mag creëren omdat je dan uit de sanering kan worden gezet (en dus alle schulden weer volledig moet betalen).
Je inkomen wordt 95% van de bijstandsnorm en de rest gaat naar de schuldeisers toe.
Pas na 3 jaar wordt de restschuld (wat je niet hebt kunnen afbetalen) kwijt gescholden.
TS
Het is verstandig met de bewindvoerder te gaan praten en te zorgen dat je toestemming krijgt te verhuizen.
amies100 schreef:Brainless schreef:@Ceriadwen
Ze hebben geen schuldhulpverlening, maar zitten in de schuldsanering.
Dit is een gerechtelijke procedure waar je wel aan vast zit.
Je zit ook aan heel veel regels gebonden, oa dat je geen extra kosten mag creëren omdat je dan uit de sanering kan worden gezet (en dus alle schulden weer volledig moet betalen).
Je inkomen wordt 95% van de bijstandsnorm en de rest gaat naar de schuldeisers toe.
Pas na 3 jaar wordt de restschuld (wat je niet hebt kunnen afbetalen) kwijt gescholden.
TS
Het is verstandig met de bewindvoerder te gaan praten en te zorgen dat je toestemming krijgt te verhuizen.
Ze zit nog maar in het voortraject dus heeft nog geen bewindvoerder. Het is nu juist makkelijk om het te laten splitsen lijkt mij.
Heel verstandig. Ceriadwen schreef:Maar als je niks hebt valt er niks te halen, zo simpel is het.

Brainless schreef:Ceriadwen schreef:Schuldsanering, poteto, potato. In het ergste geval wordt ze uit de sanering gezet, dat is dan maar zo, het gaat maar om geld! Zoals ik al zei, minder dan niks kan je niet hebben.
Ze blijft dan helemaal jaren vastzitten aan deze man.
De schuld is van hen samen en de sanering duurt max 3 jaar.
Stel ze gaat bij hem weg en ze worden de sanering uitgegooid, dan moeten ze de hele schuld direct zien op te hoesten. En als hij dan niet zijn gedeelte betaald komen ze alles bij haar halen.
Je mag dan niet weer de sanering is (dat mag maar eens per 10 jaar), dus dan heb je helemaal een probleem.
Citaat:Hij is vvreselijk agressief verbaal en soms ook fysiek als ik de situatie niet rustig heb kunnen houden.