het zit me tot hier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: het zit me tot hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:51

Het is ook naar, dat is echt niet iets om je voor te schamen dat je je zo voelt. Alles wat je nu regelt zal voelen als achterbaks en achter zijn rug om.

Toch is dit het beste voor jezelf en je hond en daaraan kan je je vasthouden. Vind je heel dapper!

Gaat het lukken om geld apart te leggen zonder dat hij het door heeft?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 15:54

MarliesV schreef:
Het is ook naar, dat is echt niet iets om je voor te schamen dat je je zo voelt. Alles wat je nu regelt zal voelen als achterbaks en achter zijn rug om.

Toch is dit het beste voor jezelf en je hond en daaraan kan je je vasthouden. Vind je heel dapper!

Dat geld moet lukken. Ik hoop dat zo snel mogelijk bij elkaar te hebben. Wellicht kan ik aan een bevriend stel vragen of ik het van ze mag lenen, doe ik liever niet maar als t niet anders kan.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:06

Ik heb alleen jouw berichten gelezen...

Veel sterkte en succes! De vraag die rond gaat in mijn hoofd is of de hond niet beter zolang ergens anders geplaatst kan worden totdat jij een huisje hebt gevonden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:43

leestmee schreef:
MarliesV schreef:

Dat geld moet lukken. Ik hoop dat zo snel mogelijk bij elkaar te hebben. Wellicht kan ik aan een bevriend stel vragen of ik het van ze mag lenen, doe ik liever niet maar als t niet anders kan.

Je situatie uitleggen aan de schuldhulpverlening, zij kunnen je hier ook mee helpen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:44

Pff ts wat een verhaal zeg. Je bent al erg goed bezig.

Welke regio zit je? Misschien dat wij een oogje open kunnen houden of er in die regio een huisje beschikbaar voor komt die betaalbaar is voor jou.

ik dacht ook aan of je de hond niet zolang ergens anders kunt onder brengen, maar las dat je zo niemand wist. Had zowat gezegd breng hem maar zolang hier maar snap wel dat je hond niet graag naar vreemden brengt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:36

amies100 schreef:
Ik heb alleen jouw berichten gelezen...

Veel sterkte en succes! De vraag die rond gaat in mijn hoofd is of de hond niet beter zolang ergens anders geplaatst kan worden totdat jij een huisje hebt gevonden?

ik heb alles gelezen,'
en heb veel respect voor je TS,

op beven staande post wil ik even zeggen dat ik TS dat apsoluut niet aan raden,
ja de hond wordt er nu de dupe van, maar nee denk niet dat dit voor TS nu haal baar is ook de hond kwijt te raken

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:03

Ik zeg ook niet dat ze hond moet weggeven, maar misschien is er wel iemand hier op bokt die bij haar praktisch om de hoek woon en die de hond tijdelijk wil opvangen.
Ik zou het mij eigen nooit vergeven als mijn hond geslagen en/of geschopt wordt door mijn ex partner.
Ik heb het over een tijdelijke oplossing......

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:05

Ik weet niet welke regio je in zit, is dit regio flevoland en kan je hond met anderen overweg ben je hier in ieder geval een week welkom. Verder wil ik je heel veel sterkte wensen met deze situatie! Hou je taai he!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:47

Mijn persoonlijke mening?:

Geld en schuldhulpverlening zijn van totaal ondergeschikt belang. Wellicht zit ik heel anders in elkaar, maar ik had gewoon mijn spullen gepakt en weg gegaan, desnoods bij het leger des heils gaan slapen en van daaruit verder gaan kijken hoe dingen op te lossen, of niet op te lossen. Je zit nu toch al in de schuldhulpverlening en minder dan niets kan je niet hebben.

Hoe langer je in deze situatie blijft zitten hoe meer jij eraan kapot gaat. Ik zou spullen pakken, met je laatste centen een trein pakken naar god weet waar en daar het gemeentehuis binnen lopen met "hallo, hier ben ik, dit is mijn verhaal en waar kan ik vanavond slapen?" en van daaruit je zaken gaan regelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:13

@Ceriadwen
Ze hebben geen schuldhulpverlening, maar zitten in de schuldsanering.
Dit is een gerechtelijke procedure waar je wel aan vast zit.

Je zit ook aan heel veel regels gebonden, oa dat je geen extra kosten mag creëren omdat je dan uit de sanering kan worden gezet (en dus alle schulden weer volledig moet betalen).
Je inkomen wordt 95% van de bijstandsnorm en de rest gaat naar de schuldeisers toe.
Pas na 3 jaar wordt de restschuld (wat je niet hebt kunnen afbetalen) kwijt gescholden.

TS
Het is verstandig met de bewindvoerder te gaan praten en te zorgen dat je toestemming krijgt te verhuizen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:54

Schuldsanering, poteto, potato. In het ergste geval wordt ze uit de sanering gezet, dat is dan maar zo, het gaat maar om geld! Zoals ik al zei, minder dan niks kan je niet hebben.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:17

Ceriadwen schreef:
Schuldsanering, poteto, potato. In het ergste geval wordt ze uit de sanering gezet, dat is dan maar zo, het gaat maar om geld!

Dat is bijzonder kort door de bocht, Ceriadwen. Het gaat maar om geld: mee eens, maar een schuldhulpverleningstraject wordt echt niet voor een paar duizend euro aangevraagd. Dan moet je er zo diep in zitten dat je er zelf echt met geen mogelijkheid meer zelf uit kunt komen. En een pretje is het evenmin, dus als je kans ziet om het zelf af te lossen, vraag je echt geen hulpverlening aan.
Dus zit je eenmaal in dat traject, is het écht zaak om daar heel zorgvuldig mee om te gaan en het zeker niet te lichtzinnig op te vatten! Het zover laten komen dat je eruit gezet wordt is ongelofelijk onverstandig. Je komt er daarna ook niet meer in. En dertig jaar financiële narigheid, een BKR registratie, voortdurend in je nek hijgende schuldeisers en deurwaarders die dreigen je huis leeg te halen riskeren voor een impulsieve aktie is het beslist niet waard.

Dus TS: heel fijn om te lezen dat je je hersens bij elkaar houdt :) Laat je helpen door de instanties, er is vast een oplossing. Neem zo min mogelijk risico's en zorg dat je aan alle kanten bent ingedekt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:57

Ceriadwen schreef:
Schuldsanering, poteto, potato. In het ergste geval wordt ze uit de sanering gezet, dat is dan maar zo, het gaat maar om geld! Zoals ik al zei, minder dan niks kan je niet hebben.

Ze blijft dan helemaal jaren vastzitten aan deze man.

De schuld is van hen samen en de sanering duurt max 3 jaar.
Stel ze gaat bij hem weg en ze worden de sanering uitgegooid, dan moeten ze de hele schuld direct zien op te hoesten. En als hij dan niet zijn gedeelte betaald komen ze alles bij haar halen.

Je mag dan niet weer de sanering is (dat mag maar eens per 10 jaar), dus dan heb je helemaal een probleem.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:59

Maar als je niks hebt valt er niks te halen, zo simpel is het.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:02

Brainless schreef:
@Ceriadwen

Je zit ook aan heel veel regels gebonden, oa dat je geen extra kosten mag creëren omdat je dan uit de sanering kan worden gezet (en dus alle schulden weer volledig moet betalen).
Je inkomen wordt 95% van de bijstandsnorm en de rest gaat naar de schuldeisers toe.
Pas na 3 jaar wordt de restschuld (wat je niet hebt kunnen afbetalen) kwijt gescholden.

TS
Het is verstandig met de bewindvoerder te gaan praten en te zorgen dat je toestemming krijgt te verhuizen.

Ze zit nog maar in het voortraject dus heeft nog geen bewindvoerder. Het is nu juist makkelijk om het te laten splitsen lijkt mij.

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:07

Best heftig allemaal. Maar soms moet je voor jezelf kiezen, en misschien als je dit hebt gedaan, dat je je vrij voelt. Je kunt de problemen van je ex niet oplossen, word alleen maar erger. Dus kies voor jezelf en je hond. Probeer je eigen leven op te bouwen, want zoals je beschrijft, lijkt het me moeilijk om met zo iemand met die problemen te leven. Heel veel sterkte en succes :(:)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 15:16

amies100 schreef:
Brainless schreef:
@Ceriadwen

TS

Ze zit nog maar in het voortraject dus heeft nog geen bewindvoerder. Het is nu juist makkelijk om het te laten splitsen lijkt mij.

Ik heb inderdaad nog geen bewindvoerder. Maar ik mag geen nieuwe schuld laten ontstaan want dan word ik er uit geknikkerd.
Ik moet er inderdaad niet lichtvaardig over denken.
En als ik bij hem weg ben wil ik graag een stukje rust en niet bang hoeven zijn dat mijn huis word leeggehaald.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:20

Gelijk heb je TS :j Heel verstandig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:20

Ceriadwen schreef:

Maar dan krijg je loon/uitkeringsbeslag... en zit je er echt letterlijk jaren en jaren aan vast.
Ook moet er bekeken worden of ze de schuld willen opdelen met haar en haar (nu) vriend, maar meestal willen ze dat niet; dus dan zit ze nog jaren en jaren financieel aan hem vast.

Mijn vriendin is al 15!! jaar bezig met een schuld die ze samen had/heeft met haar ex.
Al die tijd is het dim dammen en weer procederen dat hij ook moet betalen.
Geen afsluiting, geen nieuwe start.. helemaal niets.
Dat is geen leuk vooruitzicht.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:22

Het is een beter vooruitzicht dan met hem samen te moeten blijven onder een dak, zelfs al is het maar voor een dag langer.

Ik ben daar heel simpel in. Ik redt me wel linksom of rechtsom maar ik ga niet in een situatie blijven die niet veilig/fijn voor mij is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:28

Klopt, maar als je financieel aan elkaar vastzit, je een gezamenlijk huurcontract hebt (waar je niet zomaar onderuit komt), en als hij wilt en hij sloopt de woning komen ze alsnog weer bij TS aankloppen.

Mijn vriendin had geen woning (ex zat in het huis), trok van kennis naar familie (kreeg door haar schulden geen andere woning..) dat heeft 2 jaar geduurd!
Was compleet op; en achteraf zei ze ook: als ik het 2a3 maanden langer bij hem had volgehouden, dan was ik volledig van hem af geweest. Dan had ze de boel nl goed (juridisch) kunnen regelen.
Nu na 15 jaar is ze nog steeds niet van hem af, en heeft het nog steeds invloed op haar leven.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:38

dat financieel aan elkaar vastzitten is van latere zorg (voor mij persoonlijk dan he) Dat regel (of anders gezegd, dat laat ik regelen dan)ik later wel. Maargoed ik heb vrij makkelijk praten. Ik heb dat tot twee keer toe moeten doen, mijn keuze van mannen was niet zo heel best. En van mijn exen had ik het bedrijf van op mijn naam, wist ik veel dat hij alles en iedereen oplichtte. Hoewel ik dus persoonlijk met grote schulden opgezadeld werd, had ik ook als eigenaar van de zaak wat strafrechtelijke onderzoeken tegen mij lopen, ook dat is goed gekomen, en binnen hele korte tijd maar ik moest wel de koe bij de horens pakken en echt hele drastische stappen nemen. In die tijd was de hulpverlening die er tegenwoordig is nog niet, ik heb het over dik 20 jaar geleden.

Dus ik weet wel enigszins tegen welke bergen TS op moet boksen

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:44

Ceriadwen schreef:

Ja behalve als ze over 5-10 jaar haar leven op de rails heeft.
Een leuke baan, een eigen plekje.
En raad eens wie er dan plots op de stoep staat........

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:55

En dat geeft toch niks? Laten we eerlijk zijn, ze heeft zich ook in deze nesten gewerkt dus het geeft niks dat ze zich hier ook weer uit moet werken.

De schulden zijn wel gemaakt, en misschien kan ze er niks aan doen omdat hij die schulden heeft gemaakt, maar ze heeft er toen ook niet voor gezorgd dat die schulden niet op haar verhaald konden worden. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zeker te doen met TS, absoluut want ik weet hoe onmachtig je je kan voelen en hoe hopeloos het eruit kan zien.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:13

Brainless schreef:
Ceriadwen schreef:

Ze blijft dan helemaal jaren vastzitten aan deze man.

De schuld is van hen samen en de sanering duurt max 3 jaar.
Stel ze gaat bij hem weg en ze worden de sanering uitgegooid, dan moeten ze de hele schuld direct zien op te hoesten. En als hij dan niet zijn gedeelte betaald komen ze alles bij haar halen.

Je mag dan niet weer de sanering is (dat mag maar eens per 10 jaar), dus dan heb je helemaal een probleem.

Maar dan word TS in feite gedwongen om bij die vent te blijven anders heeft ze grote financiele problemen de rest van haar leven.

ter geheugen dit is wat TS in haar eerste post zette:
Citaat:
Hij is vvreselijk agressief verbaal en soms ook fysiek als ik de situatie niet rustig heb kunnen houden.

Ik kan mij niet voorstellen dat hier geen pasbare oplossing voor is. Hopelijk kan de maatschappelijk werker hier meer mee voor het echt fout gaat.