Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:50

Mooblie schreef:
Ik heb een beetje globaal gelezen. Ik heb vroeger ook vaker gepest, en ik vind dat jij het erg goed doet! Het feit dat je daadwerkelijk geslagen hebt maakt jouw al een held in mijn ogen. Zo veel mensen die niets terug durven te doen!

Als ik jou was zou ik aangifte gaan doen. Jij bent namelijk mishandelt door deze jongen! Het feit dat jij de eerste mep hebt uitgedeeld maakt niet eens zo heel veel uit in deze, omdat hij jouw al veel langer uitdaagt, en daar heb je bewijs van. Ik één keer aangifte gedaan tegen een klasgenoot. Dit was bij mij nog op de basisschool maar werd toen wel serieus genomen.

Ik heb echt veel bewondering voor jou, knap dat je blijft vechten! :(:)

Ik denk trouwens dat de school hier niet veel aan kán doen. Een school kan geen toezicht houden op whatsapp en dergelijke. En vaak neemt de meelopers het wel weer op voor de pesters, bang omdat ze anders zelf gepest worden.

Ken je niet toevallig mensen die er wat gevaarlijk uitzien? Al is het maar om angst aan te jagen. Jij moet de rollen namelijk gaan omdraaien, zij moeten juist bang van jou gaan worden. Even grof gezegd natuurlijk.

Tja.. Politie heeft denk ik niet veel nut. Vriendin heeft dat ook al eens geprobeerd, toen ze bedreigd werd door iemand anders op school, maar helaas.

Verder.. Mensen die gevaarlijk eruit zien.. Tja.. Mijn vader en broer ( van bijna 2 meter ) wel :+ maar 1 person uit mijn klas is een oud basisschool klasgenootje van mijn broer ( klasgenootje is blijven zitten ) en ze gingen af en toe nog wel met elkaar om. Maar mijn pa heeft echt een pesthekel aan die jongen.

Mooblie

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:08

Jammer dat de politie dus niet zoveel indruk heeft gemaakt. In mijn geval werd er een telefoontje gepleegd vanuit de politie, en dat maakte wat weer indruk op de pester dan de meeste docenten.

Kan jouw vader geen gesprek aangaan met de ouders van de pester? Misschien dat jouw vader wel een indruk kan maken? Wel lastig dat je broer iemand uit de groep kent, dat maakt het natuurlijk voor je broer wat lastiger :(

Ik zou trouwens geen geweld toepassen. Maar dreigen met bepaalde consequenties, strafblad er dergelijke, zou ik wel doen. Hopelijk is dat wel effectief!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:12

Ik dacht ineens aan project P. Kun je je daar niet voor opgeven? :)

Ik hoop echt dat het snel stopt... :(:)

xH0RS3S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:03

Heb alles even doorgelezen, jeetje wat heftig! Wat vind ik het toch sneu dat mensen pesten! Heel veel sterkte TS, stay strong!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:07

Wow wat erg..
Echt heel veel sterkte! :(:)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 19:45

KittyDylan schreef:
Ik dacht ineens aan project P. Kun je je daar niet voor opgeven? :)

Ik hoop echt dat het snel stopt... :(:)

Iemand had ook al gesuggereerd om aan te melden voor over de streep, maar na een gesprek met een vriendin zijn we tot de conclusie gekomen dat het alleen maar erger word daardoor. Er zit echt een zielig persoon in de klas, en dan is dat nog niet eens B, die overal maar grappig over doet etc.

Bedankt voor de lieve reacties weer :)

Helaas neemt de stress toch wel de overhand nu.
Heb nu een week lang last van dingen herhalen die eerder die dag zijn gebeurd etc. Hierdoor slaap ik super slecht. Door de stres heb ik dus ook al meer dan 5 maand hoofdpijn. Laatste 2 dagen was het zo erg dat ik 2 nachten lang intotaal maar een uur of 5 slaap heb gehad (bij elkaar dus) heb ook een lichte keelontsteking, waar oorpijn mee komt. Mijn ogen zijn zo moe dat als ik opzij kijk etc het gewoon zeer doet. Ik gok dat het komt omdat ik aan allebei de ogen geopereerd ben, spieren erachter zijn ingekort. Hier komt ook de pijn vandaan. Ik eet al meer dan een maand slecht, ben moe, sloom etc. Krijg hierdoor minder motivatie om dingen te gaan doen. Stond eerst overal bijna een 8 voor op mijn eerste rapport, nu is alles behalve wiskunde en engels gezakt naar een 7. (tussen 7-8) Ben in de afgelope dagen ook dik 1,5 kilo afgevallen :(

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:55

lieve meid, onmthou een ding goed! mensen die zulke vreselijke dingen naar je roepen zijn zelf zo onzeker als de pest. Je koopt er natuurlijk weinig voor omdat dit je zo ongelukkig maakt maar ik hoop voor je dat je vol kan houden en hier sterker van word. Blijf gewoon alle incidenten opschrijven en doorgeven aan je school en ook aan je ouders. zo krijg je meer steun en ga je je sterker voelen. Er komt een moment van omslag en dan zal je zien dat hij een zielig ongelukkig persoon is en dat al die tijd op jou heeft afgereageerd.

You can do it!!!!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 17:30

bliver schreef:
lieve meid, onmthou een ding goed! mensen die zulke vreselijke dingen naar je roepen zijn zelf zo onzeker als de pest. Je koopt er natuurlijk weinig voor omdat dit je zo ongelukkig maakt maar ik hoop voor je dat je vol kan houden en hier sterker van word. Blijf gewoon alle incidenten opschrijven en doorgeven aan je school en ook aan je ouders. zo krijg je meer steun en ga je je sterker voelen. Er komt een moment van omslag en dan zal je zien dat hij een zielig ongelukkig persoon is en dat al die tijd op jou heeft afgereageerd.

You can do it!!!!

Ik ben me eigenlijk alleen maar onzekerder gaan voelen.
Inprinciepe werd ik op de basisschool ook altijd gepest, maar toen vroeg ik er zelf ook om, en ik was zo agressief als de pest.
Verder over dat mensen die pesten ook onzeker zijn en bang om te pesten.. Tja. Aan de ene kant kan het bij B zo zijn, andere kant twijfel ik nu omdat hij gewoon weer doorgaat.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:55

Ik kruip even uit mijn mee lees hoekje*

Ts, je vraagt er nooit om, om gepest te worden wat je ook doet! Pesten en gepest worden is beide een ander uiterste en bijna niet te voorkomen. Ik ben ook altijd gepest, ik ben toen op vechtsport gegaan om mijn frustraties te kunnen uiten. Ik voelde me daardoor ook zelfverzekerder, toen het op een gevecht aan moest komen werd ik opgewacht en heb ik aangegeven dat ik niet wilde vechten, daar werd niet naar geluisterd en er moest en zou gevochten worden.. uitkomst daarvan is dat de eerste die mij heeft aangeraakt een gebroken neus had, dit was totaal niet de bedoeling maar ik zag een kans en nam die, de 1e is 2,50 waard zij mijn vader die ochtend nog, ik heb toen gelijk gevraag of nog iemand een hekel had aan zijn of haar gezicht of dat ze het liever zo lieten. Ik ben toen niet meer gepest in dergelijke manier als daarvoor, geroddeld word er nog altijd door hen, ik zit nu op het MBO en pesten komt bijna niet meer voor.

Misschien is een Vechtsport iets voor jou? gewoon om je frustraties kwijt te kunnen. (bijvoorbeeld judo kun je heel veel energie kwijt)

Ik ben in ieder geval blij dat het pesten zo goed als stopt als je bij volwassen mensen in de klas komt. Ik heb veel geleerd van die tijd en zal zelf nooit iemand pesten.

Succes met je situatie Ts hoop dat het snel veranderd :(:)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:05

KellyOrazio_ schreef:
Ik kruip even uit mijn mee lees hoekje*

Ts, je vraagt er nooit om, om gepest te worden wat je ook doet! Pesten en gepest worden is beide een ander uiterste en bijna niet te voorkomen. Ik ben ook altijd gepest, ik ben toen op vechtsport gegaan om mijn frustraties te kunnen uiten. Ik voelde me daardoor ook zelfverzekerder, toen het op een gevecht aan moest komen werd ik opgewacht en heb ik aangegeven dat ik niet wilde vechten, daar werd niet naar geluisterd en er moest en zou gevochten worden.. uitkomst daarvan is dat de eerste die mij heeft aangeraakt een gebroken neus had, dit was totaal niet de bedoeling maar ik zag een kans en nam die, de 1e is 2,50 waard zij mijn vader die ochtend nog, ik heb toen gelijk gevraag of nog iemand een hekel had aan zijn of haar gezicht of dat ze het liever zo lieten. Ik ben toen niet meer gepest in dergelijke manier als daarvoor, geroddeld word er nog altijd door hen, ik zit nu op het MBO en pesten komt bijna niet meer voor.

Misschien is een Vechtsport iets voor jou? gewoon om je frustraties kwijt te kunnen. (bijvoorbeeld judo kun je heel veel energie kwijt)

Ik ben in ieder geval blij dat het pesten zo goed als stopt als je bij volwassen mensen in de klas komt. Ik heb veel geleerd van die tijd en zal zelf nooit iemand pesten.

Succes met je situatie Ts hoop dat het snel veranderd :(:)

Ik heb 2 jaar lang 1x per week gekickboxed op school. We hebben een eigen dojo. Maar door alle bezuinigingen ( school sluit ook aug. 2015, ik kan nog net mijn diploma halen ) hebben we nog maar 2x per week gym ipv 3x. Dojo word dus ook verhuurd etc, we zitten nu dus alleen nog maar in de gymzalen.
Ik zit er ook aan te denken, lijkt me erg gaaf om material arts te kunnen. Helaas doe ik al 2x per week paardrijden en 2 sporten mogen niet van mijn ouders. (behalve bij zelf betalen)

Ik zit ook met smacht te wachten tot het volgende jaar, door vakkenpakket keuze etc zit ik niet steeds bij andere in de klas. 2 uur per dag bijv. minder. Ik weet alleen niet was het vakkanpakket keuze van B is etc.
MBO zit ik nog meer op te wachten. Mijn idee was omdat ik nu mavo doe met 2 vingers in mijn neus, havo te gaan doen. Echter denk ik dat dit me teveel stress word en dat het pesten daar gewoon door kan gaan. Daarom heb ik ervoor gekozen om eerst MBO te doen. Daarna misschien nog HBO :)

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:58

TS ik weet wat je doormaakt, ik weet ook dat de basisschool al niet de fijnste plek was(ervaring) maar als je ontspanning nodig hebt, je hebt mijn nummer en je kan me altijd een berichtje sturen om mee naar de knollies te gaan waar B niet komt.
Je kan hier doorheen komen en als ik iets voor je kan doen kan je het altijd zeggen.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:08

Wat jammer dat jullie dojo verhuurd word en dat je het nu niet meer kan doen.. misschien kun je zelf trainen? je kunt heel veel filmpjes op youtube opzoeken over martial arts en kickbox trainingen! Ik vond zelf ninjitsu heel erg leuk, zelf heb ik Kickbox, thaibox, ninjitsu, taekwando, judo en freestyle vechten gedaan en elke sport is weer anders. Naar mijn idee is judo/teakwando het makkelijkst uit voeren in het park of kickboxen ook erg leuk buiten!!

MBO gaat een uitkomst voor je zijn meid, iedereen is daar minimaal 17/18 en vaak ouders, de jongeren gaan vaak wel mee in het gedrag van de 20ers dus het word er een stuk beter op!

En zelf bij betalen voor een sport lukt niet? :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:18

Bedankt voor de berichtjes weer :)

Ik heb SUPER goed en wat minder nieuws!

B zijn vriendinnetje, M heeft het uitgemaakt. M reed dus ook in de carrousel.. B komt waarschijnlijk.. 99% zeker, NIET op de manege meer op vrijdag en ook zondag NIET met het nk! *\%/*

Het mindere nieuws is dat ik nu al een week thuiszit met nogsteeds dezelfde klachten. Bloedlaten prikken gister en vrijdag komt de uitslag.. :(:)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 15:17

Kleine update,
Heeft niet echt met het onderwerp te maken, maar aangezien ik dus bijna 2 weken 'ziek' ben geweest en nog steeds, en dat ook hier heb gezegd..
Uitslag van bloedprikken was er, blijkt dus dat ik Pfeiffer heb..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:13

Wat is Pfeiffer?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:27

Wat vervelend! Nu weet je tenminste wel wat je hebt en kan er wat aan gedaan worden, al zal dat alsnog niet veel helpen.

Ik vind het heel vervelend voor je dat je het zo lastig hebt op school. Zelf kan ik het niet voorstellen maar snap heel goed dat het super frustrerend is. Ik heb tot nu toe alleen maar mee gelezen omdat andere hele goede commentaren geven. Maar ik wil je toch een hart onder de riem steken. Het komt uiteindelijk allemaal goed!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:31

Pfeiffer is dat je bijna de hele dag door heel moe bent en dus alleen kan slapen.
ik wil je heel veel beterschap wensen ts :+:
en je komt hier wel uit! denk aan de mensen die je liefhebben en het lukt je!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:36

Jeetje, wat verschrikkelijk rot voor je..
Kan je niet van school veranderen?

In ieder geval heel veel sterkte! Het gaat sowieso wel goed komen!! :(:)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:41

Ik heb even in je profiel gespiekt en zag dat je een lichte vorm van autoisme hebt. Dit maakt het hele probleem natuurlijk ook niet makkelijker! Kinderen met PDD-nos worden wel vaker gepest, niet om het goed te praten hoor, maar vaak gaat de communicatie dan erg slecht waardoor je vaak het haasje bent. Hoe voelt dit voor jou? heb je het idee dat dit je in de wegstaat of geen problemen mee? Mocht je bijvoorbeeld hier wel erg veel problemen van ondervinden kun je ook naar speciaal onderwijs gaan, daar hebben ze veel meer begrip voor alle mogelijke reacties en er is ook meer begelijding :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:49

loveidefix schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt en zag dat je een lichte vorm van autoisme hebt. Dit maakt het hele probleem natuurlijk ook niet makkelijker! Kinderen met PDD-nos worden wel vaker gepest, niet om het goed te praten hoor, maar vaak gaat de communicatie dan erg slecht waardoor je vaak het haasje bent. Hoe voelt dit voor jou? heb je het idee dat dit je in de wegstaat of geen problemen mee? Mocht je bijvoorbeeld hier wel erg veel problemen van ondervinden kun je ook naar speciaal onderwijs gaan, daar hebben ze veel meer begrip voor alle mogelijke reacties en er is ook meer begelijding :)

Oh, nu snap ik mijn probleem :+

Even serieus, wat rot voor je, die Pfeiffer-diagnose (en dat andere natuurlijk ook :j ) :(:)

Ik heb ook PDD-nos...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:50

KittyDylan schreef:
loveidefix schreef:

Oh, nu snap ik mijn probleem :+

Even serieus, wat rot voor je, die Pfeiffer-diagnose (en dat andere natuurlijk ook :j ) :(:)

Ik heb ook PDD-nos...

Ik praat het niet goed hoor, maar door het anders reageren op een situatie kan dat voor pester net ff de prikkel geven van ''nu pak ik je''. Kun je zelf ook niets aandoen, maar gebeurd wel vaker!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 16:58

@KittyDylan Pfeiffer is een ziekte die weken tot maanden kan duren, waar je gewoon erg moe bij word van de minste inspanning.
@RoosG: Is inderdaad lastig. Dit weekend hebben we nk carrousel.. Tja dat gaat wat minder. Maar.. Ik heb een moeder en 2 hulpen, een stoel en een hele lieve pony waarschijnlijk :) En school gaat hem ook wat minder worden.. gister 2 uurtjes geweest maar dat ging ook al niet. Word dus veelal thuiswerk..
@claudiadvx: Bedankt :)
@Lynnepinny Nee helaas lukt dat niet.. Bedankt en ik ben echt helemaal fan van je avatar.. Ookal hou ik niet van Naruto, Kakashi + dansen = awesome :P
@loveidefix: Ik zit al op speciaal onderwijs ;)

Bedankt voor de lieve berichtjes. Kan zijn dat alles wat langzamer gaat, ik heb geen eens energie om mijn laptop op te starten :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:43

Hè jeetje, pfeiffer! Sterkte TS, je verdient zoveel beter!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 09:01

Arc_En_Ciel schreef:
Hè jeetje, pfeiffer! Sterkte TS, je verdient zoveel beter!

'T zit allemaal niet echt zo mee haha.
Bedankt :)

Gelukje, B zie ik dus niet veel omdat school gewoon op het moment out-of-the-question is. Zeker na het weekend.. Vandaag hebben we voorbereidingen voor het NK en morgen het NK zelf, heb 2 hele lieve hulpen en mijn moeder, plus een schat van een pony die geen stap verkeerd doet :) Maar gister had ik al moeite met 1 uur training, dus we zullen het zien..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 09:29

Neem je rust meissie, en alleen energie gebruiken voor dingen die je echt leuk vind. :(:)