Eten aan eettafel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Eten aan eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:56

Ik woon samen met mijn vriend en wij eten altijd aan de keukentafel. Sterker nog er komen avonden voor dat we er helemaal niet meer wegkomen. Nu hebben wij een vrij grote keuken, die helemaal afgesloten kan worden van de kamer. In de keuken hangt dus ook een tv ;) Die staat altijd wel aan voor het journaal en het weerbericht e.d. maar verder er wordt verder niet echt naar gekeken, alleen als het onderwerp interessant is.
We hebben het dan altijd gewoon over hoe elkaars dag is geweest e.d. Veel beter dan met het bord op schoot, veel gezelliger ook.
Wij eten echt zelden bij de voortafel. Heel af en toe op zondag komt dan nog weleens voor.
Ook als ik alleen ben zit in de keuken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:07

Toen we net samenwoonden aten we eigenlijk nooit aan de eettafel, maar daar zijn we snel van terug gekomen, omdat je elkaar dan eigenlijk ook nauwelijks meer spreekt! Het avondeten is hét moment om bij te praten; we zijn dan allebei terug van het werk en doen 's avonds ook nog weer andere dingen (niet altijd samen).
Alleen op vrijdagavond en zondag eten we weleens voor de tv, maar verder niet.
Ook ontbijten doen we aan de eettafel (maar nooit samen haha). Scheelt ook dat we een heerlijke eetkeuken hebben, als ik een keer alleen eet, dan zet ik het liefst de laptop op de eettafel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:09

Ontbijt op kantoor, ieder aan eigen bureau, zelfde geldt voor de lunch, avondeten soms ook op kantoor of op de bank :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:11

Mijn vriend en ik eten aan de etenstafel, behalve op vrijdagavond. Dan eten we met een bord patat op schoot.
Zondagochtend ontbijten we ook altijd aan de eettafel, inclusief verse afbakbroodjes, gekookt eitje en thee <3

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:12

eten aan de eettafel en soms voor de tv met makkelijk eten heb dat altijd thuis gedaan en dat meegenomen naar het samenwonen vind het veel makkelijker en stuk gezelliger!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:18

Wij eten eigenlijk altijd aan de eettafel behalve deze week i.v.m verbouwing.
Nu eten we op de bank maar moet zeggen dat ik het helemaal niet gezellig vind met de tv aan.
Je krijgt geen contact met elkaar , want er word tv gekeken.
Nee doe mij maar aan de eettafel. :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:20

Nooit aan de eettafel, alleen wanneer er bezoek is. We eten vaak verspreid over de tafel, bij de tv en soms boven. Bij mijn vriend eten we samen ook vaak bij de tv.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:24

In mijn eentje eet ik altijd op de bank, maar met mijn vriend altijd aan de eettafel. Kaarsjes erbij, lekker klef :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:34

luuntje schreef:
Mensen die voor de tv eten, proeven jullie wel wat jullie eten?
Spreek je elkaar dan wel als altijd die tv aanstaat?

Wij kletsen altijd aan tafel. Natafelen kan ook wel even duren.

Ik kijk de hele dag uit naar mijn avondmaal en ben dan ook fanatiek met voeding bezig, dus jep; ik zal eerder missen wat er in de serie gebeurt dan dat ik niet zou proeven wat ik eet. Vriendlief en ik kletsen ook gewoon door.
Als mijn schoonouders de tv aanzetten terwijl ze eten, is het echter muisstil en is iedereen aan het scherm gekluisterd, dat is ook niet mijn sfeer.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:36

Aan de eettafel of aan de bar en als ik soms alleen thuis ben, tegen de regels in, wel voor de televisie op de bank :o

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:40

Sinds we een dochtertje hebben (nu 9 maanden) eet ik elke maaltijd met haar aan de eettafel. Voorheen toen ik nog alleen at (vl werkt altijd 's avonds) at ik vaak op de bank. Vind het nu belangrijk om haar te leren dat eten aan tafel hoort en dat dat met aandacht voor het eten en elkaar gebeurt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:41

Meestal aan tafel. Eet alleen op de bank als ik niks hoef te snijden. :+ Spaghetti, nasi, patat, shoarma etc. :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:10

Van huis uit altijd aan tafel en toen ik op mezelf woonde en uiteindelijk een eettafel had ook aan tafel.
Inmiddels niet meer,ik ben chronisch ziek en zitten op een stoel wordt op een gegeven moment ondragelijk.Ik heb bij voorkeur mijn benen omhoog.
Dus eten op de bank...handdoekje als tafelkleed en een broodplank als tafel.Gaat prima :) Mijn vriend gebruikt zijn buro als eettafel...staat naast de bank :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:22

In het huis waar we eerst woonden altijd op de bank bij de tv, maar ja etenstafel en woongedeelte (rijtjeswoning) was ook in 1 ruimte dus dan kies je toch voor de bank.
In het huis waar we nu wonen altijd aan de etenstafel, keuken met etenstafel is ook apart van de woonkamer/woongedeelte. In de woonkamer staat ook nog een eettafel, maar die word zeer weinig gebruikt om te eten (alleen als er meer gasten komen eten dan de keukentafel aankan) en verder word er was opgevouwen daar :') en bordspelletjes enzo op gedaan.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:28

van huis uit aan de eettafel.
momenteel op de bank, aangezien we geen eettafel hebben. past momenteel niet met huidige indeling huis.
indien we kinderen hebben dan komt er weer een eettafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:29

Altijd aan de eettafel,
tenzij..
- ik alleen eet
- het Nederlands elftal voetbalt
- de olympische spelen op tv zijn en we iets willen zien wat onder etenstijd valt (hockey :D )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:37

Ik eet het liefste gewoon aan tafel. Meestal doe ik dat ook en zit ik schuin naar de tv te kijken, of als ik samen eet gewoon gezellig te kletsen. Soms, als ik al lekker op de bank zat voor het eten, eet ik aan de salontafel, zittend op de bank. Of bord op schoot. Maar dat kan alleen bij bepaalde gerechten en vind ik dan nog eigenlijk minder fijn.

Bij m'n ouders altijd aan de eettafel in de keuken gegeten. In de woonkamer was ook een eettafel maar die werd weinig gebruikt. Wij leefden het meeste in de keuken en aten dus altijd met z'n allen aan die tafel. Vind ik zelf ook wel het fijnst en dan zie je elkaar ook nog eens, is wel zo gezellig en rustig. En inderdaad: de dag even doornemen, heerlijk :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:35

Ik woon alleen... dus ja, om dan aan de eettafel te gaan zitten.
Ik zit dus gewoon voor de tv.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:14

luuntje schreef:
Mensen die voor de tv eten, proeven jullie wel wat jullie eten?
Spreek je elkaar dan wel als altijd die tv aanstaat?

Wij kletsen altijd aan tafel. Natafelen kan ook wel even duren.

Ja hoor, hoezo proef je het eten niet als je tv kijkt? :+
En mensen die bij de tv eten hebben volgens jou altijd de tv aanstaan? :)) Tijdens het eten is het enige moment van de dag dat ik tv kijk (het nieuws) en vriendlief en ik praten ook altijd gewoon tijdens het eten.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:15

Altijd aan de eettafel :j Ik vind aan de salontafel of de bank echt niet fijn zitten met een bord op schoot of zo laag..
We hebben wel altijd radio aan of we kijken eens een aflevering gemist op de laptop :+
In onze woonkeuken hebben we geen tv dus daar kijken we iig niet naar onder het eten.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:14

Aan de eettafel.
Ik vind dat wel zo gezellig. Zelfs als ik alleen eet dek ik de tafel voor mezelf.
Maar dat is gewoon echt iets waarmee ik ben opgegroeid. Wij eten namelijk elke ontbijt/lunch/avondeten op een gedekte tafel, maakt niet uit met hoeveel we eten.
Ik vindt op een bank voor de tv onhandig... eigenlijk staat dat gewoon niet in ''mijn woordenboek'' :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:20

Ook aan de eettafel.
Van huis uit meegekregen, dus ben daar zo aan gewend dat het gewoon raar voelt om tijdens het eten niet aan tafel te zitten. :+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:27

altijd aan tafel, tenzij paps niet thuis is, dan op de bank voor de tv, mag gepraat worden :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:29

Als ik alleen ben dan dek ik niet voor mezelf, als ik mijn familie over heb dan soms een broodje met een bordje op de bank, voor de warme maaltijd aan tafel en TV gaat UIT.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:34

Geen plek voor een eettafel, kinderen eten aan de salontafel, wij zelf op de bank met bord op schoot.