Zorgverzekering in 2015 met 20% omhoog wat vindt bokt ervan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:39

chanicha schreef:
Maar je eigen risico verhoogd Winged. Komt op hetzelfde neer en het is nog altijd een heel bedrag in de maand.

Maar daar kunnen de verzekeraars niets aan doen. Eigen risico wordt bepaald door de overheid, premies door de verzekeraars.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:44

Floriske schreef:
chanicha schreef:
Maar je eigen risico verhoogd Winged. Komt op hetzelfde neer en het is nog altijd een heel bedrag in de maand.

Maar daar kunnen de verzekeraars niets aan doen. Eigen risico wordt bepaald door de overheid, premies door de verzekeraars.

Je kunt naast de verplichte eigen risico (360) ook zelf een verhoogd ER nemen bij de verzekeringsmaatschappij.
Dan betaal je minder premie... maar moet meer zelf betalen als er wel wat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:56

Brainless schreef:
Je kunt naast de verplichte eigen risico (360) ook zelf een verhoogd ER nemen bij de verzekeringsmaatschappij.
Dan betaal je minder premie... maar moet meer zelf betalen als er wel wat is.

Ja, maar dan moet je wel zeker weten dat je je ER kan betalen als je ziek wordt..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:59

Floriske schreef:
chanicha schreef:

Inderdaad. Daarom: Blijven uitzoeken wat voor jou het goedkoopste is. Eventueel en als het kan via een collectief.

Overigens ben ik dit jaar zelf naar max. eigen risico gegaan. De reden: De afgelopen 7 jaar heb ik geen één keer mijn eigen risico volgemaakt. Is het een gok? Dat zeker. Maar dat ER kan ik eventueel nog wel ophoesten als het echt nodig schijnt te zijn.

chanicha

Re: Zorgverzekering in 2015 met 20% omhoog wat vindt bokt ervan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:02

Ik ben chronisch ziek dus geen optie voor mij anders had ik het zeker gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:12

Onze verzekering is inderdaad dit jaar verlaagd... maar word volgend jaar weer verhoogd. Dus wat heb je er dan aan?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:32

Ach een tientje meer of minder merk ik ook niet echt.

Wij kiezen ook voor max ER. Scheelt behoorlijk in de premie. Je moet het alleen wel hebben liggen als er wat is.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:38

ja de basis verzekering is verlaagt maar de eigen bijdrage verhoogd komt dus op hetzelfde neer.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:45

Maar het eigen risico is toch maar met € 10,00 per jaar verhoogd? Mijn premie is per maand met 9 euro omlaag gegaan.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:56

Loveskary schreef:
Een paard is je maatje net zoals je kinderen hebt.
Dat is een dier daar hecht je je aan.
Ga dus niet denken dat ik het straks niet meer kan betalen mijn paard weg doe.
Met mijn traumatische verleden is zij nog alles wat ik heb.
Dan maak ik er liever een eind aan over een eind gesproken veel mensen maken zich van kant omdat ze schulden niet meer kunnen betalen.
Laat Nl hier eens iets aan doen.
Ze maken behoorlijke winsten en het verhogen van de premies kwam mevrouw schippers mee.
Die uit Den haag.

Beetje dramatisch vind ik dit hoor, en trouwens wie echt wilt werken, is er altijd wel wat, leuk werk is het dan meestal niet, maar zichzelf van kant maken hoeft niet hoor.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:01

Er is weer een nieuwe geld smijt project de Oekraïne natuurlijk loopt Nederland weer voorop.
Wedden dat er volgend jaar weer belastingen worden verhoogd brandstof en stroom weer duurder gaan worden.
Ik hoop alleen dat ze van de ziekenkosten afblijven

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:02

janderegelaa schreef:
lady62 schreef:
mensen moeten productief zijn zo niet dan word je afgeschreven.
Hard werken moet je je mag eten en wonen en voor de rest mag je inleveren bij het systeem.
Luxe wat is dat wie bepaald dat je werkt er toch voor.
En waar gaat al dat geld heen en het geld uit het verleden waar is het gebleven.

Oude mensen die hun leven hard hebben gewerkt voor wat wij nu hebben worden afgeschreven waarom gewoon omdat ze niet meer produceren.
Het woord "vergrijzing" deze mensen hebben gespaard voor hun AOW jaren lang waar is dit geld gebleven?
Soms schaam ik me om Nederlander te zijn en het ergste is iedereen trapt er in.

We zijn gewoon makke schaapjes in een kudde die zich vast houden aan zoete woordjes van het kabinet.

Let maar op het word nog veel erger.

Ik zal het je eens anders zeggen: die oude mensen zijn feitelijk de schuld van de situatie van nu. Omdat er destijds een zorgstelsel is ingevoerd op basis van solidariteit (jij betaalt voor de ander). De ouderen van nu profiteren van dat stelsel en wij betalen hun AOW. En wij hebben dat later waarschijnlijk niet meer.

Maar deze mensen verdienen het ook om een oude dag te hebben, deze mensen hebben het land opgebouwd na de oorlog.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:09

Wendybrian schreef:
Loveskary schreef:
Een paard is je maatje net zoals je kinderen hebt.
Dat is een dier daar hecht je je aan.
Ga dus niet denken dat ik het straks niet meer kan betalen mijn paard weg doe.
Met mijn traumatische verleden is zij nog alles wat ik heb.
Dan maak ik er liever een eind aan over een eind gesproken veel mensen maken zich van kant omdat ze schulden niet meer kunnen betalen.
Laat Nl hier eens iets aan doen.
Ze maken behoorlijke winsten en het verhogen van de premies kwam mevrouw schippers mee.
Die uit Den haag.

Beetje dramatisch vind ik dit hoor, en trouwens wie echt wilt werken, is er altijd wel wat, leuk werk is het dan meestal niet, maar zichzelf van kant maken hoeft niet hoor.

Sommige mensen hebben altijd een roze bril op geloof ik :+

Winged: Waar mijn zorgpremie omlaag is gegan met een tientjes, is de zorgtoeslag omlaag gegaan met 17 euro. Hoezo is dat goedkoper? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:17

Ik weet niet hoe de toekomst van nederland eruit gaat zien, maar ik ben er bang voor.
Ik vraag me af wanneer ik genoeg geld heb om uit het huis te gaan, alles word zo ontzetend duur dat ik het ook niet meer weet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:24

Tsja je wordt niet zwanger van de lucht. Eigen verantwoordelijkheid nemen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:25

@[***]
Niet ten nadelen van je zus hoor, maar je bent er zelf bij als je een baby maakt.
Je kan je leven zelf invullen, of door naar school te gaan en de schouders er onder te zetten zodat je later de basis voor je leven neer gezet hebt of ... Je snapt wat ik bedoel toch?

Ik snap natuurlijk wel dat mensen kids willen,(ik ben zelf ook mama van een baby) maar ikzelf zou wel zorgen dat de basis er is, ik neem ook bewust geen 2de kinds van mijzelf maar via pleegzorg.
Ten eerste omdat voor pleegzorg een vergoeding staat en ten tweede dat ik geloof dat er meer ge investeerd moet worden in de jeugd van nu.
Weinig kids met een heel traumatische jeugd gaan studeren of halen het op de arbeidsmarkt.
(Dit bedoel ik miet met betrekking tot jouw zus hoor!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:39

Ik snap jullie wel hoor, ik denk ook van meid wat heb je gedaan.
kindje was ook niet gepland, maar goed toen het er was hebben ze besloten om het te houden.
Mijn moeder heeft telkens tegen haar gezegd : zoek werk, elke cent die je verdien is mooi meegenomen.
Maar ze wacht er veel te lang, en dat is stom want ik denk dat ze onderschat hoeveel geld zo'n kleintje kost.
Maar ik vind het wel heel erg, ook voor die kleine, je maakt gewoon zo'n beroerde start.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:43

Klopt, kind is echt rib uit je lijf, wel oer gezellig maar daar kan je de luiers niet van betalen.
Ik zou vooral adviseren om borstvoeding te geven, met betrekking op dit topic, als de baby borstvoeding krijgt tot ten minste de 6de maand, is aangetoond dat kind minder snel ziek word en minder kans heft op obesitas.
Is het toch nog on topic haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:13

Air schreef:
Winged: Waar mijn zorgpremie omlaag is gegan met een tientjes, is de zorgtoeslag omlaag gegaan met 17 euro. Hoezo is dat goedkoper? ;)

Zorgtoeslag en premie zijn nog altijd twee andere zaken.

(overigens krijg ik zelf precies nét geen zorgtoeslag, dus tjah... Die daling is voor mij wel lekker, ik ging er sowieso niet op achteruit)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:50

chanicha schreef:

Het Eigen risico is een overheidsmaatregel. De Zorgverzekeraar bepaald dat bedrag niet en int het bedrag alleen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:30

De zorgtoeslag is omlaag gegaan, de huurtoeslag is omhoog gegaan. Vorig jaar was het andersom, ik ben dit jaar op exact dezelfde bedragen uitgekomen als 2 jaar terug.