Gedumpt.. poging twee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Gedumpt.. poging twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:21

ik lees alleen maar hoop hoop hoop.... succes verder maar zo met jezelf en ex omgaan, gaat je niet verder helpen

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 13:25

Hoop, wat is hoop :)

Het lijkt me niet raar dat het elkaar weerzien me iets doet, al helemaal niet omdat ik van zijn kant uit geen emotie of wat dan ook had verwacht. Maar inderdaad, als het dan veel meer is dan je verwacht gaan je verwachtingen automatisch ook omhoog. En dus gaan mijn gevoelens ook weer even met me op de loop.

Maar toch heb ik er een overwegend positief gevoel aan overgehouden dat we in ieder geval hebben gepraat over wat er heeft gespeeld en dat hij zich niet meer voor me afsluit :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:32

Jij klampt je vast aan die gozer als ik je posten leest, bevriend blijven omdat je een jaartje verkering hebt gehad..... bevriend blijven met al je exen... das niet normale gang van zaken.

Vind je ergens manipulatief en volgens mij hoop je gewoon dat ie terug komt omdat jij doet alsof het goed met je gaat.

Zo lees en ervaar ik het, misschien zit ik er naast. Vind knap dat ie nog met je omgaat. Bij mij was het exit heb paar keer voor hem klaar gestaan maar de deur is dicht en blijft dicht en dat na 2x 9 jaar

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:34

Tita, wie zegt dat wat jij vindt de normale gang van zaken is? Wat is de definitie van normaal en wie bepaald dit? Niet banketstaaf bedoeld, maar er is geen standaard binnen menselijke emoties, vriendschappen en relaties. Juist omdat iedereen verschillend is. Een maatstaaf is dan ook moeilijk te benoemen.
Ik vind het juist helemaal niet raar of overdreven hoe TS zich voelt. Ten slotte gaat iedereen anders met dingen om en is er geen bepaald recept om liefdesverdriet (of welk verdriet dan ook) te verwerken. Ik herken juist veel gedachten en situaties naar aanleiding van haar gevoel die TS omschrijft. Ik ben van mezelf uit ook echt een gevoelspersoon en ik analyseer ook tot veel en vaak door. Ik hou dit wel veel voor mezelf en bespreek mijn relatieproblemen ook niet snel met iemand, laat staan dan ik het op schrijf. Maar als zij daar toch een soort verwerking uit haalt, wie is iemand anders om te zeggen dat het een obsessie is. Het is een manier van ermee omgaan en als dit voor haar een goede manier is, dan moet ze dat doen. Ik lees in de posts in chronologische volgorde duidelijk een verwerking waarin het nu al een stuk beter met TS gaat. Ik denk dat door het opschrijven ze haar analytische verwerking juist de ruimte geeft waardoor het in haar hoofd rustiger is. TS, ik vind het knap van je hoe je ermee om gaat en ik herken veel van je gevoelens. Liefdesverdriet maakt ook echt ziek en je bent echt niet de enige. Zijn meer mensen die op die manier met een verbroken relatie zitten. Ook vind ik het sneu om te lezen dat beide er toch meer mee blijken te zitten. Ga zo door met aan jezelf werken en waar de rest op neer komt, dat zie je later wel. Eerst jezelf op een rijtje en daar ben je goed mee bezig :)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:44

tita schreef:
Jij klampt je vast aan die gozer als ik je posten leest, bevriend blijven omdat je een jaartje verkering hebt gehad..... bevriend blijven met al je exen... das niet normale gang van zaken.

Vind je ergens manipulatief en volgens mij hoop je gewoon dat ie terug komt omdat jij doet alsof het goed met je gaat.

Zo lees en ervaar ik het, misschien zit ik er naast. Vind knap dat ie nog met je omgaat. Bij mij was het exit heb paar keer voor hem klaar gestaan maar de deur is dicht en blijft dicht en dat na 2x 9 jaar

Waarom is het vreemd om bevriend te blijven met een ex? Een ex is jaren lang een van mijn beste vrienden geweest, en als hij nu zou bellen zou ik nog steeds voor hem klaar staan (en v.v.). Ook met andere exen kan ik nog prima door één deur. Er is een ex waar ik niet bevriend mee ben gebleven/wilde blijven, maar met andere ex-vriendjes kan ik nog prima een gezellig praatje maken, en met twee heb ik ook weleens diepgaandere gesprekken gevoerd, niet meer, niet minder. Je kent elkaar toch beter en anders doordat je een relatie hebt gehad.
Persoonlijk vind ik het vreemd wanneer je elkaar daarna niets mee gunt. Ik ben blij voor iemand waar ik om geef als ie gelukkig is, zo ook met een ex :)

TS; ik zou wel proberen in het begin iets meer afstand te nemen. Dat voorkomt ook de emotionele rollercoaster. Probeer eerst voor jezelf alles op een rijtje te krijgen! Succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:46

ik kan met alle exen praten maar om los te komen kun je niet bevriend te blijven en helemaal niet als je zo kort uit elkaar bent.

Maar goed, je kwelt jezelf er alleen maar mee, voedt jezelf met hoop

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 13:52

Tita, misschien moet je even een beetje energie gaan stoppen in lezen wat ik zeg. Ik wilde namelijk alleen zijn spullen brengen, maakte niet uit of hij thuis was of niet. Hij vroeg om af te spreken. Hij had toen ik hem vroeg wat zijn idee daarbij was ook kunnen zeggen "nou, je dropt mn spullen?" en dan was het ook oke geweest, hij was namelijk woensdag heel duidelijk dat hij geen behoefte had om te praten, omdat hij niks meer voelde en eroverheen was.

Daarom heb ik me gister ook heel erg terughoudend opgesteld, ben ik pas gaan praten toen hij doorvroeg en heb ik me ook pas blootgegeven toen hij zich daarvoor open stelde. Het doel daarvan was niet om hem terug te krijgen. Wel dat het voor ons allebei helder was waar het mis gegaan is en dat dat niet persé tussen ons was maar vooral bij mij.

Ik ben het met hem eens dat het beter is om nu op eigen benen te moeten staan en weer van mezelf te gaan houden. Als ik hem terug naar mij had willen manipuleren had ik het heel anders aangepakt dan dit. Dan had ik 's nachts wel huilend voor zijn deur gestaan in mn pyjama in de kou zodat hij me wel binnen moest laten o.i.d. :)

En hoezo knap dat hij nog met me omgaat? Dat is geen liefdadigheid hoor. Ook hij heeft gevoelens enzo. Meer dan ik dacht ook nog zelfs.

Verder vind ik het bijzonder dat je de waarde van een relatie en hoeveel gevoel je daarbij mag hebben afmeet aan hoe lang je samen bent geweest, dat heeft er namelijk helemaal niks mee te maken.

@ Sylva, thanks. Dat is inderdaad hoe het voor mij werkt. En ik geef best toe dat de hoop gister even behoorlijk oplaaide, maar ik verlies het doel niet uit ogen. Dat is in de eerste plaats om mijn eigen leven weer op de rit te krijgen en te zorgen dat ik niet meer voor mezelf hoef te vluchten. En wat er dan komt zien we dan wel weer.

Dat hij het er moeilijker mee heeft dan ik dacht is dubbel. Het neemt het rotgevoel weg dat het einde van onze relatie toneelspel voor hem was, maar aan de andere kant zou ik ook graag degene zijn bij wie hij nu zijn ei kwijt kan.

@ Ais, het klopt dat ik wat meer afstand moet nemen en dat ik daar heel slecht in ben haha.

Dat hij het er moeilijker mee heeft dan ik dacht is dubbel. Het neemt het rotgevoel weg dat het einde van onze relatie toneelspel voor hem was, maar aan de andere kant zou ik ook graag degene zijn bij wie hij nu zijn ei kwijt kan. En om dan niet over grenzen heen te gaan is een goede oefening in zelfbeheersing haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:47

Ik.zie ook een stijgende lijn bij jou ts. Je praat nu al heel anders dan in je aller eerste topic ( die fout liep ) heel knap! Ga vooral zo door en zie maar waar jullie uitkomen. Denk nu goed aan jezelf. Je hoeft je niet helemaal voor je ex af te sluiten, als het zo oké gaat. Als je maar aan jezelf blijft werken :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:07

Ts, het is normaal det het moeilijk voor je is bij je ex, maar je weet nog wat je verstand zegt en je hebt ook tegen hem en jezlef eerlijk gezegd dat je het zelf eerst op een reitje moet brengen voor je het kan delen met andere :)
Of je bevriend blijft bij je ex of niet, dat is bij ieder persoon zooo verschillend.@Tita, ik wil zeker niet op je katten. Maar wat jij zegt is dan ook een meing, die mag natuurlijk gezegd worden, maar dat betekent niet dat het een feit is ;) ik dank niet dat TS de enige is die bevriend blijft met ex ;)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:03

Bedankt Peca en x_Kaat_x!

Of er een vriendschap opgebouwd kan worden moeten we nog maar zien, ik heb nog niet het idee dat er daarin veel van zijn kant gaat komen, maar aan de andere kant heb ik hem daar ook nog weinig kans toe gegeven :)

Kwam hem gister tegen op Tinder, met de prachtige portretfoto's die ik met kerst van hem heb gemaakt. Dat was even pijnlijk. Hebben het er wel even over gehad, hij zegt dat ie alleen nieuwsgierig was en nog niet echt leuke matches heeft gehad. Klopt geen snars van denk ik, aangezien hij opeens weer elke 2 minuten online is op whatsapp tot half twee vannacht haha. Ik ben nog niet vergeten hoe de eerste gesprekken tussen ons gingen, dus ik ga er maar vanuit dat hij een nieuwe klik heeft :)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:00

Ai... Dat is pijnlijk, zelfs al zou je beide op een uitgegroeide manier bijvoorbeeld uit elkaar zijn gegaan, dat blijft zuur en mijn hart maakte ook even een sprongetje voor je toen ik het las. Kan me geheel indenken hoe dat voelt. :(:)
Probeer er niet te veel aan te denken en leg de telefoon zoveel mogelijk weg. Dat je weet dat hij zoveel online is, dat is niet helemaal gezond voor je geest. Dat geeft aan dat het de overhand weer neemt. Dit is de ultieme uitdaging, maar nu je dit weet krijg je een hele lange en vermoeiende dag, dat kan ik je op een briefje geven. Ook een mooi moment voor jezelf om je 'nog meer' afstand te gaan nemen. Dat hij er nu voor kiest om zo snel op Tinder zijn uitlaatklep te zoeken siert hem vind ik niet zo, maar aan de andere kant, tja, hij is vrijgezel en mag doen waar hij zin in heeft. Wat wil je ervan zeggen...
Maak het jezelf iig niet moeilijker door je daar mee bezig te gaan houden, zoek afleiding en blijf bezig. Het is weer even door een zure appel heen bijten, de zoveelste, maar het wordt weer beter. Sterkte :(:)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:33

ik ben het met een aantal mensen eens. Vrienden blijven met je ex kan prima, maar dat kan pas als je geaccepteerd hebt dat hij jou niet meer wil. zo lang je je zo aan hem blijft vast klampen ga jij het niet accepteren. En dan gaat er ook geen vriendschap overblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:33

Oei. Dat is niet leuk nee. Inderdaad wat Sylva zegt, probeer er niet op te letten, kijk niet of hij online etc is geweest. Daar word je alleen maar onrustiger van. Sterkte ts...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:21

maar jij zat dus ook op tinder.. de pot verwijt de ketel dus

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:33

Limanade schreef:
maar jij zat dus ook op tinder.. de pot verwijt de ketel dus

TS, ik weet heel goed hoe liefdesverdriet voelt en ik ben het met een aantal mensen hier eens dat je zeker wel vooruit lijkt te gaan, maar dat je na gaat kijken tot hoe laat en hoeveel keer hij op whatsapp is, dat vind ik dan weer een beetje neigen naar controleergedrag. Ik snap dat het best moeilijk is, maar ik heb wel het gevoel dat jij misschien onbewust nog steeds veel hoop koestert. Je maakt het jezelf op deze manier alleen maar moeilijker. Wat als hij straks wel een nieuwe vriendin heeft en daar misschien wel enorm gelukkig mee is. Hoe reageer jij daar op? Zijn leven gaat duidelijk door en hij zoekt blijkbaar weer aanspraak op Tinder. Ik zou als ik jou was ook vooral door gaan en niet meer zoveel energie erin steken. Dat is allemaal verspilde moeite.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 15:48

Haha Limanade, dat wilde ik zelf zeggen. Ik zoek inderdaad ook gewoon afleiding op Tinder. Ben wel meteen duidelijk dat ik niet op zoek ben en meer dan vriendschappelijk contact er echt niet in zit. Hij zegt dat hij ook gewoon aapjes aan het kijken is, maar ik hou er rekening mee dat hij binnen no time een nieuwe vriendin heeft. Ik weet hoe ik aan hem gekomen ben.. ;) Zolang je van het ergste uit gaat kan het alleen maar meevallen :)

Wat ik het meest pijnlijk vind is dat hij de foto's die ik heb gemaakt heeft gebruikt. Hij is niet zo fotogeniek en om hem zo op de foto te krijgen heeft veel moeite gekost, dus dat hij die foto's kiest is niet raar want ze zijn gewoon erg mooi. Maar voor mij is het gewoon klote omdat ik ze heb gemaakt met kerst, met mijn verliefde hoofd, van mijn verliefde ex. Ik zit er over na te denken hem te vragen ze niet op tinder te gebruiken om andere chicks te regelen omdat ik dat gewoon niet erg respectvol vind naar mij toe

Ik zag gister dat hij zoveel online was doordat ik zat te twijfelen of ik wat zou zeggen over dat ik hem tegen was gekomen en ik daardoor in het gesprek met hem zat :) De rest van de avond hebben we met elkaar gepraat en was het dus wel af te leiden uit de snelheid waarmee hij antwoordde haha. Dat viel op aangezien hij vorige week verder regelmatig pas na een uur of langer reageerde. Aan de andere kant heb ik zelf ook een paar tinderaars op whatsapp en ben ik dus zelf ook veel online. Dat relativeert ook wel weer dat ik er niet teveel uit op moet maken :)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:29

Ik vind het wel een beetje onzin om dat van hem te vragen. Het zijn zijn foto's! Jullie zijn uit elkaar en hij mag doen wat hij wil op Tinder, hoe vervelend dat ook is.
Je mag verdrietig zijn, maar word alsjeblieft niet de psycho ex. Je hebt niets meer over hem te zeggen en dus ook niet over die foto's.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:55

YellowGray schreef:
Ik vind het wel een beetje onzin om dat van hem te vragen. Het zijn zijn foto's! Jullie zijn uit elkaar en hij mag doen wat hij wil op Tinder, hoe vervelend dat ook is.
Je mag verdrietig zijn, maar word alsjeblieft niet de psycho ex. Je hebt niets meer over hem te zeggen en dus ook niet over die foto's.

nou idd zeg
ik heb eerder al gezegd dat je jezelf een schop onder je hol moet geven en alle contact (voorlopig) moet verbreken
en dit is nou precies de reden waarom ik dat zeg
je houd hem in de gaten.. je zegt dat je verder wil maar dat gaat blijkbaar niet
het is even heel hard maar als je echt over hem heen wil komen moet je hem uit je leven amputeren.. al dan niet tijdelijk
want dit schiet niet op zo

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:03

Joh, zie het als een compliment dat hij de foto's gebruikt en voor je gemoedsrust, stop met het checken wanneer hij online is. Het is uit, dat weet, daar reageer je eigenlijk best goed en verstandig op en nu dus loslaten.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:12

Het zijn niet zijn foto's, ze zijn gemaakt door mij en ze staan (stonden) op mijn facebook. Prima als hij ze gebruikt voor andere doeleinden, maar ze 2 weken nadat het uit is gebruiken op Tinder vind ik niet heel respectvol. Dat waren onze momenten samen.

Ik heb het hem wel gevraagd en hij zou ze vervangen ondanks dat hij het maar flauw vind 'want ik ben geen chicks aan het regelen'.

En in die wetenschap heb ik dan weer spijt dat ik het heb gevraagd.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:20

Limanade schreef:
YellowGray schreef:

nou idd zeg
ik heb eerder al gezegd dat je jezelf een schop onder je hol moet geven en alle contact (voorlopig) moet verbreken
je houd hem in de gaten.. je zegt dat je verder wil maar dat gaat blijkbaar niet
het is even heel hard maar als je echt over hem heen wil komen moet je hem uit je leven amputeren.. al dan niet tijdelijk

Ja nouja, dat bedoelde ik totaal niet :P Ik ben ook vrienden met mijn ex en dat gaat echt prima.

En ik vind het nog steeds wel zijn foto's, want hij staat erop. Het is ook niet respectloos, het zijn echt maar foto's.
Voor jou hebben ze emotionele waarde en jij zou ze nooit voor zo'n doel gebruiken, maar hij blijkbaar wel. Dat doet pijn, maar dat moet je accepteren.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:20

Limanade schreef:
YellowGray schreef:

nou idd zeg

Ja nouja, dat bedoelde ik totaal niet :P Ik ben ook vrienden met mijn ex en dat gaat echt prima.

En ik vind het nog steeds wel zijn foto's, want hij staat erop. Het is ook niet respectloos, het zijn echt maar foto's.
Voor jou hebben ze emotionele waarde en jij zou ze nooit voor zo'n doel gebruiken, maar hij blijkbaar wel. Dat doet pijn, maar dat moet je accepteren.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:23

Ik ben het inderdaad eens met YellowGray. Je gaat nu wel erg op de psycho ex lijken die hem continue zit te controleren..

Meid, laat dat jong met rust, je hebt jezelf ermee als je nog steeds zijn leven wilt bepalen. Of in iedergeval wilt bepalen welke foto's hij wel of niet op Tinder gebruikt. (eigenlijk moet ik er heel hard om lachen dat je daar een probleem van maakt := ).

Laat die jongen met rust, blokkeer hem, negeer hem of weet ik veel wat. Het is voor jou alleen maar vermoeiend je continue druk te maken over hem. Je moet niet eens willen dat er nog een goede vriendschap ontstaat want hij geeft er blijkbaar ook niet meer om.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:28

Overigens wil ik nog wel even zeggen dat ik je gedachten wel heel goed begrijp! Ik dacht ook constant van die stomme dingen over mijn ex. Dingen als "Ja maar straks heeft hij een nieuwe vriendin en ze is vast echt een rotwijf" en "Als hij maar niet dat en dat overhemd aandoet naar een date want dat heb ik met hem uitgezocht". Je hoeft jezelf niet te veroordelen voor die gedachten, zolang je ze maar niet uitspreekt tegen hem of iemand anders die daar aanstoot aan kan nemen. Probeer die gedachten wel te herkennen als onzinnige gedachten. Schrijf ze desnoods op en verscheur het dan symbolisch!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:34

ik ben ook vrienden met mijn ex hoor.. zo bedoelde ik het ook helemaal niet
maar in het begin is contact verbreken gewoon het beste.. helemaal in het geval van ts