Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rapunzelx

Re: Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:56

Maar als je toch echt een bh wilt die lekker zit, zou ik toch echt voor een wat duurdere gaan..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:02

Of kijken bij The New Yorker of ze daar grote maten hebben. Of ben je daar al eens geweest TS?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 12:42

Ja kom er regelmatig, maar nog nooit grote maten gezien. Ik zal de volgende keer daar ook weer eens gaan neuzen. Al zie ik op de site al een hoop (hele schattige) smalle, elastieken schouderbandjes. Dat gaat hem uiteraard niet worden, dan stuiteren ze ergens van m'n kin naar m'n knieën en weer terug :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:43

LizMD schreef:
Ja kom er regelmatig, maar nog nooit grote maten gezien. Ik zal de volgende keer daar ook weer eens gaan neuzen. Al zie ik op de site al een hoop (hele schattige) smalle, elastieken schouderbandjes. Dat gaat hem uiteraard niet worden, dan stuiteren ze ergens van m'n kin naar m'n knieën en weer terug :D

Oooh dear - dit wordt te visueel hahaha, maar begrijp helemaal wat je bedoelt!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:19

Hahahahaha _O-

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:38

Eigenlijk moet een bh geen steun hebben op de schouderbandjes. Als de omvang goed is en de BH heeft een brede band dan hoort dat het gewicht van je borsten te ondersteunen niet je schouderbandjes

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:22

Bij grote borsten kan het niet anders dan dat ook een deel van de steun uit de schouderbanden komt, daarom zijn de banden ook breed, zodat het gewicht goed verdeeld kan worden.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:27

Ik lees even mee.
Ts welke maat heb je ? Mag ook via pb ;)

Ik heb hetZelfde probleem de duurste bh die hier ligt is bijna 120 euro van lingerie speciaal zaak uit Italië. Zat eerst goed en nu na 4 maanden zit t voor geen meter. Beugels voel ik zitten de achterkant gaat steeds los noem maar op.

Ik had ze vroeger van Hans textiel maar die bestaat niet meer en bedrijf wat heeft overgenomen die gaat tot D.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:24

ik snap het soms ook gewoon niet, voor de mieretietjes worden de prachtigste bh's gemaakt met allerlei tierelantijntje en poes pas.
Ook zijn er voor kleine tietjes veel meer sportbh's te krijgen.
En voor de grote borsten betaal je meteen de hoofdprijs en dan heb je niet meer dan een zijden spanband.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:34

Ja idd ik heb z'n lekkere maat dat ik vaak op de oma bh's loop. Maar ook ik wil dat het voorgevormd bh. Zonder kant zonder rushes erc

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:17

Voor hele kleine borsten (cup AA en A) wordt er steeds minder, tot helemaal niets meer gemaakt. De maten worden steeds groter geproduceerd en klanten maten laten ze afvallen. Met sommige maten wordt zelfs gesjoemeld! Er wordt een kleinere maat op het kaartje gezet, omdat grote maten voor veel mensen confronterend zijn. Erg zuur voor de mensen die wel een echte A-cup hebben en zo dus zelfs hun eigen maat niet meer passen. Uitersten in maten zijn super vervelend, zowel klein, als groot! Ze komen beiden met (totaal verschillende) ongemakken. Cup B t/m D zijn echt de makkelijkste borsten, maar vaak zijn dat wel de moeilijkste klanten :D

Maar over grote maten gesproken: wij kregen op een gegeven moment zelfs vertegenwoordigers in de winkel die grote maten voorgevormde BH's bij ons kochten van andere merken, zodat ze deze op konden sturen naar hun hoofdkantoor. Dit omdat ze mee moeten gaan met de "trend" en ook wilden gaan produceren tot een cup G of H, ipv tot maximaal cup D. Daar moeten ze dan onderzoek naar doen en bestuderen dan populaire "grote maten" merken.

Overigens hoorde ik van veel klanten dat ze BH's in grote maten met veel frutsels helemaal niet mooi vonden. Of ze vonden dat je het te veel door een shirtje zag, waardoor de aandacht extra naar de borsten werd getrokken, of ze vonden het veel te druk en opzichtig omdat de BH zo groot was (dezelfde BH in een maat C ziet er natuurlijk heel anders uit, maar realiseren de meeste mensen zich niet, dus valt het tegen als ze de BH in hun eigen maat aan hebben). Negen van de tien klanten ging dan uiteindelijk ook met een glad model naar huis.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:21

Ik heb ook altijd gladde bh's.
Ik val onder de categorie g/h dus veel keus heb ik niet en bij livera Hunkemöller etc winkels verkopen ze het niet eens.
Koop alles nu bij pabo

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:23

Bij Livera verkopen ze toch Freya? Die gingen destijds tot minimaal G!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:48

Ben in Amsterdam bij verschillende livera winkels geweest en Almere. Heb meteen de medewerkster gevraagd voor de maat en ze hadden alleen oma bh's in die maat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:23

Livera heeft heel weinig tot geen keus in grote cupmaten. G is mij trouwens ook te klein :o in de reguliere winkels kun je kiezen uit een oma beha of een sportbeha :+ . Snap idd ook niet dat er zoveel keus is in sportbeha' s voor kleinere cupmaten. Heb er vorig jaar gelukkig 1 kunnen vinden die ook nog fijn zit. Voor beha' s die er leuk uit zien moet je op internet zijn, of het geluk hebben dat er een fijne speciaalzaak dichtbij is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:01

Als je groter dan een G cup hebt, komen de meeste dames toch weer bij PrimaDonna uit... Wij hadden ook altijd de fashion collecties in de winkel, dus kregen mensen uit heel de regio over de vloer, omdat er echt veel keus was! Bij een speciaalzaak zou je, als je wat leuks hebt gezien in een foldertje ofzo, het ook kunnen laten bestellen. Of idd online kopen als je echt zeker bent van de maat en het model.

mosagaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:53

Ik heb niet alle bladzijdes gelezen, dus als het al genoemd is vergeef het me dan maar. Wat betreft leuke goed zittende bh's voor een leuke prijs, kan ik met mijn 80F zeer goed slagen bij Bonprix.nl. 20 euro en je hebt iets leuks, ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd de bh's kies zonder die voorgevormde gepadded cups, dan lijken die van mij nog groter als dat ze la zijn. Ik heb zelfs verschillende sport bh's level 4 van hun, zitten als een huis en ook die hebben een leuke prijs. wat betreft zakkende schouderbanden, als ik eenmaal weet hoe ik ze wil hebben zet ik ze met een steekje vast, zo heb je nooit meer afzakkende schouderbanden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:12

Joyce: in welke plaats heb jij in de winkel gewerkt? Als het in de buurt is ga ik misschien toch eens kijken, in mijn woonplaats vind ik het toch wel tegenvallen en is de keus vrij beperkt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:35

In Zeist, maar helaas zijn ze failliet gegaan (een van de geldschieters die achter het bedrijf zat, bleek een vette fraudeur te zijn). Overigens zitten er in Zeist wel veel lingeriezaken, toen ik er werkte zaten er sowieso nog drie! Misschien dat je daar eens een kijkje kan nemen, al hoop ik dat het serviceniveau daar inmiddels wat hoger ligt... Toen onze winkel nog bestond kwam iedereen onze kant op gerend voor het fijne advies en de prettige omgang, dat bleek bij de andere zaken ver onder het nulpunt te liggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:36

Ow...jammer dat hij failliet is. Zeist is wel vlakbij :j . Er zit een hele fijne zaak in Arnhem, ooit een bikini van Freya gekocht. Misschien dat ik daar weer eens heen ga.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:31

Ik weet dat het heel erg gek klinkt... maar Bonprix is voor mij al jaren de oplossing.. ik heb zelfs de duurdere bh's geprobeerd maar het was het allemaal net niet.. Ik heb wel per PB een paar tips van recente modellen (wel gewoon zwart kant en niet voorgevormd) die ik heb die heerlijk zitten, goed liften en niet snijden :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:02

joyce2 schreef:
Voor hele kleine borsten (cup AA en A) wordt er steeds minder, tot helemaal niets meer gemaakt. De maten worden steeds groter geproduceerd en klanten maten laten ze afvallen. Met sommige maten wordt zelfs gesjoemeld! Er wordt een kleinere maat op het kaartje gezet, omdat grote maten voor veel mensen confronterend zijn. Erg zuur voor de mensen die wel een echte A-cup hebben en zo dus zelfs hun eigen maat niet meer passen.

Heb ik ook al gemerkt, een aantal jaren terug moest ik soms een B-cup hebben omdat de A net te klein was. Nu heb ik altijd de A en in sommige gevallen is deze zelfs eigenlijk al ruim. Een AA heb ik echt nog nergens gevonden, toch niet in vrouwelijke modellen. Enkel in modellen voor (echt jonge) tieners zit AA er soms tussen, maar die vind ik dan weer niks voor mij.

Ik ben nogal 'petite', klein en heel tenger gebouwd.
Voor gewone kledij heb ik hetzelfde probleem, het is zelfs zo erg dat ik in winkels van merkkledij soms echt niets in mijn maat vind. Als ik iets in 34 aantrek verzuip ik erin, en een kleinere maat hebben ze niet. In de meeste ketens zoals H&M, Zara,... pas ik dan wel de 34, maar daar vind ik dan vaak niks wat bij mijn kledingstijl past. Voor sommige dingen moet ik echt bij de kindermaten kijken, al is dat ook vaak niet echt wat ik zoek :P Maar ik heb onlangs toch een paar mooie laarzen gescoord in de kindercollectie (hele smalle kuiten, volwassenencollectie is hopeloos) en als ik bij de duurdere merken ga kijken zitten er best nette dingen tussen de kinderkledij.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:36

Ik heb precies het omgekeerde.

Ik heb dus een grote cup maar daarbij dan ook grote maat shirt.
Bijna niks op te vinden. Veel kleding gaat maar tot maat xl en vaak past dat niet.

Ben maar 1,57 dus zit voor geen meter.
Dan is bovenstukje net de klein en de arme veel te groot

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:36

Beetje offtopic, maar heb je wel eens aan Italiaanse merken gedacht GeekGirl? Die vallen over het algemeen veel kleiner dan de 'gewone' Europese maten :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:54

Nee ken ik niet ? Morgen even goooglen