How to survive high heels?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:06

Succes TS! Zelfs van de meest comfi hakken kan je pijn krijgen in je voetjes.
Gister leek het mij een goed idee om op mijn lekker comfortabele laarzen te gaan stappen..
Het gevolg: een eendenloopje omdat ik niet op het voorste deel van mijn voet wil leunen. :')

kijkt naar beneden en kan maar één ding denken: aaaauwww

Courses

Re: How to survive high heels?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:11

Maar als je er met het OV heen gaat kun je toch wel een paar platte schoentjes (ballerina's oid) meenemen voor even in het OV? Ik kan prima op hakken lopen, maar het OV .. Nee, daar waag ik me niet aan op high heels :')

Ik heb destijds echt moeten leren door het te doen, ik werd tijdens een modeshow ineens op 12cm hakken gezet waar ik nog nooit op gelopen had. Tja, rock it like you've done it before :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:12

Oh ik dacht ook aan een stel fatsoenlijke pumps.. Met deze plateau zolen stelt die hak echt niks voor, eigenlijk gewoon hetzelfde als normale schoenen. :+

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:15

MorganeR schreef:
SummerRemedy schreef:
Kun je het idd niet oplossen met van die gelzooltjes? Ik heb ze in een paar onder de bal van mijn voet omdat die schoenen 0,0 demping hebben, nu totaal geen last meer van mijn voeten :)

Waar kan ik deze vinden? Sorry de berichten gingen zo snel dat ik eroverheen gelezen had haha.

Ik heb ze bij invito gekocht maar elke schoenenzaak heeft ze wel, je hebt verschillende soorten voor voorin en achterin

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:18

Dat gaat niet lukken zonder pijnlijke voeten, ik zou mooi een klein ballerinaatje in mijn handtas verstoppen ! Zeker voor de terug weg een aanrader, dan nog maar een extra plastic zakje mee om de hakken in te doen.

Edit: zie nu de foto, dit zijn idd wel stabiele hakken waar je een heel stuk langer op vooruit kan dan de meeste hakken die ik draag :j !

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 11:21

Ik hoop dat ik in de buurt leuke goedkope ballerinas kan krijgen, er zijn hier in de buurt niet veel schoenwinkels.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:01

Bij de schoenenreus kun je ze bijna voor niets krijgen, die is toch failliet :+

Kunnen we hier geen algemeen topic over maken? Vind het wel leuk om over schoenen en hoge hakken problemen te babbelen :=

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:14

Ja is mij prima hoor, ik heb wel geen idee hoe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:39

Ja leuk, ik als schoenenfreak hou daar ook wel van haha :Y)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 13:42

Zou een winkel als durlinger ook zo'n pads hebben? En waar moet ik precies naar vragen/zoeken?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:47

Bizzybijtje schreef:
Idd.
Je hebt verschillende fases als je op stap gaat met hoge hakken.
Fase 1; Bij het vertrek. Je schoenen zitten prima, waarom zouden ze pijn gaan doen?
Fase 2; Je loopt een eindje en merkt dat het toch wat minder makkelijk loopt. Ach, het doet geen pijn.
Fase 3; Je staat een tijdje en merkt dat je gewricht bij je teen toch wat pijn begint te doen. Je wimpt eens van het een op het andere been. Ach als dit alles is.
Fase 4; Beide voeten beginnen pijn te doen waardoor je bijna staat te piafferen om de druk op je voeten af te wisselen. Misschien was het toch niet zo'n strak plan om hakken aan te doen
Fase 5; Oké, het wat absoluut geen strak plan om hakken aan te doen. Dit is het maximum aan ongemak wat je kunt verdragen voordat je gek wordt.
Fase 6; IK WIL NÚ NAAR HUIS.

Niemand heeft het ooit beter omgeschreven. :')

Zie net je schoenen op de foto, zo hoog is het niet! Zit ook nog een plateau onder.. Dacht dat het echt ging om killer heels van 14 cm. Dit moet echt lukken!
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 12-02-14 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:48

TS, iedere schoenenwinkel. Gewoon vragen naar gel kussentjes oid, ze snappen hem wel.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:53

Hakken met een dikkere hak is ook fijner en stabieler om te lopen :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:59

wahaha wat een heerlijk topic, jullie hebben mijn dag gemaakt. _O-

Ik vind de omschrijving van Bizzybijtje echt grandioos, die 6 fases. :D

Erg leuke schoenen, hoop dat je ze kan blijven verdragen tijdens het evenement. Maar die oprolballerina's zou ik toch echt wel meenemen.

Ik ga binnen een paar weken naar een jubileum van vrienden en plan high heels te dragen (zo van die dodelijke pumps), ik doe die schoenen gemiddeld 2 keer op een jaar aan. :D Wees maar zeker dat ik schoenen met lage hakjes aan doe om naar daar te gaan en om na afloop opnieuw te kunnen wisselen. Of misschien wel halverwege het feest. :D Scheelt dat ik er met de auto heen moet, en dus best extra schoenen kan meenemen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:23

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:29

Ik raad je aan gewoon hele dagen die te gaan dragen, of goedpassende te kopen en het daarmee te doen. Een hak is bij mij nog nooit afgebroken door gewicht. En ik loop er iedere week op, ook naar school.

Kan je vertellen dat dit 'm niet gaat worden haha. Ik ben begonnen op iets lager en steeds hoger. Loop nu een hele avond op 13 cm, maar heb dan aan het einde ook wel het idee dat ze uit mogen haha. Vooral als ik terug moet met het ov neem ik altijd ballerina's mee. Vind ze lelijk, maar klein en makkelijk mee te nemen voor de terugweg!

Edit; zie nu de foto. Daar zit een brede hak onder?! Moet lukken toch..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:34

Ts misschien heb je de gouden tip al maar dit is de mijne:

Mijn party heels zijn een halve maat te groot. Daar doe ik een paar lekkere zachte zooltjes van nike of uggs in. Uiteindelijk gaan mijn voeten opzetten en dan haal ik ze eruit en doe ze in mijn tas. En voor als het echt niet meer gaat heb ik een paar opvouwbare flatjes van dr scholl in m'n tas. (€12,50)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 15:37

Waar heb je die opvouwbare flatjes dan gekocht?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:41

Ik heb ze in Spanje gekocht ze zijn van party feet dr scholl. Zal even kijken of ik een linkje kan vinden.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:46

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:47

Moderatoropmerking:
Uit enkele posts hier maak ik op dat er wel animo zou zijn om hier een 'High heels'-topic van te maken. Als jullie willen, kan ik dit topic naar HK verplaatsen zodat jullie daar ongestoord door kunnen kletsen. Is dat een idee? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:06

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:35

MyHorseGirl schreef:
Fase 1; Bij het vertrek. Je schoenen zitten prima, waarom zouden ze pijn gaan doen?
Fase 2; Je loopt een eindje en merkt dat het toch wat minder makkelijk loopt. Ach, het doet geen pijn.
Fase 3; Je staat een tijdje en merkt dat je gewricht bij je teen toch wat pijn begint te doen. Je wimpt eens van het een op het andere been. Ach als dit alles is.
Fase 4; Beide voeten beginnen pijn te doen waardoor je bijna staat te piafferen om de druk op je voeten af te wisselen. Misschien was het toch niet zo'n strak plan om hakken aan te doen
Fase 5; Oké, het wat absoluut geen strak plan om hakken aan te doen. Dit is het maximum aan ongemak wat je kunt verdragen voordat je gek wordt.

Ik mis alleen de fase waarin je een stoel op zoekt om vervolgens weer op te staan met nog veel pijnlijkere voeten..

Dus TS, bij deze. Als je je voeten begint te voelen, NIET gaan zitten of op 1 been gaan staan. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:43

Nies_ schreef:
MyHorseGirl schreef:

Ik mis alleen de fase waarin je een stoel op zoekt om vervolgens weer op te staan met nog veel pijnlijkere voeten..

Dus TS, bij deze. Als je je voeten begint te voelen, NIET gaan zitten of op 1 been gaan staan. :=

Dat doe je vanzelf wel tussen fase 4 en 5 :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:54

Ook prima, als jullie al een HK hebben aangemaakt plaats ik hier voor het overzicht wel een slotje, want volgens mij heeft TS het antwoord op haar oorspronkelijke vraag inmiddels wel. :)